Luistokytkimet

Aloittaja Juha_K, 24.09.12 - klo:07:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 10.11.13 - klo:20:21
Omien kokemuksien mukaan se on parempi noin, että jokaisella vaihteella on oma moottorijarrunsa. Ja mitä pienemmälle vaihteelle mennään, niin sitä enemmän moottorijarrua pehmennetään.

Isoilla vaihteilla jos on samanlaisia pehmennyksiä sekä yhtä matalille kierroksille, mitä pienimmillä vaihteilla, niin se "puskeminen" tapahtuu herkemmin. Ainakin näin itse sen huomasin.

Niimpä tietenkin. Unohdin kokonaan vaihteen/ sen välityksen vaikutuksen momenttiin. Isommalla vaihteella isompi moottorijarru on momentiltaan sama kuin pienemmällä vaihteella pienempi moottorijarru. Eli kuskin perseeseen noi tuntuu samalta, ja se oli juurikin sitä mitä funtsin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

porari

30.01.14 - klo:20:18 #61 Viimeisin muokkaus: 30.01.14 - klo:22:32 käyttäjältä porari
Noista luistokytkimistä olis tälläinen mitään tietämättömän kysymys. Minkälaisia kokemuksia on STM, Sigman, Yoyodynen ja Suterin luistoista. Olen ymmärtänyt että hieman eri periaatteilla toimivat ja säätämissä olisi eroja. Kun ei mitään noita tiedä niin hyvä on kysyä.

edit, sellanen jäi pois että rc8siin joku noista ois tarkoitus asentaa.

porari

Stmmän kytkin on ilmeisesti aika monella mopossa. Noissa japskien OEM luistoissa pitävän pakan ja vedossa luistavan pakan toleranssi on aika pieni. Onko näissä aftermarket kytkimissä säätö yhtä pienissä toleransseissa.

Sigma versus STM, kumpi järkevämpi tai ylipäätään toimiva.

jarska

Eikö muka Nitrousikaan tiedä näistä vai mennynnä ohi? innocent_1

Nitrous

03.02.14 - klo:13:05 #64 Viimeisin muokkaus: 03.02.14 - klo:13:12 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: jarska - 03.02.14 - klo:07:50
Eikö muka Nitrousikaan tiedä näistä vai mennynnä ohi? innocent_1

Ei oo jaksanu perehtyä. Sladissa on kivempi tulla mutkaan. Ens kesänä ekaa kertaa oikee luistokytkin mopossa sitten kiinni...nyt voi jarruttaa kilometrin myöhemmin kun ei perä elä, mutta harmittaa jo etukäteen kun on tylsää puuhaa. Syytän sit luistokytkintä ja asvaltin saumoja jos ei pysähy.

Edit. STM siis tulee mopoon kiinni. Typerä paketti, ei saa edes pidettyä kiristystä varten kiinni samalla työkalulla kuin vakiokytkintä. Löysällehän se sitten jää ja tulee varmaan kurkkaamaan lohkon kyljestä jossain motoparkin takasuoran päässä. Milläs se sitten luistaa kun pomppii pientareella? Ja jo toinen kaato menee luistokytkimen syyks vaikka en oo yhtään sellasella ajanu.

Edit. 2. Ja mikä h*lvetin säädettävyys? Jos joku on säädettävä, pitää se onnistua ilman, että purkaa puol mopoo. Jos tuossa on säädöt pielessä kun sen lyö kerran kiinni niin siinähän sitä sit etit varikolta a) pulttipyssyä, b) kompuraa, c) momenttiavainta, d)tiivisteliimaa jos meinaat mitään säätää. Ja sittenkin kun se on purettu niin milläs säädät kun kaikki mukana olevat osat on jo siellä kytkimessä? Saa sen tietysti pultattua kiinteeks. Jos ois fiksu niin tekis tuon varmaan jo nyt...ei kulus kytkinlevytkään yhtään niin paljon. Ja sais mennä sladissa...hähä...olis ainakin hauskempaa kuin muilla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

STM tuntuu toimivan myös rikkinäisellä jousella.  peukku_1

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Powered by EzPortal