SBK 2013

Aloittaja Lars, 15.02.13 - klo:16:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pärre

Pyörä teki 3 krt enemmän voltteja kuin kuski.  Olisi siinä voinut toki käydä pahemminkin! Daviesista on pakko mainita se, että kummassakin erässä hän jäi ikävästi jo heti alussa kärkinelikosta ne ratkaisevat sekunnit, vaikka kyyti olisi sinällään tainnut riittää.  Taisi kummassakin erässä joutua miekkailemaan Guiglianon kanssa, ja siinä nujakoidessa sitä eroa tuli nopeasti.  Karkuun ei kuitenkaan päässyt kukaan niistä neljästä ensimmäisestä.  Aika jännä katsoa kisaa ja tietää, että viimeisellä kahdella kierroksella alkaa raju paikkojen etsintä ja taktikointi.  Siihen nähden yllättävän reilusti ukot runttasivat menemään.  Melandrikaan ei tehnyt niitä aika usein käyttämiään "jarrutan tuohon sisään ja luikerran jotenkin ohi" taktiikoita.  Vaan eipä Monzassa siihen ole juuri mahdollisuuksiakaan!

Monza tarjoaa hyvä kisoja, niin kuin teki Assenkin.  Ihan suosiolla katsoin ratamoottoripyöräilyä ja jätin äfykköset vähemmälle.   

ps. Niki Tuuli pääsi vähän yllättämään.  Hyvin ajettu!

Turder

Huomasitteko Bemarin äänessä jotain outoa?? cool_gif

Oli muuten ihan hauska vertailla eri luokkien huippunopeuksia.
SBK 337
SS 289
STK1000 318
STK600 260 (Niki Tuulella luokan kovin huippunopeus!)
Ja viellä junnujen CBR 500 n. 190kmh :)

600cc Supersportit ajelee kohta samoja kyytejä mitä n. vuosituhannen vaihteen Superbiket. Kehitys kulkee ja mm. stockeissakin on jo kyyti aika hyvää kun miettii, että tuolla moottorispeksillä (tai lähellä sitä) on mm. moni kone rakennettu kotimaan radoille. Vertailuna, että tonniset vakiot katupyörät (S1000RR, RSV4, ZX10R) meni n. 294-298 Monzassa Motorciclismon testissä.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Turder - 13.05.13 - klo:15:27
Huomasitteko Bemarin äänessä jotain outoa?? cool_gif  


Kovasti röpöttää, selkeesti rikki. :D Millähän parametreillä ne ohjaa sitä?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Turder

En tiedä... varmaan jotain raja-arvoja asetettu nopeudelle, kierrosluvulle, vaihteelle ja kaasunasennolle ja sitten sen perusteella sylintereitä pois pelistä. Varmaan laskeneet/mitanneet mitä tehoa se tuottaa milläkin asetuksella ja sen perusteella sen sitten käytetään sitä hitaissa mutkissa.

Jännä kyllä tuo ääni kun alkuun kuulostaa vähän twiniltä, sitten jotenkin epämääräinen ja heti perään normi rivi4-laulu ihan saumattomalla muutoksella.

Turder

Tuossa muuten Monzan STK600-lähtö, jossa mukana Niki Tuuli: http://www.youtube.com/watch?v=8zXBmrJ8xA0

Pärre

Tackar, tätä en ollut nähnytkään. 

jarska

Nyt vasta ehti kattomaan kisat.

2 x liite!!!

rranta

Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.05.13 - klo:15:49
Nyt vasta ehti kattomaan kisat.

2 x liite!!!
Tomppa oli täysin pitelemätön. Joko on jarska tatuointiaika varattu?

jarska

Lainaus käyttäjältä: rranta - 28.05.13 - klo:16:08
Joko on jarska tatuointiaika varattu?

En oo vielä tohtinu varata aikaa, mut lähellä on jo.

Pärre

Oli kyllä aika vastustamaton esitys Sykesiltä.  Ei sitten minkään sortin ongelmaa, kamppailuista nyt puhumattakaan.  Vihreä pyörä katosi mutkien taakse näkymättömiin.  Varmaan aika ankea näky muille?
Silti, on tässä vielä kautta jäljellä melekosen paljon.  Äkkiä se saattaa kääntyä.  Viime vuonnakin oli yllättävän monta vaihetta ja homma ratkesi niin lopussa kuin se nyt vain mahdollista voi olla. 

Surku sinänsä, että Superbikeissa on pyöräkato.  Ihan naurettava määrä pyöriä viivalla.  Miten siinä nyt niin kävi?

Turder

30.05.13 - klo:11:00 #70 Viimeisin muokkaus: 30.05.13 - klo:11:02 käyttäjältä Turder
Lainaus käyttäjältä: Pärre - 29.05.13 - klo:19:30Miten siinä nyt niin kävi?

Sanopa muuta. Joku 4-5 vuotta sitten oli tehtaana (tai edes tehtaantukemina talleina) mukana kaikki japsit, Ducati ja uudet tulokkaat Aprilia ja BMW ja pitkälti pääll 20 pyörää gridissä. Itsekin oli ihan liekeissä että nyt on sarjalla nostetta ja olihan ne kovia vuosia kun usein top6 oli kuuden eri merkin kuskeja. Nyt yksityistalleja jäänyt pois vaikka tehtaat ovat jotenkuten mukana. Yamaha luopui helposti ja yllättäen talouskriisin nojalla. Pikku hiljaa tippui 1-2 tallia pois, tuli vain yhden pyörän talleja jne. Ennen hyvä ja näihin karkeloihin edullinen Ducatin 1098R-asiakaspyörä ei enää pärjännyt, joka sekin pudotti pyörän tai pari pois. Paljon pikkujuttuja jotka nyt näkyy tyhjänä gridinä.

Ehkäpä ensi vuonna pyörämäärä kasvaa, kun MV Agustaa ja KTM:ää huhuiltu vahvasti mukaan koska on odotettavissa halvemmat, superstock-henkiset säännöt? Ja Hondalta tulee se uusi kilpuri ja katuversio, joka on kai aika hyvä aihio, sen mitä ovat nyt testanneet sitä CRT-pyörää. Saattaa houkutella jonkun tallin hankkimaan sellaisen...

Turder

Kawasaki ruvennut myös Bemarin tapaan sammuttamaan sylintereitä hitaissa mutkissa. Ainakin Sykesin pyörä pörisi Doningtonissa siihen malliin. Viikonloppuna on Portimaon kisat, korvat tarkkana.

Joko on jarskalla moottorinohjaus rukattu Tompan kartoilla? Suomen hitailla radoilla vois olla ihan toimiva. innocent_1

jarska

Lainaus käyttäjältä: Turder - 07.06.13 - klo:15:43
Joko on jarskalla moottorinohjaus rukattu Tompan kartoilla? Suomen hitailla radoilla vois olla ihan toimiva. innocent_1

Parasta aikaa työn alla, sillä välin täytyy pärjätä jollain Bemusta lainatulla hutilokartalla.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.06.13 - klo:15:51
Lainaus käyttäjältä: Turder - 07.06.13 - klo:15:43
Joko on jarskalla moottorinohjaus rukattu Tompan kartoilla? Suomen hitailla radoilla vois olla ihan toimiva. innocent_1

Parasta aikaa työn alla, sillä välin täytyy pärjätä jollain Bemusta lainatulla hutilokartalla.

Hetkinen, hetkinen. Pitääkö tässä valmistautua vastaiskuun? Tai tuskin, mä muistan radat jo ulkoo ilman karttaa ja kompassia.

Turder

Imolan kisaan Ducati saa ottaa pois imuilmankuristimen kokonaan. Heille annettiin halkaisijaltaan pari milliä isompi kuristin pari kisaa sitten ja ei näytä tuovan muutosta, joten kuristin poistetaan kokonaan.

Powered by EzPortal