Tehokkaampaa alle?

Aloittaja pienisopoapina, 24.06.14 - klo:15:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.06.14 - klo:17:51
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.06.14 - klo:17:50
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.06.14 - klo:17:39
edit: Eli jos vaikka toisessa koneessa on viimisen 1000 kierroksen aikana 10hv enemmän kun toisessa ja lasketaan paljon se kone on sillä tehoalueella kierroksen aikana, niin siitä voi päätellä paljon se käytännössä vaikuttaa.
Mulla on kierrokset "aina" tuolla alueella, eli tarvitsen siis lisää tehoa.

jaa kilosella jossa on se 170-180hv mistä tässä oli puhe?

No silläkin. Ainakin melkein. innocent_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 24.06.14 - klo:18:39
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 24.06.14 - klo:17:39
Eikös tässä nyt ollut enemmänkin puhe siitä k7 vs bmw tehoerosta joka ei ole mitään 30hv. Sillon uskallan kyllä väittää, että esim.10hv tehokkaammalla et mene sen tehon takia lujempaa jos kaikki muut muuttujat olisivat edes teoriassa vakiota ;)

Mulla tuli taas ilmaisuvihre. Nykyinen on K2/140hv. Harkitsen K7/170hv tai jopa RR/180 hv. Ja ihan alkuperäinen ajatukseni oli pohtia onko tuo K7/170 hv/TT Motorsport lähellä samaa kuin Jarskan Kawa/175hv/Bikefox. Kawa oli vertailuna kun se mielestäni on tosi likellä YCC:n huippua.
Enkä edes tiedä onko tuo mun mopo 140 hv. Alunperin 12v sitten vakioputkella 160 kampiakselilta. Nyt avonainen putki, mutta varmaan 12 vuotta on vieny jo voimiakin. Meinasin viedä testiin, mutta ajan sillä rahalla yhden ratapäivän.
Kun noita tehoja mietit niin kannattaa muistaa, että lisääntynyt voima tekee ajamisen tietyistä osa-alueista vaikeampaa. Tämä oli itselläni yksi syy miksi vaihdoin tonnarin kusiaiseen. Tonnisella en koskaan oppinut tiettyjä juttuja ajamisesta, koska voimalla roiskimalla oli "helppo" paikata  muita puutteita ajamisessa ja kello näytti sillä hetkellä itseä miellyttäviä lukemia. Nykyisessä mopossa on se 70 heppaa vähemmän paukkua ja ajamiseen pystyy keskittymään ihan eri tavalla kun on suorilla aikaa rentoutua kunnolla ja tämän seurauksena myös jaksaa ajaa huomattavasti paremmin täysiä settejä. Uskon, että jokaisella radalla tulen ajamaan vielä tänä kesänä kovempaa mihin tuolla tonnarilla kykenin.

Lisäksi jos on mahdollista valita, että lyökö rahaa tehoon, alustaan vai pyörän keventämiseen niin ainakin itse käyttäisin rahat ekana alustaan, sitten keventämiseen ja vasta viimesenä tehoihin. Toki sillä oletuksella, että moottorin ajettavuus on nykyisellään ok. Keventäminen on kaiken lisäksi vielä pirun halpaakin tiettyyn pisteeseen saakka.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

TommoKe

Keventäminen kannattaisi aina aloittaa kuskista, JOS on mistä vähentää. Sit vasta moposta. Ite luonnollisesti vanhana vastamaana tein just toisin päin. Tietysti.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Mikko K.

Ja tonnarilla sit kans pitkillä suorilla kunnolla piiloon. Ei sekään jaksa kulkea, jos sieltä katteen takaa kurkistelee puolikas kuivan kesän orava ja koittaa saada hyttysiä ja kärpäsiä paivalliseksi.
Siirryin K4:sta tohon R1:een ja vaikka tehoa tuli sen 20-30 heppaa lisää, tuli isoin helpotus ajamiseen alustan ja parempien jarrujen kautta. Kuinkahan pitkillä nuo suorat tuntuu kusiaisella... Mulla kun meni motoparkissa kytkin ja joutu vitosella ja kutosella nostelemaan huippujen ollessa siellä 250 molemmin puolin, tuntui suora silti toivottoman pitkältä :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 25.06.14 - klo:11:52
Ja tonnarilla sit kans pitkillä suorilla kunnolla piiloon. Ei sekään jaksa kulkea, jos sieltä katteen takaa kurkistelee puolikas kuivan kesän orava ja koittaa saada hyttysiä ja kärpäsiä paivalliseksi.
Siirryin K4:sta tohon R1:een ja vaikka tehoa tuli sen 20-30 heppaa lisää, tuli isoin helpotus ajamiseen alustan ja parempien jarrujen kautta. Kuinkahan pitkillä nuo suorat tuntuu kusiaisella... Mulla kun meni motoparkissa kytkin ja joutu vitosella ja kutosella nostelemaan huippujen ollessa siellä 250 molemmin puolin, tuntui suora silti toivottoman pitkältä :D

Sanotaanko, että esim. siellä motoparkissa sai ihan rauhassa funtsia, että vieläkö sais kyynerpäitä paremmin tuulensuojaan tai auttasko huippuja jos persettä siirtäs vielä vähän taaksepäin tai nostas penkistä irti. Sitten ehti katella kierroslukumittaria, että siinä se pönöttää 14000rpm eikä nouse vaikka mitä tekis. Ton ihmettelyn jälkeen ruvetaan sitten katselemaan, että pitäskös tässä joskus jarruttaakin. Hauskin ero oli bussipysäkin vasurissa. Ite yrittää olla mahollisimman nipussa katteen takana kun osa tonnarikuskeista työntää edessä reteesti polvee maahan. Mut kai sitä voi tossakin polvee laahata kun on voimaa millä paikata ilmanvastus. :D Isoin ero avauksissa tonnarilla ja kusiaisella on se, että tonnarilla noustaan pyörän päälle sitten joskus kun/jos pyörä ei keuli tai ravistele enää, kusiaisella piiloudutaan katteen taakse mahdollisimman aikasessa vaiheessa, että olis edes jotain toivoo kolmannelle sadalle pääsemisestä. Myöskään polvee ei tee mieli pitää yhtään turhaa katteesta ulkona.

Jos yhtään kiinnostaa niin vaihdetaan pelejä yhdelle setille niin saat säkin vähän voimistelua vasemmalle nilkalle askia veivatessa. Lupaan olla ostamatta Rytköstä takas. :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Olis ihan hauska koittaa tuolla sadekelin(?) asetuksella (~100hp?) kuinka paljon tuolla vehkeellä muuttuisi aika. Mulla vaan koko karttavalintasysteemi jotenkin disabloitu.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.06.14 - klo:18:08
Olis ihan hauska koittaa tuolla sadekelin(?) asetuksella (~100hp?) kuinka paljon tuolla vehkeellä muuttuisi aika. Mulla vaan koko karttavalintasysteemi jotenkin disabloitu.
Commanderi disaploi sen. Jos sulla siis on sellanen asennettuna.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.06.14 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.06.14 - klo:18:08
Olis ihan hauska koittaa tuolla sadekelin(?) asetuksella (~100hp?) kuinka paljon tuolla vehkeellä muuttuisi aika. Mulla vaan koko karttavalintasysteemi jotenkin disabloitu.
Commanderi disaploi sen. Jos sulla siis on sellanen asennettuna.
Ei oo mut bazzaz on...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.06.14 - klo:18:33
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.06.14 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.06.14 - klo:18:08
Olis ihan hauska koittaa tuolla sadekelin(?) asetuksella (~100hp?) kuinka paljon tuolla vehkeellä muuttuisi aika. Mulla vaan koko karttavalintasysteemi jotenkin disabloitu.
Commanderi disaploi sen. Jos sulla siis on sellanen asennettuna.
Ei oo mut bazzaz on...
Luulisin, että se tekee saman. 
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.14 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.06.14 - klo:18:33
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.06.14 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.06.14 - klo:18:08
Olis ihan hauska koittaa tuolla sadekelin(?) asetuksella (~100hp?) kuinka paljon tuolla vehkeellä muuttuisi aika. Mulla vaan koko karttavalintasysteemi jotenkin disabloitu.
Commanderi disaploi sen. Jos sulla siis on sellanen asennettuna.
Ei oo mut bazzaz on...
Luulisin, että se tekee saman.
Ecu pitää flashata, jos haluaa lukita drive mode valitsimen A asentoon.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 26.06.14 - klo:09:54
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.14 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.06.14 - klo:18:33
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.06.14 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.06.14 - klo:18:08
Olis ihan hauska koittaa tuolla sadekelin(?) asetuksella (~100hp?) kuinka paljon tuolla vehkeellä muuttuisi aika. Mulla vaan koko karttavalintasysteemi jotenkin disabloitu.
Commanderi disaploi sen. Jos sulla siis on sellanen asennettuna.
Ei oo mut bazzaz on...
Luulisin, että se tekee saman.
Ecu pitää flashata, jos haluaa lukita drive mode valitsimen A asentoon.
Commanderin kytkeminen lukitsee tuon kartan valinnan ilman flashaamistakin, joten voisi olettaa, että Bazzaz tekee saman. Ja eikös K7 ecuun saanut jo pari vuotta takaperin flashattya 2 eri karttaa, jotka sai sitten valittua tuosta vakiokytkimestä? C-kartta muistaakseni jäi tällöin tehtaan asetuksiin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.14 - klo:11:48
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 26.06.14 - klo:09:54
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.14 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.06.14 - klo:18:33
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.06.14 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.06.14 - klo:18:08
Olis ihan hauska koittaa tuolla sadekelin(?) asetuksella (~100hp?) kuinka paljon tuolla vehkeellä muuttuisi aika. Mulla vaan koko karttavalintasysteemi jotenkin disabloitu.
Commanderi disaploi sen. Jos sulla siis on sellanen asennettuna.
Ei oo mut bazzaz on...
Luulisin, että se tekee saman.
Ecu pitää flashata, jos haluaa lukita drive mode valitsimen A asentoon.
Commanderin kytkeminen lukitsee tuon kartan valinnan ilman flashaamistakin, joten voisi olettaa, että Bazzaz tekee saman. Ja eikös K7 ecuun saanut jo pari vuotta takaperin flashattya 2 eri karttaa, jotka sai sitten valittua tuosta vakiokytkimestä? C-kartta muistaakseni jäi tällöin tehtaan asetuksiin.
Miten se sen lukitsee kun se muokkaa vain suuttimille meneviä signaaleja? Ecun kautta saa ms0/ms1 karttojen vaihdot ja ne on ihan eri kuin abc asennot.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 26.06.14 - klo:11:56
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.14 - klo:11:48
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 26.06.14 - klo:09:54
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.14 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.06.14 - klo:18:33
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.06.14 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.06.14 - klo:18:08
Olis ihan hauska koittaa tuolla sadekelin(?) asetuksella (~100hp?) kuinka paljon tuolla vehkeellä muuttuisi aika. Mulla vaan koko karttavalintasysteemi jotenkin disabloitu.
Commanderi disaploi sen. Jos sulla siis on sellanen asennettuna.
Ei oo mut bazzaz on...
Luulisin, että se tekee saman.
Ecu pitää flashata, jos haluaa lukita drive mode valitsimen A asentoon.
Commanderin kytkeminen lukitsee tuon kartan valinnan ilman flashaamistakin, joten voisi olettaa, että Bazzaz tekee saman. Ja eikös K7 ecuun saanut jo pari vuotta takaperin flashattya 2 eri karttaa, jotka sai sitten valittua tuosta vakiokytkimestä? C-kartta muistaakseni jäi tällöin tehtaan asetuksiin.
Miten se sen lukitsee kun se muokkaa vain suuttimille meneviä signaaleja? Ecun kautta saa ms0/ms1 karttojen vaihdot ja ne on ihan eri kuin abc asennot.
En tiedä, mutta näin se vaan ainakin meikäläisen k7:ssa toimi. Commanderi kiinni ei kartanvaihtokytkin toiminut, mutta kun sen otti irti toimi kytkin normaalisti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Gixxer.com sanois ainakin k9 750 & bazzaz combolle, että drive modet pitäis toimia ok. Jaa-a. Pitäiskö mittaristos näkyä jotain kirjaimia?

Se varmaan on flashattu kun tuolla on jokkista ajettu ja sen jälkeen on bazzaz asennettu.

Powered by EzPortal