Quickshifterit

Aloittaja jarska, 09.02.12 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Turder - 30.03.12 - klo:22:27
Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.03.12 - klo:22:21
USBi kiinni ja läppärillä hinkkaan millisekunteja jos on tarvis. airrev_1

Voiko siinä säätää vaihdekohtaisia katkoaikoja?

Käsittääkseni voi, mut en ole vielä ehtinyt tarkemmin tutustua, ohjeessa vilahti jotain sen suuntasta.


SamiN

Laita Jarska kuvia asennuksesta :)


Ja sen verran selvennystä noista DJ:n linear travel sensoreista, että se on pelkkä kytkin jonka kärjet aukeaa tietyssä kohtaa liikerataa (ite kuvittelin sen olevan potikka, mutta asia selvisi kun sain sen käsiini ja ruuvattua kiinni)  withstupid_1

Hetken joutui paikkaa mittailemaan, mut aika hyvin sen mielestäni sain säädettyä ja pukeilla testattua. PCV:lle en vielä laittanut vaihdekohtaisia katkoja kun en ole ehtinyt konffaan pykäliä. 85ms ainakin toimi kaikki pykälät kun takajarrulla antoi pukeilla vähän kuormaa.
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

jarska

Lainaus käyttäjältä: SamiN - 30.03.12 - klo:22:40
Laita Jarska kuvia asennuksesta :)

En oikeen jaksanu räpsiä kuvia, mut tossa on sun mieliksi yks emännän ottama kohdistuskuva:
Huomenna voin ottaa lisää kun istun olut tölkki kourassa ihailemassa yksikön välkkyviä ledejä. :P

SamiN

Ihailtavan puhdas tuo sun kymppi...
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.03.12 - klo:23:08
En oikeen jaksanu räpsiä kuvia, mut tossa on sun mieliksi yks emännän ottama kohdistuskuva:
Huomenna voin ottaa lisää kun istun olut tölkki kourassa ihailemassa yksikön välkkyviä ledejä. :P

Onks sul tos normikaavio?
Käänteine on iha ehoton ratahommissa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 31.03.12 - klo:00:02
Onks sul tos normikaavio?
Käänteine on iha ehoton ratahommissa.

Normikaaviolla, tuossa kohtaa olen old school ja tykkään et se on noin päin, käänteisen eduista huolimatta.


nopea57

Pikkuvaihteille yleensä pidempi katko, isommilla vaihteilla riittää lyhyempi. Dynojetin suositus on 65ms, jos kaikki katkot samoja. 50ms katkolla jo toimii hyvin muut paitsi 1-2. 60ms alkaa riittämään siinäkin. Joku 85ms on aika pitkä. Sitten kannattaa konffata minimiaika vaihtojen välillä, jos mahdollista. Katkaisimissa on usein värähtelyä, eli ylimääräiset katkot ovat mahdollisia. Joku 400ms suoja-aika eliminoi nuo.

jarska

Otin läppärillä yhteyksiä purkkiin ja katkoajat näyttää tältä:

SamiN

31.03.12 - klo:20:54 #38 Viimeisin muokkaus: 31.03.12 - klo:20:57 käyttäjältä SamiN
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 31.03.12 - klo:09:43
Pikkuvaihteille yleensä pidempi katko, isommilla vaihteilla riittää lyhyempi. Dynojetin suositus on 65ms, jos kaikki katkot samoja. 50ms katkolla jo toimii hyvin muut paitsi 1-2. 60ms alkaa riittämään siinäkin. Joku 85ms on aika pitkä. Sitten kannattaa konffata minimiaika vaihtojen välillä, jos mahdollista. Katkaisimissa on usein värähtelyä, eli ylimääräiset katkot ovat mahdollisia. Joku 400ms suoja-aika eliminoi nuo.

Vastasit varmaankin mulle? Mut joo, 65ms on PCV:ssä vakiona kaikki katkot ja 250ms min. aika vaihtojen välissä.
ZX14.comissa suosittelevat 75ms 1-2 välille defaultiksi ja siitä eteenpäin säätämällä pykäläkohtaisesti kohti pienempää katkoaikaa kunnes tulee vaihde missejä. Heitin tuon 85 varoiksi kun en ole vielä ehtinyt sen kummemmin vihkiytyä asiaan, tai testailla, ja saattaa olla että 75ms oli se mitä laitoin eli kympän lisää (en ole muistanut sen jälkeen tarkistaa).
Osaatko sanoa mitä haittaa mahdollisesti voisi olla liian pitkästä katkoajasta?
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

nopea57

Nähdäkseni niin liian pitkä katko kuin myös liian lyhytkin voi aiheuttaa kulmikkuutta vaihtohetkeen. Jos veto ei palaa silloin kun vaihde on jo vaihtunut, niin siinä tulee pieni nyykähdys. Riippuu tapauksesta miten paljon vaikuttaa, eniten täyskaasuvedossa. Tuskin mitään yksiselitteisiä arvoja on olemassakaan. Kokeilemalla selkiää.

jarska

Oikeen tyytyväinen olen, ainakin tällä hetkellä tohon Bazzazin shifteriin.
Vaihteet meni tosi pehmeesti ja tarkasti päälle, tuohon kun tottuu niin joka pyörään melkeen pakko laittaa jos ei jo ole.

SamiN

Pääsin itsekkin nyt ajossa testaileen tuota DJ:n shifteriä.
Olin virheellisesti mitannut sen 10mm katkaisukohdan (mulla siis on linear travel sensor) polkimen liikeradan ylimpään kohtaan, jossa pykälä on jo vaihtunut.  withstupid_1
Uudelleen säädön (ja RTFM) jälkeen tuntuisi toimivan ihan hyvin. Katkot 75-65-65-65-65.
Täyskaasuvetoja harmi kyllä pääsee kokeileen vasta lentokentällä.

Täysin tarpeeton ja turhiin kiihdytyksiin provosoiva härpäke maantieajoon, imo   :P
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

Juha_K

Tänään kävin heittään lyhyen testilenkin mopolla. Olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen uuteen Annitorin shifteriin. Toimii kuin ajatus, myös pienemmillä kierroksilla pykälät vaihtuu pehmeästi.  On kyllä huomattavasti parempi kuin entinen Dynojetin shifteri. peukku_1

http://www.annitorirl.com/
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

nopea57

Ja miten säädetty?

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 24.04.12 - klo:18:11
Ja miten säädetty?

Tossa HM karvalakkiversiossahan ei ole kuin kolme asentoa herkkyydelle soft, medium ja hard. Mulla se on hard asennolla ja DJ oli muistaakseni luokkaa 55ms ja Hardracingin mukaan myös Annitorin hard asetuksella katkoaika on 55ms pintaan.

Nyt on mukava kiihdytellä kun putkessa paukkuu. DJ katkoi polttoainetta niin sillä ei tullut pauketta. hesse_yahoo
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Powered by EzPortal