Liekkiä putkesta?

Aloittaja T1mppa, 26.03.13 - klo:15:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.03.13 - klo:12:53
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 27.03.13 - klo:12:00
Onkos sulla alkuperäinen käyrästö kympässä vaikko ns kokoputkisto?

Ihmettelin kun oma kymppi ei pauka sifterillä eikä moottorijarrulla.
Eikä ole pair valvee ohitettu...

Tokkopa pelkkä änkkäri niin paljoo eroja tuo.??

Köyhän miehen kokoputkisto, eli pönttö ilman killeriä(MIVV), kattiutareen poistava väliputki ja loppuputkistosta jyrsitty katalysaattorin kennot pois, pitäs hönkiä vapaasti.


Voisko tuo käyrästön katalysaattori kennosto niin paljon vaikuttaa paukutteluun?
Mulla ne kun on paikallaan, muuten suht samoilla varusteilla.
(Väliputki+Leovince ja PC 3)
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

jarska

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 28.03.13 - klo:06:20
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.03.13 - klo:12:53
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 27.03.13 - klo:12:00
Onkos sulla alkuperäinen käyrästö kympässä vaikko ns kokoputkisto?

Ihmettelin kun oma kymppi ei pauka sifterillä eikä moottorijarrulla.
Eikä ole pair valvee ohitettu...

Tokkopa pelkkä änkkäri niin paljoo eroja tuo.??

Köyhän miehen kokoputkisto, eli pönttö ilman killeriä(MIVV), kattiutareen poistava väliputki ja loppuputkistosta jyrsitty katalysaattorin kennot pois, pitäs hönkiä vapaasti.


Voisko tuo käyrästön katalysaattori kennosto niin paljon vaikuttaa paukutteluun?
Mulla ne kun on paikallaan, muuten suht samoilla varusteilla.
(Väliputki+Leovince ja PC 3)

Varmasti vaikuttaa, sehän on ku söis hernekeittoo purkillisen, rivakkaan tahtiin mummon wanhalla puulusikalla ja päätteeksi asentas zampanjapullon korkin takapuoleen, ei pauku ennenku irtoo.
Aika paksulti, tiheetä ja pitkälle sitä kennostoa siellä oli, lähti vasta de-cat toolilla irti.
Omatekoisen toolin saat vaikka multa, omakustannehintaan 1,08€...taino menköön vaikka ilman, Kawamiehiä ku oot.

timppa

Kammiovaimentimen lisäksi myös katin hunajakenno syö melko tehokkaasti paukuttelemisen moottorijarrussa pois. Eli vaikka kammiovaimentimen poistaa, niin se kenno vielä jeesaa paukkeen poistoon. Molemmat irti, niin johan alkaa tapahtumaan. Tarkemman teknisen selvennyksen tästä ilmiöstä voi sitte antaa joku ihan muu, kuin minä, puhun vaan omista kokemuksista...

Näin maalaisjärjellä selitettynä asia: yski kaasunaamari päässä. Ei lähde kovin iso ääni ympäristöön...

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.03.13 - klo:07:00
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 28.03.13 - klo:06:20
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.03.13 - klo:12:53
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 27.03.13 - klo:12:00
Onkos sulla alkuperäinen käyrästö kympässä vaikko ns kokoputkisto?

Ihmettelin kun oma kymppi ei pauka sifterillä eikä moottorijarrulla.
Eikä ole pair valvee ohitettu...

Tokkopa pelkkä änkkäri niin paljoo eroja tuo.??

Köyhän miehen kokoputkisto, eli pönttö ilman killeriä(MIVV), kattiutareen poistava väliputki ja loppuputkistosta jyrsitty katalysaattorin kennot pois, pitäs hönkiä vapaasti.


Voisko tuo käyrästön katalysaattori kennosto niin paljon vaikuttaa paukutteluun?
Mulla ne kun on paikallaan, muuten suht samoilla varusteilla.
(Väliputki+Leovince ja PC 3)

Varmasti vaikuttaa, sehän on ku söis hernekeittoo purkillisen, rivakkaan tahtiin mummon wanhalla puulusikalla ja päätteeksi asentas zampanjapullon korkin takapuoleen, ei pauku ennenku irtoo.
Aika paksulti, tiheetä ja pitkälle sitä kennostoa siellä oli, lähti vasta de-cat toolilla irti.
Omatekoisen toolin saat vaikka multa, omakustannehintaan 1,08€...taino menköön vaikka ilman, Kawamiehiä ku oot.

Antaa kennojen olla, ei maksa vaivaa.
Ja sit kun maksaa,niin sitte ostetaan kaupasta.
Pidän pörinät pienellään,katupyörä kun on...

Mut kiitos työkalun tarjoamisesta .
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

jarska

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 28.03.13 - klo:10:07
Antaa kennojen olla, ei maksa vaivaa.
Ja sit kun maksaa,niin sitte ostetaan kaupasta.
Pidän pörinät pienellään,katupyörä kun on...

Mut kiitos työkalun tarjoamisesta .

Isot pojat sano jotta saa puristettua muutaman heposen lisää ja paremmin säätöihin kun jyrsii kennoston poijes, en mä siitä paukkeesta niinkään..
Jyrsimisen jälkeenki oli äänet killerillä todella maltilliset, menee katupyörässä...pois ku killerin otti niin. tongue_2

Raaseri

En nyt taas Jarskaan halua mitään kohdistaa. Mutta silti on sanottava että ajattelumalli seuraa valtavirtaa. Sitten kun joskus laitetaan tiedonkerjuusydeemit, ni huomataan että täyskaasulla ajetaan korkeintaan muutama prosentti ratakiekasta.

Veikkaan että keskiryhmä - nopean häntäpää ajaa jollain 4-7% keskiarvolla. Ei tarttisi kennoja vielä suoristella jos vähän sais tuota nostettua...

Olinpa ilkeä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 28.03.13 - klo:11:32
En nyt taas Jarskaan halua mitään kohdistaa. Mutta silti on sanottava että ajattelumalli seuraa valtavirtaa. Sitten kun joskus laitetaan tiedonkerjuusydeemit, ni huomataan että täyskaasulla ajetaan korkeintaan muutama prosentti ratakiekasta.

Veikkaan että keskiryhmä - nopean häntäpää ajaa jollain 4-7% keskiarvolla. Ei tarttisi kennoja vielä suoristella jos vähän sais tuota nostettua...

Olinpa ilkeä.

Millä muulla me kädettömät paikattas omaa osaamattomuutta kuin voimalla? Ja mitä kädettömämpi kaveri, sen enemmän sitä voimaa tarttee, että saa paikattua.  Tän takia mullakin on 180 heppaa. :)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 28.03.13 - klo:11:32
En nyt taas Jarskaan halua mitään kohdistaa. Mutta silti on sanottava että ajattelumalli seuraa valtavirtaa. Sitten kun joskus laitetaan tiedonkerjuusydeemit, ni huomataan että täyskaasulla ajetaan korkeintaan muutama prosentti ratakiekasta.

Veikkaan että keskiryhmä - nopean häntäpää ajaa jollain 4-7% keskiarvolla. Ei tarttisi kennoja vielä suoristella jos vähän sais tuota nostettua...

Olinpa ilkeä.

Elä ihmeessä ainakaan mun takia pidättele, oon jo itekki iso poika ja kestän ritiikkiä.
Sitäpaitti tykkään sun kommenteista, muuten meillä ei pysys järki päässä...sitä vähääkään.

Tässäkin tapauksessa joku vaan vihjasi että vois olla paree ku putket ois puhtaat.
Kutitteli mieltäni parilla lisäpollella, jotka vaikuttavat olennaisesti kierrosaikaani, joten ei muuta kuin kontalleen ja jyrsimään.
Toki suurin hyöty tuosta saattoi olla hikoilun ja tuntien vääntämisen aiheuttama elopainoni putoaminen, jolloin päästään samaan lopputulokseen, kierrosaikani putoavat vääjäämättömästi.

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.03.13 - klo:11:36
Millä muulla me kädettömät paikattas omaa osaamattomuutta kuin voimalla? Ja mitä kädettömämpi kaveri, sen enemmän sitä voimaa tarttee, että saa paikattua.  Tän takia mullakin on 180 heppaa. :)
Yhtä kädetön täs kohtaa olen minäkin. Mutta senkin tiedän että edes miljoona hevosta ei laukkaa, ellei suitsista pyydetä.

jarska

Minkäköhän takia sitä muutes onki niin "herkkäuskonen" omalle harrastukselleen/lajilleen, minä ainakin.
Jos joku vihjaa jotakin, niin melkeen poikkeuksetta kokeilee jos vaikka...
Kuhan nyt ei ihan päätöntä ole.

Kun taas mennään lajin ulkopuolelle..
ei mulla mitään vastaan olis isompaa pippeliäkään, mut en silti tilaa mitään kehittäjiä ja lutkuttele sillä menemään MotoGeepeetä katellessa, uskoen että kauden loputtua se sitten on muutaman sentin tai edes millin pidempi.

Anteeksi offtopic, kunhan pohdiskelen näin kevään kynnyksellä, aina hyvä tekosyy.

T1mppa

Jarskalla oli niin hieno poliitikon vastaus, että en tajunnut mitään.

Offtopic: Säätäti sanoi, että kevät skipataan ja mennään suoraan kesään. Tämä taitaa passaa kaikille muille paitsi Pohjanmaalla asuville. Ne kun joutuu kohta veneilemään lähikauppaan...

slowrider

Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.03.13 - klo:12:05
Minkäköhän takia sitä muutes onki niin "herkkäuskonen" omalle harrastukselleen/lajilleen, minä ainakin.
Jos joku vihjaa jotakin, niin melkeen poikkeuksetta kokeilee jos vaikka...
Kuhan nyt ei ihan päätöntä ole.

Kun taas mennään lajin ulkopuolelle..
ei mulla mitään vastaan olis isompaa pippeliäkään, mut en silti tilaa mitään kehittäjiä ja lutkuttele sillä menemään MotoGeepeetä katellessa, uskoen että kauden loputtua se sitten on muutaman sentin tai edes millin pidempi.

Anteeksi offtopic, kunhan pohdiskelen näin kevään kynnyksellä, aina hyvä tekosyy.

Hyvä esimerkkihän tästä on esim toi painon kanssa hifistely. Vaihdellaan jokusen sata grammaa kevyempää akkua perseen alle kun saman lopputuloksen sais ku kävis vessassa.... puhumattakaan että laihduttais :)

edit: Ja kyllä, ostin viime kesänä kevyemmät jarrulevyt :D

app

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 28.03.13 - klo:12:43
[
Hyvä esimerkkihän tästä on esim toi painon kanssa hifistely. Vaihdellaan jokusen sata grammaa kevyempää akkua perseen alle kun saman lopputuloksen sais ku kävis vessassa.... puhumattakaan että laihduttais :)

edit: Ja kyllä, ostin viime kesänä kevyemmät jarrulevyt :D

Omalla kohdalla pohjanoteeraus titaaniset jarrusatulan pultit.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 28.03.13 - klo:12:55
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 28.03.13 - klo:12:43
[
Hyvä esimerkkihän tästä on esim toi painon kanssa hifistely. Vaihdellaan jokusen sata grammaa kevyempää akkua perseen alle kun saman lopputuloksen sais ku kävis vessassa.... puhumattakaan että laihduttais :)

edit: Ja kyllä, ostin viime kesänä kevyemmät jarrulevyt :D

Omalla kohdalla pohjanoteeraus titaaniset jarrusatulan pultit.

Mulla on ne etuakselin lukkopultit titaania. :D Tosin tästä saa syyttää edellistä omistajaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.03.13 - klo:11:51
Tässäkin tapauksessa joku vaan vihjasi että vois olla paree ku putket ois puhtaat.
Kutitteli mieltäni parilla lisäpollella, jotka vaikuttavat olennaisesti kierrosaikaani, joten ei muuta kuin kontalleen ja jyrsimään.
Toki suurin hyöty tuosta saattoi olla hikoilun ja tuntien vääntämisen aiheuttama elopainoni putoaminen, jolloin päästään samaan lopputulokseen, kierrosaikani putoavat vääjäämättömästi.

Täs ratatouhussa ei montaa puuta ole, johon en itse olisi perse edellä kiivennyt.

Mutta laitan vielä nykyisen mielipiteeni. Katiton/suora putki on siitä hyvä että ne varaa vähemmän lämpöä. Esim Tukati kerää killereillä mahdottomasti lämpöä. Katin poisto saattaa antaa lämpöpuolelle helpotusta. Näin kuumat päivät suomen kesässä on tietty harvinaista herkkua. Bemun kattimöykky meni rata-ajossa melkein kokonaan siniseksi, ja kun se on täynnä rautaa, niin hehkui melko pitkään setin jälkeen. Kone ja runko hehkui vielä seuraavalle setille lähtiessäkin, varmaan ne piti takaiskaria kuumana tarpeetta + muutamat lämppärinreiät olen em syystä saanut aikaiseksi.

Kisatouhuissa parista-viidestä hepasta on hyötyä että pääsee kaverin rinnalle suorilla, kun ajetaan mano-u-mano sijoituksesta kilpaa. Rataharrastuksessa viis heppaa ei näy kierrosajassa kilosella, tai edes kuussatasella.

Eikä se multa ole pois vaikka kuka mitäkin rakentaisi, pois lukien oikeasti vaaralliset viritykset.

Powered by EzPortal