En muista oliko vanteille omaa ketjua. Sakujen testi http://www.motorradonline.de/reifen/zubehoerradsaetze-im-vergleich/428480
ja Google kääntäjä
http://translate.google.com/translate?sl=de&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.motorradonline.de%2Freifen%2Fzubehoerradsaetze-im-vergleich%2F428480
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 27.02.13 - klo:09:33
En muista oliko vanteille omaa ketjua. Sakujen testi http://www.motorradonline.de/reifen/zubehoerradsaetze-im-vergleich/428480
ja Google kääntäjä
http://translate.google.com/translate?sl=de&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.motorradonline.de%2Freifen%2Fzubehoerradsaetze-im-vergleich%2F428480
Näistä pitäisi tehdä vastaava testi Suomeksi. Nuo kun maksaa niin perkeleesti ja tarjolla on tonnin kopiovanteista aina 3.000 €:n vuosia markkinoilla olleisiin "vastaaviin".
Lisäksi käytännön erot; magnesiumin, alumiinin tai hiilikuidun välillä kiinnostaa (muukin kuin paino)
Vanteille voisi olle hyvä laatia oma ketju, koska kun keskustelu ja väittely aiheesta alkaa, niin se kestää kauan. Ja Kevyet alumiiiset PVM:n tekemät vanteethan on parhaat, muista voi tehdä letkukeloja. :P :P :P :P :P
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 27.02.13 - klo:19:35
Vanteille voisi olle hyvä laatia oma ketju, koska kun keskustelu ja väittely aiheesta alkaa, niin se kestää kauan. Ja Kevyet alumiiiset PVM:n tekemät vanteethan on parhaat, muista voi tehdä letkukeloja. :P :P :P :P :P
Noi on kyllä kieltämättä nätit vanteet. Onkos mankkuvanteilla ns. parasta ennen päiväys? Aina silloin tällöin on mankkuvanteita tarjolla. 16.5" vanteita on aika edullisesti Ebay:ssä, mutta renkaita niihin ei sitten enää löydäkään roskiksesta. :D
Ei olis pahitteeksi hommata ittellekki toinen takavanne, vaikka tylsä ja painava peltinen.
Hiilarit ja magnesiumit on elintasokuskeja varten. :P
Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.02.13 - klo:07:59
Ei olis pahitteeksi hommata ittellekki toinen takavanne, vaikka tylsä ja painava peltinen.
Hiilarit ja magnesiumit on elintasokuskeja varten. :P
Mä ostin yhden vakiotakavanteenkin saksan ebayn kautta. Tuli hollannista ja oli jostain kilpurin aihiosta. Aivan uusi siis. Hinta oli noin puolet kotimaan kaupan uuden hintaan verraten rahteineen. Rahdit oli 20€. Kantsii seurata sieltäkin.
Ostin suzukiin toiset vanteet.. aika ehdottomat kun on myös katukäytössä tuo mopo. Hintaa vaivaset 450€ kotiovelle tuotuna ja renkaatkin sattu olemaan päällä... vähän ajetut 11-paistolla olevat k1/k2 seoksella olevat racetechit :)
kevyet vanteet tulee sitten joskus kun opin ajamaan, eli ei ihan hetkeen...
EDIT: unohtu mainita, et oli siihen unohtunu vielä vetopakka jossa renthalin 44 hampainen takaratas kiinni, vanteet kuin uudet ilman heittoa.
Mulla on nyt kolme takavannetta, tai viimeisin odottelee Seinäjoella kyytiä Tampereelle. Ostin K8 kilosen vanteen Jenkeistä. http://www.falcont.com/etusivu.php kuljetti Suomeen ja hoiti tullauksen 30 eurolla (50e kahdesta vanteesta).
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.02.13 - klo:20:45
Mulla on nyt kolme takavannetta, tai viimeisin odottelee Seinäjoella kyytiä Tampereelle. Ostin K8 kilosen vanteen Jenkeistä. http://www.falcont.com/etusivu.php kuljetti Suomeen ja hoiti tullauksen 30 eurolla (50e kahdesta vanteesta).
siis 50€ 2 kpl vanteita? Vai puuttuuko nolla jostain kohtaa, vai eikö siellä oo purkuosat minkään arvosia?
Köh? Jopa hankalimmat kyssyy että saisinko mäkin noita muutaman???
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.02.13 - klo:20:45
Mulla on nyt kolme takavannetta, tai viimeisin odottelee Seinäjoella kyytiä Tampereelle. Ostin K8 kilosen vanteen Jenkeistä. http://www.falcont.com/etusivu.php kuljetti Suomeen ja hoiti tullauksen 30 eurolla (50e kahdesta vanteesta).
;)
Vanne + postit Jenkkilässä maksoi 150 taalaa, eli silloisella kurssilla noin 120e.
Kiitoksia, vaikeeta tuo luetun ymmärtäminen välillä :)
Kyllä minä sitten olen ollut kilttinä, voi sentäs.
Iipein iiiso pukki kävi ja toi mulle 10tkm ajetun tourinki-Kawan alla olleet vanteet, täydellisenä, vetopakkoinen ja hiluineen.
Tosi hyväkuntoiset, mutta perfektionisti kun olen, hinkkasin noita monta tuntia, sormet kipeänä.
Sitten minulla on ongelma.
Kun en aja sateella niin laitanko etuvanteen myyntiin?
Mitä mää sillä teen kun niin harvakseen tarvii vaihtaa.
Ja toisekseen, paikalla olevat, alkuperäiset piparkakkulevyt ei sopineet Rempon satuloiden kanssa, joten pitäs hankkia jotku kiinan tekeleet, toisiin Rempon levyihin ei ole varaa.
Eli mullahan olis nyt 4tkm ajetut piparit, 10tkm ajetut piparit tai vaihtoehtosesti myydä etuvannesettinä.
Mitä mää ny teen?
Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.12.13 - klo:22:33
Kyllä minä sitten olen ollut kilttinä, voi sentäs.
Iipein iiiso pukki kävi ja toi mulle 10tkm ajetun tourinki-Kawan alla olleet vanteet, täydellisenä, vetopakkoinen ja hiluineen.
Tosi hyväkuntoiset, mutta perfektionisti kun olen, hinkkasin noita monta tuntia, sormet kipeänä.
Sitten minulla on ongelma.
Kun en aja sateella niin laitanko etuvanteen myyntiin?
Mitä mää sillä teen kun niin harvakseen tarvii vaihtaa.
Ja toisekseen, paikalla olevat, alkuperäiset piparkakkulevyt ei sopineet Rempon satuloiden kanssa, joten pitäs hankkia jotku kiinan tekeleet, toisiin Rempon levyihin ei ole varaa.
Eli mullahan olis nyt 4tkm ajetut piparit, 10tkm ajetut piparit tai vaihtoehtosesti myydä etuvannesettinä.
Mitä mää ny teen?
No pistä alastarovanteelle pehmeämpi kumi ja botnia/kemoravanteelle vähän kovempi
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 23.12.13 - klo:22:36
No pistä alastarovanteelle pehmeämpi kumi ja botnia/kemoravanteelle vähän kovempi
Asiaa, tuota en tullu ajatelleeksi.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.12.13 - klo:22:33
Kyllä minä sitten olen ollut kilttinä, voi sentäs.
Iipein iiiso pukki kävi ja toi mulle 10tkm ajetun tourinki-Kawan alla olleet vanteet, täydellisenä, vetopakkoinen ja hiluineen.
Tosi hyväkuntoiset, mutta perfektionisti kun olen, hinkkasin noita monta tuntia, sormet kipeänä.
Sitten minulla on ongelma.
Kun en aja sateella niin laitanko etuvanteen myyntiin?
Mitä mää sillä teen kun niin harvakseen tarvii vaihtaa.
Ja toisekseen, paikalla olevat, alkuperäiset piparkakkulevyt ei sopineet Rempon satuloiden kanssa, joten pitäs hankkia jotku kiinan tekeleet, toisiin Rempon levyihin ei ole varaa.
Eli mullahan olis nyt 4tkm ajetut piparit, 10tkm ajetut piparit tai vaihtoehtosesti myydä etuvannesettinä.
Mitä mää ny teen?
elähän hättäile myymme pois etuvantheen ja piparit ja otamma näkäräiset seurahuoneella, tai rupiat ajamaan sateella on muuten mukavaa hommaa, kysy vaikka slowrideriltä
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 23.12.13 - klo:22:39
elähän hättäile myymme pois etuvantheen ja piparit ja otamma näkäräiset seurahuoneella, tai rupiat ajamaan sateella on muuten mukavaa hommaa, kysy vaikka slowrideriltä
Sateella en ruppee, myydään mieluummin.
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 23.12.13 - klo:22:39
Lainaus käyttäjältä: jarska - 23.12.13 - klo:22:33
Kyllä minä sitten olen ollut kilttinä, voi sentäs.
Iipein iiiso pukki kävi ja toi mulle 10tkm ajetun tourinki-Kawan alla olleet vanteet, täydellisenä, vetopakkoinen ja hiluineen.
Tosi hyväkuntoiset, mutta perfektionisti kun olen, hinkkasin noita monta tuntia, sormet kipeänä.
Sitten minulla on ongelma.
Kun en aja sateella niin laitanko etuvanteen myyntiin?
Mitä mää sillä teen kun niin harvakseen tarvii vaihtaa.
Ja toisekseen, paikalla olevat, alkuperäiset piparkakkulevyt ei sopineet Rempon satuloiden kanssa, joten pitäs hankkia jotku kiinan tekeleet, toisiin Rempon levyihin ei ole varaa.
Eli mullahan olis nyt 4tkm ajetut piparit, 10tkm ajetut piparit tai vaihtoehtosesti myydä etuvannesettinä.
Mitä mää ny teen?
elähän hättäile myymme pois etuvantheen ja piparit ja otamma näkäräiset seurahuoneella, tai rupiat ajamaan sateella on muuten mukavaa hommaa, kysy vaikka slowrideriltä
Puhut vähän mutta asiaa. On erittäin hauskaa hommaa. Kysy vaikka Wperiltä tai Spedorilta
YHTÄÄN vannetta ei hukata, kaikkiin hommataan tarvittavat osat/levyt ja olemme tyytyväisiä. Ja vallankan etuvanteita ei hukata! OIKEESTI! Itellä kolme takasta ja kaksi etusta....
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 24.12.13 - klo:01:25
YHTÄÄN vannetta ei hukata, kaikkiin hommataan tarvittavat osat/levyt ja olemme tyytyväisiä. Ja vallankan etuvanteita ei hukata! OIKEESTI! Itellä kolme takasta ja kaksi etusta....
Joo, en mä sitä vannetta myy, just sain vinkin yksärillä kun pienessä lipassakin saattaa vanne ottaa kipeetä.
Piparit sen sijaan joutaa myydä kun ei ne tosiaan Rempojen kanssa sovi yhteen.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 24.12.13 - klo:08:01
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 24.12.13 - klo:01:25
YHTÄÄN vannetta ei hukata, kaikkiin hommataan tarvittavat osat/levyt ja olemme tyytyväisiä. Ja vallankan etuvanteita ei hukata! OIKEESTI! Itellä kolme takasta ja kaksi etusta....
Joo, en mä sitä vannetta myy, just sain vinkin yksärillä kun pienessä lipassakin saattaa vanne ottaa kipeetä.
Piparit sen sijaan joutaa myydä kun ei ne tosiaan Rempojen kanssa sovi yhteen.
Juu mun pyörän edellinen omistaja lippas kemorassa ja takavanteeseen tuli pieni lommo. Vannetta oiottaessa lommosta paljastui myös halkeama.
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 24.12.13 - klo:01:25
YHTÄÄN vannetta ei hukata, kaikkiin hommataan tarvittavat osat/levyt ja olemme tyytyväisiä. Ja vallankan etuvanteita ei hukata! OIKEESTI! Itellä kolme takasta ja kaksi etusta...
Mulla olis halpa vanne myynnissä. Tarjouksia otetaan vastaan.
Tuosta tulikin mieleen, että kuinka paljon tuota heittoa saa olla suuntaansa? Siis ilman että tulee ongelmia? En ole vielä omaa etuvannetta mitannu. Mahtuu se ainakin tolppien välissä pyörimään kun tallissa siirtelin :D
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 28.12.13 - klo:22:09
Tuosta tulikin mieleen, että kuinka paljon tuota heittoa saa olla suuntaansa? Siis ilman että tulee ongelmia? En ole vielä omaa etuvannetta mitannu. Mahtuu se ainakin tolppien välissä pyörimään kun tallissa siirtelin :D
Hondalla tais olla tehtaan toleranssi kehän suuntaan plus-miinus 2milliä. Ja about sama sivusuuntaan. Kävin tänään hakemassa Hondaan takavanteen ja samassa paikassa oli vissiin suzukin vanteitakin jouten. Laita yksäriä jos tarttet niin laitan sulle sit yhteystiedot.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.12.13 - klo:22:53
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 28.12.13 - klo:22:09
Tuosta tulikin mieleen, että kuinka paljon tuota heittoa saa olla suuntaansa? Siis ilman että tulee ongelmia? En ole vielä omaa etuvannetta mitannu. Mahtuu se ainakin tolppien välissä pyörimään kun tallissa siirtelin :D
Hondalla tais olla tehtaan toleranssi kehän suuntaan plus-miinus 2milliä. Ja about sama sivusuuntaan. Kävin tänään hakemassa Hondaan takavanteen ja samassa paikassa oli vissiin suzukin vanteitakin jouten. Laita yksäriä jos tarttet niin laitan sulle sit yhteystiedot.
Mun mopon uudessa, kaatumattomassa (siis vielä silloin :P) oli heittoa silmämääräisesti milli-pari, kun koneessa pyöriteltiin. Ei kuulemma haittaa yhtään.
Tuli hankittua tällaiset vanteet ja taakse pitäisi vaihtaa laakerit. Kuinka olette irroittaneet noita välikkeitä, jotka menee laakerin sisään? Tosta näkee millaiset välikkeet on https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing)
Ei lähde käsin vetämällä, eikä tuolla oikein ole kohtaa mihin lyödä jollain.
pystyheittoa en saanut mitattua paikallaan, mutta sivuttaisheitto oli 0.3mm (mittakello etutolpassa kiinni ja siitä mittasin vanteen reunasta heittoa). Pitää vielä ilman rengasta pukilla mitata
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 28.12.13 - klo:23:18
pystyheittoa en saanut mitattua paikallaan, mutta sivuttaisheitto oli 0.3mm (mittakello etutolpassa kiinni ja siitä mittasin vanteen reunasta heittoa). Pitää vielä ilman rengasta pukilla mitata
Ei japsivanne ton suorempi ole uutenakaan.
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.12.13 - klo:23:08
Tuli hankittua tällaiset vanteet ja taakse pitäisi vaihtaa laakerit. Kuinka olette irroittaneet noita välikkeitä, jotka menee laakerin sisään? Tosta näkee millaiset välikkeet on https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing)
Ei lähde käsin vetämällä, eikä tuolla oikein ole kohtaa mihin lyödä jollain.
Yksi ja toinen tapa/ ks kuvat.
Sopivan kokonen ankkuripultti rautakaupasta vois kans ajaa asian, ehkä.
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 28.12.13 - klo:22:09
Tuosta tulikin mieleen, että kuinka paljon tuota heittoa saa olla suuntaansa? Siis ilman että tulee ongelmia? En ole vielä omaa etuvannetta mitannu. Mahtuu se ainakin tolppien välissä pyörimään kun tallissa siirtelin :D
Inssit lupailee esim:
Suzuki GSXR600 -06
Wheel runout:
Service Limit (Axial and Radial): 2.0 mm
Kawasaki ZX6R -11:
Rim Runout (with tire installed)
Standard:
Axial 0.5 mm
Radial 0.8 mm
Service Limit:
Axial 1.0 mm
Radial 1.0 mm
Yamaha R6 -08:
Radial wheel runout limit
1.0 mm
Lateral wheel runout limit
0.5 mm
Honda CBR600RR -07:
Wheel rim runout
Service limits:
Radial 2.0 mm
Axial 2.0 mm
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:02:09
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.12.13 - klo:23:08
Tuli hankittua tällaiset vanteet ja taakse pitäisi vaihtaa laakerit. Kuinka olette irroittaneet noita välikkeitä, jotka menee laakerin sisään? Tosta näkee millaiset välikkeet on https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing)
Ei lähde käsin vetämällä, eikä tuolla oikein ole kohtaa mihin lyödä jollain.
Yksi ja toinen tapa/ ks kuvat.
Sopivan kokonen ankkuripultti rautakaupasta vois kans ajaa asian, ehkä.
Ko menetelmä voisi olla ns. last resort, koska tossa tekee äkkiä jälkiä välikkeisiin. Näinköhän noihin saisi viritettyä jonkun kauluksen ja sen avulla vedettyä ulos.
Mahtuuko sen laakerin purkaa? Siis kuulat pois ja se rämmäle mikä pitää kuulia nipussa? Jos mahtuu niin purat sen laakerin, otat välikkeen irti ja kasaat sen laakerin uudelleen jos et ulkoskoolia saa muuten pois peukku_1
Lainaus käyttäjältä: PP007 - 29.12.13 - klo:09:09
Mahtuuko sen laakerin purkaa? Siis kuulat pois ja se rämmäle mikä pitää kuulia nipussa? Jos mahtuu niin purat sen laakerin, otat välikkeen irti ja kasaat sen laakerin uudelleen jos et ulkoskoolia saa muuten pois peukku_1
Enpäs osaa sanoa tähän hätään. Täytyy tutkia tarkemmin. peukku_1
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:07:38
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:02:09
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.12.13 - klo:23:08
Tuli hankittua tällaiset vanteet ja taakse pitäisi vaihtaa laakerit. Kuinka olette irroittaneet noita välikkeitä, jotka menee laakerin sisään? Tosta näkee millaiset välikkeet on https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing)
Ei lähde käsin vetämällä, eikä tuolla oikein ole kohtaa mihin lyödä jollain.
Yksi ja toinen tapa/ ks kuvat.
Sopivan kokonen ankkuripultti rautakaupasta vois kans ajaa asian, ehkä.
Ko menetelmä voisi olla ns. last resort, koska tossa tekee äkkiä jälkiä välikkeisiin. Näinköhän noihin saisi viritettyä jonkun kauluksen ja sen avulla vedettyä ulos.
En nää tota filua googlesta, mutta laakerit neppasin ite eilen vanteesta irti bilteman irrotustyökalulla. Käytännössähän tuo on vain laajeneva kaulus, joka tulee laakerin taakse ja laakeri lyödään irti liukuvasaran avulla. Mitään hajua ei ole onko tää vastaus sinne päinkään sun kysymykseen vaiko ei.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.13 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:07:38
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:02:09
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.12.13 - klo:23:08
Tuli hankittua tällaiset vanteet ja taakse pitäisi vaihtaa laakerit. Kuinka olette irroittaneet noita välikkeitä, jotka menee laakerin sisään? Tosta näkee millaiset välikkeet on https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing)
Ei lähde käsin vetämällä, eikä tuolla oikein ole kohtaa mihin lyödä jollain.
Yksi ja toinen tapa/ ks kuvat.
Sopivan kokonen ankkuripultti rautakaupasta vois kans ajaa asian, ehkä.
Ko menetelmä voisi olla ns. last resort, koska tossa tekee äkkiä jälkiä välikkeisiin. Näinköhän noihin saisi viritettyä jonkun kauluksen ja sen avulla vedettyä ulos.
En nää tota filua googlesta, mutta laakerit neppasin ite eilen vanteesta irti bilteman irrotustyökalulla. Käytännössähän tuo on vain laajeneva kaulus, joka tulee laakerin taakse ja laakeri lyödään irti liukuvasaran avulla. Mitään hajua ei ole onko tää vastaus sinne päinkään sun kysymykseen vaiko ei.
Jos tota tarkotat:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Ulosvedin/Laakerinulosvedinsarja-9-osaa-191280/ (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Ulosvedin/Laakerinulosvedinsarja-9-osaa-191280/)
Tai toi
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Pyoranlaakerien-ulosvedin-9-osaa-82754/ (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Pyoranlaakerien-ulosvedin-9-osaa-82754/)
Nii joo, ihan sama idea mitä mä tarjoilin.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.13 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:07:38
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:02:09
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.12.13 - klo:23:08
Tuli hankittua tällaiset vanteet ja taakse pitäisi vaihtaa laakerit. Kuinka olette irroittaneet noita välikkeitä, jotka menee laakerin sisään? Tosta näkee millaiset välikkeet on https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing)
Ei lähde käsin vetämällä, eikä tuolla oikein ole kohtaa mihin lyödä jollain.
Yksi ja toinen tapa/ ks kuvat.
Sopivan kokonen ankkuripultti rautakaupasta vois kans ajaa asian, ehkä.
Ko menetelmä voisi olla ns. last resort, koska tossa tekee äkkiä jälkiä välikkeisiin. Näinköhän noihin saisi viritettyä jonkun kauluksen ja sen avulla vedettyä ulos.
En nää tota filua googlesta, mutta laakerit neppasin ite eilen vanteesta irti bilteman irrotustyökalulla. Käytännössähän tuo on vain laajeneva kaulus, joka tulee laakerin taakse ja laakeri lyödään irti liukuvasaran avulla. Mitään hajua ei ole onko tää vastaus sinne päinkään sun kysymykseen vaiko ei.
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:16:06
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Käytännössä ei tee. Ellet sössi.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:13:31
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.13 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:07:38
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:02:09
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 28.12.13 - klo:23:08
Tuli hankittua tällaiset vanteet ja taakse pitäisi vaihtaa laakerit. Kuinka olette irroittaneet noita välikkeitä, jotka menee laakerin sisään? Tosta näkee millaiset välikkeet on https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0B8HYb2zBjzVfeko3MTVnWFNnZV9ZZm1leWRCT2FpUUlnekQ4/edit?usp=sharing)
Ei lähde käsin vetämällä, eikä tuolla oikein ole kohtaa mihin lyödä jollain.
Yksi ja toinen tapa/ ks kuvat.
Sopivan kokonen ankkuripultti rautakaupasta vois kans ajaa asian, ehkä.
Ko menetelmä voisi olla ns. last resort, koska tossa tekee äkkiä jälkiä välikkeisiin. Näinköhän noihin saisi viritettyä jonkun kauluksen ja sen avulla vedettyä ulos.
En nää tota filua googlesta, mutta laakerit neppasin ite eilen vanteesta irti bilteman irrotustyökalulla. Käytännössähän tuo on vain laajeneva kaulus, joka tulee laakerin taakse ja laakeri lyödään irti liukuvasaran avulla. Mitään hajua ei ole onko tää vastaus sinne päinkään sun kysymykseen vaiko ei.
Jos tota tarkotat:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Ulosvedin/Laakerinulosvedinsarja-9-osaa-191280/ (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Ulosvedin/Laakerinulosvedinsarja-9-osaa-191280/)
Tai toi
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Pyoranlaakerien-ulosvedin-9-osaa-82754/ (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Pyoranlaakerien-ulosvedin-9-osaa-82754/)
Nii joo, ihan sama idea mitä mä tarjoilin.
Luurilla selailin niin livah sun viestikin silmien ohi. Mut ei toi tosiaan jälkiä pahemmin tee kun vaan on sopiva pää käytössä.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:16:06
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Käytännössä ei tee. Ellet sössi.
Siinä on kuitenkin metalli metallia vasten. Täytyy kokeilla muita keinoja ensiksi.
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:16:06
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Käytännössä ei tee. Ellet sössi.
Siinä on kuitenkin metalli metallia vasten. Täytyy kokeilla muita keinoja ensiksi.
saako siihen ulkopintaan jotku kunnon pihdit kiinni? Välikkeeseen kylmäspraytä ja veto?
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 29.12.13 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:16:06
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Käytännössä ei tee. Ellet sössi.
Siinä on kuitenkin metalli metallia vasten. Täytyy kokeilla muita keinoja ensiksi.
saako siihen ulkopintaan jotku kunnon pihdit kiinni? Välikkeeseen kylmäspraytä ja veto?
Pihdit saisi, mutta mulla ei ole sopivia. Onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa. :)
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 30.12.13 - klo:07:50
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 29.12.13 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:16:06
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Käytännössä ei tee. Ellet sössi.
Siinä on kuitenkin metalli metallia vasten. Täytyy kokeilla muita keinoja ensiksi.
saako siihen ulkopintaan jotku kunnon pihdit kiinni? Välikkeeseen kylmäspraytä ja veto?
Pihdit saisi, mutta mulla ei ole sopivia. Onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa. :)
No kun aikaa on niin virittele joku kokoonpuristuva kumiholkki ja siihen tanko ja lyöntipää. Samaan tyyliin kuin noissa sivukatteiden kiinnityksissä runkoon tms..
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 30.12.13 - klo:10:30
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 30.12.13 - klo:07:50
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 29.12.13 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.12.13 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 29.12.13 - klo:16:06
Kuten sanoin, niin välike menee laakerin sisään joten tollainen työkalu tekisi jälkiä välikkeeseen.
Käytännössä ei tee. Ellet sössi.
Siinä on kuitenkin metalli metallia vasten. Täytyy kokeilla muita keinoja ensiksi.
saako siihen ulkopintaan jotku kunnon pihdit kiinni? Välikkeeseen kylmäspraytä ja veto?
Pihdit saisi, mutta mulla ei ole sopivia. Onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa. :)
No kun aikaa on niin virittele joku kokoonpuristuva kumiholkki ja siihen tanko ja lyöntipää. Samaan tyyliin kuin noissa sivukatteiden kiinnityksissä runkoon tms..
Juu, kävi mielessä, että kahvapainon tapainen viritys voisi toimia.
Siihen tanko ja päähän iso prikka ja mutteri. Tankoon sitten joku painava palikka ns.vasaraksi millä lyö prikkaa vasten.
Tarkoitus vetää laakeri ulos?? Rakettien ostomatkalla rautakaupasta teräksisiä betoniproppuja. Akselista mitta ja sen mukaan sopiva. Siis terästä ja mutterilla kiristettävä leviävä malli.
Ulkopäähän saa mutterilla ketjunpätkän kiinni ja vetovasaralla siitä kunnon jabi. Näin on umpiperistäkin lähtenyt mm. neulalaakerit ja vieläpä ehjänä.
Paras näistä on ollut kahteen suuntaan leviävä versio,jossa jousi pitää pakettia kasassa. Tarttujat ovat päällystetty jollain messingillä.
Lainaus käyttäjältä: Fasu - 30.12.13 - klo:13:08
Tarkoitus vetää laakeri ulos??
Puhe oli välikkeistä, ei laakereista, mutta pitääpä katsoa jos löytyisi sopivia proppuja laakereita varten.
Rauta Soinilta löytyi tällainen high-tech työkalu ja pikku muokkauksella siitä sai toimivan.
Puoivahingossa ostetut vanteet kävi pulveroitavana. Jostain kun vielä löytäis 5,5 leveen PVM takavanteen edukkaasti niin kyllä kelpais.
Toisia etujarrulevyjä tulee tuskin ostettua, jos kerran kauteen joutuu etuvannetta vaihtamaan niin ruuvaillaan samalla levyjä ees ja taas...
Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 15.03.14 - klo:17:00
Puoivahingossa ostetut vanteet kävi pulveroitavana. Jostain kun vielä löytäis 5,5 leveen PVM takavanteen edukkaasti niin kyllä kelpais.
Toisia etujarrulevyjä tulee tuskin ostettua, jos kerran kauteen joutuu etuvannetta vaihtamaan niin ruuvaillaan samalla levyjä ees ja taas...
Mulla kävi kans aika lailla samanlainen vahinko ;)
no jopas on kavereilla hienon näkösiä valsseja. Toista se on ku kävyn kerääjän budjetilla tekee ja ite maalaa. Saa valumia ku on niin taitava ja kaupan tekijäisenä vielä pinnan joka ei kestä mittään.
Lainaus käyttäjältä: rranta - 15.03.14 - klo:22:05
no jopas on kavereilla hienon näkösiä valsseja. Toista se on ku kävyn kerääjän budjetilla tekee ja ite maalaa. Saa valumia ku on niin taitava ja kaupan tekijäisenä vielä pinnan joka ei kestä mittään.
Totuushan tää: Ite tekee niin saa mitää tulee. Jälki on paskaa mut huonompi se syksyllä on..
Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 15.03.14 - klo:17:00
Puoivahingossa ostetut vanteet kävi pulveroitavana. Jostain kun vielä löytäis 5,5 leveen PVM takavanteen edukkaasti niin kyllä kelpais.
Toisia etujarrulevyjä tulee tuskin ostettua, jos kerran kauteen joutuu etuvannetta vaihtamaan niin ruuvaillaan samalla levyjä ees ja taas...
Komeet on!!
Hmm, mitäs tommonen pulverimaalaus maksaa?
Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.03.14 - klo:23:39
Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 15.03.14 - klo:17:00
Puoivahingossa ostetut vanteet kävi pulveroitavana. Jostain kun vielä löytäis 5,5 leveen PVM takavanteen edukkaasti niin kyllä kelpais.
Toisia etujarrulevyjä tulee tuskin ostettua, jos kerran kauteen joutuu etuvannetta vaihtamaan niin ruuvaillaan samalla levyjä ees ja taas...
Komeet on!!
Hmm, mitäs tommonen pulverimaalaus maksaa?
Puhalluksineen joku viiskybää vanne ilman kuitteja.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.03.14 - klo:23:39
Hmm, mitäs tommonen pulverimaalaus maksaa?
80e jäi kahden vanteen maalaukselle hintaa. Puhalsin itse. Näissäkin oli maalari tuttu, mutta en taaskaan tiedä vaikuttiko hintaan laskevasti vai nostavasti. Jälki ei oo aivan priimaa mutta ei kovin kaukanakaan siitä.
Kyseisessä maalaamossa menee hyvin harvakseltaan valkoista väriä, joten joutui odottelemaan aika pitkään ennen kun saivat niin ison kasan valkoiseksi maalattavaa tavaraa, että kannatti käydä tekemään. Pulverimaalauksessa on ilmeisesti tuo värin vaihto laitteistoon sen verran työläs homma ettei ihan joka hommaan aleta erikseen vaihtelemaan.
Tampereen kuivajääpuhdistus soodapuhaltaa vanteita sopurahalla myös. Työmaalla joskus keskustelin asiasta, kun oli työmaamme laitteita putsaamassa. Hyvät suojaukset jarrulevy ja laakeripinnoille vain.
Tämä nyt on luultavasti tyhmä kysymys, mutta voiko pyörään laittaa minkä tahansa (esim. saman pyörän vanhemman mallin) vanteen, jos rengaskoko on sama? Ts. etsin uuteen ZX-6R:ään vaihtovanteita, mutten raaskisi ostaa uusia. Voinko ostaa edellisen tai aiemman mallin vanteet ja iskeä kiinni?
Lainaus käyttäjältä: Ridefly - 21.07.14 - klo:09:46Tämä nyt on luultavasti tyhmä kysymys, mutta voiko pyörään laittaa minkä tahansa (esim. saman pyörän vanhemman mallin) vanteen, jos rengaskoko on sama? Ts. etsin uuteen ZX-6R:ään vaihtovanteita, mutten raaskisi ostaa uusia. Voinko ostaa edellisen tai aiemman mallin vanteet ja iskeä kiinni?
2005 lähtien pitäis vanteet ja jarrulevyt olla samalla mitoituksella.
Lainaus käyttäjältä: Ridefly - 21.07.14 - klo:09:46
Tämä nyt on luultavasti tyhmä kysymys, mutta voiko pyörään laittaa minkä tahansa (esim. saman pyörän vanhemman mallin) vanteen, jos rengaskoko on sama? Ts. etsin uuteen ZX-6R:ään vaihtovanteita, mutten raaskisi ostaa uusia. Voinko ostaa edellisen tai aiemman mallin vanteet ja iskeä kiinni?
Löytyis takavanne, vetopakalla sekä jarrulevyllä, 08 mallista pitäis olla. Löytyy Nokialta , 300€ p.0400735723
Tietääkö joku sattuuko jostain löytää vanteiden "yhteensopivuustaulukkoa"?
Eli siis omalla kohdalla kiinnostaa missä kaikissa pyörissä olis samanlaiset vanteet ko tossa 929 vanhuksessa.. Vois sit napata kiinni jos jossain osuis törkyhalpa takavanne silmiin..
Tuttu haluisi ostaa R1 / 2011 vakiovanteet.
Löytyykö autotallista tai tutuilta? Aikataulu on kiireellinen.
käyköhän 2006 zx6r takavanne 2009? etuvanne ainaki käy.. onko kellään faktaa asiasta
kawan osaluettelosta löyty. sama osa nro.
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 18.01.16 - klo:09:18
käyköhän 2006 zx6r takavanne 2009? etuvanne ainaki käy.. onko kellään faktaa asiasta
Takavanne muistaakseni ei käy. On eroa jarrulevyn offsetissa. 09 pyörään pitää olla 07 tai uudempi takavanne.
Lainaus käyttäjältä: visu - 18.01.16 - klo:17:09
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 18.01.16 - klo:09:18
käyköhän 2006 zx6r takavanne 2009? etuvanne ainaki käy.. onko kellään faktaa asiasta
Takavanne muistaakseni ei käy. On eroa jarrulevyn offsetissa. 09 pyörään pitää olla 07 tai uudempi takavanne.
https://www.kawasaki.com/Parts/PartsDiagram/146011/2009/ZX600R9FA
https://www.kawasaki.com/Parts/PartsDiagram/35146/2006/ZX636C6F
kawan sivuilla samalla koodilla löytyy vanne. voiko silti offset eri?
itseasiassa kun klikkaili tuolla nuita osa numeroita niin loppuosa olikin eri. eli kyllä ville on oikeassa! akselit yms oli saman kokoiset ja samalla numerolla mutta juurikin jarrulevyn puoleinen holkki on eri paksunen. joka luultavasti tarkoittaa edellämainittua offset eroavaisuutta.
Tuommoista...:
Takavanteen osalta veikkaisin todella heikolla mutulla että 1998-2004 ovat keskenään yhteensopivia, ja samoin 2005-2012(13?).
Ihan vaan sen perusteella että osat ovat periaatteessa muutoin täysin samat, mutta tuossa 2004-2005 vaihteessa vanteen sisällä olevan holkin pituus lyhenee 15,5 milliä. Ja mitään muuta selitystä en keksi sille kuin että se siivu viilataan pois vanteen keskiön leveydestä. Koska kaikki muut holkit ja laakerit, ja pakka pysyyy samana tuossa 04-05 vaihteessa.
Eli tahtoisi sanoa että takaratas ja takajarrulevy on 15,5 mm lähempänä toisiaan tuossa uudemmassa/ takahaarukka on sen saman 15,5 mm kapeampi.
Toinen vaihtoehto on että jarrunkiinnityskorvake on sen 15,5 mm leveempi siitä akselin kohdalta.
Nopeastihan tuon mittaa, jos on vaan ois sopivat mopo/mopot lähettyvillä.
...pähkäilin tuolla:
http://www.mprata.fi/index.php?topic=930.0
2006 taka-akselin holkit on ainaski erin kokoiset ku 2009 vastaavat. 2006 vm= rattaanpuoleinen holkki. 21.5mm, jarrun puoleinen 18mm ja vastaavasti 2009= rattaaanpuoleinen holkki 23.5mm ja jarrun puolella 16mm. oma mutuni on että sopivilla holkeilla ja 2mm prikoilla jarrulevyn alla vanne istuisi haarukkaan. olis setti kyseisiä 2006 vm vanteita sopuhinnalla tiedossa. joten siksi kyseinen taivastelu.
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 18.01.16 - klo:22:48
2006 taka-akselin holkit on ainaski erin kokoiset ku 2009 vastaavat. 2006 vm= rattaanpuoleinen holkki. 21.5mm, jarrun puoleinen 18mm ja vastaavasti 2009= rattaaanpuoleinen holkki 23.5mm ja jarrun puolella 16mm. oma mutuni on että sopivilla holkeilla ja 2mm prikoilla jarrulevyn alla vanne istuisi haarukkaan. olis setti kyseisiä 2006 vm vanteita sopuhinnalla tiedossa. joten siksi kyseinen taivastelu.
Btw, tulipa mieleen, ett mullahan on kellarissa irtonainen 2006 vanne. Siitähän vois mittailla verrokkia.
Onks sulla irtonaista 2009 vannetta?
Tai no, eihän sen tarvi olla ees irtonainen, jos mittaa takarattaan ja jarrulevyn etäisyydet vanteen keskilinjasta. Ne ollee ne ratkaisevat mitat?
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.01.16 - klo:23:07
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 18.01.16 - klo:22:48
2006 taka-akselin holkit on ainaski erin kokoiset ku 2009 vastaavat. 2006 vm= rattaanpuoleinen holkki. 21.5mm, jarrun puoleinen 18mm ja vastaavasti 2009= rattaaanpuoleinen holkki 23.5mm ja jarrun puolella 16mm. oma mutuni on että sopivilla holkeilla ja 2mm prikoilla jarrulevyn alla vanne istuisi haarukkaan. olis setti kyseisiä 2006 vm vanteita sopuhinnalla tiedossa. joten siksi kyseinen taivastelu.
Btw, tulipa mieleen, ett mullahan on kellarissa irtonainen 2006 vanne. Siitähän vois mittailla verrokkia.
Onks sulla irtonaista 2009 vannetta?
Tai no, eihän sen tarvi olla ees irtonainen, jos mittaa takarattaan ja jarrulevyn etäisyydet vanteen keskilinjasta. Ne ollee ne ratkaisevat mitat?
Löytyy irtovannekkin. Huomenna safkiksella poikkean tallin kautta ja mittaan. Pitää vaa päättää mistä mihin mitataan.
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 18.01.16 - klo:23:16
Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.01.16 - klo:23:07
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 18.01.16 - klo:22:48
2006 taka-akselin holkit on ainaski erin kokoiset ku 2009 vastaavat. 2006 vm= rattaanpuoleinen holkki. 21.5mm, jarrun puoleinen 18mm ja vastaavasti 2009= rattaaanpuoleinen holkki 23.5mm ja jarrun puolella 16mm. oma mutuni on että sopivilla holkeilla ja 2mm prikoilla jarrulevyn alla vanne istuisi haarukkaan. olis setti kyseisiä 2006 vm vanteita sopuhinnalla tiedossa. joten siksi kyseinen taivastelu.
Btw, tulipa mieleen, ett mullahan on kellarissa irtonainen 2006 vanne. Siitähän vois mittailla verrokkia.
Onks sulla irtonaista 2009 vannetta?
Tai no, eihän sen tarvi olla ees irtonainen, jos mittaa takarattaan ja jarrulevyn etäisyydet vanteen keskilinjasta. Ne ollee ne ratkaisevat mitat?
Löytyy irtovannekkin. Huomenna safkiksella poikkean tallin kautta ja mittaan. Pitää vaa päättää mistä mihin mitataan.
Päätä sää ja mittaile. Nii mä mittailen samat kans huomenna. Jos menee vituiks, nii voit syyttää ittees. :)
mitta vanteen keskisaumasta jarrulevyn sisäreunaan 75mm (75,28 digimauserilla) ja ketjun ulkolaidasta 120mm (120,1 digidigillä).
tuosa vielä kuvat mittauspisteestä. puhelimella ei suostunu kuvia liittää
05-06:sta mitattuna:
Jarrulevyn paksuus 5 mm
"Sama" mitta kuin kuvassa 75: 77...79 mm riippuen minkä puolan / miten saumasta mitan otti
(ja btw, sun mauseri on tossa kuvassa iha vinossa, vaikuttaa mittaan jonkun verran)
"Sama" mitta kuin kuvassa 120: ~119 mm vähä samaa ongelmaa ton sauman kanssa.
Ketjun leveys: 17,5 mm (vaikuttaa tohon edelliseen mittaan)
Kokeileppa vielä mitata jarrulevyasetelman paksuus akselin kohdalla, 05-06:ssa se on 18,5 mm.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.16 - klo:19:43
05-06:sta mitattuna:
Jarrulevyn paksuus 5 mm
"Sama" mitta kuin kuvassa 75: 77...79 mm riippuen minkä puolan / miten saumasta mitan otti
(ja btw, sun mauseri on tossa kuvassa iha vinossa, vaikuttaa mittaan jonkun verran)
"Sama" mitta kuin kuvassa 120: ~119 mm vähä samaa ongelmaa ton sauman kanssa.
Ketjun leveys: 17,5 mm (vaikuttaa tohon edelliseen mittaan)
Kokeileppa vielä mitata jarrulevyasetelman paksuus akselin kohdalla, 05-06:ssa se on 18,5 mm.
Otin kuvat mittauksen jälkeen joten mauseri voi olla vinossa. 520 ketju, joten jos sulla sama nii ei isoja heittoja. ja sama 5mm levy mulla. mutta tuota jarrulevyasetelman mittausta en ymmärtänyt.
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 19.01.16 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.16 - klo:19:43
05-06:sta mitattuna:
Jarrulevyn paksuus 5 mm
"Sama" mitta kuin kuvassa 75: 77...79 mm riippuen minkä puolan / miten saumasta mitan otti
(ja btw, sun mauseri on tossa kuvassa iha vinossa, vaikuttaa mittaan jonkun verran)
"Sama" mitta kuin kuvassa 120: ~119 mm vähä samaa ongelmaa ton sauman kanssa.
Ketjun leveys: 17,5 mm (vaikuttaa tohon edelliseen mittaan)
Kokeileppa vielä mitata jarrulevyasetelman paksuus akselin kohdalla, 05-06:ssa se on 18,5 mm.
Otin kuvat mittauksen jälkeen joten mauseri voi olla vinossa. 520 ketju, joten jos sulla sama nii ei isoja heittoja. ja sama 5mm levy mulla. mutta tuota jarrulevyasetelman mittausta en ymmärtänyt.
Se kohta mistä akseli menee läpi.
Joko?
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.16 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 19.01.16 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.16 - klo:19:43
05-06:sta mitattuna:
Jarrulevyn paksuus 5 mm
"Sama" mitta kuin kuvassa 75: 77...79 mm riippuen minkä puolan / miten saumasta mitan otti
(ja btw, sun mauseri on tossa kuvassa iha vinossa, vaikuttaa mittaan jonkun verran)
"Sama" mitta kuin kuvassa 120: ~119 mm vähä samaa ongelmaa ton sauman kanssa.
Ketjun leveys: 17,5 mm (vaikuttaa tohon edelliseen mittaan)
Kokeileppa vielä mitata jarrulevyasetelman paksuus akselin kohdalla, 05-06:ssa se on 18,5 mm.
Otin kuvat mittauksen jälkeen joten mauseri voi olla vinossa. 520 ketju, joten jos sulla sama nii ei isoja heittoja. ja sama 5mm levy mulla. mutta tuota jarrulevyasetelman mittausta en ymmärtänyt.
Se kohta mistä akseli menee läpi.
Joko?
ei aukea.. jarrulevyasetelma? vai satula
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 19.01.16 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.16 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 19.01.16 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.16 - klo:19:43
05-06:sta mitattuna:
Jarrulevyn paksuus 5 mm
"Sama" mitta kuin kuvassa 75: 77...79 mm riippuen minkä puolan / miten saumasta mitan otti
(ja btw, sun mauseri on tossa kuvassa iha vinossa, vaikuttaa mittaan jonkun verran)
"Sama" mitta kuin kuvassa 120: ~119 mm vähä samaa ongelmaa ton sauman kanssa.
Ketjun leveys: 17,5 mm (vaikuttaa tohon edelliseen mittaan)
Kokeileppa vielä mitata jarrulevyasetelman paksuus akselin kohdalla, 05-06:ssa se on 18,5 mm.
Otin kuvat mittauksen jälkeen joten mauseri voi olla vinossa. 520 ketju, joten jos sulla sama nii ei isoja heittoja. ja sama 5mm levy mulla. mutta tuota jarrulevyasetelman mittausta en ymmärtänyt.
Se kohta mistä akseli menee läpi.
Joko?
ei aukea.. jarrulevyasetelma? vai satula
Sori, ajatusvirhe, jarrusatula-asetelma tietenkin.
Edit: Paitsi eipä tarvi ees mitatata. Sama asetelma 2005-2012 malleissa.
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 18.01.16 - klo:22:48
2006 taka-akselin holkit on ainaski erin kokoiset ku 2009 vastaavat. 2006 vm= rattaanpuoleinen holkki. 21.5mm, jarrun puoleinen 18mm ja vastaavasti 2009= rattaaanpuoleinen holkki 23.5mm ja jarrun puolella 16mm. oma mutuni on että sopivilla holkeilla ja 2mm prikoilla jarrulevyn alla vanne istuisi haarukkaan. olis setti kyseisiä 2006 vm vanteita sopuhinnalla tiedossa. joten siksi kyseinen taivastelu.
Ja takas varsinaiseen aiheeseen, niin eikös toi toimis silleen että "vaihtaa" 2009 holkit siihen 2006 vanteeseen, niin jarrulevynkin offsetti on kohdillaan?
Eli oletus on se että takahaarukka siirtyy 2006 vs 2009 2 mm vasempaan.
Edit: Paitsi että ei ku. Sit 2006 vanteesta pitäis sorvata 2(?) mm pois jarrulevyn kiinnitys tasosta, niin levyn offsetti ois sama kuin 2009:n vanteessa.
Tosin en olis yhtään yllättynyt jos toi toimis holkit vaihtamalla. Ts jarrusatulan liukutapit antaa(?) sen 2(?) mm sivusuunnassa tilaa?
Ja kun tuota 05-06 vanteen rakennetta katsoo, niin jos siitä sorvaa sen 2-3 mm pois niistä kiinnityskohdista, niin se ei vaikuta käytännössä mitenkään sen rakenteen lujuuteen.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.16 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 18.01.16 - klo:22:48
2006 taka-akselin holkit on ainaski erin kokoiset ku 2009 vastaavat. 2006 vm= rattaanpuoleinen holkki. 21.5mm, jarrun puoleinen 18mm ja vastaavasti 2009= rattaaanpuoleinen holkki 23.5mm ja jarrun puolella 16mm. oma mutuni on että sopivilla holkeilla ja 2mm prikoilla jarrulevyn alla vanne istuisi haarukkaan. olis setti kyseisiä 2006 vm vanteita sopuhinnalla tiedossa. joten siksi kyseinen taivastelu.
Ja takas varsinaiseen aiheeseen, niin eikös toi toimis silleen että "vaihtaa" 2009 holkit siihen 2006 vanteeseen, niin jarrulevynkin offsetti on kohdillaan?
Eli oletus on se että takahaarukka siirtyy 2006 vs 2009 2 mm vasempaan.
Edit: Paitsi että ei ku. Sit 2006 vanteesta pitäis sorvata 2(?) mm pois jarrulevyn kiinnitys tasosta, niin levyn offsetti ois sama kuin 2009:n vanteessa.
Tosin en olis yhtään yllättynyt jos toi toimis holkit vaihtamalla. Ts jarrusatulan liukutapit antaa(?) sen 2(?) mm sivusuunnassa tilaa?
vai toimisko sillä että laittaa 2mm prikat jarrulevyn ja vanteen väliin. sillä sais sitä jarrulevyä 2mm oikealle. mutta aion joka tapauksessa nyt ostaa vannesarjan. jollain asetelmalla se oletettavasti toimii. jos ei niin ompahan tallin tai pakun seinällä hyvä teline sähköroikalle. etuvanne ainaki sopii.
http://www.kawiforums.com/zzr600-zx-6r-old-school/158694-master-parts-swap-list-ver2-0-98-zx6r.html
tuolla jotain tekstiä myös osista jotka käyvät keskenään. myös vanteista
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 19.01.16 - klo:21:55
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.16 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 18.01.16 - klo:22:48
2006 taka-akselin holkit on ainaski erin kokoiset ku 2009 vastaavat. 2006 vm= rattaanpuoleinen holkki. 21.5mm, jarrun puoleinen 18mm ja vastaavasti 2009= rattaaanpuoleinen holkki 23.5mm ja jarrun puolella 16mm. oma mutuni on että sopivilla holkeilla ja 2mm prikoilla jarrulevyn alla vanne istuisi haarukkaan. olis setti kyseisiä 2006 vm vanteita sopuhinnalla tiedossa. joten siksi kyseinen taivastelu.
Ja takas varsinaiseen aiheeseen, niin eikös toi toimis silleen että "vaihtaa" 2009 holkit siihen 2006 vanteeseen, niin jarrulevynkin offsetti on kohdillaan?
Eli oletus on se että takahaarukka siirtyy 2006 vs 2009 2 mm vasempaan.
Edit: Paitsi että ei ku. Sit 2006 vanteesta pitäis sorvata 2(?) mm pois jarrulevyn kiinnitys tasosta, niin levyn offsetti ois sama kuin 2009:n vanteessa.
Tosin en olis yhtään yllättynyt jos toi toimis holkit vaihtamalla. Ts jarrusatulan liukutapit antaa(?) sen 2(?) mm sivusuunnassa tilaa?
vai toimisko sillä että laittaa 2mm prikat jarrulevyn ja vanteen väliin. sillä sais sitä jarrulevyä 2mm oikealle. mutta aion joka tapauksessa nyt ostaa vannesarjan. jollain asetelmalla se oletettavasti toimii. jos ei niin ompahan tallin tai pakun seinällä hyvä teline sähköroikalle. etuvanne ainaki sopii.
Sit jarrulevy siirtyy väärään suuntaan.
Sä joudut käyttämään 2009 holkkeja, jotta renkaan keskilinja ja takarattaan linja on oikeassa kohdassa.
2003-2006 eri jarrusatula kuin 2007-2012, mutta sama asetelma, eli jarrusatulan (ja jarrulevyn) offsetti eri.
Joten jarrusatulan offsetti on 2009, eli 2(?) milliä sisempänä kuin 2006.
Eli sun tarvii saada 2006 vanteen jarrulevyä 2(?) mm sisemmäksi.
Ellei sitten jarrusatulan liukutapit anna sitä 2-3 mm tilaa jarrusatulalle siirtyä ulospäin.
Jaksaiskos joku ZX10R 11- omistaja mitata ko mopon takavanteesta noi samat mitat?
Ketjun paksuus?
Ketjun offset vanteen keskilinjasta?
Jarrulevyn offset vanteen keskilinjasta?
Mulla on yks käytettynä ostettu takavanne, joka on ilmeisesti pulverimaalattu huonosti. Tai pinta oli siisti, mut vähänki rengasraudalla hipasee ni siitä lohkee isoja paloja maalia pois. Oletettavasti pulverimaalauksen kuuluis normaalit rengastyöt kestää?
Mitähän tolle kannattaa tehä? Pitääkö vanha maali poistaa kokonaan, ja sit uudelleen maalaus? Ite en jaksa sille mitään tehä, mut oisko hyvinkään läheltä firmasuosituksia?
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 07.02.17 - klo:13:50
Mitähän tolle kannattaa tehä? Pitääkö vanha maali poistaa kokonaan, ja sit uudelleen maalaus? Ite en jaksa sille mitään tehä, mut oisko hyvinkään läheltä firmasuosituksia?
Empi osaa suositella mitään Hyvinkään läheltä. Mulla pulverioperaatio myös otsikoissa. Kun soittelin firmaan, niin sanoivat, että eka hiekkapuhaltaa vanteet ja sitten pistää pulverin päälle. Tuskin mikään muu on edes järkevää.
Ja kyllä sen pitäisi rengasrautoja kestää samalla lailla kuin tehtaan jäljiltäkin.
Nyt tuli muuten kysymys mieleen. Kestääkö laakereiden stefat sitä pulverimaalin uunia? Meinasin vaan laittaa suojaksi isot prikat+kierretankoa+mutterit. Kyllä se firma varmaan tietää, kun on noita vanteita satoja maalannut. Mutta kysyn nyt täältäkin.
Moro. osaisko joku lonkalta heittää sopiiko 2007 gsx-r 600 rataspakka L1 750 ?
2007 GSXR600 vetopakka, osanumero: 64610-44G00-E00
2010 GSXR750 vetopakka, osanumero: 64610-44G00-000
Eli äkkiseltään sanosin, ettei käy. https://www.npm.fi/fi/varaosat/suzuki-kaksipyoraiset Tuolta näkee näppärästi osanumerot.
Oman kokemu
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 07.02.17 - klo:15:56
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 07.02.17 - klo:13:50
Mitähän tolle kannattaa tehä? Pitääkö vanha maali poistaa kokonaan, ja sit uudelleen maalaus? Ite en jaksa sille mitään tehä, mut oisko hyvinkään läheltä firmasuosituksia?
Empi osaa suositella mitään Hyvinkään läheltä. Mulla pulverioperaatio myös otsikoissa. Kun soittelin firmaan, niin sanoivat, että eka hiekkapuhaltaa vanteet ja sitten pistää pulverin päälle. Tuskin mikään muu on edes järkevää.
Ja kyllä sen pitäisi rengasrautoja kestää samalla lailla kuin tehtaan jäljiltäkin.
Nyt tuli muuten kysymys mieleen. Kestääkö laakereiden stefat sitä pulverimaalin uunia? Meinasin vaan laittaa suojaksi isot prikat+kierretankoa+mutterit. Kyllä se firma varmaan tietää, kun on noita vanteita satoja maalannut. Mutta kysyn nyt täältäkin.
Oman kokemuksen pohjalta uunissa sen verran lämpöä että rasvat tuli ainakin laakereista pihalle juuri kyseisellä menetelmällä. Voihan ne toki vaihtaa uunituksen jälkeen mutta ota mielummin pois ennen puhallusta, maalausta ja uunitusta. Jos tarvitsee jotain suojata maalaukselta, on olemassa teippiä joka kestää uunituksen.
Jetlex Kellokoskella on maalannut mun osia mutta puhalsin ne ensin itse ja he hoitivat vain maalauksen.
Lainaus käyttäjältä: JULLE - 08.02.18 - klo:12:40
Oman kokemuksen pohjalta uunissa sen verran lämpöä että rasvat tuli ainakin laakereista pihalle juuri kyseisellä menetelmällä.
Juu, se pulverimaalausfirma sano, että laakerit on kerrasta pilalla. Menee ihan kuiviksi uunissa.
Mä nappasin kaikki laakerit pois vanteista, rungosta ja swingistä, kun ne maalautin. Tulipahan ostettua ja vaihdettua kerralla kaikki uusiksi.