Mikä kypärä

Aloittaja pienisopoapina, 16.06.12 - klo:17:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Ratauran alkuvaiheessa ajoin useita päiviä Suupertin C2 mallilla, avattava sellainen.
Se oli liian iso ja todella tourinkikäyttöön tehty.
Ongelma ihan sama, kun oppi vähänkään menemään mopon sivulle, yläreuna peitti melko tehokkaasti näkyvyyden.
Kun kurkotti eteenpäin, nahkatakin kaulus työnsi sen vielä takaa täysin silmille, joten piti melkeen muistin mukaan ajaa mutka läpi.

Nykyään kiinnittää huomiota yläreunan "korkeuteen" kun hankkii uutta pottaa, näkyy olevan eroja eri mallien välillä.

Juha_K

Shoeilta tuli aika nätti potta Daijiro Katon kunniaksi (10v kuolemasta).





K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

jarska

08.06.13 - klo:08:39 #47 Viimeisin muokkaus: 08.06.13 - klo:08:41 käyttäjältä jarska
No hitto, tästä uutta teknologiaa.
Olis myös helppo ottaa päästä pois jos sattuu pahempi lippa.

Toisaalta, skeptinen kun olen, niin miten mekanismi kestää iskuja? confused_thinking

http://vimeo.com/61179198

JiiPee66

Onko tuo uusi Shoein xspirit II paljonkin parempi kuin 1100? Pitäis uusi kypärä laittaa...

jarska

Lainaus käyttäjältä: JiiPee66 - 08.06.13 - klo:11:12
Onko tuo uusi Shoein xspirit II paljonkin parempi kuin 1100? Pitäis uusi kypärä laittaa...

1100 on tourinki kypärä ja Xspirit II taas RR kuskien potta.

Ratatorilla aika edullinen myynnissä.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.04.13 - klo:22:45
Ratauran alkuvaiheessa ajoin useita päiviä Suupertin C2 mallilla, avattava sellainen.
Se oli liian iso ja todella tourinkikäyttöön tehty.
Ongelma ihan sama, kun oppi vähänkään menemään mopon sivulle, yläreuna peitti melko tehokkaasti näkyvyyden.
Kun kurkotti eteenpäin, nahkatakin kaulus työnsi sen vielä takaa täysin silmille, joten piti melkeen muistin mukaan ajaa mutka läpi.

Nykyään kiinnittää huomiota yläreunan "korkeuteen" kun hankkii uutta pottaa, näkyy olevan eroja eri mallien välillä.
Sama vika Suuperin R1-mallissa ettei sillä näe kauemmas,yläreuna tulee silmille.
VV

tuomas

Vanha hyvin palvellut Arain Condor pääsi eläkkeelle kun sattui sopivasti poistomyynnissä ollut RX-7 GP eteen. Aikamoinen ero 4 vuotta vanhaan condoriin.

Ehkä tuolla kypärällä taas muutaman vuoden kiertää rataa.

-t-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

raukkis

Onko jollain tietoa mistä sais tilattua kohtuu hintaan ja nopeasti arai rx-7gp poskipehmusteita. Olis hyvä ehtiä vielä tälle viikkoa perille. Yritän kyllä itteki kuuklettaa mutta saattaa olla turhaa

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 26.08.13 - klo:18:48
Onko jollain tietoa mistä sais tilattua kohtuu hintaan ja nopeasti arai rx-7gp poskipehmusteita. Olis hyvä ehtiä vielä tälle viikkoa perille. Yritän kyllä itteki kuuklettaa mutta saattaa olla turhaa

Jamaha sentteristä tampereelta löytänyt nopeasti omat arain tarvikkeet.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

raukkis

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 26.08.13 - klo:19:05
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 26.08.13 - klo:18:48
Onko jollain tietoa mistä sais tilattua kohtuu hintaan ja nopeasti arai rx-7gp poskipehmusteita. Olis hyvä ehtiä vielä tälle viikkoa perille. Yritän kyllä itteki kuuklettaa mutta saattaa olla turhaa

Jamaha sentteristä tampereelta löytänyt nopeasti omat arain tarvikkeet.

Ok tänks, täytyypä huomenissa soittaa sinne. Jos sattuu löytymään niin täytyypi ruinata sitten noutoapua joltain jos eivät postita. On paviaanin naama sen mallinen että vakiopehmusteiden pehmennettyä on käkätin kiinni visiirissä. On vähän haasteellista yrittää nostaa nopeutta botnian vasurissa tai kemoran pääsuoralla kun visiiri hinkkaa naamaan.

raukkis

No niin. Jos joku on tulossa viikonlopuksi kemoraan Jyväskylästä/Jyväskylän läpi ja olis niin ystävällinen että hakisi kyseiset palat bike forumilta mukaan, olisin enemmän kuin kiitollinen.  Saapuvat sinne perjantaina joten itselle tulee melkoinen hoppu jos sieltä asti kierrän.

Maikko


Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.04.13 - klo:22:45
Ratauran alkuvaiheessa ajoin useita päiviä Suupertin C2 mallilla, avattava sellainen.
Se oli liian iso ja todella tourinkikäyttöön tehty.
Ongelma ihan sama, kun oppi vähänkään menemään mopon sivulle, yläreuna peitti melko tehokkaasti näkyvyyden.
Kun kurkotti eteenpäin, nahkatakin kaulus työnsi sen vielä takaa täysin silmille, joten piti melkeen muistin mukaan ajaa mutka läpi.

Nykyään kiinnittää huomiota yläreunan "korkeuteen" kun hankkii uutta pottaa, näkyy olevan eroja eri mallien välillä.

Itse olen törmännyt samaan ongelmaan ja tullut jopa siihen tulokseen että tämä on suurin seikka joka pilaa tällähetkellä ajoasennon. Voisiko joku listata tähän kypäriä, joissa yläreunan visiiri jää riittävän korkealle. MotoGP jannuja kun kattoo niin niillä näkyy leuka kypätän alta ja silmät on lähes visiirin alareunan tasolla.

juice09

Lainaus käyttäjältä: Maikko - 28.12.13 - klo:02:31

Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.04.13 - klo:22:45
Ratauran alkuvaiheessa ajoin useita päiviä Suupertin C2 mallilla, avattava sellainen.
Se oli liian iso ja todella tourinkikäyttöön tehty.
Ongelma ihan sama, kun oppi vähänkään menemään mopon sivulle, yläreuna peitti melko tehokkaasti näkyvyyden.
Kun kurkotti eteenpäin, nahkatakin kaulus työnsi sen vielä takaa täysin silmille, joten piti melkeen muistin mukaan ajaa mutka läpi.

Nykyään kiinnittää huomiota yläreunan "korkeuteen" kun hankkii uutta pottaa, näkyy olevan eroja eri mallien välillä.

Itse olen törmännyt samaan ongelmaan ja tullut jopa siihen tulokseen että tämä on suurin seikka joka pilaa tällähetkellä ajoasennon. Voisiko joku listata tähän kypäriä, joissa yläreunan visiiri jää riittävän korkealle. MotoGP jannuja kun kattoo niin niillä näkyy leuka kypätän alta ja silmät on lähes visiirin alareunan tasolla.
Jos ajattelet että kypärä on suurin vaikuttava tekijä ajoasentoon, niin hommahan korjaantuu helposti. Hankkii itselle samanlaisen kypärän kuin vaikkapa Rossilla tai jos ei osaa jarruttaa niin hankkii moto gb brembot jnee

jarska

Lainaus käyttäjältä: Maikko - 28.12.13 - klo:02:31Voisiko joku listata tähän kypäriä, joissa yläreunan visiiri jää riittävän korkealle. 

Ns. paremmista kypäristä ei ole juurikaan kokemusta, mut ainakin Shoei X-Spirit II on sellanen, josta näkee kunnolla myös roikkuessa.
Omassa käytössä tällä hetkellä ja muutenki pottaan tyytyväinen.

Juha_K

28.12.13 - klo:09:36 #59 Viimeisin muokkaus: 28.12.13 - klo:12:03 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Maikko - 28.12.13 - klo:02:31Itse olen törmännyt samaan ongelmaan ja tullut jopa siihen tulokseen että tämä on suurin seikka joka pilaa tällähetkellä ajoasennon. Voisiko joku listata tähän kypäriä, joissa yläreunan visiiri jää riittävän korkealle. MotoGP jannuja kun kattoo niin niillä näkyy leuka kypätän alta ja silmät on lähes visiirin alareunan tasolla.
Ota tämä huomioon kun sovitat kypärää päähän.
Simon Crafar - https://vimeo.com/82818834 (menee vielä hetki kun Vimeo valmistelee videoo...)

http://vimeo.com/82818834
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Powered by EzPortal