PAMA Racing Team _ Mopo Endurance

Aloittaja fredator, 07.05.13 - klo:22:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fredator

Terve
> leikkimielisesti ollaan perustettu pari vuotta sitten PAMA Racing Team:in ja kisaillaan Mopo Endurance kisoissa
> lyhyesti ... kyseessä on 6h kisa , 3-4 kuskia / tiimi
> 2t => 55 kuutiota maksimi , muuten viritys vapaa (4t => 110 cc)
> tässä video tämän vuoden Vammalan kisoista
> oli vähän "haastava" ajaa tuo meidän mopo oma_viritys_viilatty pytty (ja sen lisäksi olen aika pa**a ajamaan soralla :-(

http://youtu.be/_1zf4Ztv7b4

ja sitten vielä lipat päälle, kaksi peräkkäistä kierrosta  drunk_1

http://youtu.be/x0lyjnxIoEk

jarska

Hauskan näköstä touhua.
Ei näytä pikku lipat paljoa haittaavan, vähän läpsitään mopoo kun ilkesi heittää satulasta ja taas mennään.

fredator

Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.05.13 - klo:23:43
Hauskan näköstä touhua.
Ei näytä pikku lipat paljoa haittaavan, vähän läpsitään mopoo kun ilkesi heittää satulasta ja taas mennään.

juuri näin ... eikö isotkin pojat aina silloin tällöin lyö pleksejä paskaksi ja lommoja tankkeihin  :)

toisella ajovuorolla rupesi jo vähän saamaan ajosta kiinni sorallakin ... seisomaan tapeille aina kun oli löysää heikkaa / töyssyjä ja paino reilusti taakse ... heti kun tuli mutka niin vähän alas tapeilta ja tarjoilee sekä jalkaa että kaasua mutkasta ... ihan hauskaa loppujen lopuksi
> huomasin myös sen että oli helpompi ajaa toinen setti kun soralla oli jo vähän "spooreja"  :D

Foku

***** GSXR 1000 *****

petri

Kaunista menoa slow, kaadoista viis, hieno laji. Osallistujia on yleensä joka tasolta, toiset on ajanut joskus mopolla ja toiset joskus MM-sarjaa, tasoerot kuitenkin kaventuvat kun vauhti hiljenee ja kalusto heikkenee. (meneehän ne jotkut kyllä tosikovaa)
Kenenkään ei tarvitse kuitenkaan osallistumistaan empiä, kaikki siellä pärjää, ja eihän tää oo niin vakavaa,(no on se). 
Konttasin itsekin asfaltilla monen vuoden mopokisatauon jälkeen, mutta hauskaakin oli.
Kisat on SML:n alaisia kansallisia kisoja, kilpailulisenssi pitää siis olla, tai vaihtoehtoisesti kertalisenssin (30,00€) voi ostaa kisapaikalta, meillä Vammalan kisassa suurin osa ajaa kertalisenssillä, usein n.100-120 kuljettajaa.
Seuraavaksi kisoja on:
NUMMELA NMK 3 MOPO CHALLENGE 18.05.2013  www.nummelanmopoendurance.com
IMATRAN 6H MOPOENDURANCE 13.07.2013 Kurkvuori
HELSINKI MOPOGP 24.08.2013 Tattarisuon kartingrata
Lähtekääs ajamaan tai vaikka katsomaan ja tutustumaan lajiin.
VAMMALA 6h MOPOENDURANCE, taas 2014 huhtikuun viimeinen lauantai (jo17 kerta)
Kuvia , tuloksia , kilpailuluokat ja sääntöjä yms.   www.mopoendurance.com
Petri / VaMP

Hurja

09.05.13 - klo:15:38 #5 Viimeisin muokkaus: 09.05.13 - klo:15:41 käyttäjältä Hurja
Tämähän on siis erittäin kivaa. Vielä, kun osais virittää mopoa. Meillä on ekaa vuotta Derbi kalustona ja vähän tehoja puuttuu. Koitetaan Nummelaan keksiä jotain, mutta älkää ajako kuitenkaan yli :)

Terveisin Team HUPS

PS. Itse en kontannu kertaakaan(ajoin liian hiljaa) :)

santerik

Nyt en kyllä malta olla kysymyttä..

Kuinka nuo mopot kulkee ison miehen alla? Keulii ja revittää yhtäaikaa läpi vaihdelaatikon?

Hurja

Sielä taitaa parhaimmissa mopoissa olla 15-18hp.

Rata kun on mopon mukainen niin kyllä sielä parhaiden meno aika hurjaltakin näyttää ;)

fredator

siis kyllä 55 cc saa kulkemaan aika hyvin, itse painan ajovarusteissa varmaan 100 kiloa ja hyvin liikkuu vielä. Meidän mopon huiput jotain 75-85 km/h riippuen radasta ... olihan se vissiin jo 48 km/h meidän kierroksen keskinopeus. Edessä upside down keulat ja takana ihan Bitubo iskari. Sadekelin gummit toimii aika hyvin sekä soralla että asfaltilla ... toki, meillä on slicksit käytössä Tattarinsuon karting radalla ...

Siitä viilamisesta ... me kopioitiin ihan suoraan viri - viri pytyn kanavamuotoilut ihan halpis valurauta sylinteriin ja aika hyvin kulkee ... mutta kalliimpi viri-viri pytty on kyllä ihan toisenlainen kun puhutaan käytettävästä kierrosalueesta. Mutta halpissylinteri mäntineen maksaa ainoastaan 60 euroa :-)

Hurja

Onko ollu valurautapytyn kanssa mitään ongelmia? Onko kuinka väljäksi hoonattu?

Me ei "tohdittu" lähtiä valurauta pyttyyn, kun epäilytti sen kestävyys/lämmöt. Sellainen positiivisuus siinä tosiaan on, että pystyy viilaamaan huoletta. Nuohin alumiini pytyn aukkoihin ei tohdi pinnoituksen takia koskea. Edellinen PV patentti oli tosiaan valurautainen ilmajäähdytteinen, mutta se piti hoonata melko väljäksi ettei leikannut kiinni hedari_1

fredator

Lainaus käyttäjältä: Hurja - 09.05.13 - klo:22:01
Onko ollu valurautapytyn kanssa mitään ongelmia? Onko kuinka väljäksi hoonattu?

Me ei "tohdittu" lähtiä valurauta pyttyyn, kun epäilytti sen kestävyys/lämmöt. Sellainen positiivisuus siinä tosiaan on, että pystyy viilaamaan huoletta. Nuohin alumiini pytyn aukkoihin ei tohdi pinnoituksen takia koskea. Edellinen PV patentti oli tosiaan valurautainen ilmajäähdytteinen, mutta se piti hoonata melko väljäksi ettei leikannut kiinni hedari_1

No, tällaisia ongelmia on ollut valurautasylinterillä (tähän asti , mutta ensi MopoGP:ssä meillä on kyllä sitten taas viri-viri pytty paikallaan)

Mopo GP 2012
> viri-viri pytty tuli tiensä päähän (kiinnileikkautuminen)
> laitettiin "bränd-newes" , (kotona) viilattu valurautainen pytty siihen ja lämmiteltiin hetki ... ohjeessa luki että suositellaan 300 kilsan sisäänajo  ass_1
> todettiin kuskille että vedä eka kierros vähän hiljempaa , lämmitellen ...
> ekan kiekan kesti hyvin, pääsuoralla leipoi sitten kiinni ihan kunnolla ja mopo / kuskiyhdistelmä meni nurmikolle pyörä lukossa, ei kaatumista ...  oops_2
> mutta, kyllä se heti siitä starttasi kikillä ja ajettiin hyvällä vauhdilla maaliin

2013 "sisäänajo"
> uusi sylinteri, viilattu ja väljäksi hoonattu, uusi mäntä
> lämpoleikkasi noin 5 minsan ajon jälkeen ... mutta takapyörä kävi vain lukossa  stoppie_gif
> ajettiin vielä pari tuntia sisään sitä eikä muuta tehty ... ja hyvin toimi koko 6h kisan Alastarossa

että tällei ...

Hurja

Että vähän sellaisia oireita, kun osasin kuvitellakkin.

Minkälaisia hyötyjä on löytynyt kilpasytkästä? Meillä mennään ihan vakiolla toistaiseksi rahan puutteen takia.

marko_

Kiinni liimailuun auttaa kun laittaa lisää öljyä bensan sekaan. :)

Mopoiässä kun pv:ssä oli kasikymppi valurautapytty niin 6% öljyä bensan sekaan.
Sisäänajoon 8%

Onko tuossa teidän laitteessa tuorevoitelu?

fredator

Kyllä se orkkis sytkä on aika huono ... meillä keskeytyi ensimmäinen kisa siihen että se suli ihan atomeiksi  fucking_rain

Sen jälkeen oli pari kisaa käytössä HPI - sytytys ... ja tämän jälkeen siirryttiin Malossi - kisasytkään mikä on ihan per*****n hyvä. Itse toimin tallissa tallipäällikkö / ajaja - roolissa ... meillä on pääinssi / ajaja ihan erikseen ja hän vastaa nimenomaan tästä sytkästä. Ainakin kestävyys on hyvä sillä ja eikös se muuta ennakkoa kanssa ihan läpi kierrosrekisterin ja sitähän pystyy hiukan säätämään myös  innocent_1

Kiikarissa (=Mopo GP 2013) on jo Malossi:n astetta parempi sytytys missä on kuulemma 3-4 ohjelmoitavaa karttaa ja sytytyskäyriä pystyy säätäämään  :-X  elikkä kaikki mitä huipputalli tarvitsee ?

Ei tuorevoitelua ... vaan 2% seosta ja bensoja ollaan kokeiltu erilaisia.

Hurja

Onko se HPI lähtenyt jo kiertoon? Jos on myydä niin me voitaisiin ostaa :)

Powered by EzPortal