Kuljetuskalusto

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Cat

Juu painoa tuli heitettyä heti konttiin. Osaako juice sanoa, mikä on jakohihnan vaihtoväli? Entäs onko näissä lukkoperää? Itsellä on -96. Tietty tuon lukon saa selville luisuttamalla, mutta ei ole "kerinnyt"

Mikko_U

Lainaus käyttäjältä: Cat - 12.02.13 - klo:17:41
Juu painoa tuli heitettyä heti konttiin. Osaako juice sanoa, mikä on jakohihnan vaihtoväli? Entäs onko näissä lukkoperää? Itsellä on -96. Tietty tuon lukon saa selville luisuttamalla, mutta ei ole "kerinnyt"

Uudemmassa D4D- koneessa (tuli muistaakseni 2002 ja eteenpäin) jakohihnan vaihtoväli on huolto-ohjelmassa 150 tkm/7 vuotta. Tuo -96 on vanhemmalla 2L- moottorilla mutta veikkaisin, ettei paljon tuosta heitä.

Kitkalukko perästä löytyy mutta se on lähinnä "liukkaalla alustalla liikkeellelähdön avustaja" =D  Käytetystä öljystä perä on hieman tarkka. Jotkut lukkoperäöljyt aiheuttaa jonkinverran nurinaa tiukkoja käännöksiä tehdessä. "Toyotan oma" lsd- öljy on toiminut hyvin.
Ei kovaa mutta täysillä!

juice09

Mulla ei oo tarkkaa tietoo, mutta mittaristoon syttyy merkkivalo oikeaan ylänurkkaan, että hihna pitäis vaihtaa, mulla se rupes palamaan kun oli työnnetty noin 100000-120000 edellisestä vaihdosta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 12.02.13 - klo:17:41
Juu painoa tuli heitettyä heti konttiin. Osaako juice sanoa, mikä on jakohihnan vaihtoväli? Entäs onko näissä lukkoperää? Itsellä on -96. Tietty tuon lukon saa selville luisuttamalla, mutta ei ole "kerinnyt"

Ai se on noin uus. :D Toihan on ihan inhimillinen ajettava ja rattikin on asennettu jo melkein kuin henkilöautoon. Puhuin tossa aiemmin tuosta "Powersteering"-mallista, eli 80-90-luvun taitte
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Cat

13.02.13 - klo:18:46 #94 Viimeisin muokkaus: 13.02.13 - klo:19:18 käyttäjältä Cat
Joo ei ole jokapojalla tällästä :D



Sitten jos joku hiacen omistaja viitsii seuraavan kerran ajellessa tsekata mikä nappi on valojenkorkeussäädön vasemmalla puolella.. Siinä on kolme nappia ja mulla keskimmäinen puuttuu, pelkkä johto tulee. Vasemman puoleisin on penkinlämmitin.



Toivottavasti kukaan ei kerenny lukeen viestin alkua! Käynti optikolla näköjään auttais!! withstupid_1
oops_2

Mikko_U

Lainaus käyttäjältä: Cat - 13.02.13 - klo:18:46Sitten jos joku hiacen omistaja viitsii seuraavan kerran ajellessa tsekata mikä nappi on valojenkorkeussäädön vasemmalla puolella.. Siinä on kolme nappia ja mulla keskimmäinen puuttuu, pelkkä johto tulee. Vasemman puoleisin on penkinlämmitin.

Olisikohan siinä ollut joku jälkiasenteisen lisävarusteen katkaisija? Monessa ollut tyhjä paikka.

http://image.nettiauto.com/extra/carimg/5384701_5384800/toyota-hiace-5384758_b_f623e5029c870589.jpg

Omassa entisessä -04:ssa se oli tyhjä paikka, nykyisessä -07:ssa siinä kohtaa on mittariston valojen kirkkaussäätö.
Ei kovaa mutta täysillä!

Cat


Cat

Onko täälä kovia rasvanäppejä?

-96 hiace. Saa sahata käyntiin pitkään (10sek joskus). Kun käynnistää, niin auto käy nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kun lähtee ajamaan, ja tulee vaikka liikennevaloihin, niin ei pysy käynnissä muutakun jalkaa kaasulla pitämällä. Sit seuraavissa valoissa saattaa käydä hyvin, ja sit seuraavissa huonosti.

Nykii vähän ajossa

Käynnistyy myös kuumana huonosti.

Ikäänkuin heittäis puolet pytyistä pois-päälle-pois-päälle.

Polttoainesuodattimeen ei mielestäni viittaa, koska käy joskus hyvin.

Eli ruiskupumppuun sitten katseet varmaan suunnataan. Pystyykö noita mittaamaan jotenkin, että onko paskana, ja onkohan yleensä koko pumppu sökö vaiko joku tietty osa?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 14.10.13 - klo:19:13
Onko täälä kovia rasvanäppejä?

-96 hiace. Saa sahata käyntiin pitkään (10sek joskus). Kun käynnistää, niin auto käy nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kun lähtee ajamaan, ja tulee vaikka liikennevaloihin, niin ei pysy käynnissä muutakun jalkaa kaasulla pitämällä. Sit seuraavissa valoissa saattaa käydä hyvin, ja sit seuraavissa huonosti.

Nykii vähän ajossa

Käynnistyy myös kuumana huonosti.

Ikäänkuin heittäis puolet pytyistä pois-päälle-pois-päälle.

Polttoainesuodattimeen ei mielestäni viittaa, koska käy joskus hyvin.

Eli ruiskupumppuun sitten katseet varmaan suunnataan. Pystyykö noita mittaamaan jotenkin, että onko paskana, ja onkohan yleensä koko pumppu sökö vaiko joku tietty osa?

Vois olla myös suutinvika. Antaako mitään vikavaloo tauluun?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: Cat - 14.10.13 - klo:19:13
Onko täälä kovia rasvanäppejä?

-96 hiace. Saa sahata käyntiin pitkään (10sek joskus). Kun käynnistää, niin auto käy nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kun lähtee ajamaan, ja tulee vaikka liikennevaloihin, niin ei pysy käynnissä muutakun jalkaa kaasulla pitämällä. Sit seuraavissa valoissa saattaa käydä hyvin, ja sit seuraavissa huonosti.

Nykii vähän ajossa

Käynnistyy myös kuumana huonosti.

Ikäänkuin heittäis puolet pytyistä pois-päälle-pois-päälle.

Polttoainesuodattimeen ei mielestäni viittaa, koska käy joskus hyvin.

Eli ruiskupumppuun sitten katseet varmaan suunnataan. Pystyykö noita mittaamaan jotenkin, että onko paskana, ja onkohan yleensä koko pumppu sökö vaiko joku tietty osa?

Kai Hiakkeenki saa piuhan kiinni ja luettua vikakoodit? Anturivikaa toi varmaan on kuitenkin.

Cat

Ei anna vikavaloja.

Kävin tos korjaamolla kysymäs, muttei lukenu kun 2000vm ylöspäin hiaceja.


wbaum

14.10.13 - klo:22:09 #101 Viimeisin muokkaus: 14.10.13 - klo:22:11 käyttäjältä wbaum
Itse hankin kesällä 75kW transporterin. 2.5tdi vie ihan kohtuullisesti paria kyykkyä ja mittasin 1600km matkalta 7.3l/100km kulutuksen, jossa mukana siis kaupunkipyörittelyä ja rikesakkorajalla matka-ajelua. Vakkarinki asensin yks ilta parista painonapista ja kaapelilla aktivoin. Ilmastointi puuttuu, mutta aukeepa lasit sähköllä.

Kesän Vmax oli 160km/h gps kun yritin jostain alinopeutta matkaavasta volvosta ohi. En päässy, volvolle oli liikaa kun paku yritti ohi. Tiukille veti kyl, ja pässinpää jatkoi talla pohjassa horisonttiin sit.

Nyt pitää madaltaa vähän tuota vielä etupäästä että mahtuu kaverin talliin, on useempiki lommo jo katossa kun se ei ihan mahdu  :)


marko_

Lainaus käyttäjältä: Cat - 14.10.13 - klo:21:03
Ei anna vikavaloja.

Kävin tos korjaamolla kysymäs, muttei lukenu kun 2000vm ylöspäin hiaceja.

Veikkaan edelleen että vetää ilmaa jostain, vika on vaan pahentunu siitä mitä sillon Alastarolla puhuttiin asiasta.
Vois olla että vuotaa sieltä syöttöpumpun stefalta, vetää siis sieltä ilmaa.

Cat

Joo. Sillon teki vaan välillä tyhjäkäynnillä eikä nykiny ajossa.

Hyvä olis jos ei ois ite pumppu paskana

On vaan aika veemäisessä paikassa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 14.10.13 - klo:23:07
Joo. Sillon teki vaan välillä tyhjäkäynnillä eikä nykiny ajossa.

Hyvä olis jos ei ois ite pumppu paskana

On vaan aika veemäisessä paikassa.

Töräytät sen Hiacen vaan perjantaina tallille ja alat ropaamaan. On apukäsiä ja neuvonantajia ainakin riittävästi paikalla. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal