suzuki 1000k4 jarru pää sylinteri

Aloittaja fredator, 16.12.13 - klo:08:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fredator

Terve ... meinasin vähän päivittää ratapyörän 1000k4 gsxr etujarrua ... minulle on yhden brittifoorumin kautta tarjottu pääjarrusylinteri gsxr750 2007 ... Orkkis mutta radiaaliversio ... onko mitään ideaa miten toimisi juuri minun pyörässäni verrattua nykyiseen orkkis Nissin pääjarrusylinteriin (huom tähän pyörään taitaa olla vaihdettu r1/r6 pääjarrusylinteri koske männän läpimitta on 14 mm kun orkkis on ymmärtääkseni 15,8) ...

Tiedän että paras vaihtoehto olisi joku brembo etc. mutta vähän on tuo hinta korkea verrattuna miten paljon haluaisin panostaa nykyiseen pyörään :-)

Terv Freda

slowrider

Lainaus käyttäjältä: fredator - 16.12.13 - klo:08:08
Terve ... meinasin vähän päivittää ratapyörän 1000k4 gsxr etujarrua ... minulle on yhden brittifoorumin kautta tarjottu pääjarrusylinteri gsxr750 2007 ... Orkkis mutta radiaaliversio ... onko mitään ideaa miten toimisi juuri minun pyörässäni verrattua nykyiseen orkkis Nissin pääjarrusylinteriin (huom tähän pyörään taitaa olla vaihdettu r1/r6 pääjarrusylinteri koske männän läpimitta on 14 mm kun orkkis on ymmärtääkseni 15,8) ...

Tiedän että paras vaihtoehto olisi joku brembo etc. mutta vähän on tuo hinta korkea verrattuna miten paljon haluaisin panostaa nykyiseen pyörään :-)

Terv Freda
Ei kannata "vanhaa" suzukin radiallisylinteriä ostaa. Niissähän on kaikissa valmistuvirhe ja takaisinkutsu päällä...

Eli jos näistä malleista sylinteriä mietit, niin varmista että on ihan uusi vaihdettu versio, eikä vanha:
1000 2005-2013
750 2004-2013
600 2004-2013

marko_

Mulla oli viime keväänä orkkis paikoillaan. Vaihdoin sitten muutaman ratapäivän jälkeen uudemman Suzukin radiaali-pääsylinteriin, jarruihin tuli minusta aika iso parannus tuolla muutoksella, eikä mulla ollu mitään ongelmia sen pääsylinterin kans mitä siitä on kirjoitettu että kahva alkais pehmetä kesken setin ja alkais vastata rystysiin.

Nyt sain vaihdettua sen vielä siihen uuteen malliin mitä Suzuki vaihtaa nyt kaikkiin gixxereihin:
600/750 2004-13
1000      2005-13
Näissä kaikissa sama pääsylinterin mikä päivitetään nyt tehtaantoimesta uuteen "parempaanmalliin".

Jos päätät ostaa tuommosen sylkän niin sun kannattaa pyytää siitä pyörästä samalla itelles runkonumero mistä se sylinterin on peräisin, saat sitten sillä runkonumerolla vaihdettua sen tuohon uudempaan malliin.
Tässä kuva siitä päivitetystä:

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.12.13 - klo:09:51

Ei kannata "vanhaa" suzukin radiallisylinteriä ostaa. Niissähän on kaikissa valmistuvirhe ja takaisinkutsu päällä...
Mutta jos ostaa käytetyn ja vaihtaa sen nyt uuteen?
Yhdellä runkonumerolla saa yhden pääsylinterin :)

Pitäisikö sitä itsekin ostaa ebaysta käytetty ja vaihtaa se uuteen? Nyt kun on brembo kiinni, niin siihen ei tarvitse koskea.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 16.12.13 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.12.13 - klo:09:51

Ei kannata "vanhaa" suzukin radiallisylinteriä ostaa. Niissähän on kaikissa valmistuvirhe ja takaisinkutsu päällä...
Mutta jos ostaa käytetyn ja vaihtaa sen nyt uuteen?
Yhdellä runkonumerolla saa yhden pääsylinterin :)

Pitäisikö sitä itsekin ostaa ebaysta käytetty ja vaihtaa se uuteen? Nyt kun on brembo kiinni, niin siihen ei tarvitse koskea.
Kannattaa ensin varmistaa miten tilaus/vaihto onnistuu jos se pyörä on rekisterissä vaikka jossain briteissä ja täällä kyselee vaihtoa :) Minulla ainakin tarkistivat runkonumerolla pyörän tiedot ennen kuin sai varaosan tilattua. Se piti jotenkin sen varaosa-ohjelman kautta hoitaa

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.12.13 - klo:10:08
Kannattaa ensin varmistaa miten tilaus/vaihto onnistuu jos se pyörä on rekisterissä vaikka jossain briteissä ja täällä kyselee vaihtoa :) Minulla ainakin tarkistivat runkonumerolla pyörän tiedot ennen kuin sai varaosan tilattua. Se piti jotenkin sen varaosa-ohjelman kautta hoitaa
Ymmärtääkseni tuo pyörä ei ole ollut ikinä rekisterissä. Uudesta rakennettu kisahommiin.
Eihän siinä sylinterissä mitään sarjanumeroa ole?

Tykkäävätköhän pahaa, jos yritän jotain 600 tai 750 cc pääsylinteriä yrittää vaihtaa? 

Nopealla vilkaisulla, ebayn tarjonta näytti aika huonolta. Joku muukin niitä ehkä etsinyt.

slowrider

16.12.13 - klo:10:19 #6 Viimeisin muokkaus: 16.12.13 - klo:10:20 käyttäjältä slowrider
Niin eli jos sun pyörä kuuluu recaliin niin sillä Tietenkin onnistuu. Itse puhuin tästä aloittajan tapauksesta jossa oma mopo ei kuulu kutsun piiriin

Niin ja sylinteri kaiketi sama kaikissa. Tai ei ainakaan päällepäin eroa niin että mitään merkitystä. Hommaa jostain vain sylkkä ja vaihtoon.

marko_

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.12.13 - klo:10:08
Kannattaa ensin varmistaa miten tilaus/vaihto onnistuu jos se pyörä on rekisterissä vaikka jossain briteissä ja täällä kyselee vaihtoa :) Minulla ainakin tarkistivat runkonumerolla pyörän tiedot ennen kuin sai varaosan tilattua. Se piti jotenkin sen varaosa-ohjelman kautta hoitaa

Ainakin mulle tuli semmosta tietoa että yhdellä runkonumerolla pystyy yhden sylkän vaihtamaan ja vanha annetaan säiliöineen, kiinnikkeineen ja ilman kahvaa vaihdossa.
Ne kirjaa sitten runkonumeron ylös Suzukin järjestelmään ja sitten sillä ei pysty enään toista vaihtoa tekemään.
Kai niillä on joku pallonlaajuinen tietokanta mihin nuo kirjataan ylös.

Mutta tosiaan jos tuommosen ostaa niin mukaan pitää saada pyörän runkonumero ja varmuus siitä että sillä numerolla ei vielä ole vaihdettu sylinteriä.
Suosittelen ostamaan sylkän suomesta tai jostain käden ulottuvilta...  :o

marko_

Vaihto koskee tonnisia vasta -05 alkaen.

Ei tiedä sylinteristä onko peräisin 600, 750 tai 1000 moposta, vain vuosimalli oleellista.

Waille

Lainaus käyttäjältä: fredator - 16.12.13 - klo:08:08(huom tähän pyörään taitaa olla vaihdettu r1/r6 pääjarrusylinteri koske männän läpimitta on 14 mm kun orkkis on ymmärtääkseni 15,8) ...

Tiedän että paras vaihtoehto olisi joku brembo etc. mutta vähän on tuo hinta korkea verrattuna miten paljon haluaisin panostaa nykyiseen pyörään :-)

Terv Freda
Jos se pääsylinteri on R1:stä tai R6:sta peräisin, niin se on Brembon tekele ja siinä on jopa ihan Brembon logokin.

Nitrous

Mulla olis -08 ZX6-R jarrupääsylkkä hyllyssä. On varmasti parempi kuin vanhan Suzukin vastaava.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7


fredator

Siis mistä olette noita pääsylintereitä kyselleet ... minulla on kanssa yksi k4 750 mikä on suomesta ostettu uutena ... mutta korpiahon kautta = saksa pyörä

T1mppa

Mulla on -03 vuoden pyörä. Enhän minäkään saa uutta sylinteriä, jos se -05 vuodesta vasta alkaa (1000cc).
En olisi halunnutkaan  :'(

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: fredator - 16.12.13 - klo:11:15
Siis mistä olette noita pääsylintereitä kyselleet ... minulla on kanssa yksi k4 750 mikä on suomesta ostettu uutena ... mutta korpiahon kautta = saksa pyörä
Se on tehtaan sössimisiä, se on aivan sama, vaikka konkeli on vinku intiasta, merkkikorjaamo huolehtii sen silti kuntoon.
Siihen en ota kantaa kuuluuko tuo k4 malli "jarru pää sylinteri" remontin alle :D

Powered by EzPortal