Kemoran ajolinjat

Aloittaja Juha_K, 05.04.12 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

05.04.12 - klo:12:48 Viimeisin muokkaus: 05.04.12 - klo:15:44 käyttäjältä Juha
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:10:41
Toinen paikka missä tulee kaasun avaus pysäytettyä tai käännettyä vähän kiinni päin on Kemoran kolmosen ja nelosen välissä kun ajaa sen taitoksen yli. Siitä saa nimittäin aika herkästi lähtemään highsiderin jos tulee siihen reilulla kaasulla, koska radan kallistus muuttuu.

Jaa, onko siellä sellainen, enpä ole sitäkään huomannut. Pari kertaa oon käynyt Kemorassa ja tokalla kerralla perä irtosi ihan pikkasen juuri noilla kohdilla. Mielestäni en antanut kaasua mitenkään ihmeellisesti, mutta silti takanen luisti vähän.

Tässä on viteo ja kun kelaa noin 12:15 kohdille niin näkyy toi mitätön luisto :D

.Org Kemora 27.8.2011 taka 2
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Juha - 05.04.12 - klo:12:48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:10:41
Toinen paikka missä tulee kaasun avaus pysäytettyä tai käännettyä vähän kiinni päin on Kemoran kolmosen ja nelosen välissä kun ajaa sen taitoksen yli. Siitä saa nimittäin aika herkästi lähtemään highsiderin jos tulee siihen reilulla kaasulla, koska radan kallistus muuttuu.

Jaa, onko siella sellainen, enpä ole sitäkään huomannut.

Radan uloin kolmannes on kallistettu väärään suuntaan sen kolmos- ja nelosmutkan välissä. Sulla tuo lipsahdus tuli jo aiemmin ja taidat pysyä sen taitoksen sisäpuolella koko ajan. Jossain noilla paikkeilla saattoi olla joku pieni töyssy, mutta en muista ihan varmasti. Itse en saanut gixerillä tuolla kohtaa pidettyä riittävän tiukkana, joten kävin hakemassa ulkokanttarilta asti vauhtia. Tai oikeammin jos tuossa piti linjan liian tiukkana, tuli nelosen ulostulossa nurtsi vastaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

05.04.12 - klo:13:07 #2 Viimeisin muokkaus: 05.04.12 - klo:13:09 käyttäjältä Juha
Joo, toi ei oikein ikinä osunut kohdalleen. Sami kyllä neuvo mua ja kaveria kuinka se pitäisi ajaa, mutta ei se vaan luonnistunut :-X

Tässä olisi vähän parempaa linjaa Kemoraan

MD80 kuvaa Kemora 30.7.2011
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:12:58
Lainaus käyttäjältä: Juha - 05.04.12 - klo:12:48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:10:41
Toinen paikka missä tulee kaasun avaus pysäytettyä tai käännettyä vähän kiinni päin on Kemoran kolmosen ja nelosen välissä kun ajaa sen taitoksen yli. Siitä saa nimittäin aika herkästi lähtemään highsiderin jos tulee siihen reilulla kaasulla, koska radan kallistus muuttuu.

Jaa, onko siella sellainen, enpä ole sitäkään huomannut.

Radan uloin kolmannes on kallistettu väärään suuntaan sen kolmos- ja nelosmutkan välissä. Sulla tuo lipsahdus tuli jo aiemmin ja taidat pysyä sen taitoksen sisäpuolella koko ajan. Jossain noilla paikkeilla saattoi olla joku pieni töyssy, mutta en muista ihan varmasti. Itse en saanut gixerillä tuolla kohtaa pidettyä riittävän tiukkana, joten kävin hakemassa ulkokanttarilta asti vauhtia. Tai oikeammin jos tuossa piti linjan liian tiukkana, tuli nelosen ulostulossa nurtsi vastaan.

Lähes poikkeuksetta tuohon kaikki yrittää kääntää liian aikaisin sisään. Nopeen oikeen jälkeen tilaa on ulkona vaikka kuinka paljon ja silti tuosta kolmosmutkasta yritetään tehdä liian tiukka. Joudun joka kerta kun tauon jälkeen menen Kemoraan, oikein pakottamaan ajamaan itseni rankasti kaasulla kakkosesta ulkolaitaan ja kunnon tehokkaalla jarrulla ennen kolmoseen taittamista. Oikein ajettuna taitoksen kohdalla mopo on jo niin suorassa että kärsii laskea kraana auki yli.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 05.04.12 - klo:13:37
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:12:58
Lainaus käyttäjältä: Juha - 05.04.12 - klo:12:48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:10:41
Toinen paikka missä tulee kaasun avaus pysäytettyä tai käännettyä vähän kiinni päin on Kemoran kolmosen ja nelosen välissä kun ajaa sen taitoksen yli. Siitä saa nimittäin aika herkästi lähtemään highsiderin jos tulee siihen reilulla kaasulla, koska radan kallistus muuttuu.

Jaa, onko siella sellainen, enpä ole sitäkään huomannut.

Radan uloin kolmannes on kallistettu väärään suuntaan sen kolmos- ja nelosmutkan välissä. Sulla tuo lipsahdus tuli jo aiemmin ja taidat pysyä sen taitoksen sisäpuolella koko ajan. Jossain noilla paikkeilla saattoi olla joku pieni töyssy, mutta en muista ihan varmasti. Itse en saanut gixerillä tuolla kohtaa pidettyä riittävän tiukkana, joten kävin hakemassa ulkokanttarilta asti vauhtia. Tai oikeammin jos tuossa piti linjan liian tiukkana, tuli nelosen ulostulossa nurtsi vastaan.

Lähes poikkeuksetta tuohon kaikki yrittää kääntää liian aikaisin sisään. Nopeen oikeen jälkeen tilaa on ulkona vaikka kuinka paljon ja silti tuosta kolmosmutkasta yritetään tehdä liian tiukka. Joudun joka kerta kun tauon jälkeen menen Kemoraan, oikein pakottamaan ajamaan itseni rankasti kaasulla kakkosesta ulkolaitaan ja kunnon tehokkaalla jarrulla ennen kolmoseen taittamista. Oikein ajettuna taitoksen kohdalla mopo on jo niin suorassa että kärsii laskea kraana auki yli.

Kiitokset vinkistä, voi olla omalla kohdallakin kyse juuri tuosta, että jätän rataa käyttämättä ennen kolmosta ja käännän liian aikaisin sisään. Nimittäin menen sen kantin yli vielä polvi lähes maassa, joten ei tosiaan kestä avata kunnolla. Pitää kiinnittää tuohon huomiota kun taas toukokuussa pääsee Kemoraan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:13:41
Kiitokset vinkistä, voi olla omalla kohdallakin kyse juuri tuosta, että jätän rataa käyttämättä ennen kolmosta ja käännän liian aikaisin sisään. Nimittäin menen sen kantin yli vielä polvi lähes maassa, joten ei tosiaan kestä avata kunnolla. Pitää kiinnittää tuohon huomiota kun taas toukokuussa pääsee Kemoraan.
Ja ongelma voi alkaa jo liian aikaisessa taitossa kakkoseen (ehkä se kaikkein tyypillisen virhe "kaikilla" kemorassa), jolloin päätyy tappamaan vauhdin kakkosessa täysin, ja sen takia kakkosen exitti on keskellä rataa, ja siitä pitäis uudestaan ajaa ulos vasemmalle kolmosen inniin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.04.12 - klo:13:55
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:13:41
Kiitokset vinkistä, voi olla omalla kohdallakin kyse juuri tuosta, että jätän rataa käyttämättä ennen kolmosta ja käännän liian aikaisin sisään. Nimittäin menen sen kantin yli vielä polvi lähes maassa, joten ei tosiaan kestä avata kunnolla. Pitää kiinnittää tuohon huomiota kun taas toukokuussa pääsee Kemoraan.
Ja ongelma voi alkaa jo liian aikaisessa taitossa kakkoseen (ehkä se kaikkein tyypillisen virhe "kaikilla" kemorassa), jolloin päätyy tappamaan vauhdin kakkosessa täysin, ja sen takia kakkosen exitti on keskellä rataa, ja siitä pitäis uudestaan ajaa ulos vasemmalle kolmosen inniin.

Mulla on siinä kakkosessa kaks ongelmaa:
1) Jään lähes aina reilusti yli metrin sisäkanttarista.
2) Pää ei anna periksi laskea mutkaan kovempaa. Tällä hetkellä chronon mukaan nopeus suoran päässä on ~235km/h ja apexissa ~155km/h, joten vielä olisi varmasti varaa kiristää.
Näistä kahdesta seuraa ongelma
3) En ole riittävän kovaa kaasulla kakkosen ja kolmosen välissä.
Mistä päästäänkin kivasti sitten tuohon jo käsiteltyyn 3-4 mutka ongelmaan. Onneks toi Kemora on helppo rata, eikä siellä voi kovin monessa paikkaa mokata.  :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

05.04.12 - klo:14:27 #7 Viimeisin muokkaus: 05.04.12 - klo:15:05 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:14:20chronon mukaan
Onks sul 10Hz dataa kemorasta?

Edit: Is as mullahan on sun 26.06.2011 kierros vbo filuna. Ja jos sä ajat ton kakkosmutkan edelleen samalla tavalla, niin sen datan mukaan; sä lähdet valuttamaan siihen ihan liian aikaisin, ajat siit radan apeksista ohi, ja sun ajolinjan apeksi on vasta siin radan apeksin ja exitin välissä.
Eli just se tyypillisin virheellinen tapa ajaa toi kemoran kakkosmutka.

Ja tossa sama vielä käppyröinä:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/n/
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Juha - 05.04.12 - klo:13:07
Joo, toi ei oikein ikinä osunut kohdalleen. Sami kyllä neuvo mua ja kaveria kuinka se pitäisi ajaa, mutta ei se vaan luonnistunut :-X

Tässä olisi vähän parempaa linjaa Kemoraan

MD80 kuvaa Kemora 30.7.2011

Video näyttää joltain 70-luvun jälkivärityspätkältä :D... mut hyvää vauhtia tuossa mennään ja näkee linjat hyvin, tattis shakehands_1

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.04.12 - klo:14:27
Lainaus käyttäjältä: Juha - 05.04.12 - klo:13:07
Joo, toi ei oikein ikinä osunut kohdalleen. Sami kyllä neuvo mua ja kaveria kuinka se pitäisi ajaa, mutta ei se vaan luonnistunut :-X

Tässä olisi vähän parempaa linjaa Kemoraan

MD80 kuvaa Kemora 30.7.2011

Video näyttää joltain 70-luvun jälkivärityspätkältä :D... mut hyvää vauhtia tuossa mennään ja näkee linjat hyvin, tattis shakehands_1

Jooh :D
Tollasta kuvaa saa noilla kymmenen euron kameroilla. Tekisi mieli sanoa, että minähän siinä kävin pyöräyttään pari kierrosta, mutta tällä kertaa ansiot jää vain kameran teippaamiseen Samin mopoon :)
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

05.04.12 - klo:15:04 #10 Viimeisin muokkaus: 05.04.12 - klo:15:14 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.04.12 - klo:14:27
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:14:20chronon mukaan
Onks sul 10Hz dataa kemorasta?

Edit: Is as mullahan on sun 26.06.2011 kierros vbo filuna. Ja jos sä ajat ton kakkosmutkan edelleen samalla tavalla, niin sen datan mukaan; sä lähdet valuttamaan siihen ihan liian aikaisin, ajat siit radan apeksista ohi, ja sun ajolinjan apeksi on vasta siin radan apeksin ja exitin välissä.
Eli just se tyypillisin virheellinen tapa ajaa toi kemoran kakkosmutka.

On 10Hz dataa olemassa. Iteltä puuttuu toi juhannuksen setti, jäi vanhan luurin syövereihin. Ellei sitten oo himassa tietokoneella tallessa, mutta muistelisin, että juhannuksena kierrosajat pyöri 1:17 huitteilla ja noi nopeudet mitä nyt laitoin oli 1:14-alkuselta kierrokselta, joten saattaa niissä eroakin olla. Voin heittää sulle vbo-filun tosta tuoreemmasta setistä kun pääsen kotikoneen ääreen.

Edit. Olipas näköjään lähempänä 1:20 aikoja toi juhannus vielä näköjään, niinkun tuosta scuuban laittamasta käppyrästä näkyy.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:15:04Voin heittää sulle vbo-filun tosta tuoreemmasta setistä kun pääsen kotikoneen ääreen.
Ok, pistin mailin sulle/ jos on sattunu osote hukkumaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.04.12 - klo:15:09
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:15:04Voin heittää sulle vbo-filun tosta tuoreemmasta setistä kun pääsen kotikoneen ääreen.
Ok, pistin mailin sulle/ jos on sattunu osote hukkumaan.

Itseasiassa oli tallessa. Löysin sen just eilen kun siivosin sähköpostilaatikkoo.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:15:15
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.04.12 - klo:15:09
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:15:04Voin heittää sulle vbo-filun tosta tuoreemmasta setistä kun pääsen kotikoneen ääreen.
Ok, pistin mailin sulle/ jos on sattunu osote hukkumaan.

Itseasiassa oli tallessa. Löysin sen just eilen kun siivosin sähköpostilaatikkoo.

Paitsi, että olin jemmannu sen niin hyvin, että en löytäny enää. Eikä sun meilikään ollu tullu vielä perille. Laitoikko varmasti oikeeseen osotteeseen?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.04.12 - klo:15:21
Paitsi, että olin jemmannu sen niin hyvin, että en löytäny enää. Eikä sun meilikään ollu tullu vielä perille. Laitoikko varmasti oikeeseen osotteeseen?
Toki laitoin sen oikeaan ositteeseen, eli omaani, replyä kun painoin. Pistin uusiks. :]
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal