Kemoran ajolinjat

Aloittaja Juha_K, 05.04.12 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Birke

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Näin olen kuullutkin, itsellä vaatii aikalailla kanttia vetää tuppi nurin sinne viivalle asti, kun tullaan kahvilan mutkaan. Harjoittelua, harjoittelua...

Entäs ykkösmutka, jarrutatteko siinä ollenkaan vai pelkkä kaasun hölläys?

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Birke - 06.06.12 - klo:17:22
Entäs ykkösmutka, jarrutatteko siinä ollenkaan vai pelkkä kaasun hölläys?

Kaikkiin muihin mutkiin tulee jarrutettua paitsi siihen oikea vasen yhdistelmään ennen paluusuoraa. Olisko noi nyt sitten nelos ja vitos mutkat. Ykkösmutkaan saa jarruttaa aika kovaakin, vauhtia näyttäs olevan ennen jarrua kuitenkin noin 190km/h aika pehmeälläkin avauksella kahvilan mutkasta.

Mielikuviin voi hakea linjaa vaikka Wehnän videosta:
http://www.karivehniainen.com/content/fi/60/687/11.7.2010%20-%20Video%20Kemoran%20Road%20Racing%20SM-osakilpailusta.html

Ajoi edellispäivänä nykyisen rataennätyksen ja tuossakin 1:07,779. Kisan kierrosajat ja tulokset löytyy tuolta: http://rrtuloksia.suntuubi.com/?cat=1123

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Birke - 06.06.12 - klo:17:22
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Näin olen kuullutkin, itsellä vaatii aikalailla kanttia vetää tuppi nurin sinne viivalle asti, kun tullaan kahvilan mutkaan. Harjoittelua, harjoittelua...

Entäs ykkösmutka, jarrutatteko siinä ollenkaan vai pelkkä kaasun hölläys?

Kyllä siihen saa jarruttaa ihan reilusti. Jarrumerkki on siinä aidan "sen yhden jutun" kohdalla. Tuon merkin epäselvyyden takia en sitä tuohon aiemmin laittanut.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Birke

Nämä selvensi kummasti. Tänks  bike_leaning

Bobo

Tänään nokka kohti Kemoraa ja huomenna busanistien ratapäivä. Lienee syytä muuttaa jarrumerkkejä, kun busalla kurvailen. Siinä kun ei tunnetusti ole mitkään maailman parhaat jarrut  :) Ajolinjatkin lienee pakko muuttaa pyöreämmiksi, ettei mene katteet naarmuille. Kallistusvaraa ei kauheasti ole vakio busassa. Kruisailua tiedossa siis. Perjantaista sunnuntaihin sitten yritetään taas ajaa omaa kovaa kasavikalla  hesse_yahoo
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 25.07.12 - klo:09:07
Tänään nokka kohti Kemoraa ja huomenna busanistien ratapäivä. Lienee syytä muuttaa jarrumerkkejä, kun busalla kurvailen. Siinä kun ei tunnetusti ole mitkään maailman parhaat jarrut  :) Ajolinjatkin lienee pakko muuttaa pyöreämmiksi, ettei mene katteet naarmuille. Kallistusvaraa ei kauheasti ole vakio busassa. Kruisailua tiedossa siis. Perjantaista sunnuntaihin sitten yritetään taas ajaa omaa kovaa kasavikalla  hesse_yahoo

Eikös sillä pitäs nimenomaan ajaa kulmikkaammin, jos meinaa sen pyörän ainutta hyvää ominaisuutta, eli voimaa hyödyntää. Eli hirveellä kammojarrulla pyörä pystyssä vauhti pois, käydään apexissa kääntymässä ja tuutataan torvi auki suoralle. Turhaa busalla on alkaa kiertelemään ja kaartelemaan, koska siinä se on heikoimmillaan. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Bobo

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.07.12 - klo:10:47
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 25.07.12 - klo:09:07
Tänään nokka kohti Kemoraa ja huomenna busanistien ratapäivä. Lienee syytä muuttaa jarrumerkkejä, kun busalla kurvailen. Siinä kun ei tunnetusti ole mitkään maailman parhaat jarrut  :) Ajolinjatkin lienee pakko muuttaa pyöreämmiksi, ettei mene katteet naarmuille. Kallistusvaraa ei kauheasti ole vakio busassa. Kruisailua tiedossa siis. Perjantaista sunnuntaihin sitten yritetään taas ajaa omaa kovaa kasavikalla  hesse_yahoo

Eikös sillä pitäs nimenomaan ajaa kulmikkaammin, jos meinaa sen pyörän ainutta hyvää ominaisuutta, eli voimaa hyödyntää. Eli hirveellä kammojarrulla pyörä pystyssä vauhti pois, käydään apexissa kääntymässä ja tuutataan torvi auki suoralle. Turhaa busalla on alkaa kiertelemään ja kaartelemaan, koska siinä se on heikoimmillaan. ;)

Juu, periaatteessa, mutta ei se superbike tyyli sinällään busan kanssa sovi. Viime kesänä Kemorassa, kun hetkeksi unohdin, että alla on busa, niin ykkösmutkassa tökkäsin terävästi busan kunnolla lintalleen tuli niin raju kosketus jalkatapista maahan, että hiekalle mentiin ja lujaa. Siinä sitten harjoiteltiin crossia, mutta pystyssä pysyen tulin takaisin radalle jostain nurmikolta katsomon kohdalla  :) Muistutti noista kallistusvaroista.

Siitä opin, että poikkeuksellisen voimakkaalla roikkumisella ja pyörän pystyyn työntämisellä otin mutkat kohtuu pehmeästi ja sitten torvi auki muiden kanssaveljien tapaan  :P
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

pr7

Terve.

Onnistuisko joltain kokeneemmalta Kemoran kävijältä ajolinjojen näyttäminen 28.7.2012 eli ensi lauantaina ? Nyt parin Kemora päivän jälkeen 1.26 mutta linjat aivan hukassa.

t:Petri

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 25.07.12 - klo:16:48
Terve.

Onnistuisko joltain kokeneemmalta Kemoran kävijältä ajolinjojen näyttäminen 28.7.2012 eli ensi lauantaina ? Nyt parin Kemora päivän jälkeen 1.26 mutta linjat aivan hukassa.

t:Petri

Eiköhän tuo onnistu. Tule varikolla nykäsemään hihasta. Tunnistamisen helpottamiseksi: kuva

pr7

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 25.07.12 - klo:18:07


Eiköhän tuo onnistu. Tule varikolla nykäsemään hihasta. Tunnistamisen helpottamiseksi: kuva

Kiitos ja kumarrus ja nykimään tullaan.

t:Petri

pr7

Lainaus käyttäjältä: pr7 - 25.07.12 - klo:20:29
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 25.07.12 - klo:18:07


Eiköhän tuo onnistu. Tule varikolla nykäsemään hihasta. Tunnistamisen helpottamiseksi: kuva

Kiitos ja kumarrus ja nykimään tullaan.

t:Petri

Huomenta.

Classicilla oli oma ajovuoro niin ei oikein onnistunut hihasta nykiminen tällä kertaa. Sain kuitenkin aika-ajossa 1.22 ja jotain, kisassa sössin lähdön (toihan jopa keulii ). Kivaa oli, ensimmäinen kerta muttei varmasti jää viimeiseksi  hesse_yahoo.

t:Petri

jarska

05.03.13 - klo:13:23 #41 Viimeisin muokkaus: 05.03.13 - klo:13:26 käyttäjältä jarska
Ei nyt varsinaisesti ajolinjoihin kuulu, mutta kohta kiskotaan mustia poikia pois Kemoran turvavalleista ja kuskin sekä mopon tunnistaminen hankaloituu.

Tulevaisuudessa on turvallisempaa kontata, eikä enää jää tasoltaan niille sijoilleen vaan konttaajat nousee kuin felix lintu tuhkasta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.03.13 - klo:13:23
Ei nyt varsinaisesti ajolinjoihin kuulu, mutta kohta kiskotaan mustia poikia pois Kemoran turvavalleista ja kuskin sekä mopon tunnistaminen hankaloituu.

Tulevaisuudessa on turvallisempaa kontata, eikä enää jää tasoltaan niille sijoilleen vaan konttaajat nousee kuin felix lintu tuhkasta.

Oiskohan tuo tulkittavissa niin, että Kemorassakin olis laajennushanke mietintämyssyssä? Kohtahan tässä maassa on GP-tason ratoja kuin vilkkilässä kissoja.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.03.13 - klo:13:34
Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.03.13 - klo:13:23
Ei nyt varsinaisesti ajolinjoihin kuulu, mutta kohta kiskotaan mustia poikia pois Kemoran turvavalleista ja kuskin sekä mopon tunnistaminen hankaloituu.

Tulevaisuudessa on turvallisempaa kontata, eikä enää jää tasoltaan niille sijoilleen vaan konttaajat nousee kuin felix lintu tuhkasta.

Oiskohan tuo tulkittavissa niin, että Kemorassakin olis laajennushanke mietintämyssyssä? Kohtahan tässä maassa on GP-tason ratoja kuin vilkkilässä kissoja.

Meluvalleja suunnittelevat tuhkasta:
http://yle.fi/uutiset/kemoran_moottorirata_suunnittelee_meluvalleja_lentotuhkasta/6524111

jarska

05.03.13 - klo:14:00 #44 Viimeisin muokkaus: 05.03.13 - klo:14:02 käyttäjältä jarska
Näytti olevan myös turva-alueista puhe...sinne olis kiva tuutata...pufff vaan ja tuhka pöllähtää...ukkoa ei näy ollenkaan ja moposta vaan pyrstö.

Miten tuhka oikeen toimii turva-alueilla, eikös se sotke myös rataa ku tuuleskelee vai liekkö jotain tuhtimpaa versiota?

Powered by EzPortal