Bitubo etuhaarukka kitti _ compression end stroke

Aloittaja fredator, 15.01.13 - klo:21:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fredator

Terve
> ekan kerran kirjoitan tänne foorumiin, ja tietysti silloin kun tarvitsen itse apua :-)

elikkä, ostin Stormilta GSXR1000k4 etuhaarukka "kitin" mallia Bitubo ... elikkä shimmipakat ja itse männät ... sekä jouset

kysymys olisi se että koska kitti on tarkoitettu rata-ajoon niin Bitubo sanoo että "compression end stroke" jätetään koottaessa haarukoita pois koska sitä ei tarvita ... mielestäni se tarkoittaa jousta joka estää haarukan pohjaamista , koska mitään muuta ei voi kyllä paketista pois jättää

> olenkohan oikeassa
> ohjeessa kylläkin luki että ainoastaan valtuutettu korjaamo saa asentaa tämän kitin :-)
> yksi haarukka on laitettu valmiiksi ja kiinni pyörässä
> jos kädellä pidentää haarukanjalkaa niin pitkäksi kun sen saa (elikkä esim keulimistilanne ?) niin sisempi jalka pitää vähän kolisevaa ääntä juuri sillä hetkellä kun se menee uudestaan sisälle ... luulisin että se ottaa silloin kiinni ylempään kitka pintaan

oisko jotain vahvistusta / neuvoa ?

terv
freda

murmela

Lainaus käyttäjältä: fredator - 15.01.13 - klo:21:20Bitubo sanoo että "compression end stroke" jätetään koottaessa haarukoita pois koska sitä ei tarvita ... mielestäni se tarkoittaa jousta joka estää haarukan pohjaamista , koska mitään muuta ei voi kyllä paketista pois jättää

Täysin mutulla veikkaamalla; toi tarkottaa hydraulilukon poistoa.
Ja jos sä oot jättäny top-out jousen pois, niin veikkaisin ett se o virhe.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

fredator

juu ... taidat olla oikeassa ... en vaan tiedä miten saisin sen hydraulilukon purettua ?

murmela

Lainaus käyttäjältä: fredator - 16.01.13 - klo:11:03
juu ... taidat olla oikeassa ... en vaan tiedä miten saisin sen hydraulilukon purettua ?

Yleensä se "poistetaan" poraamalla siihen kaks 4 mm reikää (Öhlins-ohje) _JA_ korvaamalla se pohjaanlyöntikumilla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

fredator

päätin tässä vaiheessa jättää hydraulilukon koskematta koska poraaminen olisi onnistunut muttei mitään pohjaamiskumeja ollut tarjolla ... miten se vaikuttaa koska eikö tämä tule mukaan vain siinä vaiheessa kun haarukka "pitenee" ?

murmela

Lainaus käyttäjältä: fredator - 16.01.13 - klo:11:57
päätin tässä vaiheessa jättää hydraulilukon koskematta koska poraaminen olisi onnistunut muttei mitään pohjaamiskumeja ollut tarjolla ... miten se vaikuttaa koska eikö tämä tule mukaan vain siinä vaiheessa kun haarukka "pitenee" ?
Päinvastoin, hydraulilukko on estämässä kovaa metalli metallia vasten pohjaamista, ja top-out-jousi sit taas ulosjoustossa samaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

fredator

16.01.13 - klo:17:42 #6 Viimeisin muokkaus: 16.01.13 - klo:20:37 käyttäjältä fredator
Ok ... sitten ymmärrän :-)

Voisitko sitten vielä valaista Mitä haittaa minulle sitten aiheutuu kun minulla on vielä hydrauli lukko siinä ...

onko haitta siinä että haarukan pohjaamis loppuvaiheessa minulta nyt puuttuu tietty linearisuus johtuen siitä että hydr lukko tulee kuvaan mukaan ?

Ja kiitos muuten vastauksista

Terv fredator

murmela

Lainaus käyttäjältä: fredator - 16.01.13 - klo:17:42
Voisitko sitten vielä valaista Mitä haittaa minulle sitten aiheutuu kun minulla on vielä hydrauli lukko siinä ...

Se on siel katuajeluu varten. Eli jos osuu johonkin isompaan pattiin tai monttuun, niin se estää ettei keula pohjaa metallisesti, ainakaan täydellä voimalla.
Haittapuolena on se ett se syö keulan muutenkin vähäisestä joustomatkasta sen viimesen ~25-30(?)mm.
Rata-ajelussa taasen mielummin otetaan ne jouston viimesetkin millit käyttöön, koska ei pitäisi juurikaan olla vaaraa että radalla osuu isoon pattiin tai monttuun. Ainakaan jos valitsee ajolinjan sen mukaan että ei vedä kaikkiin mahollisiin hazardipaikkoihin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Se hydraulistopparihan on sellainen kuppi jonka sisään menee vastaosa kun teleskooppi lähellä pohjausta. Poraa siihen kupin kylkeen vaikka sentti ennen sen pohjaa pari-kolme 2mm reikää. Silloin stoppari on olemassa edelleen, mutta toimii pehmeämmin ja jousitusmatkaa saattaa olla inaus enempi käytössäkin.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Juha_K

Lainaan tätä ketjua. Eli mulla jäi ylimääräiseksi uusi Andreanin comp kitti, joka on tarkoitettu 2004-2005 GSXR 600/750 keulaan. Sopiiko se myös muihin 20mm keuloihin? Helpottaisi myyntiä, jos asia on näin.

http://www.andreanigroup.com/it/shop/prodotti/kit-pistoni-compressione-gsx-r-750-409s03.aspx?annoCalendarioId=11456&articoloId=32622&categoriaId=12&idC=61765&LN=it-IT&marchioRepartoId=11247&modelloRepartoId=11999&reparto=moto
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.01.13 - klo:12:02Lainaan tätä ketjua. Eli mulla jäi ylimääräiseksi uusi Andreanin comp kitti, joka on tarkoitettu 2004-2005 GSXR 600/750 keulaan. Sopiiko se myös muihin 20mm keuloihin? Helpottaisi myyntiä, jos asia on näin.
Fyysisen mitan puolesta tod näk joo menee lähes mihin tahansa samanikäiseen saman alihankkijan (showa?) japsikeulaan. Vaimennusominaisuudet sit taas ei välttämättä mätsää heittämällä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.13 - klo:12:08
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.01.13 - klo:12:02Lainaan tätä ketjua. Eli mulla jäi ylimääräiseksi uusi Andreanin comp kitti, joka on tarkoitettu 2004-2005 GSXR 600/750 keulaan. Sopiiko se myös muihin 20mm keuloihin? Helpottaisi myyntiä, jos asia on näin.
Fyysisen mitan puolesta tod näk joo menee lähes mihin tahansa samanikäiseen saman alihankkijan (showa?) japsikeulaan. Vaimennusominaisuudet sit taas ei välttämättä mätsää heittämällä.
Joo, Showan keula ja shimmit varmaan eroaa pyöräkohtaisesti. Kai sitä uskaltaa mainostaa yhteensopivuutta myös muihin keuloihin.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

fredator

No niin , vähän päivitystä ... surffailin sitten eilin vähän tälläkin foorumilla haku-toiminnolla ja aika paljon löytyi asiaa näistä "compression end stroke" elikkä hydraulistoppareista ... aika paljon paremmat ohjeet tuli näköjään tuon Öhlins-kit:in kanssa kuin Bitubolla :-)

Mutta, purin sitten kolmannen kerran tällä viikolla etuhaarukat (aika hyvin alkaa jo olla hanskassa iskarin osat) ja porasin siihen ne kaksi 4 mm:n reikää ... en asentanut mitään stoppareita koska:
a ) minulla ei ollut näitä :-)
b ) Bitubo sanoo että ilman näitä voi kuulemma radalla elää (ymmärän että nyt pitää varoa ettei keula pohjaa koska silloin tulee varmaan vaurioita)
c ) näköjään Öhlins myöskin suositteli näiden poistamista

Pitää vielä vähän kehua tuota Storm:in Bitubo - toimintaa ... lähetin sinne sähköpostia mitä haluaisin ostaa, mitä painan, millainen pyörä ja käyttö ... eikä kestänyt kauan niin tuli postia takaisin että ne selvittää Bitubo:lta mitä palikkaa ne suosittelee (minulla oli ennestään jo tarjouksesta ostettu Bitubo takaiskari ja siihen ne suositteli jousen vaihtamista) ja viikon päästä minulla oli koko setti turussa odottamassa hakua. Oli jopa tarjouksessa se viikko elikkä jotain -15 % alennusta !!!

Elikkä näin ... kiitokset vielä hyvistä neuvoista ja aika rautaista osaamista löytyy tältä foorumilta !!!

jarska

Lainaus käyttäjältä: fredator - 20.01.13 - klo:19:55Pitää vielä vähän kehua tuota Storm:in Bitubo - toimintaa ... lähetin sinne sähköpostia mitä haluaisin ostaa, mitä painan, millainen pyörä ja käyttö ... eikä kestänyt kauan niin tuli postia takaisin että ne selvittää Bitubo:lta mitä palikkaa ne suosittelee (minulla oli ennestään jo tarjouksesta ostettu Bitubo takaiskari ja siihen ne suositteli jousen vaihtamista) ja viikon päästä minulla oli koko setti turussa odottamassa hakua. Oli jopa tarjouksessa se viikko elikkä jotain -15 % alennusta !!!
Komppaan tätä, Bitubo asiakkaat otetaan Stormilla hellään huomaan ja tehdas tekee saman.
Odotin itekkin vastausta "sä olet liian pullukka, unohda koko laji", mutta tarkasti kyselivät ja niin vaan tuli napakasti vaurautta vartaloonsa keränneellekki soppeli alusta.

wehna

Meille tuli viikolla Bitubo työkalut ja kohtapuolin voimme tehdä huoltoja keuloihin ja takaiskareihin.
Ensimmäinen pari keppejä on työn alla ja varmaankin ensi viikolla selviää mitä hommasta tulee :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Powered by EzPortal