Kemora-dataa

Aloittaja Nitrous, 11.06.12 - klo:19:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.09.14 - klo:19:51
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.14 - klo:19:34
Kivasti osuu noi jarrun hidastuvuudet paikoin päällekäin vaikka jarrumerkit on ihan eri kohdalla.
Pistäppä sieltä asetuksista x-axelix Position index.



Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.14 - klo:19:34
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.09.14 - klo:08:54
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Kemoran 13-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.

Mun 1:12.8 vs tämä. Pientä tasoitusta tehossa joka kuitataan mutkanopeudella. Ehdin maaliviivalta pääsuoralle 0,5s karkuun. Häviän pääsuoralta nelosen taittoon 0,7s, jonka otan takas kiinni karuselliin mennessä. Lopussa sitten suoranopeus vs mutkanopeus heiluntaa. Mutkanopeuksissa eroa noin 5km/h ja tekee isoja heittoja käyrään. Kahvilan mutkassa 0,4s kuoppa. Seuraavan päivän omiin datoihin verratessa tuo kuoppa pienenee 0,1s, mutta ajan muutamat muut paikat vielä enemmän perseelleen.

Kivasti osuu noi jarrun hidastuvuudet paikoin päällekäin vaikka jarrumerkit on ihan eri kohdalla. Tästä kun miettii mitä itse ei tarttis parantaa, niin tuossa pääsuoralla mennään kivasti kaasu pohjassa kovempaa kuin kuussatanen  :D


Eli käytännössä häviän sulle puol sekkaa kahvilanmutkan avauksen alusta maaliviivalle? Taitaa mennä ohuempi kansipahvi ja jyrkemmät sytkäkartat to-do-listalle. Harmittaa kyllä edelleen, ettei tullu dataa siltä tän vuoden vikalta Kemoran setiltä. Se oli selkeesti kovempaa kuin tää enkkakierros.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:20:19lämppärit

Päiväys: 18/09/2014
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:20:19
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.14 - klo:19:34
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.09.14 - klo:08:54
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Kemoran 13-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.

Mun 1:12.8 vs tämä. Pientä tasoitusta tehossa joka kuitataan mutkanopeudella. Ehdin maaliviivalta pääsuoralle 0,5s karkuun. Häviän pääsuoralta nelosen taittoon 0,7s, jonka otan takas kiinni karuselliin mennessä. Lopussa sitten suoranopeus vs mutkanopeus heiluntaa. Mutkanopeuksissa eroa noin 5km/h ja tekee isoja heittoja käyrään. Kahvilan mutkassa 0,4s kuoppa. Seuraavan päivän omiin datoihin verratessa tuo kuoppa pienenee 0,1s, mutta ajan muutamat muut paikat vielä enemmän perseelleen.

Kivasti osuu noi jarrun hidastuvuudet paikoin päällekäin vaikka jarrumerkit on ihan eri kohdalla. Tästä kun miettii mitä itse ei tarttis parantaa, niin tuossa pääsuoralla mennään kivasti kaasu pohjassa kovempaa kuin kuussatanen  :D


Eli käytännössä häviän sulle puol sekkaa kahvilanmutkan avauksen alusta maaliviivalle? Taitaa mennä ohuempi kansipahvi ja jyrkemmät sytkäkartat to-do-listalle. Harmittaa kyllä edelleen, ettei tullu dataa siltä tän vuoden vikalta Kemoran setiltä. Se oli selkeesti kovempaa kuin tää enkkakierros.

Periaateessa näin. Onhan siinä pitkä matka ottaa se puol sekunttia :D

Otan kuitenkin takkiin ennen avausta, kun odotan että saan mopon osumaan kivasti apeksiin ja nopeasti pystyyn että saa tehot tonttiin. Sulla todennäköisesti taas pyöreämpi ja mutkanopeutta pitävä linja tuossa. Seuraavana päivänä mulla enemmän mutkanopeutta mutta ei osu toi avauspaikka yhtä kivasti, joten erot pienempiä. Toki jos tuon sais omalta kohdata osumaan hyvin, niin aika huolella tulis eroa kahvilasta pääsuoran jarruun.

Nämä noin ajatuksena, kun ei ole nyt mitään datoja auki. Mutta tuleeko se nyt kovin suurena yllätyksenä tuo tehon tuoma ero, kun katsoo vaikka erästä motopark videoo?

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:20:19
Eli käytännössä häviän sulle puol sekkaa kahvilanmutkan avauksen alusta maaliviivalle? Taitaa mennä ohuempi kansipahvi ja jyrkemmät sytkäkartat to-do-listalle. Harmittaa kyllä edelleen, ettei tullu dataa siltä tän vuoden vikalta Kemoran setiltä. Se oli selkeesti kovempaa kuin tää enkkakierros.
Its as jos katotaan kahvilan jarrumerkistä maaliviivalle, niin sä voitat muutaman satkun.

Kannattaa aina noi erot kattoo jarrumerkistä jarrumerkkiin, niin se kertoo enemmän.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.09.14 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:20:19
Eli käytännössä häviän sulle puol sekkaa kahvilanmutkan avauksen alusta maaliviivalle? Taitaa mennä ohuempi kansipahvi ja jyrkemmät sytkäkartat to-do-listalle. Harmittaa kyllä edelleen, ettei tullu dataa siltä tän vuoden vikalta Kemoran setiltä. Se oli selkeesti kovempaa kuin tää enkkakierros.
Its as jos katotaan kahvilan jarrumerkistä maaliviivalle, niin sä voitat muutaman satkun.

Kannattaa aina noi erot kattoo jarrumerkistä jarrumerkkiin, niin se kertoo enemmän.
Tykkään keskittyä niihin huonoihin puoliin, että on jotain mitä tavotella. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

paaton

Ja mun mielestä sitä kansipahvia pitää ottaa aika ohkaseksi, jos meinaa tehoissa pysyä vuorelan perässä :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.14 - klo:20:29
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:20:19lämppärit

Päiväys: 18/09/2014
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:20:19
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.09.14 - klo:19:34
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.09.14 - klo:08:54
Ja tuosta ihmeteltävää/arvosteltavaa Kemoran 13-alkuisesta tyttömopon talutuksesta. Eli saa ihan vapaasti analyseerata ja kertoo kuinka päin persettä sitä voi ajaa.

Mun 1:12.8 vs tämä. Pientä tasoitusta tehossa joka kuitataan mutkanopeudella. Ehdin maaliviivalta pääsuoralle 0,5s karkuun. Häviän pääsuoralta nelosen taittoon 0,7s, jonka otan takas kiinni karuselliin mennessä. Lopussa sitten suoranopeus vs mutkanopeus heiluntaa. Mutkanopeuksissa eroa noin 5km/h ja tekee isoja heittoja käyrään. Kahvilan mutkassa 0,4s kuoppa. Seuraavan päivän omiin datoihin verratessa tuo kuoppa pienenee 0,1s, mutta ajan muutamat muut paikat vielä enemmän perseelleen.

Kivasti osuu noi jarrun hidastuvuudet paikoin päällekäin vaikka jarrumerkit on ihan eri kohdalla. Tästä kun miettii mitä itse ei tarttis parantaa, niin tuossa pääsuoralla mennään kivasti kaasu pohjassa kovempaa kuin kuussatanen  :D


Eli käytännössä häviän sulle puol sekkaa kahvilanmutkan avauksen alusta maaliviivalle? Taitaa mennä ohuempi kansipahvi ja jyrkemmät sytkäkartat to-do-listalle. Harmittaa kyllä edelleen, ettei tullu dataa siltä tän vuoden vikalta Kemoran setiltä. Se oli selkeesti kovempaa kuin tää enkkakierros.

Periaateessa näin. Onhan siinä pitkä matka ottaa se puol sekunttia :D

Otan kuitenkin takkiin ennen avausta, kun odotan että saan mopon osumaan kivasti apeksiin ja nopeasti pystyyn että saa tehot tonttiin. Sulla todennäköisesti taas pyöreämpi ja mutkanopeutta pitävä linja tuossa. Seuraavana päivänä mulla enemmän mutkanopeutta mutta ei osu toi avauspaikka yhtä kivasti, joten erot pienempiä. Toki jos tuon sais omalta kohdata osumaan hyvin, niin aika huolella tulis eroa kahvilasta pääsuoran jarruun.

Nämä noin ajatuksena, kun ei ole nyt mitään datoja auki. Mutta tuleeko se nyt kovin suurena yllätyksenä tuo tehon tuoma ero, kun katsoo vaikka erästä motopark videoo?
Jos tuota oikein tulkitsin niin mä ajan ton kahvilanmutkab karvan terävämmin ja pääsen avaamaan aiemmin. Toki jos näkis kiihtyvyydet rinnakkain niin olis helpompi sanoo.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: paaton - 20.09.14 - klo:21:05
Ja mun mielestä sitä kansipahvia pitää ottaa aika ohkaseksi, jos meinaa tehoissa pysyä vuorelan perässä :)
Joo, saattaa männät kolista kanteen jos meinaa puristussuhteella pääästä samoihin tehoihin kuin kilosessa. Eli pitääkö tässä lähtee kuitenkin ahdinkauppaan?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: paaton - 20.09.14 - klo:21:05
Ja mun mielestä sitä kansipahvia pitää ottaa aika ohkaseksi, jos meinaa tehoissa pysyä vuorelan perässä :)
Joo, saattaa männät kolista kanteen jos meinaa puristussuhteella pääästä samoihin tehoihin kuin kilosessa. Eli pitääkö tässä lähtee kuitenkin ahdinkauppaan?
https://www.youtube.com/watch?v=9sTa7tngJZY
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:21:10
Jos tuota oikein tulkitsin niin mä ajan ton kahvilanmutkab karvan terävämmin ja pääsen avaamaan aiemmin. Toki jos näkis kiihtyvyydet rinnakkain niin olis helpompi sanoo.

Mä taas mutulla veikkaisin ett Vuorela tulee liian suoralla jarrulla (kämmänny ton kahvilan tolla kierroksella), ja joutuu venaamaan ett mopo kääntyy. Sä taasen pyöremmällä jarrulla ja mopo on valmiiks oikeeseen suuntaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.09.14 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: paaton - 20.09.14 - klo:21:05
Ja mun mielestä sitä kansipahvia pitää ottaa aika ohkaseksi, jos meinaa tehoissa pysyä vuorelan perässä :)
Joo, saattaa männät kolista kanteen jos meinaa puristussuhteella pääästä samoihin tehoihin kuin kilosessa. Eli pitääkö tässä lähtee kuitenkin ahdinkauppaan?
https://www.youtube.com/watch?v=9sTa7tngJZY
Kännyn epätarkan kosketusnäytön takia sait kiitoksen, mutta luit silti mun ajatukset. Tolla tekniikalla kusiainen tonnarin tehoilla vois oikeesti olla realismia. Vois tehä aika murhaavaa jälkee radalla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:21:42
Kännyn epätarkan kosketusnäytön takia sait kiitoksen, mutta luit silti mun ajatukset. Tolla tekniikalla kusiainen tonnarin tehoilla vois oikeesti olla realismia. Vois tehä aika murhaavaa jälkee radalla.
Jonain päivänä mulla on Ninja 250R Turbo.  :-[

https://www.youtube.com/watch?v=W5UGGcP1kJc
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Taffu

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:21:42Tolla tekniikalla kusiainen tonnarin tehoilla vois oikeesti olla realismia. Vois tehä aika murhaavaa jälkee radalla.

Miksi turbotettu kusiainen, kun voit ostaa tonnisen? :) Sun ja mun mopolla märkäpainossa eroa 13kg, turbon ymppääminen varmaankin aika hyvin tuon painoeron söisi pois, en kyllä mahdollisesta teholisäyksestä osaa sanoa. Seuraava abs-malli 600RR on samanpainoinen, kuin mun tonninen.

http://www.hondanews.com/channels/powersports-motorcycles-sport-cbr600rr/releases/2008-honda-cbr600rr-specifications

http://www.hondanews.com/channels/powersports-motorcycles-sport-cbr1000rr/releases/2008-honda-cbr1000rr-specifications

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 20.09.14 - klo:22:45
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.09.14 - klo:21:42Tolla tekniikalla kusiainen tonnarin tehoilla vois oikeesti olla realismia. Vois tehä aika murhaavaa jälkee radalla.

Miksi turbotettu kusiainen, kun voit ostaa tonnisen? :) Sun ja mun mopolla märkäpainossa eroa 13kg, turbon ymppääminen varmaankin aika hyvin tuon painoeron söisi pois, en kyllä mahdollisesta teholisäyksestä osaa sanoa. Seuraava abs-malli 600RR on samanpainoinen, kuin mun tonninen.

http://www.hondanews.com/channels/powersports-motorcycles-sport-cbr600rr/releases/2008-honda-cbr600rr-specifications

http://www.hondanews.com/channels/powersports-motorcycles-sport-cbr1000rr/releases/2008-honda-cbr1000rr-specifications
Noh...kaupan paino ja ratapaino on karvan eri juttuja. Olihan mullakin se rytkönen, joka paino n. 170kg ajokunnossa, eli selkeesti alipainonen kisasääntöihin tyhjällä tankilla. Toi mun nykynen Honda painaa tod. näk. enemmän. Ton nykysen ceebran sais varmaan tiputettua johonkin 150kg huitteilla jos olis rahaa rakennella. Fiksusti toteutetulla mekaanisella ahtimella saatas paino edelleen tonnaria pienemmäksi ja kone olis edelleen kapeempi kuin tonnarissa, mutta voimaa saman verran. Se minkä takia tätä edes yhtään enempi funtsin, on se kun tuli luettua noita moottoreita pääaineena TKK:lla, eli pieni haisu siitä on olemassa, että mikä olis nykytekniikalla mahdollista jos säännöt/oma raha ei rajottas.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

paaton

Ei kai se paino edes kaikkea meinaa, vaan myös moottorin hyrrävoimat ovat tonarissa isommat.
Mutta jos siihen kuussatkuun saisikin tonarin tehot, niin sitten sinne pitäisikin laittaa tonarin voimansiirto...

Powered by EzPortal