Jäsenten väliset

Aloittaja nopea57, 22.02.12 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Maria

26.02.12 - klo:17:25 #30 Viimeisin muokkaus: 26.02.12 - klo:17:27 käyttäjältä Maria
Kerta kiellon päälle, kotiosoitteesta huolimatta  offtopic_1

Sitten kunhan koittaa tämä virallinen kisapäivä,
niin tulen ojentamaan ykköspallilla seisojalle yllätyspalkinnon  :-*
Voitti jo monta kuukautta ennen kisoja.
On se nopea.

Haasteeseen kuului, että häviäjä pukeutuu mekkoon.
Voittajan palkinnosta puolestaan ei ollut mitään puhetta.
( Ei sen enempää puhetta kuin oli siitäkään miten olisi mahdollista väittää olevansa kisan voittaja osallistumatta siihen )

Mutta joo, aihe on kuopattu. Hiljennyn.  :-[ :D :-[

nopea57

McVikkelä kuittaa.  shakehands_1

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 08.03.12 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.03.12 - klo:19:40
Entäs jos yhdeksi kriteeriksi otetaan myös pystyssä pysyminen?

Uskoisin, että siinäkin on mennyt kohtuullisesti. Viimeksi olen viime vuosituhannella kaatunut kadulla ja radalla vajaan 700:n ratapäivän ja 12 vuoden aikana kerran. Yhteensä kaatoja neljä kappaletta 26 vuoden aikana, kilometrejä reilut 300.000.

Koulutettavia ollut muutama sata vuodesta 2005 saakka ja kerran on tullut kaato koulutuksen yhteydessä. Itselläni ei ole vertailulukua muiden vastaaviin tilastoihin, mutta noin näppituntumalta uskaltaisin sanoa olevani noissa ihan kohtuuden rajoissa. Siitä, mitä kellekin on käynyt koulutuksen ulkopuolella, minulla ei ole tietoa eikä tilastoa. Jos viittaat Soilin kaatumisiin, niin ensimmäisellä kerralla oli Jasminin vetämällä kurssilla ja oli jättänyt lämppärit laittamatta päälle, koska muillakaan ei ollut ja kaatui sitten sen seurauksena. Toisella kertaa kaatui treenaillessaan itsekseen.

Jos meitä kahta vertaa, niin olen ajanut sinua kauemmin kadulla ja radalla ja omaksunut paljon vääriä tapoja tehdä asioita ja niistä poisoppiminen vie aika paljon aikaa. Kelloa vastaan olen ajanut rataa vuodesta 2005 saakka puolitosissani, ensi kesänä ehkä nostan sen 75 %:iin ja kenties joskus 80-90 %:n paikkeille. Ikää (mikä ei varmaankaan tässä lajissa ole eduksi) on varmaankin n. 10v enemmän kuin sinulla, painot about samoissa ja kummallakin vakiokuntoinen katupyörä. Kierrosajoissa on eroa n. 4 sek. Alastarolla, muilla jonkun matkaa enemmän.

Voidaan jatkaa verbaalikikkailua netissä ja katsotaan sitten livenä kumman teoriat toimivat käytännössä paremmin. Uskaltaisin väittää, että yli puolet koulutettavistamme tulee kahden vuoden sisällä siitä kun koulutus on aloitettu, menemään sinua kovempaa, iästä, sukupuolesta ja kalustosta riippumatta. Henkilökohtaiset vertailut voidaan tehdä kerhokilpailuissa ja/tai YCC:n kisoissa. Ensimmäiseen kerhokisaan saat aika paljon tasoitusta, sillä käyttämässäni kilpurissa lienee n. 50 hv, omassasi n. 130 hv enkä ole koskaan aikaisemmin sellaisella ajanut, en edes livenä nähnyt.
Viittasin noihin:
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 08.03.12 - klo:18:08Minä etenen omien kouluttavien kanssa askel kerrallaan ja ainakin nyt kun on kolmea kouluttanut ja tuloskehitystä katsonut, niin näyttäisi toimivan ja vauhti kasvaa huomattavasti keskivertoharrastajaa nopeammin.
Ja niissä nimenomaan tuohon mainitsemaasi tapaukseen minkä moni näki jo ennakkoon ja yritti siitä varoittaakkin. Tiedä sitten opitko loppujen lopuksi siitä yhtään mitään?


Btw, mä luulin että meillä on vain vuosi ikäeroa? Tosin, se on kyllä totta että näytät 10v vanhemmalta. Massavertailussa ikävä kyllä vaakakuppi painuu kympin verran enemmän mun puolella.
Mulla harrastusvuosia radalla ja kadulla yhteensä viisi, kuudes tulossa.
Mielenkiinnolla odotan ensi kesää myös sen suhteen, että josko joku yksityisoppilaistasi tosiaan pääsisi radalla minua kovempaa. Se kun ei edes ole kovin paha rasti suoritettavaksi. Toki yritän varsinkin nyt keväällä parantaa vauhtiani, ja ajella lisää karkuun, jos vaan ehdin.

Mistäänhän en mitään tiedä, mutta kehottaisin sinua pyrkimään tuolla 50hv vehkeellä erittäin pyöreisiin ajolinjoihin mutkissa, ja nimenomaan panostamaan siihen mutkanopeuteen. Tosin se vaatisi sitä, että käytät myös yläkroppaa. Varsinkin noin köykäsessä vehkeessä se kuskin painopisteen sijainti merkitsee aika paljon niissä mutkissa.

Ja jos noin muutoin apu kelpaa ko värkillä ajelun suhteen, niin pidä RaceChrono&10Hz gepsii mukana, niin voin siitä gepsidatasta katsella jos löytyisi jotain hyviä vinkkejä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.03.12 - klo:22:50
Ja jos noin muutoin apu kelpaa ko värkillä ajelun suhteen, niin pidä RaceChrono&10Hz gepsii mukana, niin voin siitä gepsidatasta katsella jos löytyisi jotain hyviä vinkkejä.

Totta ihmeessä apu kelpaa. Jos käy, niin asennetaan sun pyörään kamera kiinni, ajat perässä 4-5 kierrosta ja analysoidaan sitten varikolla mikä meni hyvin ja missä on parantamisen varaa. Perjantaina 11.5 olisi ensimmäinen tilaisuus tähän, lauantaina 12.5 voidaan sitten jatkaa. Sopiiko tuo?
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 08.03.12 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.03.12 - klo:22:50
Ja jos noin muutoin apu kelpaa ko värkillä ajelun suhteen, niin pidä RaceChrono&10Hz gepsii mukana, niin voin siitä gepsidatasta katsella jos löytyisi jotain hyviä vinkkejä.

Totta ihmeessä apu kelpaa. Jos käy, niin asennetaan sun pyörään kamera kiinni, ajat perässä 4-5 kierrosta ja analysoidaan sitten varikolla mikä meni hyvin ja missä on parantamisen varaa. Perjantaina 11.5 olisi ensimmäinen tilaisuus tähän, lauantaina 12.5 voidaan sitten jatkaa. Sopiiko tuo?

Joko tämän voi siirtää tonne "jäsenten väliset" ketjuun, mä ainakin olen katsomossa. :D

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.03.12 - klo:00:06
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 08.03.12 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.03.12 - klo:22:50
Ja jos noin muutoin apu kelpaa ko värkillä ajelun suhteen, niin pidä RaceChrono&10Hz gepsii mukana, niin voin siitä gepsidatasta katsella jos löytyisi jotain hyviä vinkkejä.

Totta ihmeessä apu kelpaa. Jos käy, niin asennetaan sun pyörään kamera kiinni, ajat perässä 4-5 kierrosta ja analysoidaan sitten varikolla mikä meni hyvin ja missä on parantamisen varaa. Perjantaina 11.5 olisi ensimmäinen tilaisuus tähän, lauantaina 12.5 voidaan sitten jatkaa. Sopiiko tuo?

Joko tämän voi siirtää tonne "jäsenten väliset" ketjuun, mä ainakin olen katsomossa. :D

Sopii hyvin, alkuperäiseen liittynee aika vähän. Minä olen aina kiinnostunut saamaan lisäopetusta. Ja kun kerran joku tarjoutuu auttamaan, niin mielihyvin otan vastaan. Kuvaa muutaman kierroksen ja jos teen vaarantavia virheitä, niin ajaa ohi ja näyttää paremman ajolinjan ja antaa palautteen sitten varikolla ja mennään taas jatkamaan ajoa.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 08.03.12 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.03.12 - klo:22:50
Ja jos noin muutoin apu kelpaa ko värkillä ajelun suhteen, niin pidä RaceChrono&10Hz gepsii mukana, niin voin siitä gepsidatasta katsella jos löytyisi jotain hyviä vinkkejä.

Totta ihmeessä apu kelpaa. Jos käy, niin asennetaan sun pyörään kamera kiinni, ajat perässä 4-5 kierrosta ja analysoidaan sitten varikolla mikä meni hyvin ja missä on parantamisen varaa. Perjantaina 11.5 olisi ensimmäinen tilaisuus tähän, lauantaina 12.5 voidaan sitten jatkaa. Sopiiko tuo?

Toki sopii tuokin, jos mä vaan pysyn perässä. Tod näk oon 11., 12. ja 13. paikalla. Ja jos en pysy perässä, niin sit voin tsiigailla sitä gepsidataa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.03.12 - klo:00:31
Toki sopii tuokin, jos mä vaan pysyn perässä. Tod näk oon 11., 12. ja 13. paikalla. Ja jos en pysy perässä, niin sit voin tsiigailla sitä gepsidataa.

Mikset pysyisi?

Yritän lähestyä tätä ongelmaa loogisen syllogismin kautta.

Premissi 1. Taitavampi ja osaavampi kuski on nopeampi
Premissi 2. Osaamattomampi kuski on hitaampi
Johtopäätös: Taitavampi kuski on osaamatonta nopeampi.

Toinen asia, mikä minua on askarruttanut kauan, on seuraava. Olet antanut nettikeskusteluissa meidän ymmärtää, että rahan puute vaikeuttaa harrastustasi. Olet lisäksi antanut meidän ymmärtää, että sinulla on tietoa kuinka asiat tehdään paremmin. Lisäksi on ollut havaittavissa, että tunnet halua neuvoa ihmisiä. Yleisesti tunnettua on se, että ihmiset ovat valmiit maksamaan hyvistä neuvoista, paremmista vielä enemmän.

Valaisehan siis minua mikset siis järjestäisi Juhan teoriapäiviä? Toinen meidän järjestämistä on myyty jo loppuun, joten kysyntää on. Koska omat neuvosi ovat meidän neuvoja parempia, niin logiikan mukaan niistä saisi enemmän rahaa, rahalla uusia autoja ja pyöriä, renkaitakin.

Mikset siis ala tekemään bisnestä? Kerro syy, minua ja muutamaa muutakin kiinnostaa tietää, samoin kuten kiinnostaisi tietää mikseivät taksikuskit ole ryhtyneet pörssimeklareiksi, koska yleisesti tunnettua on, että pörssimeklarina, etenkin huippusellaisena, tienaa enemmän kuin taksia ajamalla.

Jos noihin saisin alkuun vastauksen, niin sen jälkeen voisi joku vastata mikä pätevöittää suomussalmelaisen bioanalyytikon, entisen apteekkiapulaisen, liikenneministeriksi? Viisaus ja ylivertainen äly ovat varmasti ne suurimmat selittävät tekijät, koska hän pystyi neuvomaan pitkän uran tehnyttä oikeusministeriön virkamiestäkin hänen omassa erityisalassaan, mutta onko muita syitä?

Hieman asian sivuun. Tuossa biisissä on hyvät sanat, kannattaa kuunnella, etenkin alku: Juice Leskinen - Epäile vain
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

09.03.12 - klo:07:13 #38 Viimeisin muokkaus: 09.03.12 - klo:08:58 käyttäjältä jarska
Rakkaat ratailijamme murmela :-* ja Jukka_R :-*... siirsin osan ketjusta tänne, jossa lämminhenkinen kisailu voi jatkua.
Eihän sitä tiedä vaikka tästä tulisi jotain konkreettisempaakin, radalla.


Edit:Btw, Jukalta pirun hyvä biisivalinta tuohon kohtaan. :D


JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.03.12 - klo:00:06
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 08.03.12 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.03.12 - klo:22:50
Ja jos noin muutoin apu kelpaa ko värkillä ajelun suhteen, niin pidä RaceChrono&10Hz gepsii mukana, niin voin siitä gepsidatasta katsella jos löytyisi jotain hyviä vinkkejä.

Totta ihmeessä apu kelpaa. Jos käy, niin asennetaan sun pyörään kamera kiinni, ajat perässä 4-5 kierrosta ja analysoidaan sitten varikolla mikä meni hyvin ja missä on parantamisen varaa. Perjantaina 11.5 olisi ensimmäinen tilaisuus tähän, lauantaina 12.5 voidaan sitten jatkaa. Sopiiko tuo?

Joko tämän voi siirtää tonne "jäsenten väliset" ketjuun, mä ainakin olen katsomossa. :D
+1

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.03.12 - klo:07:13
Edit:Btw, Jukalta pirun hyvä biisivalinta tuohon kohtaan. :D

Tuli vaan mieleen kun ihmettelin itsekseni mikseivät Pennan Sami, Korpiahon Erkka tai Vehniäisen Kari ole innokkaimpana jakamassa neuvoja täällä. Rossin ja kumppanit kielimuuri pitää loitolla, mutta...

Mutta meitä on moneen junaan. Vaikka tuntisin kuinka tarvetta mennä neuvomaan 1:21 alkuisia Alastarolla katupyörällään ajavia kuskeja, jätän sen tekemättä, koska minusta itsestäni ei ole moista tekemään ja kokisin sen vähän noloksi. Samasta syystä en mene antamaan bisnesneuvoja Karhu Mursulle, vaikka kaupallisen tutkinnon omaankin ja osakkeitakin olen ostellut jo 80-luvulla.

Ensin teot, sitten puheet vaikka myönnettäköön, että toisinpäin tehtynä se antaa kyllä viihdearvoa. Onhan näitä "minä tiedän asiat paremmin kuin sinä" -tyyppejä aikaisemminkin nähty, aina Skyline-kuskista pidon rajat tuntevaa lossikuski-Legendiin. Syystä tai toisesta he eivät ole edes allekirjoittaneen tasoista seniori-harrastajalle pystyneet näyttämään takavalojaan, saati sitten todellisille osaajille. Teoria teoriaa ja käytäntö käytäntöä. Tiedän minäkin kuinka penkistä saadaan 300 kiloa, tekijäksi tosin ei ole, enkä siten tapaa neuvoa muita salilla kävijöitä, elleivät neuvoa tule kysymään.

Mutta toukokuussa voidaan kokeilla. Ensin Juha näyttää kuinka aika-ajoissa ajetaan niin, että saadaan mahdollisimman hyvä ruutu (se on kohtuullisen tärkeää tässä lajissa). Sen jälkeen seuraan luultavimmin näyttävää lähtöä ja yritän sinnitellä edes mutkan tai kaksi näköetäisyydellä oppia saadakseni. Edeltävät päivät käytämme siihen, että mestari ajaa perässä omaa ajoani seuraten ja fataaleja virheitä tehdessäni, ajaa editseni ja kertoo sitten minkä tein väärin ja minkä oikein.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 09.03.12 - klo:10:53
Tuli vaan mieleen kun ihmettelin itsekseni mikseivät Pennan Sami, Korpiahon Erkka tai Vehniäisen Kari ole innokkaimpana jakamassa neuvoja täällä. Rossin ja kumppanit kielimuuri pitää loitolla, mutta...

Rossi on vielä työn alla mut Karihan on jo täällä mukana ja Samikin tietoinen saitista.
Pojilla on taatusti kiireitä omastakin takaa, mut kivahan se olis jos jotain oppeja livauttaisivat silloin tällöin ja ollaan aika ajoin hieman "tökkäisty" asian tiimoilta...

Ei toki liikaa kun kursseilla ovat kouluttajina ja pisnis on pisnistä, kuka sitä nyt omaa leipäänsä syö.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.03.12 - klo:11:40
Ei toki liikaa kun kursseilla ovat kouluttajina ja pisnis on pisnistä, kuka sitä nyt omaa leipäänsä syö.

Minä. Nenä voi tulla kipeäksi jos menee kaverin kyrsää nakertamaan.

Tiettyyn pisteeseen asti asioista on hauska höpistä into palkkanaan. Sitten kun joutoajan määrä käy vähiin, niin sitä tuppaa priorisoimaan asiat ja raha määrittää marssijärjestyksen hyvinkin pitkälle. Keskustelupalstalla Laki näkyy aika vähän professoreja tai edes asianajajia samoin kuin täällä näkyy aika vähän neuvoja jakamassa niitä, joilla olisi oikeasti paljonkin annettavaa (poikkeus tosin vahvistaa aina säännön). Mopopalstojen innokkaimmat ovat yleensä noviisit ja juridiikasta vääntävät innokkaimmin tiedekuntaan pyrkivät ja teini-ikäiset fuksit.

Kari tulee tontille 21.4 kertomaan näkemyksiään ja oheismateriaali on uskoakseni aika hyvää tavaraa. Sami taas keskittyy kitisemään siitä kun ei ole saanut pulloaan, mutta kun ei se saisi sitä juoduksi, ostettu kyllä jo on. Erkasta en tiedä, maanviljelijä-pyöräkauppias kun on, niin taitaa muut puuhat viedä ajan. Itse taas tuijotan ruutua työkseni vaikka pitäisi ehkä ruotsiakin lukea, joten joutoaikaa on sopivasti huudella mutuja.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 09.03.12 - klo:01:38
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.03.12 - klo:00:31
Toki sopii tuokin, jos mä vaan pysyn perässä. Tod näk oon 11., 12. ja 13. paikalla. Ja jos en pysy perässä, niin sit voin tsiigailla sitä gepsidataa.

Mikset pysyisi?

Yritän lähestyä tätä ongelmaa loogisen syllogismin kautta.

Premissi 1. Taitavampi ja osaavampi kuski on nopeampi
Premissi 2. Osaamattomampi kuski on hitaampi
Johtopäätös: Taitavampi kuski on osaamatonta nopeampi.

Toinen asia, mikä minua on askarruttanut kauan, on seuraava. Olet antanut nettikeskusteluissa meidän ymmärtää, että rahan puute vaikeuttaa harrastustasi. Olet lisäksi antanut meidän ymmärtää, että sinulla on tietoa kuinka asiat tehdään paremmin. Lisäksi on ollut havaittavissa, että tunnet halua neuvoa ihmisiä. Yleisesti tunnettua on se, että ihmiset ovat valmiit maksamaan hyvistä neuvoista, paremmista vielä enemmän.

Valaisehan siis minua mikset siis järjestäisi Juhan teoriapäiviä? Toinen meidän järjestämistä on myyty jo loppuun, joten kysyntää on. Koska omat neuvosi ovat meidän neuvoja parempia, niin logiikan mukaan niistä saisi enemmän rahaa, rahalla uusia autoja ja pyöriä, renkaitakin.

Mikset siis ala tekemään bisnestä? Kerro syy, minua ja muutamaa muutakin kiinnostaa tietää, samoin kuten kiinnostaisi tietää mikseivät taksikuskit ole ryhtyneet pörssimeklareiksi, koska yleisesti tunnettua on, että pörssimeklarina, etenkin huippusellaisena, tienaa enemmän kuin taksia ajamalla.

Jos noihin saisin alkuun vastauksen, niin sen jälkeen voisi joku vastata mikä pätevöittää suomussalmelaisen bioanalyytikon, entisen apteekkiapulaisen, liikenneministeriksi? Viisaus ja ylivertainen äly ovat varmasti ne suurimmat selittävät tekijät, koska hän pystyi neuvomaan pitkän uran tehnyttä oikeusministeriön virkamiestäkin hänen omassa erityisalassaan, mutta onko muita syitä?

Hieman asian sivuun. Tuossa biisissä on hyvät sanat, kannattaa kuunnella, etenkin alku: Juice Leskinen - Epäile vain

Meitä puolestaan on jo pitkään ihmetyttänyt se, miksi 26 vuotta moottoripyöräilyä harrastanut, 12 vuotta/ 700 päivää radalla tahkonnu, monia(?) ratakursseja läpikäynyt, tonnarilla ajeleva kuski; on vain vaivaiset 4 sekuntia nopeampi kuin 5 vuotta /130 päivää harrastanut, kusiaisella kinnaava mitään osaamaton kuski.

Meitä myös hieman huolestuttaa se, että jos kyseisen tonnarikuskin tähtioppilaiden turvalleenmenotodennäköisyys on 33% jo keskiryhmän vauhdeissa. Niin mitä siitä sitten seuraakaan jos nykyisten tähtioppilaiden vauhti nousee, ja lisää tähtioppilaita liittyy kyseiseen joukkoon?

Me siis edelleen mielelämme kuulisimme myös hieman niin sanotusti kolikon kääntöpuolesta, jotta me voisimme muodostaa kokonaisvaltaisemman kuvan.

Ja joska radalla ajelu mielletään lajiksi jossa tarvitaan "kahunas", oli se sitten henkistä tai fyysistä, niin syllogismin vastapainoksi sopisi; Trilogia - Nyytit, joka sekin löytyy tuubista. Mutta jos pysymme tuossa sielukkaassa suomalaisten tuntojen tulkkauksessa, niin pistäkäämme lisää Juicee:

Juice Leskinen Slam- Paperitähdet
Jarrut paskana, paha hidastaa.

menac

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.03.12 - klo:12:44
Meitä puolestaan on jo pitkään ihmetyttänyt se, miksi 26 vuotta moottoripyöräilyä harrastanut, 12 vuotta/ 700 päivää radalla tahkonnu, monia(?) ratakursseja läpikäynyt, tonnarilla ajeleva kuski; on vain vaivaiset 4 sekuntia nopeampi kuin 5 vuotta /130 päivää harrastanut, kusiaisella kinnaava mitään osaamaton kuski.

Meitä myös hieman huolestuttaa se, että jos kyseisen tonnarikuskin tähtioppilaiden turvalleenmenotodennäköisyys on 33% jo keskiryhmän vauhdeissa. Niin mitä siitä sitten seuraakaan jos nykyisten tähtioppilaiden vauhti nousee, ja lisää tähtioppilaita liittyy kyseiseen joukkoon?

Me siis edelleen mielelämme kuulisimme myös hieman niin sanotusti kolikon kääntöpuolesta, jotta me voisimme muodostaa kokonaisvaltaisemman kuvan.

Ja joska radalla ajelu mielletään lajiksi jossa tarvitaan "kahunas", oli se sitten henkistä tai fyysistä, niin syllogismin vastapainoksi sopisi; Trilogia - Nyytit, joka sekin löytyy tuubista. Mutta jos pysymme tuossa sielukkaassa suomalaisten tuntojen tulkkauksessa, niin pistäkäämme lisää Juicee:

Juice Leskinen Slam- Paperitähdet

Kun sinua murmela nyt niin kovasti tuntuvat ajamiseni kiinnostavan, niin selittäisitkö myös sen, miten 5 vuotta ja 130 ratapäivää ajaneen kusiaiskuskin ennätys taisi vielä viime kesänä olla melko samoilla huudeilla kuin ensimmäistä ratakesäänsä, yli sata päivää vähemmän vastaavalla pyörällä ajaneen ilmeisesti mielestäsi korkean riskitason ja huomattavan väärän ajotyylin omaavan aloittelevan kuskin?

Malttamattomuuttani ja kenties myös typeryyttäni tavoittelen rata-ajossa nopeaa kehitystä.  Tämä aiheuttaa luonnollisesti kohonneen riskin kaatua, ja riippumatta kouluttajistani tai niiden puutteesta, tämän riskin tiedostan ja sen hyväksyn. Ajoasentoni kuten moni moni muukaan tekijä eivät luonnollisesti ole, tuskin tulevat koskaan olemaankaan, optimaalisia, mutta pyrkimys on jatkuvasti parempaan suuntaan. Kaatumaan tulen varmasti myös ensi kesänä, mahdollisesti useampaan kertaan. Viime vuoteen verrattuna onneksi DI:n paperit mahdollistavat tämän jo taloudellisestikin, valitettavasti eivät tosin ilmeisesti kaikille kollegoille.

Neuvomaan saa tulla myös naamatusten varikolla. Toistaiseksi on kovasti keskittynyt virtuaaliseen ohjeistamiseen. Kaatumisten analysoinnit tosin kuulostavat ainakin omiin korviini hieman uskottavammilta tullen henkilöiltä, jotka tapahtumat ovat omin silmin todistaneet.

Powered by EzPortal