Alastaro-dataa

Aloittaja slowrider, 10.06.12 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.09.13 - klo:13:31
Sen kohdan missä sanoit et Slowrider ajaa SM-A -tason aikoja oon unohtanu. Haluutko virkistää mun muistia?

Käänny työterveyshuollon puoleen jos muistisi takkuaa? Sieltä saanee myös ilopillereitä, jos tarpeeksi kitiset siitä että vi***taa olla töissä aurinkoisena perjantai-iltapäivänä, ja purkaa turhautumista satunnaisella nettifoorumilla?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Heino

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:13:54
Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.09.13 - klo:13:31
Sen kohdan missä sanoit et Slowrider ajaa SM-A -tason aikoja oon unohtanu. Haluutko virkistää mun muistia?

Käänny työterveyshuollon puoleen jos muistisi takkuaa? Sieltä saanee myös ilopillereitä, jos tarpeeksi kitiset siitä että vi***taa olla töissä aurinkoisena perjantai-iltapäivänä, ja purkaa turhautumista satunnaisella nettifoorumilla?

Heh :D En itse kokenut purkaneeni paineita, lähinnä vain mietin että eikös tuo Slowriderin vauhti A-tasolla jo ole. Jos tämä jotenkin sinua loukkasi, niin sorppa! Reaktiosi yllätti, mutta voin luvata että en yrittänyt sulle mitenkään vinoilla, enkä ajatellut tehdä sitä jatkossakaan -- en varikolla tai täälläkään :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.09.13 - klo:14:10
Heh :D En itse kokenut purkaneeni paineita, lähinnä vain mietin että eikös tuo Slowriderin vauhti A-tasolla jo ole.

23sia ajetaan been kärjessä, josta syystä mun mielestä a-taso on 22 alkuset ja alle.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Heino

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:14:25
Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.09.13 - klo:14:10
Heh :D En itse kokenut purkaneeni paineita, lähinnä vain mietin että eikös tuo Slowriderin vauhti A-tasolla jo ole.

23sia ajetaan been kärjessä, josta syystä mun mielestä a-taso on 22 alkuset ja alle.

Tulkintakysymyksiähän nämä ovat. Vaikea yleensä koko palettia on näin yksittäisen kierrosajan perusteella arvioida, kun olosuhteetkin vaikuttavat.

murmela

13.09.13 - klo:15:05 #319 Viimeisin muokkaus: 13.09.13 - klo:15:18 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.09.13 - klo:14:42
Tulkintakysymyksiähän nämä ovat. Vaikea yleensä koko palettia on näin yksittäisen kierrosajan perusteella arvioida, kun olosuhteetkin vaikuttavat.

Kuvittelemasi vaikeus voi johtua myös siitä että et ole vuosien varrella pällistellyt ja analysoinut kymmeniä eri paletteja, eikä sinulla näin ollen ole juurikaan silmää niille.

Edit:
Niin ja ehkä suuri ero on ylipäätään esim siinä miten reagoi johonkin dataan tai videoon missä ajetaan esim alastaroa jotain 23 tai 24 vauhtia.
Oi niitä aikoja kun olin katsomossa haavi auki ihailemassa nopean ryhmän kuskeja jotka vaikutti ihan älyttömän nopeilta, ja mietti ett kui noi pystyy ajaa noi fantsusti ja upeesti.  bowdown_1
Nyt se reaktio on yleensä; ei hel***ti mitä sössimistä.  hesse_fool
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Heino

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:15:05
Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.09.13 - klo:14:42
Tulkintakysymyksiähän nämä ovat. Vaikea yleensä koko palettia on näin yksittäisen kierrosajan perusteella arvioida, kun olosuhteetkin vaikuttavat.

Kuvittelemasi vaikeus voi johtua myös siitä että et ole vuosien varrella pällistellyt ja analysoinut kymmeniä eri paletteja, eikä sinulla näin ollen ole juurikaan silmää niille.


En ole koskaan pällistellyt kenenkään ajodataa. Analyysisi luin, mutta tuota kaaviota en kunnolla edes katsonut. Enpä osaisi noiden perusteella arvioida kenekään sijoitusta missään kilpailussa varsinkaan kun en ole kilpakumppaneilta vastaavaa nähnyt.

Tuo vaikeus johon viittasin liittyi siihen, että en ollut tuolla tämän vuoden Alastaron kisoissa paikalla katsomassa kuinka puhtaita kierroksia ihmiset saivat ja minkälainen sää oli. Niihin tuloksiin tein itse vertailua ihan tuon sekuntiluvun perusteella. En väitä tätä mitenkään tarkaksi tavaksi, mutta mikäli tuollaisen kierrosajan olisi ajanut aika-ajoissa, ei olisi viimeisestä lähtöruudusta tarvinnut startata tänä vuonna A-luokassakaan Alastarolla.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:15:05
Edit:
Niin ja ehkä suuri ero on ylipäätään esim siinä miten reagoi johonkin dataan tai videoon missä ajetaan esim alastaroa jotain 23 tai 24 vauhtia.
Oi niitä aikoja kun olin katsomossa haavi auki ihailemassa nopean ryhmän kuskeja jotka vaikutti ihan älyttömän nopeilta, ja mietti ett kui noi pystyy ajaa noi fantsusti ja upeesti.  bowdown_1
Nyt se reaktio on yleensä; ei hel***ti mitä sössimistä.  hesse_fool

Joo, sen on varmaan aika moni huomannu tällä foorumilla :D Eikä siinä mitään, asiahan on ihan kohdallaan. Mikäli kaiken härväämisen ja rullailun jättäisi pois, pistäisi ajolinjat, jarrut ja apeksit kohdilleen, olisi kierrosajat varmasti aika monella alhaisempia. Hieno juttu että niitä tuolta datasta voi tulkita! :) Ajattelin itsekin sulta hiukan vinkkiä tohon joskus kysyä, jos sellainen vain sopii.

Cat

Voi helkkari kun se oma 24,3 on vaan kisassa, eikä ollu chrono päällä. Suostuisko slowrider pistämään murmelalle sen kemoran 13.6 ja murmis vertailis sitä vs mun 13.3. Käppyröiden kera  popcorn_gif

Näkis, että kummalla on isompi reikä päässä :D

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Cat - 13.09.13 - klo:15:53
Voi helkkari kun se oma 24,3 on vaan kisassa, eikä ollu chrono päällä. Suostuisko slowrider pistämään murmelalle sen kemoran 13.6 ja murmis vertailis sitä vs mun 13.3. Käppyröiden kera  popcorn_gif

Näkis, että kummalla on isompi reikä päässä :D

Toki suostun  :D Pittäähän se reikä olla päässä ku rataa ajaa.  Pistän ton datan murmelalle

murmela

Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.09.13 - klo:15:40
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:15:05
Niin ja ehkä suuri ero on ylipäätään esim siinä miten reagoi johonkin dataan tai videoon missä ajetaan esim alastaroa jotain 23 tai 24 vauhtia.
Oi niitä aikoja kun olin katsomossa haavi auki ihailemassa nopean ryhmän kuskeja jotka vaikutti ihan älyttömän nopeilta, ja mietti ett kui noi pystyy ajaa noi fantsusti ja upeesti.  bowdown_1
Nyt se reaktio on yleensä; ei hel***ti mitä sössimistä.  hesse_fool

Joo, sen on varmaan aika moni huomannu tällä foorumilla :D Eikä siinä mitään, asiahan on ihan kohdallaan. Mikäli kaiken härväämisen ja rullailun jättäisi pois, pistäisi ajolinjat, jarrut ja apeksit kohdilleen, olisi kierrosajat varmasti aika monella alhaisempia. Hieno juttu että niitä tuolta datasta voi tulkita! :) Ajattelin itsekin sulta hiukan vinkkiä tohon joskus kysyä, jos sellainen vain sopii.

Olenhan minä herkkänahkaisimmille tarjonnut mahdollisuutta tehdä minusta maksullinen analysaattori. Jolloin kyllä huoraan ihan niin paljon kuin vain maksaja vaatii, ja siloittelen palautteen todella söpöön ja nättiin pakettiin, jottei se aiheuta näppylöitä ja paiseita otsassa.
Eli sitä saa mitä tilaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Heino

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:17:20
Olenhan minä herkkänahkaisimmille tarjonnut mahdollisuutta tehdä minusta maksullinen analysaattori. Jolloin kyllä huoraan ihan niin paljon kuin vain maksaja vaatii, ja siloittelen palautteen todella söpöön ja nättiin pakettiin, jottei se aiheuta näppylöitä ja paiseita otsassa.
Eli sitä saa mitä tilaa.

Itsellä nousi joskus vähän paisetta otsaan kun yritin opetella käyttään niitä ohjelmistoja. Saattoi tosin olla että se mun puhelimen sisäisellä GPS:llä nauhoitettu data oli vaan niin surkeeta, että sen takia ei saanut selkoo.

slowrider

13.09.13 - klo:18:59 #325 Viimeisin muokkaus: 15.09.13 - klo:13:10 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:13:08
Slowari pyys analyysii.

Ihan tavis perusongelmat:
Kaasulta jarrulle kestää vähän liian kauan
Jarruteho alussa jonkun verran liian pieni
Jarrut ennen vauhtimutkii lirutteluu
Ajolinja jarrussa liian suoraviivainen kohti mutkaa
Vauhti loppuu ennen apeksia
Kauhee hätä liian aikaisin kaasulle

Ja sit se kriittisin:
Apeksin jälkeen tuuppaat koko ajan lisää kaasua, vaikka mopo osoittaa ihan väärään suuntaan ja on maksimikallistuksessa.
Jolloin ajolinja apeksin jälkeen ihan liian pyöree, ja silti tuuppaat lisää kaasuu, etkä saa pyörää pystympään.
Ts oli vain ajan kysymys millon perä lähtee.

"Positiiviset":
Härvääminen on samanlaista joka mutkassa eli paketti pysyy kasassa.
Sen seurauksena tohon härväämiseen nähden ihan älytön kierrosaika.
Jarrun kevennys suht lineaarista.

Ja erityisesti:
Mopon hallinta avauksissa pakko olla todella hyvä koska oot tolla ajolla pysyny noinkin kauan pystyssä.
Ja noissa avauksissa heti apeksin jälkeen oot todellakin vetäny niin limitillä ku ikään vaan voi/ selkee ykköstila vs noi kaikki muut datat mitä oon koskaan nähny.
Ajallisesti se on hyvä asia, terveyden kannalta ei.


Sulle ei tod tarvi sanoo: WITTU HANAA!!! Avaukset on hallussa, harmi vaan ett ne menee päin hel***tiä jarrussa/ajolinjassa/apeksissa sössimisen seurauksena.
Vähän ku viilaat jarrua ja jarrun ajolinjaa, ja pääset jarrulla sinne apeksiin, josta saat avattuu oikeeseen suuntaan, niin vetelet A-tason aikoja.
Sen verran iso reikä sul on päässä.


No niin. Kaivoin tuon kyseisen kierroksen goprolta niin nyt voi vähän katsoa mitä missäkin tapahtuu. Video analysoituun dataan liittyen (1.23.95) siis tässä:

http://youtu.be/WNukBcKiD7k


edit: kädetin näköjään aluksi tähän väärän kierroksen joka oli 1.25.1

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.09.13 - klo:13:12
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 09.09.13 - klo:12:45
Ajaa vaan rauhallisesti, niin se näyttääkin rauhalliselta  :D

Olen mää kokeillu mut siihen tulee pieni sivuvaikutus...kierrosaika tippuu 5-10 sekkaa. :D

Tulen opetuslapseksesi. 1:13-1:18 Alastarolla houkuttaisi.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:13:08
Slowari pyys analyysii.

Ihan tavis perusongelmat:
Kaasulta jarrulle kestää vähän liian kauan
Jarruteho alussa jonkun verran liian pieni
Jarrut ennen vauhtimutkii lirutteluu
Ajolinja jarrussa liian suoraviivainen kohti mutkaa
Vauhti loppuu ennen apeksia
Kauhee hätä liian aikaisin kaasulle

Ja sit se kriittisin:
Apeksin jälkeen tuuppaat koko ajan lisää kaasua, vaikka mopo osoittaa ihan väärään suuntaan ja on maksimikallistuksessa.
Jolloin ajolinja apeksin jälkeen ihan liian pyöree, ja silti tuuppaat lisää kaasuu, etkä saa pyörää pystympään.
Ts oli vain ajan kysymys millon perä lähtee.

"Positiiviset":
Härvääminen on samanlaista joka mutkassa eli paketti pysyy kasassa.
Sen seurauksena tohon härväämiseen nähden ihan älytön kierrosaika.
Jarrun kevennys suht lineaarista.

Ja erityisesti:
Mopon hallinta avauksissa pakko olla todella hyvä koska oot tolla ajolla pysyny noinkin kauan pystyssä.
Ja noissa avauksissa heti apeksin jälkeen oot todellakin vetäny niin limitillä ku ikään vaan voi/ selkee ykköstila vs noi kaikki muut datat mitä oon koskaan nähny.
Ajallisesti se on hyvä asia, terveyden kannalta ei.


Sulle ei tod tarvi sanoo: WITTU HANAA!!! Avaukset on hallussa, harmi vaan ett ne menee päin hel***tiä jarrussa/ajolinjassa/apeksissa sössimisen seurauksena.
Vähän ku viilaat jarrua ja jarrun ajolinjaa, ja pääset jarrulla sinne apeksiin, josta saat avattuu oikeeseen suuntaan, niin vetelet A-tason aikoja.
Sen verran iso reikä sul on päässä.

Mihin voi lähettää ja kuinka, oman datan ruodittavaksi? Luurissa tavara, rautalankamallia.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:14:25
Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.09.13 - klo:14:10
Heh :D En itse kokenut purkaneeni paineita, lähinnä vain mietin että eikös tuo Slowriderin vauhti A-tasolla jo ole.

23sia ajetaan been kärjessä, josta syystä mun mielestä a-taso on 22 alkuset ja alle.

Auts. 1:23.008 katupyörällä. Eli jos hommaan Öhlinsin eteen ja taakse vakioalustan tilalle, 20 kg köykäisemmän pyörän, kisaputket, katalysaattorin roskalavalle, lukkiutumattomat jarrut, sutimisen estot ja kitti-sähköt ja pääsen 0,09 sekuntia nopeammin niin siirrynkö säälittävästi jarruttelevasta A-tasolle?

Hmm... aika pienestä on huima tasonousu tiedossa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

slowrider

13.09.13 - klo:20:14 #329 Viimeisin muokkaus: 13.09.13 - klo:20:16 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 13.09.13 - klo:20:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.09.13 - klo:14:25
Lainaus käyttäjältä: Heino - 13.09.13 - klo:14:10
Heh :D En itse kokenut purkaneeni paineita, lähinnä vain mietin että eikös tuo Slowriderin vauhti A-tasolla jo ole.

23sia ajetaan been kärjessä, josta syystä mun mielestä a-taso on 22 alkuset ja alle.

Auts. 1:23.008 katupyörällä. Eli jos hommaan Öhlinsin eteen ja taakse vakioalustan tilalle, 20 kg köykäisemmän pyörän, kisaputket, katalysaattorin roskalavalle, lukkiutumattomat jarrut, sutimisen estot ja kitti-sähköt ja pääsen 0,09 sekuntia nopeammin niin siirrynkö säälittävästi jarruttelevasta A-tasolle?

Hmm... aika pienestä on huima tasonousu tiedossa.

600?

Powered by EzPortal