Alustahuollon oheistoimet?

Aloittaja perti, 08.03.12 - klo:12:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

perti

Purin omasta pyörästä keulan ja takapampun, eikä niistä sen enempää, mutta mitä pitäisi tehdä takapään vivustoille? Nehän on siellä kaiken p*skan keskellä, kannattaako purkaa osiin ja pestä? Millaiset laakerit niissä on? Vai toimivatko kuin junan vessa, eli antaa olla ja keksiä jotain muuta tärkeämpää tekemistä? Prätkä on -05 CBR 600 RR.
Hyvä harrastus pitää pois kaduilta...

murmela

Lainaus käyttäjältä: perti - 08.03.12 - klo:12:22
Purin omasta pyörästä keulan ja takapampun, eikä niistä sen enempää, mutta mitä pitäisi tehdä takapään vivustoille? Nehän on siellä kaiken p*skan keskellä, kannattaako purkaa osiin ja pestä? Millaiset laakerit niissä on? Vai toimivatko kuin junan vessa, eli antaa olla ja keksiä jotain muuta tärkeämpää tekemistä? Prätkä on -05 CBR 600 RR.
Kannattaa purkaa osiin, ja putsata ja tarkistaa. Siel on paikoillaan neulalaakerit. Anna niiden olla siel/ ne ei lähe ilman työkaluja. Jos joku on sökö, niin sen tietty joutuu vaihtamaan. Mutta veikkaisin että tuskin on.
Ota pölytiivisteet irti, tarkista niiden kunto, ja putsaa ne/poista vanhat rasvat. Ja pölytiivisteet takas ja niiden sisäpuolelle uudet rasvat.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Grandi67

Koskas WP:t tulee? Vai odottaako jo asennusta  hesse_yahoo

Turder

Perän osalta tuosta olikin jo puhetta, mutta keulasta voi katsella vaikka ohjauslaakerien kunnon ja vaihtaa/rasvata/kiristää tarvittaessa samalla kun etuhaarukka on irti.

On muuten yllättävän tärkeää (no shit sherlock) ohjauslaakerin oikea kireys ja voi helposti jäädä huomioimatta kun asiaa ei mainita huolto-ohjelmassa kaikkien merkkien kohdalla. Muistan viime kesältä orgin letka-ajelusta kun joku motoristi kertoi kuinka kärsi koko kesän ohjautuvuusongelmista. Siinä oli sitten säädelty ja huollettu ohjausiskaria, vaihdettu rengasta ja alustaa säädetty, kunnes lopulta oli hoksattu, että ohjauslaakeri liian löysällä.

Juha_K

Mä vaihdoin swingin ja linkuston laakerit, ei niissä mitään vikaa varsinaisesti ollut. Voi olla, että oli turhaa, mutta tulipahan tehtyä ;D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Powered by EzPortal