Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.08.13 - klo:14:35
Mjurmis lukee kyllä kadehtittavasti tuota dataa. bowdown_1

Mulle Reisdakki, joka sylkee suoraan tekstimuodossa palautteen ulos, v***u-sanoilla höystettynä, luonnollisesti.

Tollanen automaattisesti vittuileva datapurkki ois kyllä kova. "Jätkä jarruttaa kuin mummo!" "Hirveetä arpomista noi jarrun alotukset." Pitääkö se kolmosen avaus sössiä ihan tahallaan joka kierroksella." "V*ttu sulla jää kolme metriä sisäkanttariin, ootko sä edes samalla radalla"
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Vieläkö se tekis sen reaaliajassa kuulokkeisiin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

app

Pillubiimerissä pitäis olla toi.  Saattais pysyä muutaman päivän pystyssäkin.

murmela

27.08.13 - klo:15:06 #198 Viimeisin muokkaus: 27.08.13 - klo:15:11 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: app - 27.08.13 - klo:14:53
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:14:25
Mutta joo, palmasin käppyröistä näkee että menet ko mutkaan huomattavasti pystymmässä ja poistut pystymmässä.
Mä meen huomattavasti pyöreemmällä jarrulla ja pääsen avaa huomattavasti aikasemmin, ja myös seuraava jarru myöhäsemmässä, joten välillä palmasin jarrumerkki - vasurin jarrumerkki voitan 0.272 sekunttia.

Katos nyt, niin se ero tulee mutkaan mennessä, ja mun avaus paljon tehokkaampi. Sä ajelet kusiaisen linjalla, ja mä tapan vauhdin sisäkanttarin vierestä sisään mennessä. Se on tietoinen valinta, vaikka jarrussa onkin petrattavaa pirusti.
Katso erikseen se avaus kohti vauhtivasuria. olenko oikeassa?

Ymmärtääkseni sillon kun haetaan maksimaalisen nopeaa aika-ajokierrosta, niin jarrulinja on pyöreähkö jotta saadaan maksimoitua avauksen voimakkuus ja sen määräämissä rajoissa maksimoitua apeksinopeus.
Tai ainakin näin ymmärsin Mika Kallion opetuksista.

Ja toi kusias-vs-tonnari-juttu on jo niin sou last season. Ehkä sun nuoruudessas oli väliä millä ajo. Nykytekniikalla ja suomen radoilla ei oo niin välii ajaako millä ajaa.
Eri asia on sit oikeesti nopeet mutkat/ radat joita ei suomesta oikein löydy. Siis ne nopeudet joissa kusiainen hyytyy.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

27.08.13 - klo:15:13 #199 Viimeisin muokkaus: 27.08.13 - klo:15:15 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:15:06
Lainaus käyttäjältä: app - 27.08.13 - klo:14:53
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:14:25
Mutta joo, palmasin käppyröistä näkee että menet ko mutkaan huomattavasti pystymmässä ja poistut pystymmässä.
Mä meen huomattavasti pyöreemmällä jarrulla ja pääsen avaa huomattavasti aikasemmin, ja myös seuraava jarru myöhäsemmässä, joten välillä palmasin jarrumerkki - vasurin jarrumerkki voitan 0.272 sekunttia.

Katos nyt, niin se ero tulee mutkaan mennessä, ja mun avaus paljon tehokkaampi. Sä ajelet kusiaisen linjalla, ja mä tapan vauhdin sisäkanttarin vierestä sisään mennessä. Se on tietoinen valinta, vaikka jarrussa onkin petrattavaa pirusti.
Katso erikseen se avaus kohti vauhtivasuria. olenko oikeassa?

Ymmärtääkseni sillon kun haetaan maksimaalisen nopeaa aika-ajokierrosta, niin jarrulinja on pyöreähkö jotta saadaan avauksen voimakkuus ja sen määräämissä rajoissa maksimoitua apeksinopeus.
Tai ainakin näin ymmärsin Mika Kallion opetuksista.

Ja toi kusias-vs-tonnari-juttu on jo niin sou last season. Ehkä sun nuoruudessas oli väliä millä ajo. Nykytekniikalla ja suomen radoilla ei oo niin välii ajaako millä ajaa.
Eri asia on sit oikeesti nopeet mutkat/ radat joita ei suomesta oikein löydy. Siis ne nopeudet joissa kusiainen hyytyy.

Nyt meni liian hienoks .Sitä paitsi mä olen sanonut aina Juniorillekkin, ja täällä foorumilla moneen kertaan, että esim junnun Suitsa: kokonaispaino 196 kg, mun mopo 203 kg. Olen myös sanonut, että hitaissa mutkissa kusiasisen lähtönopeus pitkälle yli sadan tasan sama, kunhan kuski pitää alueella. Vasta sen jälkeen alkaa voima puhua.

Toi sun v**un last season: Mä en ole koskaan ajanut radalla millään muulla kun kilosella. Piikeillä ja kakspuolikkailla ON eri linjat.

Sulla on mummos avaukset, ja sillä selvä. Mulla papan jarrut, ok.

Mä ajan tietoisesti Alastarossa HUOM Alastarossa neulansilmät Wehnän tyylillä, ja sä Kallion.

Kiroile PERSKELE, älä liian fiiniks heittäänny. heittäänny pelkästään mieluummin.

"Jarrulinja on pyöreähkö"... Ainahan se on. On vaan eri linjoja. Yleistykset hevon perseeseen.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 27.08.13 - klo:15:13
Mä ajan tietoisesti Alastarossa HUOM Alastarossa neulansilmät Wehnän tyylillä, ja sä Kallion.

Väittäisin että sitten olet ymmärtänyt jotain väärin. Koska ainakin wehnän itsensä ajama ajolinja alastaron neulansilmiin on jarrussa huomattavan pyöreä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:15:19
Lainaus käyttäjältä: app - 27.08.13 - klo:15:13
Mä ajan tietoisesti Alastarossa HUOM Alastarossa neulansilmät Wehnän tyylillä, ja sä Kallion.

Väittäisin että sitten olet ymmärtänyt jotain väärin. Koska ainakin wehnän itsensä ajama ajolinja alastaron neulansilmiin on jarrussa huomattavan pyöreä.

Olis kiva kun Wehnä itte kommentois näihin, mut se taitaa olla taas siellä saaressa...rakastelemassa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.08.13 - klo:14:55
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.08.13 - klo:14:35
Mjurmis lukee kyllä kadehtittavasti tuota dataa. bowdown_1

Mulle Reisdakki, joka sylkee suoraan tekstimuodossa palautteen ulos, v***u-sanoilla höystettynä, luonnollisesti.

Tollanen automaattisesti vittuileva datapurkki ois kyllä kova. "Jätkä jarruttaa kuin mummo!" "Hirveetä arpomista noi jarrun alotukset." Pitääkö se kolmosen avaus sössiä ihan tahallaan joka kierroksella." "V*ttu sulla jää kolme metriä sisäkanttariin, ootko sä edes samalla radalla"

reps_1 reps_1 reps_1 tällane mulle ja heti!

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:15:19
Lainaus käyttäjältä: app - 27.08.13 - klo:15:13
Mä ajan tietoisesti Alastarossa HUOM Alastarossa neulansilmät Wehnän tyylillä, ja sä Kallion.

Väittäisin että sitten olet ymmärtänyt jotain väärin. Koska ainakin wehnän itsensä ajama ajolinja alastaron neulansilmiin on jarrussa huomattavan pyöreä.

Palmasiin hän piirsi oikein meille taululle "kahden apeksin linjan", jossa tullaan sisään hyvin läheltä sisäkanttaria. Siinä tyylissä nimenomaan tehdään terävä vekki kääntöpaikassa, joka sisäkanttarista apeksissa selkeästi loitompana, tai kanttaria nuollen. Tämä on fakta.

Se on sitten toinen juttu, miten hän itse ajaa ko paikassa. Mä olen ollut kahdella eri kursilla Alastarossa, jotka wehnän pitämiä. Ei epäselvää tässä.

Nyt mä lähden vetää kickbikella 20 kilsaa 20 km/h, ja sit salile jalkoja rääkkäämään lisää. Dataa otan taltaan Polar RS800CX:lla + gps, jota mä osaan lukee. Se kertoo vaikka mitä. Mutta mä en kerrokkaa sulle  ass_1

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:15:06
Lainaus käyttäjältä: app - 27.08.13 - klo:14:53
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:14:25
Mutta joo, palmasin käppyröistä näkee että menet ko mutkaan huomattavasti pystymmässä ja poistut pystymmässä.
Mä meen huomattavasti pyöreemmällä jarrulla ja pääsen avaa huomattavasti aikasemmin, ja myös seuraava jarru myöhäsemmässä, joten välillä palmasin jarrumerkki - vasurin jarrumerkki voitan 0.272 sekunttia.

Katos nyt, niin se ero tulee mutkaan mennessä, ja mun avaus paljon tehokkaampi. Sä ajelet kusiaisen linjalla, ja mä tapan vauhdin sisäkanttarin vierestä sisään mennessä. Se on tietoinen valinta, vaikka jarrussa onkin petrattavaa pirusti.
Katso erikseen se avaus kohti vauhtivasuria. olenko oikeassa?

Ymmärtääkseni sillon kun haetaan maksimaalisen nopeaa aika-ajokierrosta, niin jarrulinja on pyöreähkö jotta saadaan maksimoitua avauksen voimakkuus ja sen määräämissä rajoissa maksimoitua apeksinopeus.
Tai ainakin näin ymmärsin Mika Kallion opetuksista.

Ainakin perässä ajellessa se toinen Kallion veljes ajo paljon terävämmällä linjalla nuo paikat kuin Mika. Samoin Alastaron kolmosmutkassa Vesku taitto metrikaupalla myöhemmin sisään. Tiiä mitä iloo tästäkään kommentista oli kenellekään, mutta oli pakko kommentoida kun menee liikaa yhden ainoan totuuden julistamiseksi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 27.08.13 - klo:15:05
Pillubiimerissä pitäis olla toi.  Saattais pysyä muutaman päivän pystyssäkin.

Datapurkin kertomaa, reaaliajassa-->*varo nyt v**un varis sitä peukaloa taas tarttumasta...noninoni...taas oli lähellä..varo varo sitä avausta..ei noin kovaa..se mikään kaatumisenesto ole....saakelin pappa...kohta taas--->*Syöksy***...enkö mää prkele varottanu!!*

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 27.08.13 - klo:15:38
Palmasiin hän piirsi oikein meille taululle "kahden apeksin linjan", jossa tullaan sisään hyvin läheltä sisäkanttaria. Siinä tyylissä nimenomaan tehdään terävä vekki kääntöpaikassa, joka sisäkanttarista apeksissa selekästi loitompana, tai kanttaria nuollen. Tämä on fakta.

Ainoa fakta on se että noin sä olet sen ymmärtänyt, tai noin sä sen muistat.

Vaikka ajaisi palmasin kahdella apeksilla, se ei sulje sitä pois, etteikö silloinkin jarrulinja voisi olla huomattavan pyöreä.

Ja se mitä mä olen datoja tulkannut, niin kaikissa häviävä osapuoli on ollut aina se joka ajaa kirjaimellisesti suoraan palmasiin, kääntyy, ja ajaa pois.
Itsekkin sitä testasin ja hitaaksi totesin. Tosin en välttämättä ole paras testikuski, koska olin jo ennen testiä sitä mieltä että se linja toimii vain silloin kun haluaa kisassa estää ohituksen, ei muulloin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Älä jankuta. Asia käsitelty. Nyt sinne lenkille.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:15:46

Ainoa fakta on se että noin sä olet sen ymmärtänyt, tai noin sä sen muistat.

Vaikka ajaisi palmasin kahdella apeksilla, se ei sulje sitä pois, etteikö silloinkin jarrulinja voisi olla huomattavan pyöreä.

Ja se mitä mä olen datoja tulkannut, niin kaikissa häviävä osapuoli on ollut aina se joka ajaa kirjaimellisesti suoraan palmasiin, kääntyy, ja ajaa pois.
Itsekkin sitä testasin ja hitaaksi totesin. Tosin en välttämättä ole paras testikuski, koska olin jo ennen testiä sitä mieltä että se linja toimii vain silloin kun haluaa kisassa estää ohituksen, ei muulloin.

Sä vaan väännät tota samaa pyöreän linjan mantraa, vaikka nopeammilla kuskeilla on selkeesti huomattasvia eroja linjassa tuossakin kohtaa.

Mä olen jo todennut, että wehnä ja V kallio ajaa eri linjoilla, ja moni muu. Toi sun tapas vääntää ja vääntää yhtä totuutta on joka paikassa sama. Mä sen sijaan lähden siitä, että on eri linjat, jotka toimii tuossa. Nin se vaan ikävä kyllä on.

Mopon massakeskipisteenkin sä taiot mopon yläpuolelle mutkassa, vaikka on päivänselvää, että se on aina jossain kuskin ja mopon välissä. Sä vaan väännät ja väännät, vaikka olisit jossain kohtaa väärässäkin.. Taidat olla täysin kykenemätön kritisoimaan omia juttujas, jos huomaatkin olleesi väärässä. Mä sentään usein totean olleeni väärässä, ja vielä useammin totean olevan useita eri tapoja toteuttaa sama juttu hyvin, mitä esim. ajolinjoihin tulee.

Nyt tuli saavi tyhjäks, ja kikkarilla potkimaan maantielle.

murmela

27.08.13 - klo:16:21 #209 Viimeisin muokkaus: 27.08.13 - klo:16:38 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: app - 27.08.13 - klo:16:00
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.08.13 - klo:15:46

Ainoa fakta on se että noin sä olet sen ymmärtänyt, tai noin sä sen muistat.

Vaikka ajaisi palmasin kahdella apeksilla, se ei sulje sitä pois, etteikö silloinkin jarrulinja voisi olla huomattavan pyöreä.

Ja se mitä mä olen datoja tulkannut, niin kaikissa häviävä osapuoli on ollut aina se joka ajaa kirjaimellisesti suoraan palmasiin, kääntyy, ja ajaa pois.
Itsekkin sitä testasin ja hitaaksi totesin. Tosin en välttämättä ole paras testikuski, koska olin jo ennen testiä sitä mieltä että se linja toimii vain silloin kun haluaa kisassa estää ohituksen, ei muulloin.

Sä vaan väännät tota samaa pyöreän linjan mantraa, vaikka nopeammilla kuskeilla on selkeesti huomattasvia eroja linjassa tuossakin kohtaa.

Mä olen jo todennut, että wehnä ja V kallio ajaa eri linjoilla, ja moni muu. Toi sun tapas vääntää ja vääntää yhtä totuutta on joka paikassa sama. Mä sen sijaan lähden siitä, että on eri linjat, jotka toimii tuossa. Nin se vaan ikävä kyllä on.

Mopon massakeskipisteenkin sä taiot mopon yläpuolelle mutkassa, vaikka on päivänselvää, että se on aina jossain kuskin ja mopon välissä. Sä vaan väännät ja väännät, vaikka olisit jossain kohtaa väärässäkin.. Taidat olla täysin kykenemätön kritisoimaan omia juttujas, jos huomaatkin olleesi väärässä. Mä sentään usein totean olleeni väärässä, ja vielä useammin totean olevan useita eri tapoja toteuttaa sama juttu hyvin, mitä esim. ajolinjoihin tulee.

Mikä tahansa linja jolla palmasissa pysyy pystyssä, toimii.

Mitä mantraan tulee, niin pari esimerkkiä.
Me ajettiin palmas samalla mopolla. Sinä suoraan in-out, hävisit vajaa 0.3 sekunttia.
Yksi toinen kaksikko ajoi toisella samalla mopolla. Se joka ajoi suoraan in-out, hävis noin 0.4 sekunttia.

Se miksi luulet mopon massakeskipisteen olevan mopon yläpuolella, johtuu siitä että sä et vieläkään tajua mistä on kyse.

Voit vaikka itse piirrellä ja laskeskella, niin ehkä ymmärrät paremmin. Lähde vaikka liikkeelle siitä että keskihakuvoima on 1.0 G, ja takarenkaan profiilin (oletetaan "pyöreäksi") leveys 190 mm profiili 60, massakeskipisteen korkeus esim 400 mm. Tehollinen kallistuskulma on tasan 45 astetta (koska 1G), paljonko mopon rungon kallistuskulma on?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal