Kilvetön AVK:lta.

Aloittaja Fasu, 11.04.12 - klo:21:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Fasu

Jos AVK:lta käy hakemassa ratailuun kilvettömän raadon ja kunnostaa sen em. käyttöön, onko pyörä mittautettava tai katsastettava ensin vaikka sitä ei rekisteröidä
tieliikenne käyttöön? Valvooko viranomainen kunnostustyön? Riittääkö merkkikorjaamon kirjoittama mittauspöytäkirja.
VV

Raaseri

Tietenkään ei ole mitään pakkoa toimia näin ellet aio katsastaa peliä enää katuliikenteeseen. Mitata se kannattas, jotta näkee onko kiero. Sillä kun tosimielellä rakennetaan kilpureita, nekin mitataan ja pahimmillaan noissa on uusinakin reiluja heittoja joka suuntaan. Normirajoissa oleva vaihtelu ei vaikuttane harrastajan rata-ajoon, mutta jos sillä aiotaan mestaruuksia tahkota, peree on että runko on suoraksi venytelty.

Sitten mielipide 2. Harkitsisin myös ulkomaantarjonnan. Usein hinta on abaut sama kuin kaadettu kotimainen AVK:lla. Saa ehjän pyörän, josta voi myydä ehjät katuosat jonkun projektiin. Ainakaan kun rakensin kilpureita itselleni, ostin aina kauden mittaan AVK:lta pelin johon uutena kilpurista otetut osat kiinni ja myyntiin. Koskaan tolla hommalla ei tappiolle jäänyt vaan jokunen rengassatsi pienimmilläänkin jäi vaivanpalkkaa.


Nitrous

Ulkomailta tosiaan saa aika edukkaasti kilpuriaihioita. Esim. -10 vuosimallin Bemari lähtee alle 9k€ Suomeen tuotuna luistoneston ja ABS:n kanssa ja halvemmallakin löytyy kun malttaa etsiä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Fasu

AVK hinnoittelee kyllä yläkanttiin raadotkin. Ilmeisesti laskevat osina saatavan hyödyn. Isommat Mp-liikkeet myyvät perus kusiaista välillä hyvinkin edullisesti varastojen
pienentämiseksi,elikkä ehjän saa romun hinnalla.  Vielä tuli mieleen uuden pyörän hankinta kisakäyttöön. Käsittääkseni niistä ei mene ajoneuvoveroa kun eivät
tule tieliikenteeseen?
Tarkoitus on hankkia mopo omaan käyttöön ja niitä on tullut nikkaroitua muutama kappale. Vanhemmasta päästä kadonneet sitten maailmalle.
Kieltämättä bemari kaikilla mausteilla houkuttaa. Voisi kuvitella,että tumpelokin ajaa sillä kohtuullisia kierroksia. :)
VV

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 12.04.12 - klo:08:40
Kieltämättä bemari kaikilla mausteilla houkuttaa. Voisi kuvitella,että tumpelokin ajaa sillä kohtuullisia kierroksia. :)

Tumpelo ei valitettavasti aja tälläkään pyörällä kohtuu kierrosaikoja,jos ei muillakaan onnistu.Tätäkin pitää osata ajaa.Jännä tää ajattelutapa,että BMW,Aprilia ym elektroonisilla avuilla varustetut vehkeet tekis sen kuljettajasta Rossin veroisen kuskin samantien.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 12.04.12 - klo:08:48
Jännä tää ajattelutapa,että BMW,Aprilia ym elektroonisilla avuilla varustetut vehkeet tekis sen kuljettajasta Rossin veroisen kuskin samantien.

Eiks ne teekkin Rossin veroisen, kaikki muut on edellä. :D :-[

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: jarska - 12.04.12 - klo:08:55
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 12.04.12 - klo:08:48
Jännä tää ajattelutapa,että BMW,Aprilia ym elektroonisilla avuilla varustetut vehkeet tekis sen kuljettajasta Rossin veroisen kuskin samantien.

Eiks ne teekkin Rossin veroisen, kaikki muut on edellä. :D :-[

:D 

Fasu

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 12.04.12 - klo:08:48
Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 12.04.12 - klo:08:40
Kieltämättä bemari kaikilla mausteilla houkuttaa. Voisi kuvitella,että tumpelokin ajaa sillä kohtuullisia kierroksia. :)

Tumpelo ei valitettavasti aja tälläkään pyörällä kohtuu kierrosaikoja,jos ei muillakaan onnistu.Tätäkin pitää osata ajaa.Jännä tää ajattelutapa,että BMW,Aprilia ym elektroonisilla avuilla varustetut vehkeet tekis sen kuljettajasta Rossin veroisen kuskin samantien.
Ei tässä Rossia kaivata.  Ei vaan ole koskaan ollut edes luistokytkintä abseista puhumattakaan. Pelkkä kytkin rauhoittaisi mieltä kun tonninen kone kiertää reilusti yli kymppitonnin ja tulee tarve höllätä kaasua
nopeasti. Vielä joku kissanpaska renkaassa pyörimässä ja sitteen piirrellään ässiä.
VV

Fasu

Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 12.04.12 - klo:08:57
Lainaus käyttäjältä: jarska - 12.04.12 - klo:08:55
Lainaus käyttäjältä: Grandi67 - 12.04.12 - klo:08:48
Jännä tää ajattelutapa,että BMW,Aprilia ym elektroonisilla avuilla varustetut vehkeet tekis sen kuljettajasta Rossin veroisen kuskin samantien.

Eiks ne teekkin Rossin veroisen, kaikki muut on edellä. :D :-[

:D

No joo. ??? :D
VV

T1mppa

12.04.12 - klo:10:07 #9 Viimeisin muokkaus: 12.04.12 - klo:10:36 käyttäjältä jarska
Minä kyllä ajelen mielläni 90-luvun vehkeillä, ilman minkäänlaisia herkkuja. Niitä täytyy oikeasti jopa ajaa.
Mutta ei kai tämmöinen huono vaihtoehto ole?

KLIKS




Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 11.04.12 - klo:21:47
Ainakaan kun rakensin kilpureita itselleni, ostin aina kauden mittaan AVK:lta pelin johon uutena kilpurista otetut osat kiinni ja myyntiin. Koskaan tolla hommalla ei tappiolle jäänyt vaan jokunen rengassatsi pienimmilläänkin jäi vaivanpalkkaa.

Tuli tuosta mieleen oma äskeinen moponhankintayritys. Käytiin katsomassa 2008 R6R:ää. Myyjän mukaan ollut jollain 55 -vuotiaalla miehellä vain nätissä ajossa. Huoltokirjaa ei syystä tai toisesta löytynyt. Ihmettelin kun aivan koskemattomat katteet, 22.000 mittarissa ja juuri vaihdetut ketjut ja rattaat. Jalkatapeissa ei ollut kulumajälkiä lainkaan ja kumipäällysteinen vaihdekiksi oli koskematon. Jostain syystä mutterit olivat kuitenkin aika käytetyn näköisiä ja katteiden alle kurkatessa näkyi muun muassa sikaflexin jälkiä koneen ja kytkimen poskissa. Siinä taas yritti joku veijari kuluttajaa kusettaa ja myydä vanhaa kilpuria juuri sisään ajettuna katupelinä. Paljoa en tekniikasta ymmärrä, mutta valistunut arvaukseni on, ettei 22.000 km/neljä kautta ajettu kilpuri ole aivan uutta vastaava tekniikaltaan. Jäi ostamatta ja käytiin ostamassa Tuusmotorista 13.000 ajettu peli jonka historia oli uskottava.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

On se vaan rpekle että noita kusetuksen yrittäjiä riittää harrastemarkinoillekin.  Jotkut ei vaan hiffaa, että jokainen maksaa itse omat ajonsa, eli mopon historia rehellisersti peliin myydessä, ja se on siinä.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 12.04.12 - klo:20:47
Ois vaan hemmetin mukava kokeilla tätä nykyistä haitekkia. peukku_1  Bemarin kilpaversio luistonestolla ynm. höystettynä kepitti vastaavan jossa näitä heebeleitä ei ollut.

Siinä olet oikeassa, että olisi todella mielenkiintoista kokeilla nykyelektroniikan pelittämistä. Voi olla, että minullakin mieli muuttuisi hyvinkin nopeasti.
Kyllä ne tosiaan kirjoittelee, että elektroniikka auttaa oikeasti kierrosaikoihin parantavasti.

Toivottavasti löydät jonkun hyvän kilvettömän. Itse lähtisin etsimään suoraan kilvetöntä tuon AVK:n sijaan.

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 13.04.12 - klo:09:23
Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 12.04.12 - klo:20:47
Ois vaan hemmetin mukava kokeilla tätä nykyistä haitekkia. peukku_1  Bemarin kilpaversio luistonestolla ynm. höystettynä kepitti vastaavan jossa näitä heebeleitä ei ollut.

Siinä olet oikeassa, että olisi todella mielenkiintoista kokeilla nykyelektroniikan pelittämistä. Voi olla, että minullakin mieli muuttuisi hyvinkin nopeasti.
Kyllä ne tosiaan kirjoittelee, että elektroniikka auttaa oikeasti kierrosaikoihin parantavasti.

Toivottavasti löydät jonkun hyvän kilvettömän. Itse lähtisin etsimään suoraan kilvetöntä tuon AVK:n sijaan.

Ehei pojat, ei siihen vauhtiin pyörää tarvita, pelkkä kypärä riittää: :P

Sorry Sami, oli pakko... :-[

Powered by EzPortal