KTM RC 390 CUP -luokka

Aloittaja Vuorela, 16.12.14 - klo:16:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: ducazzi - 19.12.14 - klo:14:19
Uuden Honda CBR500R pyörän hinta on 8700,- ja siihen saa mukaan katupyörän osat. Hinnat löytyy kotisivulta: www.hondacbrcup.com

Honda CBR500R pyöriä saa ostaa omaksi hintaan 6500,- euroa moottori on 2 sylinterinen, joka vääntää eritavalla kuin yksisylinterinen, valtaosalla ajettu 6 kisaa ja pyörät ovat Hondan oman sarjan sääntöjen mukaisia, pyörät ovat lähes ajamattomia. Ostajalle laitetaan alle uudet sarjan sääntöjen mukaiset renkaat.
Pojo tässä oli tosiaan se, että ko. pyörille ja sarjalle ei herunut lupaa. Kisat ajettiin ensin YCC:n kerhokisoissa. Vasta kun HONDA jyrähti, saatiin sarja SM-kisoihin. Honda ja E.Tapaninen ovat tehneet perustyön tällaisille sarjoille, mikä unohdettiin kokonaan.

Harvemmin markkinoinnissa hehkutetaan toisten tuotteita.

Toisaalta ei tuo Hondan toimintakaan ihan putkeen ole mennyt kun ei itselläkään ollut sen kummempaa tietoa tuosta 500 sarjasta. Tiesin kyllä että niitäkin on mukana ollut, kun on juniorikuskien tekemistä seurannut. Hyvää työtä ovat tehneet asian eteen ja alunperin 250 ajettava sarja kiinnostikin. Sittemmin kun sama pieni porukka on jaettu eri luokkiin (125?, 250 ja 500), niin jokaisessa ryhmässä osanottaja määrä on ollut pieni.

Lisäksi Hondan katupyörällä ei ole ihan samaa vetovoimaa kuin KTM:n rataisammalla imagolla. KTM:ää voisi harkita harrasteluun, mutta Hondan ostaminen tulisi vain sarjan ajamista varten. Sarjan kannalta mukava ajatus, että pyörän ostajat ajaa helposti koko sarjan jolloin kuskejakin saadaan paremmin samantasoisilla pyörillä enemmän viivalle.

raukkis

Viime talvena oli avk:lla jonkun aikaa tollanen cbr250 melko edullisesti tyrkyllä. Puolivakavissani harkitsin sen ostamista ja osallistumista cbr skaboihin. Onneksi ajatus ei johtanu hankintaan. 2-4 pyörän kisat kun houkuttelee yhtä paljon kuin jäinen avanto.

En tiedä onko nyt tälläkään ajatuksella sen enempää arvoa kuin aivotoiminnan käyttäminen muuhun kuin työjuttujen pohdintaan, mutta olisiko ideaa uuden sarjan lanseerauksessa antaa pyörät puoli-ilmaiseksi 1-2 kisan ajaksi isommalle porukalle, jotta innostus heräisi. Joku 20 kotaria/cebaria lähdössä houkuttelisi varmasti useampaa harkitsemaan ko. sarjaa kuin muutama hassu päristin.

murmela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 19.12.14 - klo:16:28
En tiedä onko nyt tälläkään ajatuksella sen enempää arvoa kuin aivotoiminnan käyttäminen muuhun kuin työjuttujen pohdintaan, mutta olisiko ideaa uuden sarjan lanseerauksessa antaa pyörät puoli-ilmaiseksi 1-2 kisan ajaksi isommalle porukalle, jotta innostus heräisi.
Missäköhän noita ylipäätään on mainostettu...? Jos niillä on ajettu jo useampi vuosi ja käytännössä kukaan ei vieläkään tiedä niistä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.


ducazzi

Arvelinkin etä menee jankutukseksi, mutta: Vuorela - "Harvemmin markkinoinnissa hehkutetaan toisten tuotteita." Eipä niin, mutta  nyt oli kysymys lehtijutusta, BIKE- ja lehtijuttujen eräs perus-sääntö on tasapuolisuus.
Toisekseen tässä Biken jutussa on voimakkasti mukana SML.

Lainaus: Myös SML:n toimitusjohtaja Kurt Ljungqvistia RC 390 Cup miellyttää:
– On todella arvokas asia  road racingille, että tällaisia panostuksia saadaan lajin pariin, eritoten kun se tapahtuu sellaisen maahantuojan toimesta, joka vie aina asiat maaliin ja hoitaa ne sataprosenttisesti. Olen todella iloinen KTM:n ja Aki Ajon panostuksesta suomalaiselle road racingille, joka tämän luokan myötä lähtee varmasti nousuun.

Tuossa aiemmin kerroin, kuinka vaikeaa oli Hondan saada  kisalupaa SML:ta ja nyt onkin KTM:n kanssa ihan uusi ääni kellossa. Honda nyt kuitenkin on aika merkittävä tehdas- ja luulen että se "vie aina asiat maaliin ja hoitaa ne sataprosenttisesti." Tästä oli kysymys.
Lisäksi vastaan edellä esitettyyn oletukseen Honda Cupin osanottajamääristä, parhaimmillaan 15, kympin molemmin puolin sitten muina vuosina.
Mainostamisen tehokkuudesta en sano mitään, - ja Hondankin puolustaminen tuntuu oudolta näin Ducaatti miehestä. (hymynaama)

Summa summaarum. KTM sarja on varmasti hyvä ja lisä RR-kenttään. Honda vaan aloitti tämän , ja vaivalla.    /niin, ja H:kin saa katukäyttöön/


murmela

Lainaus käyttäjältä: ducazzi - 19.12.14 - klo:18:59
Summa summaarum. KTM sarja on varmasti hyvä ja lisä RR-kenttään. Honda vaan aloitti tämän , ja vaivalla.    /niin, ja H:kin saa katukäyttöön/
Eli toisin sanoen kysymys on siitä mitä KTM tekee eri tavalla kuin Honda.
Sitä kannattais ehkä hetken miettiä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.12.14 - klo:19:06
Lainaus käyttäjältä: ducazzi - 19.12.14 - klo:18:59
Summa summaarum. KTM sarja on varmasti hyvä ja lisä RR-kenttään. Honda vaan aloitti tämän , ja vaivalla.    /niin, ja H:kin saa katukäyttöön/
Eli toisin sanoen kysymys on siitä mitä KTM tekee eri tavalla kuin Honda.
Sitä kannattais ehkä hetken miettiä?


Nimen omaan toisin sanoen, ducatimiestähän tuntui ainakin minun luetun ymmärtämiselle ihmetyttävät liiton innostus aiheesta vrt. hondacuppi. Ei siellä kai ollut liiton edustajia viivalla?

raukkis

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.12.14 - klo:18:21
...vähän niinkuin näin vai?
http://www.motorengas.fi/ajankohtaista/68-etsimme-omalle-pyorallemme-kuljettajaa-kuljettajia-ajamaan-ktm-rc-390-cuppiin

Vaikka näin. Maailma muuttuu ja uusia ideoita tarvitaan asiassa kuin asiassa. Ihan tarpeeksi olen nähnyt ja näen teollisuudessa sitä asennetta ku ainaennekin on tehty näin.  Ideoihin keksitään mielummin syitä miksi ei käy kuin sitä jalostettaisiin/sovellettaisiin ja keksittäisiin ratkaisuja.

raukkis

19.12.14 - klo:19:35 #23 Viimeisin muokkaus: 19.12.14 - klo:19:44 käyttäjältä raukkis
Riippumatta siitä kuka teki väärin,lundahl infon mukaan viimeiset kolme kisaa näytti osallistujamäärät olevan niin cbr250 kuin cbr500 4, 4 ja 3 osallistujaa.

santerik

Onko kellään muuten osunut silmään pystyykö näitä vuokraamaan kisaan tai pariin? Multa ainaki mennyt ohi. Tota motorenkaan hommaa ei tässä kohtaa lasketa.

murmela

Ja tulipahan mieleen sellanenkin, ett olihan aikoinaan rääräässä ducati-cuppi... Eikä siitä oo niin montaa vuotta ees. Ett niinku mitä Honda keksi ja mitä ei?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

paaton


LainaaSuomessa ensi kaudella starttaava uusi KTM RC 390 CUP tulee olemaan tulevaisuudessa suomalaisen Road Racingin ykkösluokka.


Onkohan tässä jo huomattu stockien ja tonareiden poistuvan muihin sarjoihin?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: paaton - 19.12.14 - klo:20:51

LainaaSuomessa ensi kaudella starttaava uusi KTM RC 390 CUP tulee olemaan tulevaisuudessa suomalaisen Road Racingin ykkösluokka.


Onkohan tässä jo huomattu stockien ja tonareiden poistuvan muihin sarjoihin?

Jos nykynen tahti jatkuu niin ei kummonen luokka tartte olla, että on osallistujamäärältään Suomen suurin. YCC sitä oli useamman vuoden, mutta kovasti sekin on alkanu köyhtymään.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

19.12.14 - klo:22:39 #28 Viimeisin muokkaus: 19.12.14 - klo:22:41 käyttäjältä Mikko K.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.12.14 - klo:22:27


Lainaus käyttäjältä: paaton - 19.12.14 - klo:20:51

Onkohan tässä jo huomattu stockien ja tonareiden poistuvan muihin sarjoihin?
LainaaSuomessa ensi kaudella starttaava uusi KTM RC 390 CUP tulee olemaan tulevaisuudessa suomalaisen Road Racingin ykkösluokka.



Jos nykynen tahti jatkuu niin ei kummonen luokka tartte olla, että on osallistujamäärältään Suomen suurin. YCC sitä oli useamman vuoden, mutta kovasti sekin on alkanu köyhtymään.

Kolmen hengen luokat sopii hyvin nyky hyvin vointi suomeen.. kaikki saa pokaalin eikä kenellekään tule paha mieli. En tiedä miten tää poikkeaa cbr cupista tai ducatilla ajelusta, mutta jotenkin tähän astisista viritelmistä ktm vain uppoaa henkilökohtasesti parhaiten.

pena1

KTM RC 390 CUP pyörä on varmasti enemmän kilpapyörä kuin ceparit.
Jotka on tyttöjen katupyöriä. SML:n kiinnostuksen ymmärtä kun homman takana on joku Aki Ajo, joskus nimen olen kuullu.

Uskoisin olevan tosi hyvä luokka korvaamaan piikit ja moto3. Toivon että moni nuori tarttuisi tilaisuuteen.

Sitten harrastelijat täyttämään ruudukkoa lisäksi.

Powered by EzPortal