marko_; Siksipä laitoinkin oman pituuteni tuohon viestiini mukaan. Ei se clipareiden aukaisu välttämättä autuaaksi tee, jos on mittaa miehellä 155cm sulka päässä. Voi tuntua aikamoiselta apinakiikulta koko keksintö. Mutta jos raajat antaa myöden, niin jo pienikin clipareiden avaus voi aukasta "jäkityksen" sisämutkan kädestä ja ulkomutkan käsi pääsee suoraksi sekä samalla ottamaan tankista tukea. Saattaa tuntua jopa helpommalta ajaa, kun saa käsiä oikastua, silloin kun ei tartte olla koko aikaa pienessä staattisessa rutistuksessa käden, vaan sen voi päästää vapaasti suoraksi. Ja puhun siis ulkomutkan kädestä. Tällöin sillä vaan pikkasen nyppästään ukkoa takaisin mopon päälle vs. se koko mutkan läpi kestävä staattinen pieni koukku.
murmela; No ehkä tänä vuonna kuntopohja alkaa olla hyvä, mutta ei se 2003 - 2008 mitenkään perusjantteria erityisempi ollut.
Aika pitkältihän nämäkin asiat on sellaisia mitkä joutuu itse kokeilemaan sopiviksi itselleen. Ajo-asento kuitenkin määräytyy aika pitkälti kuskin fyysisten ominaisuuksien mukaan sekä myös osin mieltymyksien. Ja tuo roikkuminen sitten taasen tulee ihan sieltä fyysisistä ominaisuuksista myös. Jos esimerkiksi katselette Kallion Veskusta kuvia, niin ei paljoa roikuta mihinkään suuntaan, mutta eipä mies oikein voisikaan kun loppuu raajat kesken. Silti ajaa ihan törkysen lujaa ja komeasti.
Ja sellainen vielä, että monesti kuskit nostaa itseään ylös pyörän päälle pelkillä käsillä. Se käy raskaaksi. Mutta kun otat nivusen, päkiät, koivet sekä painonsiirron kokonaisuudessaan käyttöön, niin alkaa homma helpottua aika merkittävästi.