MP-Rata

RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: santerik - 25.09.13 - klo:18:34

Otsikko: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 25.09.13 - klo:18:34
Tere,

Tarkoituksena olisi hommata seuraavalle sesongille joku (hyvä ja) halpa kilvellinen kusiainen tuon matkalehmän rinnalle. Budjetti pyörisi tuossa 2-4 tonnin tietämillä.

Em. Raameihin näyttäisi osuvan vuosituhannen vaihteen Gsx-r, zx6r sekä jokunen r6 ja cbr600rr. Tuolla budjetin loppupäässä olisi tarjolla uudempaa kawaa ja 600rr:ää, onko nuo merkittävästi parempia radalla kun nuo vanhemmat? Vanhemmalla pelillä kun jäisi rahaa esim iskarihuoltoihin..

Kawojen kestävyydestä taidetaan puhua sitä ja tätä, mutta tuon ikä- ja hintaluokassa vehkeissä on mielestäni täysin tuuripeli mimmottii vekottimen sattuu saamaan(siis luotettavuus mielessä).

Oliko noista joku aikanaan ehdoton ratojen kingi?

Eli kriteerit: halpa, kilvellinen ja hauskanpitoon sopiva. Mitä tehdään?

Edit. Toki isommatkaan mopot ei ole poissuljettu
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: pienisopoapina - 25.09.13 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: santerik - 25.09.13 - klo:18:34

Tarkoituksena olisi hommata seuraavalle sesongille joku (hyvä ja) halpa kilvellinen kusiainen tuon matkalehmän rinnalle. Budjetti pyörisi tuossa 2-4 tonnin tietämillä.
...

Eli kriteerit: halpa, kilvellinen ja hauskanpitoon sopiva. Mitä tehdään?

Vinkki: http://www.mprata.fi/index.php?action=classifieds;sa=view;id=154 (http://www.mprata.fi/index.php?action=classifieds;sa=view;id=154)

Fasun R6.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 25.09.13 - klo:18:55
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.09.13 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: santerik - 25.09.13 - klo:18:34

Tarkoituksena olisi hommata seuraavalle sesongille joku (hyvä ja) halpa kilvellinen kusiainen tuon matkalehmän rinnalle. Budjetti pyörisi tuossa 2-4 tonnin tietämillä.
...

Eli kriteerit: halpa, kilvellinen ja hauskanpitoon sopiva. Mitä tehdään?

Vinkki: http://www.mprata.fi/index.php?action=classifieds;sa=view;id=154 (http://www.mprata.fi/index.php?action=classifieds;sa=view;id=154)

Fasun R6.

Jotain tuollaista kuvittelen haluavani. Hankinta tosin on kevään hommia kun tuo budjetti ei vielä ole kasassa ja velalla en viitsi harrastaa..
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: tamik87 - 25.09.13 - klo:19:54
Mulla on ollut tommonen vanhemman mallinen R6 junnuna ja oli kyllä saamarin upea peli. Tehossa ja etenkään väännössä ei kalpene uudemmille kuussatkuille pätkääkään. Ajettavuuskin huippuluokkaa.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: slowrider - 25.09.13 - klo:21:13
Noilla spekseillä itse katselisin ruiskulla olevia kusiaisia. Gixxeri 2001-->  tai kawa 2003--->  olisivat ehkä omat valinnat tässä tapauksessa
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: Mikko K. - 25.09.13 - klo:22:26
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 25.09.13 - klo:21:13
Noilla spekseillä itse katselisin ruiskulla olevia kusiaisia. Gixxeri 2001-->  tai kawa 2003--->  olisivat ehkä omat valinnat tässä tapauksessa

Mulla oli 600 SRAD suzuki, josta piti tehdä ratamopo. Sain sen läjään, ajelin noin 10km, totesin laitteen olevan kohtalaisen perseestä ja myin pois. R6 tuolta ajalta taas himpun verran eri mukava laitos :)
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: Tomppa82 - 26.09.13 - klo:11:47
GSXR600 -04 mallin saa tohon rahaan...alkaa olla jo aika "nykyaikainen vehje".
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 26.09.13 - klo:15:02
Voitaneenko kommenttien perusteella siis todeta, että ko. ikäluokan pyöristä mikään ei ole ehdoton kingi tahi mikään ei ole oleellisesti muita huonompi?
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: slowrider - 26.09.13 - klo:15:11
Jos toi 04 gixi sopii haarukkaan niin veikkaan että se olisi aika kova.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: Fasu - 26.09.13 - klo:22:49
Lainaus käyttäjältä: santerik - 26.09.13 - klo:15:02
Voitaneenko kommenttien perusteella siis todeta, että ko. ikäluokan pyöristä mikään ei ole ehdoton kingi tahi mikään ei ole oleellisesti muita huonompi?
Riippuu mitä ominaisuuksia etsit. Ammattilaisten rakentama SM-tason kuussatanen on kova luu vs. uusi vakio kampe pelkällä vaimentimella höystettynä.
Kunnon alusta on hintansa väärti ja jarrujakin tarvitaan. Kunnolla penkitetyssä koneessa ei ole kuolleita kohtia. Välttämättä se ei ole mukavin ajaa,mutta ominaisuudet
riittävät useammaksi kaudeksi.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 27.09.13 - klo:08:04
Lainaus käyttäjältä: Fasu - 26.09.13 - klo:22:49
Lainaus käyttäjältä: santerik - 26.09.13 - klo:15:02
Voitaneenko kommenttien perusteella siis todeta, että ko. ikäluokan pyöristä mikään ei ole ehdoton kingi tahi mikään ei ole oleellisesti muita huonompi?
Riippuu mitä ominaisuuksia etsit. Ammattilaisten rakentama SM-tason kuussatanen on kova luu vs. uusi vakio kampe pelkällä vaimentimella höystettynä.
Kunnon alusta on hintansa väärti ja jarrujakin tarvitaan. Kunnolla penkitetyssä koneessa ei ole kuolleita kohtia. Välttämättä se ei ole mukavin ajaa,mutta ominaisuudet
riittävät useammaksi kaudeksi.

Hemmetin hyvä kysymys/tarkennus.

Eli elän uskossa, että kaikkea tuohon rahaan ei voi saada. Pienessä päässäni olen aivoitellut asiaa siten, että ne pari viimeistä hevosta ei ole se oleellinen asia. Säätämällä kaikista saadaan suunnilleen ajettavia (siis koneen osalta).

Tuo alusta/ajettavuus/jarruhomma on se mihin ehkä enemmän kaipaisin mielipiteitä. Tässä on vilahtanut esimerkiksi 04- gixeri ja 03- kawa jotka siis ovat ilmeisesti jo varsin asiallisia vekottimia. Tosin noissa tapauksissa joutuisin valitsemaan sen "nettimoton halvimman" mikä ei aina kuulosta parhaalta vaihtoehdolta(toki kevät vasta näyttää mitä noista silloin pyydetään). Edellisen sukupolven malleissa taasen olisi budjetissani jo huomattavasti valinnan varaa, mutta jos ovat huomattavasti kankeampia ja huonommalla alustalla ja jarruilla niin eihän siinä ole mitään järkeä. Jos taasen suurimmat erot tulee ruiskusta ja muoveista niin kolme tonnia pyörään ja 500 iskarihuoltoon voisi olla hyvä idea.

Long story short, ajettavuus taitaa olla se mitä haetaan. Tässä on nyt pitkä talvi aikaa hieroa :)
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: murmela - 27.09.13 - klo:10:15
Lainaus käyttäjältä: santerik - 27.09.13 - klo:08:04Säätämällä kaikista saadaan suunnilleen ajettavia (siis koneen osalta).
Kannattaa kytätä sellasia vehkeitä jossa on kittiecu, tai johon saa halvalla semmosen esim ebaystä.
Tai sit esim joku tolta listalta:
http://www.woolichracing.com/Products.aspx (http://www.woolichracing.com/Products.aspx)
Jolloin voi säädättää suoraan mopon oman ecun.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: Fasu - 27.09.13 - klo:11:50
Power without control is nothing. Eli säädöissään oleva Öhlins-alusta ja ohjausiskari on se,mitä vakio pyörässä puuttuu.Teräspunosletkut ja sintteripalat antavat jarruihin tuntumaa.Brempoakin on sotkettu sekaan ja tappien siirtosarjaa.  Ainut rajoittava tekijä on korvien väissä. Dementia hoitaa senkin puolen kuntoon ajallaan. :D
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: JULLE - 27.09.13 - klo:12:03

Mielestäni mopon&viritysten valinnassa on oleellisisnta alussa tiedostaa omien taitojen lähtötaso. Eli jos kurvailet keskiryhmän vauhteja tai nopean ryhmän keskitasoa, onko alustalla/koneen säädöillä todella HUOMATTAVAA merkitystä tässä vaiheessa?
Esimerkkinä voisi käyttää Relanderia joka käsittääkseni ajaa melko vakiolla kilvellisellä mopolla hel***in kovaa esim. Alastaro 1:23 alkusen. Osa taas haluaa viimesen päälle viritetyn mopon ja kurvailee niukasti alle 1:30 Alastarolla.

Mun mielestä aluksi kannattaa ostaa mahdollisimman tuore mopo ja viritellä sitä kaudella sen mukaan miten eri osien ominaisuuksien rajat tulee vastaan. Silloin myös tietää että laitettu raha menee varmasti oikeaa kohtaan ja samalla ymmärtää muutosten tuomat vaikutukset.


Kaikkihan on suhteellista mutta jos lompakko määrää tahdin, mun mielestä kannattaa ostaa varmatoiminen/mahd. tuore perus paketti jota alkaa virittelemään kehityksen ja lompakon mukaan. Loppujen lopuksi kaikki rahat tähän harrastukseen kuitenkin menee.

Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: murmela - 27.09.13 - klo:12:32
Lainaus käyttäjältä: JULLE - 27.09.13 - klo:12:03
Mielestäni mopon&viritysten valinnassa on oleellisisnta alussa tiedostaa omien taitojen lähtötaso. Eli jos kurvailet keskiryhmän vauhteja tai nopean ryhmän keskitasoa, onko alustalla/koneen säädöillä todella HUOMATTAVAA merkitystä tässä vaiheessa?
Mun mielestä alustalla ja koneen säädöillä on huomattava merkitys, ajeli sitten mitä vauhteja tahansa.
Jousiltaan sopiva, ja vaimennuksiltaan neutraali ratamopo käyttäytyy loogisesti ja kuskin on helpompi keskittyä olennaiseen.
Vakioruiskukoneissa olevat saasternormit alittavat polttoainekartat tekevät (pinta)kaasuvasteesta jossakin tapauksissa hyvinkin tökkivän. Kun taasen kaasuvasteeltaan säädetty ratamopo antaa jälleen mahdollisuuden keskittyä olennaiseen.

Vakio ja ratamopoa voisi verrata vaikkapa nykyisen alastaron perunapellon ja siloposkisen pärnun tai botnian radan kautta.
Silosella radalla on todella helppo keskittyä vain ja ainoastaan jarruun, apeksiin ja avaukseen.
Perunapellolla joutuu taasen muuttamaan ajamistaan aina sen mukaan missä kohtaa on pomppuja ja kuoppia, ja pahimmassa tapauksessa jopa väistelemään niitä.

Alottelijalla on jo muutenkin haastavaa oppia rata-ajoa, niin miksi vaikeuttaa sitä vielä "huonolla" mopolla?
Käytännössä minkä tahansa vakiompon saa muutettua loppujen lopuks todella pienellä rahalla harrastelijan kannalta katsottuna todella erinomaiseksi ratamopoksi, kun keskittyy paikkaamaan alustan ja kaasuvasteen, ja jättää teharit ja sliparit yms turhat väliin.
Ja sit ku vauhti kasvaa, niin paikkaa jarrut jos niissä on paikattavaa.
Viimesenä sit täysränni ja nokat (tai mitä säännöt nykysin sanoo, emt?) yms ku ajaa beessä tai aassa kilpaa.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: Grandi67 - 27.09.13 - klo:13:24
Niinpä...edelliskesänä kaverini pähkäili kannattaako ostaa kunnollisella alustalla varustettu ratapyörä vai jatkaa tuoreella katukyykyllä ja vakioalustalla. Annoin koeajoon silloisen gixxerini jossa oli täys öölinssi. Tuli kaveri radalta muutaman kierroksen ajettuaan aika ihmeissään miten vakaa voi mp olla. Chronokin näytti 3 sekunttia nopeampaa aikaa kuin 5 vuotta uudemmalla ja tehokkaammalla omalla vermeellä. Että on sillä alustalla aika iso merkitys.
Vetomiehet on erikseen. Ne ajaa kovaa vehkeellä kuin vehkeellä. Nopeutta harjoittelevalla on kunnon vehkeet kaiken a ja o. Helpottaa aivan vitusti
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: Vuorela - 27.09.13 - klo:13:26
Lainaus käyttäjältä: JULLE - 27.09.13 - klo:12:03
Mielestäni mopon&viritysten valinnassa on oleellisisnta alussa tiedostaa omien taitojen lähtötaso. Eli jos kurvailet keskiryhmän vauhteja tai nopean ryhmän keskitasoa, onko alustalla/koneen säädöillä todella HUOMATTAVAA merkitystä tässä vaiheessa?

Rengaskuluihin on alustalla iso merkitys vaikka pystyssä pysyisikin.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: Mikko K. - 27.09.13 - klo:13:51
2000-luvun alun suzukin kun laittaa, niin jarruissa saa alkuun yleensä isoimman parannuksen aikaseks, jos on vakiot.
Sama taitaa päteä aika moneen muuhun pyörään. Alustan kanssa saa myös melkoisia ajaaelämyksiä aikaseks..
Nykypyörän täysöhlinssi vs. vanhan k4 tonnisen alustojen erot aika järkyttävällä tasolla. Mun kohdalla tuo tarkoitti samalla
riskitasolla noin 2 sek eroa.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: T1mppa - 27.09.13 - klo:14:23
Heittäkää ne alkuperäiset geelipenkit jorpakkoon ja hankkikaa joku kova penkki tilalle.
Alustan kun asettaa niin hyväksi kuin sen säätämällä saa, niin on pikkurahalla saatu jo paljon lisää tuntumaa pyörään.

Jos on kilpipeli, niin ehkä sitä voi talven pimeinä iltoina rakentaa ratapenkin. Käyttää sitä geelipenkkiä taas kadulla.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 20.12.13 - klo:08:47
Kesällä oli muistaakseni MP-maailmassa jonkun koeajon yhteydessä Kiiran kirjoittama juttu kawan kuussatasen eri versioista, muistaako joku mikä numero oli kyseessä? Toisekseen, jos joku lämminhenkinen sielu suostuisi tuon jutun skannaamaan ja laittamaan vaikka YV:llä niin kiva olisi. Vakuutan mörököllivalan alla, että tuon lehden olen aikanaan laillisin keinoin Salesta poistanut, mutta myös tehokkaasti kesän jälkeen hukannut.

Toisekseen: kun kaasari vaihtui ruiskuun niin runko muuttui lie samalla. Olen antanut itseni ymmärtää, että runkomuutos on ollut aikas radikaali. Olenko ymmärtänyt oikein? Jos nyt saataisiin viimeinen kaasarimalli ja ensimmäinen ruiskumalli pakasta vedettyinä samalle radalle, olisiko ajettavuudessa merkittävä ero? (pl. moottorin ominaisuudet)
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: jarska - 20.12.13 - klo:09:53
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.12.13 - klo:08:47
Kesällä oli muistaakseni MP-maailmassa jonkun koeajon yhteydessä Kiiran kirjoittama juttu kawan kuussatasen eri versioista, muistaako joku mikä numero oli kyseessä? Toisekseen, jos joku lämminhenkinen sielu suostuisi tuon jutun skannaamaan ja laittamaan vaikka YV:llä niin kiva olisi. Vakuutan mörököllivalan alla, että tuon lehden olen aikanaan laillisin keinoin Salesta poistanut, mutta myös tehokkaasti kesän jälkeen hukannut.

Tämäkö:
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 20.12.13 - klo:10:10
Just de! Tattis!
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 16.03.14 - klo:16:09
Totatota..

Tää projekti on ollut enemmän ja vähemmän liikkeessä ja jäässä tässä talven mittaan ja kohtahan tuolla on jo radatkin auki. Taannoin silmään pisti muuannen 929rr honda (hyvin osuu kriteereihin eli kuussatku).. Kellään kokemuksia? Onko tuommottii ajettavuudeltaan radalla sen huonompi tai parempi kuin vastaavan ikäiset ärykköset tai gixseritkään? Käsittääkseni on sitä perus hondaa ja kuitenkin kun puhutaan yli 10-vuotiasita vekottimista niin kestävyyden puolesta sattuma pelaa aika isoa roolia.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: murmela - 16.03.14 - klo:17:51
Osta toi: http://www.nettimoto.com/yamaha/r6/1650299
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 16.03.14 - klo:18:29
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.03.14 - klo:17:51
Osta toi: http://www.nettimoto.com/yamaha/r6/1650299

Ois varmaan soiva peli, mutta voi katuajo tulla pitemmän päälle kalliiksi..
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: murmela - 16.03.14 - klo:18:53
Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.03.14 - klo:18:29
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.03.14 - klo:17:51
Osta toi: http://www.nettimoto.com/yamaha/r6/1650299

Ois varmaan soiva peli, mutta voi katuajo tulla pitemmän päälle kalliiksi..

Jos sulla on matkalehmä kadulle, niin ei sil kyykyl tee yhtään mitään kadulla.
Tai, jos sul on kilvellinen tonnikyykky kadulla niin se vasta onkin tappavan tylsää, JA kallista.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 16.03.14 - klo:19:51
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.03.14 - klo:18:53
Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.03.14 - klo:18:29
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.03.14 - klo:17:51
Osta toi: http://www.nettimoto.com/yamaha/r6/1650299

Ois varmaan soiva peli, mutta voi katuajo tulla pitemmän päälle kalliiksi..

Jos sulla on matkalehmä kadulle, niin ei sil kyykyl tee yhtään mitään kadulla.
Tai, jos sul on kilvellinen tonnikyykky kadulla niin se vasta onkin tappavan tylsää, JA kallista.

Tuosta ollaan samaa mieltä, ettei kyykystä kadulle ole! Nyt hankinnassa oleva mopo kuitenkin tulee kimppakäyttöön joten kilvellisyys on vaatimus.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: Vuorela - 16.03.14 - klo:19:59
Lainaus käyttäjältä: santerik - 16.03.14 - klo:16:09
Totatota..

Tää projekti on ollut enemmän ja vähemmän liikkeessä ja jäässä tässä talven mittaan ja kohtahan tuolla on jo radatkin auki. Taannoin silmään pisti muuannen 929rr honda (hyvin osuu kriteereihin eli kuussatku).. Kellään kokemuksia? Onko tuommottii ajettavuudeltaan radalla sen huonompi tai parempi kuin vastaavan ikäiset ärykköset tai gixseritkään? Käsittääkseni on sitä perus hondaa ja kuitenkin kun puhutaan yli 10-vuotiasita vekottimista niin kestävyyden puolesta sattuma pelaa aika isoa roolia.

Mikäs nyt on budjettina? Osta mahdollisimman uusi mikä menee budjettiin oli se laite mikä tahansa. Itsellä oli 918rr blade ekana kyykkynä eikä se nyt kovin kaksinen ratailuun ollut. Seuraavaksi ollut K4 1000 gixxer kuitenkin oli jo ihan erilailla hommaan sopiva laite. Budjettiin jos menee noita 2000-luvun alkupään ruisku gixxereitä, niin hommaa semmonen.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: Bobo - 16.03.14 - klo:21:19
Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.03.14 - klo:17:51
Osta toi: http://www.nettimoto.com/yamaha/r6/1650299

Siinä olis kyllä loistovehje ratailuun, eikä vaadi paksua lompakkoa. Tuollaisella vastaavalla vedin pari vuotta sitten jotkut paikat (esim. Alastaron nopeat mutkat) jopa kovempaa kuin nykyisellä bemarin lintalla. Kyllä sillä alustalla vain on osaamattomalle merkitystä, sanoivat isot pojat mitä hyvänsä :)
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 17.03.14 - klo:09:41
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.03.14 - klo:19:59

...

Mikäs nyt on budjettina?

...


Neljään tonniin on yläraja laitettu, mutta tässä nyt on ollut perinteiset "pari muuttujaa" niin neljä tonnia pistetään jos löytyy tohon hintaan Rossin viimekauden motogp-pyörä rekisteröitynä. Eli mitä halvempi sitä halvempi. Lähinnä koitetaan löytää halvalla joku kohtuukuntoinen (toivottavasti ruiskukauden) piiska ärräpyörä jolla kädetön voi vähän rataa kiertää ja toivotaan, että kestää. Sitten laitetaan kauhee määrä rahaa siihen, että se olisi kelvollinen ajettava jonka jälkeen ostetaan parempi :)
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: hupeli - 17.03.14 - klo:21:59
 :)  :)
Lainaus käyttäjältä: santerik - 17.03.14 - klo:09:41
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.03.14 - klo:19:59

...

Mikäs nyt on budjettina?

...


Neljään tonniin on yläraja laitettu, mutta tässä nyt on ollut perinteiset "pari muuttujaa" niin neljä tonnia pistetään jos löytyy tohon hintaan Rossin viimekauden motogp-pyörä rekisteröitynä. Eli mitä halvempi sitä halvempi. Lähinnä koitetaan löytää halvalla joku kohtuukuntoinen (toivottavasti ruiskukauden) piiska ärräpyörä jolla kädetön voi vähän rataa kiertää ja toivotaan, että kestää. Sitten laitetaan kauhee määrä rahaa siihen, että se olisi kelvollinen ajettava jonka jälkeen ostetaan parempi :)


Mulla on 954 rr -02 myynnissä jos kiinnostaa. Oon sillä muutaman päivän päässy kemoralla opettelemaan rata-ajon alkeita ja kovasti kyllä tykänny siitä, mutta enpä oo tietenkään uudemmalla/paremmalla päässy koittamaankaan..

http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1636917
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: jarska - 18.03.14 - klo:07:43
Lainaus käyttäjältä: hupeli - 17.03.14 - klo:21:59
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1636917

Jopas on siistin näköinen kampe.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 18.03.14 - klo:19:24
Noniin!

Toiminta oli siis perinteistä sorttia: kysyttiin neuvoja ja sitten oltiin kuuntelematta... Kiitos osallistuneille anyway.

Eli Hällinmäen luonnonpuistossa kierrellään ensi kesänä tommottiila 929 hondalla!

Edit. Tohna viälä hätäinen kuvankaappaus myynti-ilmosta.

Jos jollakulla sattuu pyörimään tuohon sopivaa kaatumatappia yms. rekvisiittaa ylimääräisenä pyörimässä niin ilmoittautukoon.

Lisäksi: onko kellään vinkkiä kuinka tommottii termignonin putki hiljennetään motoparkkikelpoiseksi? Onko esim killerin jatkamisesta/muusta muokkaamisesta?
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: pienisopoapina - 18.03.14 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: santerik - 18.03.14 - klo:19:24
Noniin!

Toiminta oli siis perinteistä sorttia: kysyttiin neuvoja ja sitten oltiin kuuntelematta... Kiitos osallistuneille anyway.

Eli Hällinmäen luonnonpuistossa kierrellään ensi kesänä tommottiila 929 hondalla!

Perinteet vaati myös kuvan !!!
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: jarska - 18.03.14 - klo:23:29
Lainaus käyttäjältä: santerik - 18.03.14 - klo:19:24
Lisäksi: onko kellään vinkkiä kuinka tommottii termignonin putki hiljennetään motoparkkikelpoiseksi? Onko esim killerin jatkamisesta/muusta muokkaamisesta?

No ei sitten millään.
Kawalle tuli mustaa lippua silloin ku oli vielä täysin vakioputki paikallaan, pönttöä myöten.
Ei kannate ressata, senkus löysää kaasua melutoosatutkan kohdilla ja taas hanaa. airrev_1
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 19.03.14 - klo:06:31
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.03.14 - klo:23:29
...

No ei sitten millään.
Kawalle tuli mustaa lippua silloin ku oli vielä täysin vakioputki paikallaan, pönttöä myöten.
Ei kannate ressata, senkus löysää kaasua melutoosatutkan kohdilla ja taas hanaa. airrev_1

Noh noh, eipäs koiteta valaa epäuskoa joukkoihin!

Kattoos ko tossa taitaa punaraja töksähtää vissii 11,5t rpm kohdalla (vrt. kawan ainaki 35t rpm) joten tolla vois olla jotain mahkuja! Ja olishan se kiva jos sais mennä omaa kovaa koko kierroksen.

Mä uskoisin et vakioputkella ei pitäis olla ongelmaa, mut pääsisin helpommalla jos tosta selviäis virittämällä jonku yyberkillerin ton pöntön päähän. Toi on kyl ihan e-hyväksytty putki ja siinä on killerille paikka joten ton ei kuitenkaa pitäis olla se ihan toivottomin putki.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: MikkoS - 19.03.14 - klo:18:43
Lainaus käyttäjältä: santerik - 18.03.14 - klo:19:24
Lisäksi: onko kellään vinkkiä kuinka tommottii termignonin putki hiljennetään motoparkkikelpoiseksi? Onko esim killerin jatkamisesta/muusta muokkaamisesta?
Tämmöset (http://img59.imageshack.us/img59/9593/05m1.jpg)
tekasin joskus aikanaan rytkösen yoshimura pönttöihin kun metelöi niin huimasti. Ja kyllähän se kovasti hiljeni.
Niissä oli siis tommonen laippakiinnitys.
tuolla (http://www.ebay.co.uk/itm/Baffle-Db-killer-/121298079480?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1c3dedcef8)
esim aika edukas killeri kokeiltavaksi jos ei viiti ite väsätä.

Vai siis oliko siinä jo jonkunlainen killeri paikallaan?
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 19.03.14 - klo:20:08
Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 19.03.14 - klo:18:43
Lainaus käyttäjältä: santerik - 18.03.14 - klo:19:24
Lisäksi: onko kellään vinkkiä kuinka tommottii termignonin putki hiljennetään motoparkkikelpoiseksi? Onko esim killerin jatkamisesta/muusta muokkaamisesta?
Tämmöset (http://img59.imageshack.us/img59/9593/05m1.jpg)
tekasin joskus aikanaan rytkösen yoshimura pönttöihin kun metelöi niin huimasti. Ja kyllähän se kovasti hiljeni.
Niissä oli siis tommonen laippakiinnitys.
tuolla (http://www.ebay.co.uk/itm/Baffle-Db-killer-/121298079480?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1c3dedcef8)
esim aika edukas killeri kokeiltavaksi jos ei viiti ite väsätä.

Vai siis oliko siinä jo jonkunlainen killeri paikallaan?

Dänks o lot! Tuo linkkaamasi vaikuttaa lupaavalta!

Killeri on tallin hyllyssä parin muun alkuperäisosan vieressä, en vain tiedä kenen se talli on tai mistä maasta se löytyy. Eli killeriä ei löydy, mutta vaimentimessa lienee joskus joku killeri ollut koska on tosissaan e-hyväskytty ja joku ruuvinreikä sieltä löytyi.

PS. Mikä #%&?! siinä on kun motoparkin sivuja ei ole päivitetty tälle sesongille?!?
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: Nitrous - 20.03.14 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: santerik - 19.03.14 - klo:20:08

PS. Mikä #%&?! siinä on kun motoparkin sivuja ei ole päivitetty tälle sesongille?!?
Oisko ihan vaan omistajan tapa hoitaa bisnestä.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 20.03.14 - klo:10:36
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.03.14 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: santerik - 19.03.14 - klo:20:08

PS. Mikä #%&?! siinä on kun motoparkin sivuja ei ole päivitetty tälle sesongille?!?
Oisko ihan vaan omistajan tapa hoitaa bisnestä.

Nohnoh, negatiiviseen sävyyn kirjoitetut viestit motoparkista on kielletty, koska se on lähiratani! Oma kymysykseni oli intopiukea, ei ärtynyt!

Tosin todettakoon, että tuossa tiedotuspuolessa on _hieman_ ehkä vielä varaa parantaa. Esim. kausarin hinta ja jokin karkea arvio vapaista viikonlopuista olisi kiva ennen kuin isojen järjestäjien päivät tulee myyntiin..
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: Nitrous - 20.03.14 - klo:13:17
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.03.14 - klo:10:36
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.03.14 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: santerik - 19.03.14 - klo:20:08

PS. Mikä #%&?! siinä on kun motoparkin sivuja ei ole päivitetty tälle sesongille?!?
Oisko ihan vaan omistajan tapa hoitaa bisnestä.

Nohnoh, negatiiviseen sävyyn kirjoitetut viestit motoparkista on kielletty, koska se on lähiratani! Oma kymysykseni oli intopiukea, ei ärtynyt!

Tosin todettakoon, että tuossa tiedotuspuolessa on _hieman_ ehkä vielä varaa parantaa. Esim. kausarin hinta ja jokin karkea arvio vapaista viikonlopuista olisi kiva ennen kuin isojen järjestäjien päivät tulee myyntiin..
Vapaita meluviikonloppuja tuskin kovin montaa jää yli kisojen ja isojen järjestäjien jäljiltä. Hiljasia päiviä saattaa sitten olla joitain viikonloppujakin.
Otsikko: Vs: Vuosituhannen taitteen kuussatkut
Kirjoitti: santerik - 20.03.14 - klo:13:24
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.03.14 - klo:13:17
Lainaus käyttäjältä: santerik - 20.03.14 - klo:10:36
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.03.14 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: santerik - 19.03.14 - klo:20:08

PS. Mikä #%&?! siinä on kun motoparkin sivuja ei ole päivitetty tälle sesongille?!?
Oisko ihan vaan omistajan tapa hoitaa bisnestä.

Nohnoh, negatiiviseen sävyyn kirjoitetut viestit motoparkista on kielletty, koska se on lähiratani! Oma kymysykseni oli intopiukea, ei ärtynyt!

Tosin todettakoon, että tuossa tiedotuspuolessa on _hieman_ ehkä vielä varaa parantaa. Esim. kausarin hinta ja jokin karkea arvio vapaista viikonlopuista olisi kiva ennen kuin isojen järjestäjien päivät tulee myyntiin..
Vapaita meluviikonloppuja tuskin kovin montaa jää yli kisojen ja isojen järjestäjien jäljiltä. Hiljasia päiviä saattaa sitten olla joitain viikonloppujakin.


Näinpä, tästä syystä putkea ollaankin täyttämässä urheilusukilla ja muulla simmareista tutulla fyllillä. Viime kesänä taisi olla yksi vapaa meluviikonloppu joka oli se mp-tuen peruuntunut, mutta hiljaisia vapaita oli viikonloppuisinkin aika hyvin.