rr-säännöt putki alas ?

Aloittaja pienisopoapina, 01.10.14 - klo:14:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 01.10.14 - klo:23:28
No ei se tasaista tuu ikinä olemaan kun jotkut kiertää 5000euron kioskeilla ja osalla pränikät 30000e kikottimet alla. Luulis paljon jonkun low-end pään suzukin pääsylkät tuntuvan vaikka millainen moraalinvartija olisi... Näin oma näkemys ja ehkä oma lehmä ojassa ens kesänä.

Niinhän sitä vois luulla. Mutta jos yhdessä kohtaa luistat, saa olla luistamassa joka kohdassa ja sehän olisi sama kuin tuolla ei olisi sääntöjä ollenkaan. Eikö?

Kyllä se kuitenkin niin on, että niillä low-end -peleilläkin voitetaan. Tämän kauden B:n tasoa kun katsellut, niin kyllä paljon kovempaa olisi pitänyt mennä.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

wbaum

Ymmärrän kyl valvovan elimen kannan, että sääntöjä tulisi noudattaa, näin moraaliselta näkökulmalta vaan kommentoin...

Niin siis B:n vauhti vaatimatonta vai mitä?

paaton

Missäs vaiheessa ne sääntöjen vastaiset kilkkeet pitää kuoria pois? Kun voittaa been? Entä saako kilikali osat siirtää uuteen mopoon, jos ei pärjääkkään?

Osa niistä bemujenkin omistajista on ihan yhtä peeaa. Niillä on vaan pikkasen enemmän panostusta hommaan...

Olisihan se tietty kiva, jos vaikka 5v vanhempiin prätkion sallittaisiin muu kuin vakio sylkka, mut sitten kaikki ajaisivat -09 mallin r-kutosella. Eli rahaa menee, eikä köyhät voi oikaista, muuten menee se viimeinenkin selitys vanhasta prätkästä ketuiksi...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.10.14 - klo:00:47
Ymmärrän kyl valvovan elimen kannan, että sääntöjä tulisi noudattaa, näin moraaliselta näkökulmalta vaan kommentoin...

Niin siis B:n vauhti vaatimatonta vai mitä?

B:n vauhti yksittäisiä tapauksia lukuunottamatta melko vaatimatonta viime kaudella ja samaa pätee A-luokkiin.

Hassuja toisaalta nää tekniset säännöt kun jossain vaiheessa tilanne tais olla se, että kukaan ei tee protestia, koska kellään ei ollu täysin laillinen peli. Mun mielestä B-luokissa vois sääntöihin sallia jarrupääsylkän, vanteiden yms. vaihtamisen, koska harrastajien ratapeleissä noita aika yleisesti on. Madaltaisi osaltaan kynnystä lähteä ajamaan kilpaa kun ei tarvitsisi ruveta jo kertaalleen rakennettua mopoa muuttamaan kisoja varten. En muutenkaan ihan ymmärrä miksi esim. tuo jarrupääsylkkä pitää olla vakio. Se kun on monessa mopossa vakiona ihan susi ja vaikuttaa kuitenkin selkeästi turvallisuuteen. A-luokissa sitten saisi ajaa vain tiukasti sääntöjen mukaisella laitteella. B:ssä kun yleensä vielä hanskalla pystyy paikkaamaan kaluston puutteet.

Reiluahana tästä lajista ei aloittelijalle saa koskaan jos ei mennä yksimerkkiluokkaan, jossa pyörän muutokset on tiukasti rajattu. Aina löytyy joku kaveri, jolla on paksumpi pinkka ja pystyy pistämään mopoon vähän enemmän hipo-palikkaa kiinni. Mutta kuten sanottua, ei se menestys B:ssä kalustosta ole kiinni, kunhan on perushyvä paketti alla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Säännöt on sääntöjä, niitä pitää noudattaa. Jos ei noudata, niin on hyväksyttävä seuraukset.
Mää pidän putket ylhäällä, kun kerta tarkoitus on vielä kisata, vaikka tommonen yläkauttaputkienripustus kummastuttaakin.

Ajelupäiväharrastajasta aloittelevaksi kisakuskiksi siirtymisen pitäisi olla mahdollisimman vaivatonta. Harrastelijoista aika moni laittelee parempia jarruja. Kyllähän se panee miettimään säännön tarkoituksenmukaisuutta, kun kisaan sitten pitäisi laittaa huonommat jarrut.
Kun taas siirrytään aloittelevasta kisakuskista podiumista vääntäväksi kisakuskiksi, niin sääntöjen tiukempi noudattaminen on reiluuden vuoksi ymmärrettävämpää.

Itse kuulun eka ryhmään. Pari vuotta ajelin ilman poskisuojia. Vitutti ruveta investoimaan kalliisiin hiilikuitusuojiin kun muovillakin pärjäisi. Virittelin sitten muovipalat poskiin ja laitoin hiilikuituteippiä päälle. Jos oisin jääny katsastuksen, niin sitten oisin katellu kisan - oma vika.
Jos taas oisin podiumtaistelija, niin ilman muuta oisin minimoinu katsastuskiinnijäämisen laittamalla nuo kalliin suojat. 

Me ollaan kuitenkin aika viatonta porukkaa. Painissa rikkottiin "tauolla veden juomis kieltoa" antamalla painijan imeä märkää pyyhettä. Se oli rumaa.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

paaton

No mutta jokkishan on juurikin sitä varten, ettei pyörää tarvitse modailla liikaa. Siellä säänöt on kohtuullisen vapaat.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 02.10.14 - klo:08:25
Mää pidän putket ylhäällä, kun kerta tarkoitus on vielä kisata, vaikka tommonen yläkauttaputkienripustus kummastuttaakin.

Vähän offtopic, mutta joskus muistan kuulleeni että Yamaha tai Kawa sanoi "markkinoiden takia piti nostaa putki penkin alle. Asiakkaat vaativat sitä. Mitään järkeä siinä ei ole, sillä painava vaimennin on järkevämpää sijoittaa mahdollisimman matalalle"

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: paaton - 02.10.14 - klo:08:45
No mutta jokkishan on juurikin sitä varten, ettei pyörää tarvitse modailla liikaa. Siellä säänöt on kohtuullisen vapaat.

Teidän, että ainakin yksi 600cc kuski ajaa B:ssä sen takia, kun ei halua ajaa tonnareiden kanssa samassa kisassa (ycc). Sen verta on erilaiset ajolinjat ja nopeudet, vaikka kierrosnopeudet ovat saman sekunnin sisällä.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.10.14 - klo:00:47
Niin siis B:n vauhti vaatimatonta vai mitä?


Puhtaasti kierrosaikoja kun tarkastelee, niin B -luokissa kuin A -luokissa, kärkiä lukuunottamatta A:ssa, kyyti oli maltillista ja kärki oli kapea. Vertailepa huviksesi vaikka -07 ja -08 kausiin.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

paaton

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 02.10.14 - klo:09:49
Lainaus käyttäjältä: paaton - 02.10.14 - klo:08:45
No mutta jokkishan on juurikin sitä varten, ettei pyörää tarvitse modailla liikaa. Siellä säänöt on kohtuullisen vapaat.

Teidän, että ainakin yksi 600cc kuski ajaa B:ssä sen takia, kun ei halua ajaa tonnareiden kanssa samassa kisassa (ycc). Sen verta on erilaiset ajolinjat ja nopeudet, vaikka kierrosnopeudet ovat saman sekunnin sisällä.


Jep, kuussatkulla niin kannattaa tehdä minunkin mielestä, jos vauhtia alkaa olla. Ihan alussa silläkään ei ole merkitystä.

Mutta kuussatasilla taas voi pärjätä aika vanhallakin kalustolla. R6 on ihan kilpailukykyinen laite 06 vuodesta alkaen.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 02.10.14 - klo:08:25
Mää pidän putket ylhäällä, kun kerta tarkoitus on vielä kisata, vaikka tommonen yläkauttaputkienripustus kummastuttaakin.

Mua taas kummastuttaa miksi haluaisit putkien kaikkaa vaihtaa?

Budjettikisaajalle hyvä paikka pitää putkia, kun eivät hajoa kippauksessa läheskään niin helposti.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 02.10.14 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 02.10.14 - klo:08:25
Mää pidän putket ylhäällä, kun kerta tarkoitus on vielä kisata, vaikka tommonen yläkauttaputkienripustus kummastuttaakin.

Vähän offtopic, mutta joskus muistan kuulleeni että Yamaha tai Kawa sanoi "markkinoiden takia piti nostaa putki penkin alle. Asiakkaat vaativat sitä. Mitään järkeä siinä ei ole, sillä painava vaimennin on järkevämpää sijoittaa mahdollisimman matalalle"
Parempi aeromystiikka tuossa putkien penkin alle sijoittamisessa on ollut se alkuperänen syy. Suomen radoilla tosin merkitys aika marginaalinen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

02.10.14 - klo:11:33 #27 Viimeisin muokkaus: 02.10.14 - klo:11:35 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.10.14 - klo:10:21
Budjettikisaajalle hyvä paikka pitää putkia, kun eivät hajoa kippauksessa läheskään niin helposti.

Iso kippaus on aina huono juttu, mutta tuplaputkien kanssa "puolet kalliimpi".
Ei tämä nyt varsinaisesti mitenkään tähän liity, mutta muistin joskus räpänneeni alla olevan kuvan.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.10.14 - klo:10:21Mua taas kummastuttaa miksi haluaisit putkien kaikkaa vaihtaa?

Budjettikisaajalle hyvä paikka pitää putkia, kun eivät hajoa kippauksessa läheskään niin helposti.

Onhan tuo nyt suhteellisen iso painon vähennys, kun vetää putken kätevästi tuosta jarrun alta yhdelle pöntölle.
Vaikka pelkästään harrastelenkin, niin kyllä mää harrastelen silläkin lailla, jotta riisun ylimääräisiä osia. Virtalukon aion poistaa, akun laittaa keveämmäksi jne. Flektiin poistokin on käyny mielessä, mutta kun ajan myös kadulla, niin olkoon.
Tuo putkimuutos ois menny melkeen samalla vaivalla kuin katalysaattorin poisto.

Ja mua ärsyttää tuo alkuperäinen rakenne. Aivan turhaan ne nosti tuon putken tonne ylös.

Hyvä pointti kuitenkin tuo kaadossa säästyvät putket.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 02.10.14 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.10.14 - klo:10:21
Budjettikisaajalle hyvä paikka pitää putkia, kun eivät hajoa kippauksessa läheskään niin helposti.

Iso kippaus on aina huono juttu, mutta tuplaputkien kanssa "puolet kalliimpi".
Ei tämä nyt varsinaisesti mitenkään tähän liity, mutta muistin joskus räpänneeni alla olevan kuvan.

Pikkulipoissa sitte sivulla oleva vaimennin on se eka rikkoutuva osa, joka ottaa maahan. Isoissa lipoissa kaikki on mahdollista oli millanen mopo vaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal