Yleinen kierrosaikojen kehitys

Aloittaja murmela, 02.10.14 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

02.10.14 - klo:12:33 Viimeisin muokkaus: 02.10.14 - klo:12:38 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 02.10.14 - klo:09:55
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.10.14 - klo:00:47
Niin siis B:n vauhti vaatimatonta vai mitä?


Puhtaasti kierrosaikoja kun tarkastelee, niin B -luokissa kuin A -luokissa, kärkiä lukuunottamatta A:ssa, kyyti oli maltillista ja kärki oli kapea. Vertailepa huviksesi vaikka -07 ja -08 kausiin.
Vertailin huvikseni kauden -14 SBB ja SBA kilpailuissa ajettuja kierrosaikoa kausien -07 ja -08 kierrosaikoihin, ja oikeastaan ainoa selkeä ero on osallistujien vähäisyys. Kierrosajat kärjen, tulosluettelon puolivälin ja häntäpään osalta aika samoissa. SBB häntäpää kaudella -14 tosin välillä huomattavasti nopeampi, kuin kausina -07 -08, johtuen juurikin tuosta osanottajien vähäisyydestä.

Eli sen perusteella väittäisin että kyyti -14 oli suurin piirtein yhtä maltillista kuin kausina -07 ja -08.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.10.14 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 02.10.14 - klo:09:55
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.10.14 - klo:00:47
Niin siis B:n vauhti vaatimatonta vai mitä?


Puhtaasti kierrosaikoja kun tarkastelee, niin B -luokissa kuin A -luokissa, kärkiä lukuunottamatta A:ssa, kyyti oli maltillista ja kärki oli kapea. Vertailepa huviksesi vaikka -07 ja -08 kausiin.
Vertailin huvikseni kauden -14 SBB ja SBA kilpailuissa ajettuja kierrosaikoa kausien -07 ja -08 kierrosaikoihin, ja oikeastaan ainoa selkeä ero on osallistujien vähäisyys. Kierrosajat kärjen, tulosluettelon puolivälin ja häntäpään osalta aika samoissa. SBB häntäpää kaudella -14 tosin välillä huomattavasti nopeampi, kuin kausina -07 -08, johtuen juurikin tuosta osanottajien vähäisyydestä.

Eli sen perusteella väittäisin että kyyti -14 oli suurin piirtein yhtä maltillista kuin kausina -07 ja -08.


No ehkä oma muistini on kovinkin valikoiva ja siten kultaa muistoja. Jotenkin vain sellainen perstuntuma, että erityisesti 600:ssa tuo ero olisi huomattavampi.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

murmela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 02.10.14 - klo:13:21
No ehkä oma muistini on kovinkin valikoiva ja siten kultaa muistoja. Jotenkin vain sellainen perstuntuma, että erityisesti 600:ssa tuo ero olisi huomattavampi.
Johtuupi varmaan siitä että TOP10:n sisällä vauhtiero on näennäisesti isompi, koska osanottajia vähempi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

parjan_fin

Ei nyt varsinaisesti enää tänne kuulu, mutta B600:ia kun vertailee, niin ei se muisti nyt ihan kauheasti heittänyt.

Vertailun kohteena kauden vika kisa, Motopark, ja B600.

-07 kuuden kärki alle 1:30. (28,511)
-08 sadekisa, A-A yksi alle 1:30. (29,785)
-09 kaksi alle 1:30. (29,039)
-11 neljä alle 1:30. (29,343)
-14 lauantaina ei yksikään alle 1:30, sunnuntaina 2. (29,250)

Tuo -07 on ollut B:ssäkin jo kovatasoinen kausi. Noilla B -luokan ajoilla olisi tänä vuonna ajettu SM -luokassa sijoista 3 ja alaspäin, molempina päivinä. -08 on hiukan huono vertailla ko. kisaa, kun viikonloppu on ollut osin sadetta.

Ja jotta tämä oikeastaan kuuluisi tänne, niin siksi kausi -11 mukaan vertailuun. Hylättyjä kaksi, tekninen syy, alipaino.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 02.10.14 - klo:18:11
Ei nyt varsinaisesti enää tänne kuulu, mutta B600:ia kun vertailee, niin ei se muisti nyt ihan kauheasti heittänyt.

Vertailun kohteena kauden vika kisa, Motopark, ja B600.

-07 kuuden kärki alle 1:30. (28,511)
-08 sadekisa, A-A yksi alle 1:30. (29,785)
-09 kaksi alle 1:30. (29,039)
-11 neljä alle 1:30. (29,343)
-14 lauantaina ei yksikään alle 1:30, sunnuntaina 2. (29,250)

Tuo -07 on ollut B:ssäkin jo kovatasoinen kausi. Noilla B -luokan ajoilla olisi tänä vuonna ajettu SM -luokassa sijoista 3 ja alaspäin, molempina päivinä. -08 on hiukan huono vertailla ko. kisaa, kun viikonloppu on ollut osin sadetta.

Ja jotta tämä oikeastaan kuuluisi tänne, niin siksi kausi -11 mukaan vertailuun. Hylättyjä kaksi, tekninen syy, alipaino.

Toisaalta B600 voittaja kävi ajamassa kauden jälkeen vielä Pärnun kisan ja tuuttas siellä 1,5 sekunnin päähän rataenkasta. Kyllä siellä kärjessä vauhtia on, mutta kärki on vaan pirun kapee. Esim. Botnialla A:n kärjen ja B:n kärjen ero oli sekunnin luokkaa tokassa kisassa. Kertooko se sitten A:n vai B:n tasosta enempi jäänee jokaisen itsensä päätettäväksi. Motoparkissa B:n kärki jäi muistaakseni jumiin hitaamman, mutta tehokkaammalla pyörällä ajavan A-kuskin taakse jumiin, joka osaltaan näkyy kierrosajoissa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Kyl se mun mielestä kertoo jotain lajin tasosta, jos rataennätykset on pääosin 4-5 vuotta vanhoja. Tuliko tänä vuonna kuin uusien ratojen ennätyksiä? Alastarolla Lahti kävi todella lähellä, mutta vastaavasti Kemoralla jäätiin lähes 2s 600 rataenkasta. Kaiketi tuo kertoo kuitenkin vain kilpailijoiden vähyydestä, kun ei ole niin kovaa kisaa kärkipaikoista niin myöskään ei tapahdu kehitystä samaa tahtia. Onneksi B kuskit pääsi A:n sekaan kehittymään. Sen verran ohut se kärki tässä maassa nykyään on että nuorien kannattaakin suunnata entistä aiemmin ulkomaille ajamaan, jos aikovat vauhdillisesti nousta rataennätyksiä rikkomaan. Tilanne on parissa vuodessa muuttunut melkoisesti tässäkin suhteessa.

slowrider

02.10.14 - klo:19:45 #6 Viimeisin muokkaus: 02.10.14 - klo:19:52 käyttäjältä slowrider
Tähän b:n tasoon sellainenkin pikkujuttu kun yhdistetty lähtö.  Ainakin itsellä vaikuttaa paljon "taistelutahtoon" se jos tietää kamppailevansa podiumista. Nythän kun ajelet b:ssä niin aika harvoin on käryä siitä oletko b:n toinen vai viides tms kun välillä lappaa a:n kuskeja ohi ja koko kisa on yhtä sekametelisoppaa . Kyttää siinä sit numeron pohjia, et kannattaako sen perään nyt lähteä vai ei...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 02.10.14 - klo:19:45
Tähän b:n tasoon sellainenkin pikkujuttu kun yhdistetty lähtö.  Ainakin itsellä vaikuttaa paljon "taistelutahtoon" se jos tietää kamppailevansa podiumista. Nythän kun ajelet b:ssä niin aika harvoin on käryä siitä oletko b:n toinen vai viides tms kun välillä lappaa a:n kuskeja ohi ja koko kisa on yhtä sekametelisoppaa . Kyttää siinä sit numeron pohjia, et kannattaako sen perään nyt lähteä vai ei...
Väärä asenne. Jos joku menee ohi niin peesiin ja yrittää uudestaan edelle. Jos joku hitaampi tulee vastaan niin ohi niin, että heilahtaa. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

Haluan nyt tuoda vielä selväksi sen, etten ketään yksittäistä kuskia halua nostaa tai laskea suuntaan tai toiseen, puhun täysin yleisellä tasolla ja erityisesti 600:sten tämän kauden tasosta. Mielestäni se ei vaan ollut kovin kaksinen verrattuna edellisiin kausiin, verrattiin sitten A tai B -luokan tasoa. Yksittäisiä onnistujia ja kehittyviä tapauksia siellä oli ja niitä pitää ollakin.

Nitrous, ymmärrän pointtisi. Täytyy kuitenkin muistaa, että esim. Kemoran tyyppisellä radalla 1.5 sekunnin päähän pääseminen on huomattavasti helpompaa, kuin esim. Motoparkissa. Itse pitäisin Motoparkkia monellakin tapaa osaamisen mittarina täällä härmässä, sillä se on radaltaan varmasti Suomen monipuolisin ja haastavin.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

Motoparkin vaativuudesta samaa mieltä ja sitä vielä korostaa se, että siellä pääsee aika vähän ajamaan. Ja kyllähän toi kärki kaikissa luokissa on kapea vähäisestä osanottajien määrästä johtuen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Tuo väen väheneminen on ilmeisesti vaikuttanut meidän peräpään poikien määrään. Pari vuotta sitten katselin Kemoran B-tuloksia ja hokasin, jotta alle 1.16 välttää viimeisen sijan. Nyt viimeisen sijan välttäminen tarttee jo 1.14 alituksen.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Powered by EzPortal