Nordic Superstock 2014 - Henri Ukonaho.

Aloittaja Cat, 25.10.13 - klo:21:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Waille


jarska

Hyvää syntymäpäivää tulevalle MotoGeePee kuskille täältäkin!

Cat

Turha ikä. En pääse sokos hotellin yläkertaan.

Kesä tulloo, huppari päällä kerrostalon katolla..

Cat

Eilen päästin sisäisen runoilijani vauhtiin facebookissa. Alla oleva copy pastettu suoraan sieltä. Ei kaikilla naamakirjaa kuitenkaan ole. Ei olisi mullakaan, mutta kesällä aavistin että joudun tälläsen sivun tekemään, niin oli tuonnekkin rekisteröidyttävä.



Jahas, kovimmat jätkät paineli t-paita päällä töissä, niin lienee talvi selätetty. Kerrotaan siis talven tavoitteet, ja miten niissä kävi..

1) Budjetin rakentaminen

Työnteko, sekä yhteistyökumppaneiden panos mahdollistaa menestymisen, mikäli ei isoja tappioita tule (paha kaato tms). Kauden budjetti tulee olemaan 15 000e. Toivottavasti selvitään vähemmällä, niin saan joskus maksettua pankille tuon pyörän takaisin :D

Ajaminen oli viime kesänäkin huippua, mutta ei se ollut kivaa kun sai kattoo, että ostaako autoon dieseliä, vaiko juustoo leivän päälle. Yleensä jäi voikin sitten ostamatta, ajamaan oli päästävä. Nyt tilanne näyttää eriltä, ei tarvi kaivella roskiksista renkaita. Toivo myös elää, että kisaviikonloppuina yöpyisi hotellissa. Peltikopista herääminen aamuviideltä hiestä märkänä ei ole aina paras tapa avata aamu.. :D On meinaan vähän kuuma toi pakun kontti kun aurinko siihen porottaa, ja yöllä taas viilee niin ei voi ovia pitää raollaan..

2) Kunnon kohotus

Viime kesänä oli ongelma, että ukko puuskutti hoosiannaa, ja kisaa oli puolet ajamatta.. Vähäisen kokemuksen takia ajamisessa myös parannettavaa, joka vaikuttaa tuohon hengästymiseen. Pitäisi saada ajaminen rennoksi, vielä se ei ole sitä, mutta kyllä se kokemuksen karttuessa muuttuu rennoksi.
Talvella hiottiin aerobista pääasiassa, ja vähän heiluteltiin puntteja. Joskus pelasin vuosikymmenen lätkää, niin jonkinlainen pohja on, eikä tarvi pohjilta lähteä. Ei toi lenkkeily kyllä mun juttu ole, mutta hammasta purren meni.

3) Näkyvyyden rakentaminen

Kolme lehtijuttua (MP-Maailma 2/2014, Vantaan Sanomat 5.3.2014, Raksanuoret 11.3.2014) sekä tämä facebook sivu - siinä mitä tehtiin. Pari juttua vireillä, niistä lisää myöhemmin, mikäli toteutuu..
Kaveri mulle heitti tallilla, että jos lehteen saatais juttua. Pari ekaa minuuttia vaadin kovat perustelut, en tiedä miksi, mutten ihan heti lämmennyt idealle. Sitten mietin, että perhana miksei. Ei se ollutkaan niin kauheta, niin ilmoittelin muillekkin tahoille, ja esimerkiksi rakennusliiton lehti teki mielellään jutun. Ja mikäli tästä ammattia haaveilee, niin parempi tottua pistämään se pärstä joka koloon.

4) Tekniikkaan perehtyminen.

Se oli neljä vuotta sitten, kun vaihdoin kevarin mennän irtonaiseen koneeseen kerrostalon parvekkeella. Nyt on tilat kunnossa, niin on tullut viihdyttyäkin tallissa. "Eikö sulla ole elämää?" kysy tallikaveri yks päivä, kun olin taas kädet mustana rikkomassa jotain.
Alkoi kesällä tympimään, kun toiset puhuu ensiöakselin kolmosrattaasta, ja itse siinä suu auki ihmetellä, että mistähän noi puhuu.. Niimpä päätin räjäyttää kakkospyörän moottorin osiksi, ja nyt tajuan mistä puhutaan  Teoriassa tiedän moottorin toiminnan, mutta käytännön kokemus rajoittui 2-tahdin männänvaihtoon.

5) Jaksaa kesään asti.

Ehkä pari kertaa saatto mielessä pyöriä, kuinka vaikeeta tästä elämästä voi itelleen tehä :D
Herätä lauantaina töihin, ja syödä käpyjä sen takia, että pääsee kesällä heittään volttia pyörän kanssa, ja siinä sivussa laittaa rahansa taivaan tuuliin. Ei voi käsittää. Mutta nyt aurinko porottaa, ja mikäli se porottaa niinkuin tänään, niin ensi viikonloppuna olisi tarkoitus päräyttää Botniaringille, ja avata kausi. Kävin hakemassa vähän perhosiakin vatsan pohjaan, kun testasin vieläkö pyörä käynnistyy.. kyllä toi rivinelonen on vaan musiikkia korville :P

Mutta nyt on puheet puhuttu, katotaan onko ukosta lunastaan puheita, tavoitteet on ja pysyy. Tämä on sen verran kallis pelkkänä harrastuksena, että se on sitten kaikki tai ei mitään. Ehkä näin siviilissä saattaa pientä "painetta" olla kun on tullut lehdissä sanottua ammattiurasta, ja vuosi vasta ajettu. Mutta sen sanon, että pyörän päällä nuo paineet katoaa, ja itseluottamus on kova kuin kivi, välillä liiankin hyvä, siitä seuraa kuperkeikkoja. Kesän yksi tavoite on rauhoittua pyörän päällä, ja yrittää muistaa, etten olekkaan Rossi.

Nitrous

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7


Cat

Mähän en edes tiennyt, että oon tossa lehdessä ollut. Sain vaan eilen kuulla, että oon siinä ollut. Tuo on Espoon, Kirkkonummen ja Kauniaisten lehti.

Seuraava tavoite onkin sit kännipose seiskapäivän kannessa liikenneministerin kanssa.



jarska

Lainaus käyttäjältä: Cat - 12.04.14 - klo:11:55
Seuraava tavoite onkin sit kännipose seiskapäivän kannessa liikenneministerin kanssa.

Ole varovainen kun lähdet Tallinnan puumaristeilylle, sponsseja hakemaan.
Seiskan paparazzeja on joka paikassa, eikä ole hyväksi jos päädyt lehden kanteen, tukka sekaisin, naama DD-kuppien välissä.

Cat

Vaikken suurempia kiksejä saa ammattiuran huutelusta, niin aion pitää silti mekkalaa niin kauan kun se on vaan tavote.

Otettiin kuskin ajatuksia videolle, sen verran pitää sanoo et video vääristää hampaiden väriä :D

Mut joo tässä se:

laittakaa jakoon vaan mihin ikinä keksittekään!

https://www.youtube.com/watch?v=biEYoZTlmGk

jarska

Erittäin hyvä klippi, rento ja asiallinen olemus, asiat tuli sanottua niinku ne on, eikä edelleenkään kumarrella mitään, hienoo!
Ja MP-Rataki siellä vilahti sponsseissa, miilaik veri mats. wet-kiss-smiley

Cat

27.05.14 - klo:02:35 #85 Viimeisin muokkaus: 27.05.14 - klo:11:50 käyttäjältä Cat
Suora copy paste facesta:

Jouduin töiden jälkeen välikuoleman uhriksi, joten pistetään kisaraporttia näin yön pikku tunneilla!

Lähdin sinne voittamaan, niinkuin aikaseimmin kirjotin. Kaksi lähtöä, nolla voittoa. Pilvilinna tuli alas niin, että ryminä kävi. Aika-ajoissa paalulle, tiesi hyvää kisaa ajatellen. Adrenaliini hakkas hulluna ennen kisaa. Itseluottamus kova kuin kivi lähtövalojen sammuttua, voitto tästä tulee. Sitten se käsittämätön moka. Vauhtia ulosajossa on ollut 170 km/h pintaan, koska nelosvaihde hakkas rajottimelle. Oli sen luojan lykky, että sain pyörän pidettyä pystyssä ja lopussa otettiin makuuasento yhdessä. Siinä olis oikeasti käynyt jo pahasti. Oon alkanut oleen sitä mieltä, että mun hyvä tuuri ja koira veräjästä pääseminen on nyt käytetty. Monta kaatoa ja kaikista vauriot luokkaa naarmuja katteisiin, ja kuskille kerrottavaa työpaikan kahvipöytään. Viime vuonna alastarolla sadekelillä eturengas alta yli satasen vauhdista, ukko voltilla ja pää edellä alas. Lähdin kävelemään ambulanssia vastaan väärään suuntaan, joten kyllä se vähän tärähti :D Nyt koputetaan puuta, kohta sattuu muuten oikeasti.

Mutta voin kertoa, että olin muuten melkoisen myytyä ukkoa sen kaadon jälkeen. Taustalla pyörät vetää kilpaa, en pääse enää mukaan. Ei voi olla totta!! Sitten tuli sellainen kiukkupuuska sinne kypärän sisään, kumpa olis itku tullut, se olis saattanu helpottaa. Se itseluottamus romuttu niin että kolina kävi ja pettymys oli jotain sanoinkuvaamatonta. En tiennyt mitä tehdä. Tiesin, etten pysty enää asialle mitään, mutten suostunut hyväksyyn sitä tosiasiaa että se kisa oli siinä. Melko paha paikka. Ei auttanut kun toljottaa maahan "miten mä Vi**** Saa**** onnistuin tässä!!!! AAAARRGGHH!!"

Vaikka kyseessä kauden avauskilpailu, ja "vaan" B lähtö niin tää oli se mitä varten olin painanut kahta työtä, tunkenut naamani joka lehteen. Kaikki oli menny putkeen; rahaa oli, pyörä oli nopea, kuskin kunto oli hyvä. AInoa missä piti onnistua oli kiinni itestä, ja pam. Vielä kerran: Se oli jäätävä pamaus tonne korvien väliin. Varikolla sitten tietty "miehistyminen" eikä kypäriä heitelty.

Sunnuntaina tiesin, että pystyn ajamaan voitosta, kunhan ukkoon saadaan vähän elämäniloa. Ja salaa sisällä tiesin, että kyllä se sieltä tulee. Tunti ennen kisaa alkoi adrenaliini virrata, nyt se voitto tänne kiitos. Melko hyvää kamppailua kisassa, ja kärkipaikka vaihtu kerran pari. Kolarikin oli melko lähellä, kun yritin jarrussa ohi ja molemmat oli sitä mieltä, että tää on mun linja, mene sinä pois :D Niin se pitääki. Se on koko tän touhun suola. Aavistus varovaisuutta omassa ajossa oli havaittavissa, pelkäsin mokaavani uudelleen. Jos niin olisi käynyt, niin olisin ollut melko valmista kauraa. Tällä kertaa hävisin. Kahden viikon päästä jatketaan Kemoralla, ja tavoitteena vain se voitto. Raporttia tulossa sillon taas tiuhaan tänne. Sen kaadon jälkeen tälläin kuulin "ei sun tarvi nyt mennä sinne päivittään kaatoas, senkin bittinikkari, murjota nyt oma aikas ja huomenna uusiks" Mutta jos mä aina jaan videoita, ennätyksiä yms niin reilun pelin hengessä silloin kerrotaan myös epäonnistumiset. Ja sitäpaitsi fakta nyt on se, että vahingonilo on paras ilo :D

Isot pojat yritti lohduttaa sitten myöhemmin "muista Henri mistä puhuttiin talvella, tärkeintä on saada kisakokemusta, vauhtia kasvatettua, sekä kasvattaa kuskia henkisesti että ajotaidollisesti ja tärkein tavoite on nousta A-luokkaan 2015"

varmaan totta, muttei meikäläisen luonne anna periksi, joten se mestaruus on kauden tavoite edelleen.

Nyt on vaan hyväksyttävä faktat; olen 17,5 pinnaa jäljessä. Jatkossa tiedän, kuinka tärkeää on unohtaa edelliset mokailut ja keskittyä seuraavaan kisaan. Pitäis oppia hyväksymään asioita. Tästä mokasta revitään nyt kaikki oppi irti ja ollaan henkisesti vahvempia tulevaisuudessa. Jos meinaa pitkälle, niin eiköhän niitä vastoinkäymisiä vielä tule.

Kiitos tukijoille ja iso kiitos Jani Vaahtera. Jani ajaa superstock A:ta. Käykää likettään, niin pysytte kaverin ajoista kärryillä!

https://www.facebook.com/pages/Jani-Vaahtera-Janza/193546817489437?fref=ts

Jarkko Salmi ansaitsee myös tässä vaiheessa kautta kiitoksen! Jarkko on tallikaveri, tekniikan ihmelapsi ja ties mitä. Sorvaillut mun pyörään osia, korjannut sitä, opettanut pirusti tekniikasta ja sen ansiosta osaan itse pyöräyttää nyt konerempan. Jarkko pitää aiheesta blogia, käykää tsekkaan! http://vapaaillat.blogspot.fi/

Ekaa kertaa oli myös mekaanikko radalla, ja nyt sitä osaa arvostaa, kun ei tarvi itse nahkapuku päällä vääntää rengasta alle. Kiitos sinnekkin.

pienisopoapina

28.05.14 - klo:21:50 #86 Viimeisin muokkaus: 28.05.14 - klo:21:53 käyttäjältä pienisopoapina
Olipa hauska lukea noita catin postauksia kun se sai ratakipinän: ketju orgissa

Vajaa kaks vuotta sitten:
"Mikäs on Las Palmasin mutka?"
"Mitä meinaa High Sider?"
"Mulle nuo hitaat vasen oikea kaarrokset kyllä tuottaa harmaita hiuksia, ei oikeen löydy luottoa. Kokoajan tuntuu, että kohta ollaan nurin." -Kemora 1.26
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Cat

Nitron kanssa naureskeltiin tolle just yks päivä :)


Cat

"ollaan leireillä huutamassa: eskimon kulli on kylmä kuin jää, sitä kun nuolee niin jäätyy pää"

Eipä huudeltu enää moisia. Huudettiin vaan "tiedä en mut kuullut oon, patteri kuuluu radioon" Terv. Helsingin ilmatorjuntarykmentti patterin kolmosjaoksen mp lähetti, myöhemmin jalkansa murtanut ja kotiutettu, vapaaehtoisena palvelukseen palannut ilmatorjunta-tutka Mike 95 tiedusteluryhmän priimus :D


Cat


Powered by EzPortal