Oikeat renkaat suhteessa vauhtiin

Aloittaja Sippe, 14.09.13 - klo:17:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tamik87

Mitä kyytejä tuo SP ihan mielenkiinnosta kestää? Ite hyppäsin suoraan SC seoksiin niin ei ole kokemusta.

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Olbe - 24.02.14 - klo:21:04
no jestas kun sai apuja nopeesti kiitoksia vaan ! mites saako tuota sp/k3 lämmittää lämppäreillä ?

Saa lämmittää, mutta muistaakseni ei kannata paistaa kuin n. 80 asteeseen. Tätä tosin en mene vannomaan. Ja tuo oli minulle uusi juttu, että noita saa nykyisin myös 200/55 koossa. Metzlerin K3:lla ajelin pari vuotta takaperin muistaakseni 1:15 kieppeille Kemorassa, joten kyllä niilläkin ihan reipasta kyytiä pääsee.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

rranta

Kyllä itekki ajelin Kemoraan 1.15 aikaa 200/55 SP V2 ja heleposti. Ei mitään lipsumisia tms ylimäärästä. Luulisin, että vois mennä kovempaaki. Jotenkin jopa ilimottaa pitorajoista. Katurenkaat on tuossa ominaisuudessa tosi huonoja. Minun mielestä hyvä rengas moneen vauhtiin. Nuohan lämpiää ja pysyy lämpimänä paremmin kuin slicksit. Kun oon seurannu hieman hitaampaa ajavaa niin ongelma slicksien kans on yleensä eturenkaan lämmöissä. Takunen pysyy lämmöissä paremmin, jopa huomattavan hitaasti ajettuna. Yleensäkkin lämppäreitä näillekkin renkaille kannattaa käyttää. 

rranta

Lämppäreistä vielä sen verran, ettei ne suinkaan turhaa hifistelyä ole, vaan ajaminen on huomattavan erilaista valmiiksi oikeissa lämmöissä olevilla ja oikeilla PAINEILLA olevilla renkailla. Ajamalla lämmittäminen varsinkin eturenkaan osalta on todella ärsyttävää. Se etunen tuntuu kyllä aika sienimäiseltä ja epämääräseltä ennen lämpenemistä ja paineen nousua työalueelle. Jos rengaskuluissa haluaa säästää pitäkää huolta oikeista paineista.

T1mppa

Lämppärikommentin heitän myös.
Jos lämmität renkaat varikolla, niin saat paremman vastineen maksetulle ratapäivälle, kun saat ajaa kaikki kierrokset omaa kovaa.

Lämmitetyillä renkailla pitää puskea heti ensimmäiseen mutkaan ja siitä eteenpäin reippaasti, että renkaat eivät jäähdy (näin ainakin slikseissä).
Se tuo myös luottamusta ja varmuutta ratapäivän alkuseteillä. Ja kuten edellisessä kommentissa mainittiin, niin ne renkaat eivät tunnu niin muljuilta kuin kylmillä renkailla liikkeelle lähtiessä.

Tuo SP on varmasti hyvä rengas. Itse ehkä yhden sellaisen ajanut. Muut ovat olleet SC:tä.

Turder

SP on just hyvä tällaselle katu/rata-harrastelijalle, kun renkaan ominaisuudet ei lopu radalla, mutta rengas lämpiää äkkiä kadullakin. Radallakin tuolle riittää yksi kierros.

tamik87

Joo tehkää hyvät ihmiset itsellenne palvelus ja hommatkaa lämppärit jos pyörä autolla varikolle.

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

marko_

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 25.02.14 - klo:11:21
Joo tehkää hyvät ihmiset itsellenne palvelus ja hommatkaa lämppärit jos pyörä autolla varikolle.

Sent from my Lumia 710 using Tapatalk

+1  peukku_1

Olbe

Lainaus käyttäjältä: rranta - 25.02.14 - klo:08:41
Lämppäreistä vielä sen verran, ettei ne suinkaan turhaa hifistelyä ole, vaan ajaminen on huomattavan erilaista valmiiksi oikeissa lämmöissä olevilla ja oikeilla PAINEILLA olevilla renkailla. Ajamalla lämmittäminen varsinkin eturenkaan osalta on todella ärsyttävää. Se etunen tuntuu kyllä aika sienimäiseltä ja epämääräseltä ennen lämpenemistä ja paineen nousua työalueelle. Jos rengaskuluissa haluaa säästää pitäkää huolta oikeista paineista.

No lämppäreistä juuri ajattelin että menee heti alussa turhan hienoksi... Mutta täytyy ruveta katteleen tarjontaa niistäkin sitten  ::)

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Olbe - 25.02.14 - klo:11:34
Lainaus käyttäjältä: rranta - 25.02.14 - klo:08:41
Lämppäreistä vielä sen verran, ettei ne suinkaan turhaa hifistelyä ole, vaan ajaminen on huomattavan erilaista valmiiksi oikeissa lämmöissä olevilla ja oikeilla PAINEILLA olevilla renkailla. Ajamalla lämmittäminen varsinkin eturenkaan osalta on todella ärsyttävää. Se etunen tuntuu kyllä aika sienimäiseltä ja epämääräseltä ennen lämpenemistä ja paineen nousua työalueelle. Jos rengaskuluissa haluaa säästää pitäkää huolta oikeista paineista.

No lämppäreistä juuri ajattelin että menee heti alussa turhan hienoksi... Mutta täytyy ruveta katteleen tarjontaa niistäkin sitten  ::)
Suosittelen kysymään tältä kaverilta lämppäreitä http://old.srra.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=8095&p=14984&hilit=digil%C3%A4mpp%C3%A4rit#p14984
Mulla on noi perusmallit ja ovat kyllä hintansa väärti. peukku_1
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

marko_

Lainaus käyttäjältä: Olbe - 25.02.14 - klo:11:34
No lämppäreistä juuri ajattelin että menee heti alussa turhan hienoksi... Mutta täytyy ruveta katteleen tarjontaa niistäkin sitten  ::)

Tässä touhussa on paljon turhaa hifistelyä mutta lämppärit ei kuulu siihen kategoriaan.
Ne tienaa äkkiä ittensä takas.

Mulla kans tästä noi halvemmat ja hyvin pelitti viimekesän ja käytän niitä varmaan vielä tulevanki kesän ja jos en käytä niin osta tuolta samalta kaverilta näistä tuon säädettävän mallin.

Fasu

Ääni lämppäreille. Tuli luettua rengastesti,jossa radalla vertailtiin ns.Super Sport renkaita. Kyllä niitä ajamalla on hankala saada lämpiään,
alipaineisena pyörä käyttäytyy ikävästi ja syy on renkaan rungoissa,jokka on tarkoitettu katupaineille.
VV

T1mppa

Mulla on kalliimmat Sumomotot. Pelkkää positiivista kaikua täältä suunnalta.
Osta mustat, jos et halua että ketjuista tuleva lika näkyy. (takalämppäri kulkee ketjulinjan vierestä)

Itselläni on oranssit lämppärit ja eikä yhden kauden jälkeen ole enää uuden näköiset.

parjan_fin

Lämppäreiden hankintaa puoltaa jo ihan pelkästään se seikka, että niiden kanssa säästät rengaskuluissa.

Meinaan järsii viileämmillä keleillä kumia aika rajusti tuo rata-ajo lämmittämättömästä renkaasta. Ja kun kumi alkaa kulumaan jostain kohtaa oudosti, niin sitä ei enään meinaa mikään pelastaa, vaan se on "morjens" sille renkaalle. Lämppäreiden kanssa saa anteeksi hiukan pieleenkin säädetyllä alustalla, kun renkaan runko ja seos sekä mahdollisesti myös vannekin on jo lämmin.

Ja kuten joku jo totesikin, niin ne paineet on aika oleellinen asia nykyratakumeissa. Vaikuttaa melkoisen paljon käyttäytymiseen sekä myös kulutuskestävyyteen.

Jostain lukenut, että normaalisti ratarengas kestää 3 - 5 lämpösykliä ja sen jälkeen alkaa menettämään radikaalisti ominaisuuksiaan. En tiedä pitääkö tuo kuinka hyvin paikkansa, mutta jos noin on, niin yhden ratapäivän aikana niitä lämpösyklejä tulee jo enemmän, tämä siis silloin kun ajaa ilman lämppäreitä. Ja sitten täytyy muistaa aina se, että missä vauhdeissa noita asioita huomaa... valtaosa ei välttämättä koskaan, mutta silti kummittelee takaraivossa tuo asia. Toki, kannattaako myöskään tuollaisen asian takia riskeerata lyövänsä pelit lappeelleen pitkin radanpintaa...
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Janza

Tää on nyt vain mun mieleipide renkaista, mut ite oon aina ajatellu asian niinpäin, että hyvä rengas antaa virheitä enempi anteeks ku huono. Toki esim. hitaassa ryhmässä ei ehkä seosrengas ole paras vaihtoehto, mutta siinä kohtaa kun sitä todella alkaa kuormittamaan, kannattaa jo lämppäreitä käyttää. Uskoisin, että ns. huonompi kuski kuormittaa hetkittäin rengasta jopa enemmän kuin ns. hyvä kuski. (Ajovirheet).

Ei renkaissa kannata säästää ja Parjanin kanssa samoilla linjoilla lämppäreistä. Kertahankintana tuntuu kalliilta, mutta pitkässä juoksussa säästää, eikä mee puol settiä hukkaan renkaita lämmitellessä.

Toi lämpösykliasia mua askarruttaa niiltä osin, että normaalina ajopäivänä mulla on lämppärit koko päivän kiinni, joten 1pvä olis yks lämpösykli? 3-5 päivässä ainakin mun renkaat menettää ominaisuutensa kulumalla. Eli onko se 1 lämpösykli mun tapauksessa 1pvä? Ja voiko siitäkin olla haittaa, että niitä renkaita paistaa koko päivän?

Powered by EzPortal