Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juha_K

Vihdoin ja viimein sain nää valmiiksi.

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Reisi

Sullon varmistuslangan ylempi lenkki väärinpäin?  confused_thinking

Juha_K

24.05.13 - klo:22:54 #287 Viimeisin muokkaus: 26.05.13 - klo:12:03 käyttäjältä Juha_K
Lainaus käyttäjältä: Reisi - 24.05.13 - klo:22:48
Sullon varmistuslangan ylempi lenkki väärinpäin?  confused_thinking
Ei sitä saa toisinpäin ja toi clipsu kiilaantuu jarrusatulaan eikä pääse liikkumaan, eli pelkkä clipsu riittäisi tuohon pulttiin. En tiedä minkä takia vasemman puolen satulassa on tollainen uloke kun oikean puolen satulassa ei ole.

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

Mä kuljin pilttuusta toiseen suu vaahdossa valittaan jarrujen tärinästä..
osa pakeni jo kauhuissaan...tuolta se jarska taas tulee, mennäänkö muka syömään.

Noh, episodi jatkui hyvistä ideoista huolimatta.
-laskettiin kahvasta jarrupainetta.
-kiitos Marko_ :lle , jonka ideasta pyöriteltiin niitit akkukoneella
-Honkonen taas käski kumipamputella levyä(pamppu jäi mun pilttuuseen ja JPB saa sen ens kerralla takaisin)

Operaation jälkeen ensimmäinen kierros meni suu korvia myöden hymyssä, eihän tää enää täristä!!!
Toinen kierros, johan alkoi taas pikkuhiljaa puistamaan vauhtimutkan oikeessa ja lämmetessään oli jo aika paha.
Paluusuoran vasuriin päästin oikeen vauhdilla kun ajattelin et kyllä se taas lakkaa kun puristaa...
ja oli mennä paskat housuun kun täristi niin he**etisti koko jarrutuksen ajan ja pelkäsin että etunen lähtee alta.

Ei muuta kun pois, ei tuollasella viiti lirutella.

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.05.13 - klo:14:39
Mä kuljin pilttuusta toiseen suu vaahdossa valittaan jarrujen tärinästä..
osa pakeni jo kauhuissaan...tuolta se jarska taas tulee, mennäänkö muka syömään.

Noh, episodi jatkui hyvistä ideoista huolimatta.
-laskettiin kahvasta jarrupainetta.
-kiitos Marko_ :lle , jonka ideasta pyöriteltiin niitit akkukoneella
-Honkonen taas käski kumipamputella levyä(pamppu jäi mun pilttuuseen ja JPB saa sen ens kerralla takaisin)

Operaation jälkeen ensimmäinen kierros meni suu korvia myöden hymyssä, eihän tää enää täristä!!!
Toinen kierros, johan alkoi taas pikkuhiljaa puistamaan vauhtimutkan oikeessa ja lämmetessään oli jo aika paha.
Paluusuoran vasuriin päästin oikeen vauhdilla kun ajattelin et kyllä se taas lakkaa kun puristaa...
ja oli mennä paskat housuun kun täristi niin he**etisti koko jarrutuksen ajan ja pelkäsin että etunen lähtee alta.

Ei muuta kun pois, ei tuollasella viiti lirutella.

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Oot varma että tärinä tulee jarruista eikä jostain muualta? Keulan pohjaamisesta? Jossain on väljää tai jotain on vinossa? Ohjauslaakeri on jo vissiin tarkastettu ja kiristetty? Ihan noin ajatuksena, ettei tule vain yhtä kohtaa tuijotettua vian ollessa muualla.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.05.13 - klo:15:04
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.05.13 - klo:14:39
Mä kuljin pilttuusta toiseen suu vaahdossa valittaan jarrujen tärinästä..
osa pakeni jo kauhuissaan...tuolta se jarska taas tulee, mennäänkö muka syömään.

Noh, episodi jatkui hyvistä ideoista huolimatta.
-laskettiin kahvasta jarrupainetta.
-kiitos Marko_ :lle , jonka ideasta pyöriteltiin niitit akkukoneella
-Honkonen taas käski kumipamputella levyä(pamppu jäi mun pilttuuseen ja JPB saa sen ens kerralla takaisin)

Operaation jälkeen ensimmäinen kierros meni suu korvia myöden hymyssä, eihän tää enää täristä!!!
Toinen kierros, johan alkoi taas pikkuhiljaa puistamaan vauhtimutkan oikeessa ja lämmetessään oli jo aika paha.
Paluusuoran vasuriin päästin oikeen vauhdilla kun ajattelin et kyllä se taas lakkaa kun puristaa...
ja oli mennä paskat housuun kun täristi niin he**etisti koko jarrutuksen ajan ja pelkäsin että etunen lähtee alta.

Ei muuta kun pois, ei tuollasella viiti lirutella.

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Oot varma että tärinä tulee jarruista eikä jostain muualta? Keulan pohjaamisesta? Jossain on väljää tai jotain on vinossa? Ohjauslaakeri on jo vissiin tarkastettu ja kiristetty? Ihan noin ajatuksena, ettei tule vain yhtä kohtaa tuijotettua vian ollessa muualla.

No minä nyt en oo varma mistään, mut enemmän tietävät kyllä kallistu jarrulevyjen puoleen.
Mietittiin toki muitakin vaihtoehtoja.
Ohjauslaakeri tsekattu, keula ei pohjaa, välyksiä ei ainakaan tunnu missään kun mopo tunkilla ilmassa.

Eihän näistä koskaan tiedä, mut viime loppusyksyn ajoissa ei mitään ongelmaa, rempon satulat vaan lisätty ja sen jälkeen Alastaron eka setti jo täristi.

mako

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.05.13 - klo:15:10
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.05.13 - klo:15:04
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.05.13 - klo:14:39
Mä kuljin pilttuusta toiseen suu vaahdossa valittaan jarrujen tärinästä..
osa pakeni jo kauhuissaan...tuolta se jarska taas tulee, mennäänkö muka syömään.

Noh, episodi jatkui hyvistä ideoista huolimatta.
-laskettiin kahvasta jarrupainetta.
-kiitos Marko_ :lle , jonka ideasta pyöriteltiin niitit akkukoneella
-Honkonen taas käski kumipamputella levyä(pamppu jäi mun pilttuuseen ja JPB saa sen ens kerralla takaisin)

Operaation jälkeen ensimmäinen kierros meni suu korvia myöden hymyssä, eihän tää enää täristä!!!
Toinen kierros, johan alkoi taas pikkuhiljaa puistamaan vauhtimutkan oikeessa ja lämmetessään oli jo aika paha.
Paluusuoran vasuriin päästin oikeen vauhdilla kun ajattelin et kyllä se taas lakkaa kun puristaa...
ja oli mennä paskat housuun kun täristi niin he**etisti koko jarrutuksen ajan ja pelkäsin että etunen lähtee alta.

Ei muuta kun pois, ei tuollasella viiti lirutella.

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Oot varma että tärinä tulee jarruista eikä jostain muualta? Keulan pohjaamisesta? Jossain on väljää tai jotain on vinossa? Ohjauslaakeri on jo vissiin tarkastettu ja kiristetty? Ihan noin ajatuksena, ettei tule vain yhtä kohtaa tuijotettua vian ollessa muualla.

No minä nyt en oo varma mistään, mut enemmän tietävät kyllä kallistu jarrulevyjen puoleen.
Mietittiin toki muitakin vaihtoehtoja.
Ohjauslaakeri tsekattu, keula ei pohjaa, välyksiä ei ainakaan tunnu missään kun mopo tunkilla ilmassa.

Eihän näistä koskaan tiedä, mut viime loppusyksyn ajoissa ei mitään ongelmaa, rempon satulat vaan lisätty ja sen jälkeen Alastaron eka setti jo täristi.
kokeile jonkun toisen vanteella jos et raaski hommata toisia vanteita .

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.05.13 - klo:14:39

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Saat multa vaihdossa 04 tokikot. Pannaan päitteen. Ne ei täristä stoppie_gif

jarska

Lainaus käyttäjältä: mako - 27.05.13 - klo:16:40
kokeile jonkun toisen vanteella jos et raaski hommata toisia vanteita .

Juurikin olis kokeiltu Aapolaksen vanteilla, mut hällä on samat levyt ku mulla ja ongelma saattaa liittyä Kawan alkuperäisiin piparkakkulevyihin/ niiden sopivuuteen rempon satuloiden kans= MUTU,MUIDENKIN ARVELUU, MUTINAA, EPÄILYY.


jarska

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 27.05.13 - klo:16:51
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.05.13 - klo:14:39

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Saat multa vaihdossa 04 tokikot. Pannaan päitteen. Ne ei täristä stoppie_gif

Hyvä diili, niillä voi jättää jarrupaikat kokonaan pois..turhana.

jarska

Levyt tuli nopsaan ja siellä ovat.
Kyl jännnnnittää miten käy..kädet ainaki tärisi ku asensin.

Kassu389

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.05.13 - klo:14:39
Mä kuljin pilttuusta toiseen suu vaahdossa valittaan jarrujen tärinästä..
osa pakeni jo kauhuissaan...tuolta se jarska taas tulee, mennäänkö muka syömään.

Noh, episodi jatkui hyvistä ideoista huolimatta.
-laskettiin kahvasta jarrupainetta.
-kiitos Marko_ :lle , jonka ideasta pyöriteltiin niitit akkukoneella
-Honkonen taas käski kumipamputella levyä(pamppu jäi mun pilttuuseen ja JPB saa sen ens kerralla takaisin)

Operaation jälkeen ensimmäinen kierros meni suu korvia myöden hymyssä, eihän tää enää täristä!!!
Toinen kierros, johan alkoi taas pikkuhiljaa puistamaan vauhtimutkan oikeessa ja lämmetessään oli jo aika paha.
Paluusuoran vasuriin päästin oikeen vauhdilla kun ajattelin et kyllä se taas lakkaa kun puristaa...
ja oli mennä paskat housuun kun täristi niin he**etisti koko jarrutuksen ajan ja pelkäsin että etunen lähtee alta.

Ei muuta kun pois, ei tuollasella viiti lirutella.

Nyt loppu pähkäilyt ja niittien herkistelyt!!
Nämä on nyt tulossa ja jos vielä tärisee niin poljen suohon koko rempot ja laitan tokicot tilaukseen kun ehdin jo tyhmyyksissäni myydä edelliset.

Katumopossa tappelin saman asian kanssa, tehtiin levyistä jopa täyskelluvat (niittien alla olevat jousilevyt veks), kilisee hienosti muttei korjannu ongelmaa täysin.
Mäntien säännöllinen putsaus jarrupölystä rupes auttamaan, Brembo on kai niin herkkätoiminen että pienikin määrä likaa "jumittaa" männät ja jarru rupeaa täristämään.
Jos muutama rauhassa nautittu olut ei auta näkemään asioita paremmassa valossa, muutama seuraava auttaa varmasti.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Kassu389 - 28.05.13 - klo:11:34
Katumopossa tappelin saman asian kanssa, tehtiin levyistä jopa täyskelluvat (niittien alla olevat jousilevyt veks), kilisee hienosti muttei korjannu ongelmaa täysin.
Mäntien säännöllinen putsaus jarrupölystä rupes auttamaan, Brembo on kai niin herkkätoiminen että pienikin määrä likaa "jumittaa" männät ja jarru rupeaa täristämään.

Pitääpä ruveta putsaan säännöllisesti.
Tuskin tässä tapauksessa kuitenkaan männät jarrupölyssä kun oli ihan pakasta vedetyt satulat.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.05.13 - klo:11:56
Lainaus käyttäjältä: Kassu389 - 28.05.13 - klo:11:34
Katumopossa tappelin saman asian kanssa, tehtiin levyistä jopa täyskelluvat (niittien alla olevat jousilevyt veks), kilisee hienosti muttei korjannu ongelmaa täysin.
Mäntien säännöllinen putsaus jarrupölystä rupes auttamaan, Brembo on kai niin herkkätoiminen että pienikin määrä likaa "jumittaa" männät ja jarru rupeaa täristämään.

Pitääpä ruveta putsaan säännöllisesti.
Tuskin tässä tapauksessa kuitenkaan männät jarrupölyssä kun oli ihan pakasta vedetyt satulat.

Motoville piti meille 2011 Botnialla parin tunnin kurssin mopon tekniikasta. Kun seisoin siinä vieressä, Villen aloittaessa jarrujen putsaus-osion, sanoi mulle: "Sun ei tarvi kunnella, sul on Brembot".
En ole koskaan muuta tehnyt kun palat vaihtanut, eikä tärinää, sun muutakaan ongelmaa.

Lyön kirkkoveneet pantiksi, että nyt toimii noilla uusilla levyillä.

tamik87

Säännöllisen putsauksen lisäksi on kuulemma todella tärkeää, että kun vaihdat jarrupalat niin putsaat männät ja tiivisteet todella huolellisesti. Sillä jos työnnät paskaset männät väkisin sisään jotta saat uudet paksummat jarrupalat mahtumaan niin vahingoitat suurella varmuudella tiivisteitä. Mikä aiheuttaa kosteuden ja sitä myötä ilmakuplien muodostumista.

Powered by EzPortal