Katsastaminen kisaan

Aloittaja Nitrous, 12.08.13 - klo:10:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

12.08.13 - klo:10:13 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:28 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 11.08.13 - klo:18:46
Ja mistä löytyy halvimmat mahdolliset SBB katsastukseen kelpaavat moottorinposken suojat. Tossa on jotkut muoviset paikallaan ja alkaa oleen aika kuluneet.

EDIT2: Tilattu germa racingilta. Hiilikuitua... pitäs kelvata.

Nuo posken suojat on kelvannu SBB katsastuksessa vielä ainakin 2011, tosin eivät olleet ihan noin kuluneet vielä silloin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

12.08.13 - klo:10:41 #1 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:28 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.08.13 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 11.08.13 - klo:18:46
Ja mistä löytyy halvimmat mahdolliset SBB katsastukseen kelpaavat moottorinposken suojat. Tossa on jotkut muoviset paikallaan ja alkaa oleen aika kuluneet.

EDIT2: Tilattu germa racingilta. Hiilikuitua... pitäs kelvata.

Nuo posken suojat on kelvannu SBB katsastuksessa vielä ainakin 2011, tosin eivät olleet ihan noin kuluneet vielä silloin.

Toi wanha suoja oli jo työnsä tehnyt, joten uutta tuli tilalle. Jossain toisessa ketjussa oli vaan juttua, ettei muoviset muka kelpais? Hans-Rüdiger tekee kuidusta samaan hintaan ja vähän halvemmalla, niin mikäs siinä.

slowrider

12.08.13 - klo:10:49 #2 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:28 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.08.13 - klo:10:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.08.13 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 11.08.13 - klo:18:46
Ja mistä löytyy halvimmat mahdolliset SBB katsastukseen kelpaavat moottorinposken suojat. Tossa on jotkut muoviset paikallaan ja alkaa oleen aika kuluneet.

EDIT2: Tilattu germa racingilta. Hiilikuitua... pitäs kelvata.

Nuo posken suojat on kelvannu SBB katsastuksessa vielä ainakin 2011, tosin eivät olleet ihan noin kuluneet vielä silloin.

Toi wanha suoja oli jo työnsä tehnyt, joten uutta tuli tilalle. Jossain toisessa ketjussa oli vaan juttua, ettei muoviset muka kelpais? Hans-Rüdiger tekee kuidusta samaan hintaan ja vähän halvemmalla, niin mikäs siinä.

Ettet vain tarkoita tuota minun viestiä tuosta ycc katsastuksesta? Taisin kirjoittaa että pitää olla hiilari tms suoja? Siinä tosin ei ollut puhetta materiaalista, mutta minulla oli toisella puolen sellainen hiilarinen suoja ja mainitsi vain että tuollainen tarvitsisi olla...

Tätäkin mutuilua auttaisi kun ne säännöt löytyisi jostain suomeksi....

app

12.08.13 - klo:10:53 #3 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:29 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.08.13 - klo:10:49
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.08.13 - klo:10:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.08.13 - klo:10:13
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 11.08.13 - klo:18:46
Ja mistä löytyy halvimmat mahdolliset SBB katsastukseen kelpaavat moottorinposken suojat. Tossa on jotkut muoviset paikallaan ja alkaa oleen aika kuluneet.

EDIT2: Tilattu germa racingilta. Hiilikuitua... pitäs kelvata.

Nuo posken suojat on kelvannu SBB katsastuksessa vielä ainakin 2011, tosin eivät olleet ihan noin kuluneet vielä silloin.

Toi wanha suoja oli jo työnsä tehnyt, joten uutta tuli tilalle. Jossain toisessa ketjussa oli vaan juttua, ettei muoviset muka kelpais? Hans-Rüdiger tekee kuidusta samaan hintaan ja vähän halvemmalla, niin mikäs siinä.

Ettet vain tarkoita tuota minun viestiä tuosta ycc katsastuksesta? Taisin kirjoittaa että pitää olla hiilari tms suoja? Siinä tosin ei ollut puhetta materiaalista, mutta minulla oli toisella puolen sellainen hiilarinen suoja ja mainitsi vain että tuollainen tarvitsisi olla...

Tätäkin mutuilua auttaisi kun ne säännöt löytyisi jostain suomeksi....

Kupariselta ostin muovisen nyt keväällä. Oli ainoa hyllyssä, ja otin sen. Esko sanoi että kuitunen olisi kestävämpi. Olettaisin, vaan en tiedä, että ovat käyttäneet noita muovisia SBA:ssa viime kaudella.

app

12.08.13 - klo:10:57 #4 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:29 käyttäjältä jarska
Eikös tuossa ole samanlainen muovisuoja kun mulla? Pitäis siis kelvata.

Mikko K.

12.08.13 - klo:11:14 #5 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:29 käyttäjältä jarska
Noita sääntöjä oon koittanu selata ja tällä hetkellä superbike luokkiin ei juurikaan jännitä osallistuminen itse tapahtuman, vaan katsastuksen puolesta. YCC:ssä säännöt kuitenkin aika paljon väljemmät ja taitaa riittää että mopo on turvallinen, ei muuta. Helppoahan tää ois, kun veis mopon vaan ammattilaiselle ja käskis laittamaan kaiken kuntoon, mutta sitten pitäis muuttaa pysyvästi transittiin asumaan.

Janza

12.08.13 - klo:11:15 #6 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:29 käyttäjältä jarska
Mulla kulu kuitunen heti puhki. Muoviset taas kesti hyvin.

Janza

12.08.13 - klo:11:22 #7 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:29 käyttäjältä jarska
Ja se katsastus:
- varmistukset
- hain evä
- koneen suojat
- ulkonevat osat pyöristetyt (kliparin päät, jalkatapit)
- ohjauksen rajotin
- foamit tankkiin
- varusteet ehjät

Ei se sen kummempi oo.

Unohdinko jotain? :)

tamik87

12.08.13 - klo:11:35 #8 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:30 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Janza - 12.08.13 - klo:11:22
Ja se katsastus:
- varmistukset
- hain evä
- koneen suojat
- ulkonevat osat pyöristetyt (kliparin päät, jalkatapit)
- ohjauksen rajotin
- foamit tankkiin
- varusteet ehjät

Ei se sen kummempi oo.

Unohdinko jotain? :)

Noissa IDM säännöissä mainittiin että koneenposken suojien pitää olla komposiittimateriaaleja eli lasikuitu-epoksia, kevlar-epoksia yms. Hiilikuitua siellä aika monessa paikassa kiellettiin käyttämästä. Liittynee paloturvallisuuteen ja siihen, että hiilikuitu on äärimmäisen loviherkkää (räksähtää poikki jos on pienintäkään kolhua).

slowrider

12.08.13 - klo:11:41 #9 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:30 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Janza - 12.08.13 - klo:11:22
Ja se katsastus:
- varmistukset
- hain evä
- koneen suojat
- ulkonevat osat pyöristetyt (kliparin päät, jalkatapit)
- ohjauksen rajotin
- foamit tankkiin
- varusteet ehjät

Ei se sen kummempi oo.

Unohdinko jotain? :)

Maguran pääsylinteri jarrussa ei kai kelpaa? Saako kusiaisten b:tä ajaa slikseillä vai pitääkö olla kuviolliset?

parjan_fin

12.08.13 - klo:11:43 #10 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:30 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 12.08.13 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: Janza - 12.08.13 - klo:11:22
Ja se katsastus:
- varmistukset
- hain evä
- koneen suojat
- ulkonevat osat pyöristetyt (kliparin päät, jalkatapit)
- ohjauksen rajotin
- foamit tankkiin
- varusteet ehjät

Ei se sen kummempi oo.

Unohdinko jotain? :)

Noissa IDM säännöissä mainittiin että koneenposken suojien pitää olla komposiittimateriaaleja eli lasikuitu-epoksia, kevlar-epoksia yms. Hiilikuitua siellä aika monessa paikassa kiellettiin käyttämästä. Liittynee paloturvallisuuteen ja siihen, että hiilikuitu on äärimmäisen loviherkkää (räksähtää poikki jos on pienintäkään kolhua).

Ainakin tuota Lauslehdon pyörää kun katselee, niin kaikki runkosuojat sekä katteet on hiilikuitua, eli ei ainakaan noilta osin ole kiellettyjä.

---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

parjan_fin

12.08.13 - klo:11:45 #11 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:30 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.08.13 - klo:11:41

Maguran pääsylinteri jarrussa ei kai kelpaa? Saako kusiaisten b:tä ajaa slikseillä vai pitääkö olla kuviolliset?

Tarvike / aftermarket pääjarrusylinterit on kiellettyjen listalla. Noiden jarruosien pitää olla alkuperäiset, kun siis puhutaan SM ja Suomen Cup - luokista pl. YCC.

SSB - luokassa käytetään kuviollisia renkaita.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Janza

12.08.13 - klo:12:16 #12 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:30 käyttäjältä jarska
Tuon Parjan_fin nimimerkin taakse kätkeytyy henkilö, joka ihan oikeasti osaa vastata katsastukseen liittyviin kysymyksiin ja turha mutuilu jää pois. Itellä ollu rg racing merkkiset koneen posken suojat (muovia tjsp) eikä oo kertaakaan hylätty. Edes alastarossa. ;)

Janza

12.08.13 - klo:12:18 #13 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:31 käyttäjältä jarska
Yks tärkee asia katsastukseen... Helpoimmalla pääsee, kun se numero on 15cm korkea, ilman grafiikoita ja yhtenäinen, luokan mukainen numeropohja. 1 edessä ja kummallekin sivulle näkyvä.

slowrider

12.08.13 - klo:12:27 #14 Viimeisin muokkaus: 12.08.13 - klo:23:31 käyttäjältä jarska
Tämä ketju jo aika paljon lipsunut ohi aiheen, mutta jatketaan vielä vähän kun aiheesta tietäviä paikalla. Tästä koneenposkisuojasta senverran, että minulla on tällainen:


Kelpaako siis jos tuon päälle tekee esim. muovista kulutussuojan, vai onko tuo jämerä poski vaan korvattava originaalilla +suojalla? Jos nyt oikein noista säännöistä ymmärsin, niin posken saa vaihtaa kunhan ei ole ohuempi/kevyempi kun vakio?

Powered by EzPortal