Välitykset eri radoilla

Aloittaja slowrider, 10.08.12 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slowrider

Kai nyt sentään tilasit 520:set ettei paina hirveitä? ja titaaniset pultit :D

jarska

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.12.13 - klo:17:34
Kai nyt sentään tilasit 520:set ettei paina hirveitä? ja titaaniset pultit :D

Eiku 525, luotan alkuperäiseen kokoon, kestää paremmin ja on silti höyhenenkeveä ratas.

Häpeäkseni tunnustan että ei ole titaaniset.
Jos Juicekin laittaa niin sitten..

slowrider

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.12.13 - klo:19:16
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.12.13 - klo:17:34
Kai nyt sentään tilasit 520:set ettei paina hirveitä? ja titaaniset pultit :D

Eiku 525, luotan alkuperäiseen kokoon, kestää paremmin ja on silti höyhenenkeveä ratas.

Häpeäkseni tunnustan että ei ole titaaniset.
Jos Juicekin laittaa niin sitten..
Oon aika varma että juicella on 520 ;) Siinä ei enää titaani auta

jarska

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.12.13 - klo:19:38
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.12.13 - klo:19:16
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.12.13 - klo:17:34
Kai nyt sentään tilasit 520:set ettei paina hirveitä? ja titaaniset pultit :D

Eiku 525, luotan alkuperäiseen kokoon, kestää paremmin ja on silti höyhenenkeveä ratas.

Häpeäkseni tunnustan että ei ole titaaniset.
Jos Juicekin laittaa niin sitten..
Oon aika varma että juicella on 520 ;) Siinä ei enää titaani auta

Tiedän, mutta on sen verran lihonut, jotta pärjään 525:lla, ilman titaania.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.12.13 - klo:15:52
No kultainen tietenkin, koska ketjukin on...tuli vastaus kuin apteekin hyllyltä.
Eihän siinä sitten mikään auttanu, tilaukseen vaan keveät ja kullitetut hampirattaat, molempiin vanteisiin--> täältä.
Nyt näyttää komealta ja keveeltä, todisteena ennen ja jälkeen kuvat.

Ja jotta pysytään aiheessa niin taakse tuli 43-hampainen, Kemoraa silmälläpitäen.
Onko niitä edes muun värisiä? :D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 27.12.13 - klo:20:11
Lainaus käyttäjältä: jarska - 27.12.13 - klo:15:52
No kultainen tietenkin, koska ketjukin on...tuli vastaus kuin apteekin hyllyltä.
Eihän siinä sitten mikään auttanu, tilaukseen vaan keveät ja kullitetut hampirattaat, molempiin vanteisiin--> täältä.
Nyt näyttää komealta ja keveeltä, todisteena ennen ja jälkeen kuvat.

Ja jotta pysytään aiheessa niin taakse tuli 43-hampainen, Kemoraa silmälläpitäen.
Onko niitä edes muun värisiä? :D
Kyllä minun valikoimasta löytyy ihan tylsän alumiinin värisiä alumiinikiekkoja ;)

Nitrous

Ja sitten vois palata takaisin tämän topicin ensimmäiseen viestiin, eli vajaakuutioisen välityksiin. Kun töissä järjestelmät tökkii niin mitäpä muuta sitä ihmettelisikään kuin välityksiä ensi kesän varalle uuteen mopoon. Miten olette päätyneet välittämään kusiaisen eri radoille? Pyritäänkö kaikilla radoilla käyttämään 2-6 vaihteet vai riittääkö voima vaikka kutonen jäisi vähän pidemmän välityksen takia käyttämättä?

Motoparkissa nyt ainakin tarttee myös kutosta ja uudella Botnialla varmaan. Mutta Kemoralla ehkä pärjäisi viidelläkin ja samoin Alastarossa vai olenko pahasti metsässä?

Mitenkäs sitten hitaat mutkat? Kuinka alas kierrokset kärsii tiputtaa, ettei mopo kuole ihan täysin? Riipuu toki moposta, mutta suuruusluokka kiinnostaa. Käyttääkö monikin ykköstä vai onko välitykset haettu niin, että kakkosella pärjää hitaimmatkin paikat?

Mopona -08 CBR600RR, jos on mopokohtaisia vinkkejä heittää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Esim alastarossa meikäläisellä:

Palmasissa (kakkosella) min 6886 rpm
Kahvilanmutkassa 6166 rpm
Lähtee ihan ok, ehkä vähä enemmän sais olla jenkaa, mut tos 636ssa on nii sysipaskat laatikon välitykset (1-2-3 pitkii, sit 3-4-5-6 ihan kasassa) ett ei voi mitn.

Nopeessa oikeessa (4) 11601 rpm
Nopeessa vasurissa 11133 rpm
Eikä lähe mihkään ku ei oo tehoo.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.02.14 - klo:14:40
Esim alastarossa meikäläisellä:

Palmasissa (kakkosella) min 6886 rpm
Kahvilanmutkassa 6166 rpm
Lähtee ihan ok, ehkä vähä enemmän sais olla jenkaa, mut tos 636ssa on nii sysipaskat laatikon välitykset (1-2-3 pitkii, sit 3-4-5-6 ihan kasassa) ett ei voi mitn.

Nopeessa oikeessa (4) 11601 rpm
Nopeessa vasurissa 11133 rpm
Eikä lähe mihkään ku ei oo tehoo.

Kiitokset. Kattelin tuossa, että hondassa olis ykkösen ja kakkosen väli karvan lyhyempi kuin Yamahassa ja muut vaihteet about samoilla väleillä kuin R6R:ssä. (Kun ykkönen on välityksen puolesta yhtä pitkä kuin Yamahassa, on ero nopeudessa huippukierroksilla 2-6 vaihteilla n. 10-15km/h Yamahan hyväksi.) Eli äkkiseltään vois kuvitella, että tuo laatikko on suhteellisen fiksusti välitetty.

Todellinen huippukierrosluku ei ole ihan selvillä kylläkään, mutta huipputehon kierrosluvulta tota voi verrata suhteellisen luotettavasti.

Tuo tehon puute kyllä karvan pelottaa jo nyt. Tonnari kampes keulan ilmaan noiden nopeiden avauksista, mutta nyt ei taida enää olla sitä pelkoo. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.02.14 - klo:15:06
Tuo tehon puute kyllä karvan pelottaa jo nyt. Tonnari kampes keulan ilmaan noiden nopeiden avauksista, mutta nyt ei taida enää olla sitä pelkoo. :D
No se o silleen ett ku vedät sinkin kireelle apeksin jälkeen, nii mitää ei tapahu, ei yhtää mitää, nada, zil, zero.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tamik87

18.02.14 - klo:20:37 #70 Viimeisin muokkaus: 18.02.14 - klo:20:44 käyttäjältä tamik87
Ite oon pitänyt nyt talvella hieman omaa kivaa ja väsännyt exceliin oman gear commanderin ja sit lyöny analyysiin nopeuskäppyrän kunkin radan optimikierroksesta. Sit kattonu parhaat välitykset seuraavin kriteerein: 1. Vähiten vaihtamisia, 2. Tehoa riittävästi apeksista lähdettäessä, 3. Riittää jenka välisuorille (taas turhat vaihtamiset). Ihan hyvin analyysi toiminut.

Ja tiedetään että kuulostaa aika nörtiltä ja hankalalta, mutta mitäpä muutakaan tässä loskapaskakelissä tekis iltaisin.. :P


Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 18.02.14 - klo:20:37
Ite oon pitänyt nyt talvella hieman omaa kivaa ja väsännyt exceliin oman gear commanderin ja sit lyöny analyysiin nopeuskäppyrän kunkin radan optimikierroksesta. Sit kattonu parhaat välitykset seuraavin kriteerein: 1. Vähiten vaihtamisia, 2. Tehoa riittävästi apeksista lähdettäessä, 3. Riittää jenka välisuorille (taas turhat vaihtamiset). Ihan hyvin analyysi toiminut.

Ja tiedetään että kuulostaa aika nörtiltä ja hankalalta, mutta mitäpä muutakaan tässä loskapaskakelissä tekis iltaisin.. :P


Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

Mulla on toi samainen Exceli väsättynä, mutta ei yhtään kusiaisella ajettua kierrosta miltään radalta dataa niin hankaloittaa analyysia. Läksin siitä liikkeelle, että Alastarossa mennään huippuina ~200km/h ja läksin siitä kuutioimaan. Noiden kolmen kriteerin lisäksi mulla oli neljäntenä se, että selviäisi mahdollisimman vähillä välitysten vaihdoilla.

Insinööri tykkää kun insinöörillä on asiat Excelissä. Ei-insinööri ei ymmärrä miksi insinööri on iloinen kun saa näpertää käppyröiden parissa. Varsinkin kun ne käppyrät on vain arvauksia.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

18.02.14 - klo:22:07 #72 Viimeisin muokkaus: 18.02.14 - klo:22:21 käyttäjältä murmela
Mullakin on exelshitti (jo vuodesta 2009 tjsp), ja ko shittiin voi myöskin pistää tavoiterpm mutka/suora, jolloin se näyttää fantsusti suoraa liikennevaloväreillä jotta onko kierroksii liikaa vai liian vähän ko radalla ko mutkassa/ suoralla ko ratastuksella ko vaihteella ko rengastuksella.

Edit:
Ko shitti on myös uuden radan etukäteisopettelussa hyvä apuväline. Sillä saa vaihtopaikat kohdilleen vaikka ei oo koskaan ko radalla ajanu. Mutkanopeudet saa jonkun muun datasta tai juutuubista jostain sopivasta videosta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 18.02.14 - klo:22:07
Mullakin on exelshitti (jo vuodesta 2009 tjsp), ja ko shittiin voi myöskin pistää tavoiterpm mutka/suora, jolloin se näyttää fantsusti suoraa liikennevaloväreillä jotta onko kierroksii liikaa vai liian vähän ko radalla ko mutkassa/ suoralla ko ratastuksella ko vaihteella ko rengastuksella.

Edit:
Ko shitti on myös uuden radan etukäteisopettelussa hyvä apuväline. Sillä saa vaihtopaikat kohdilleen vaikka ei oo koskaan ko radalla ajanu. Mutkanopeudet saa jonkun muun datasta tai juutuubista jostain sopivasta videosta.

Ja sitten on tämä aste, jota insinöörikään ei ymmärrä. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

Välityksiä 2008 malliseen KIT -roippeilla kasattuun Yamahan R6R:ään ja renkaina Pirellin uusimmat (180/60 takafillarilla);

Alastaro = 14 - 49/50
Motopark = 16 - 45/46
Kemora = 14/15 - 48

Jurvan uutta rataa en ole tuolla pyörällä ajanut, mutta vanhalla meni samat välitykset kuin Kemoralla.

Itse käyttänyt excelissä toteutettua välityslaskuria sekä erilaisia nopeuden mittaajia huippunopeuden rekisteröintiin. Yksi oli alussa Sigman 800:nen fillarin mittari, joka pystyi mittaamaan 300 km/h maksimeja, eli reserviä riitti. Nykyisin sitten tuo RaceChrono.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Powered by EzPortal