Tuunink

Aloittaja murmela, 27.02.15 - klo:00:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

27.02.15 - klo:00:37 Viimeisin muokkaus: 27.02.15 - klo:00:40 käyttäjältä murmela
Teurastamon teko alkoi Alppen-Fhhöön-RemmiTurbon panemisella reikään joka oli seinässä (ks kuva I, toim huom. remmi puuttuu kuvasta). Sillä ylipaineistetaan AlppiMaja, jolloin ilman happisaturaatio kasvaa ja työn Teho nousee.
Korkea happisaturaatio luo myös korkean luokan Atmosfäärin itse potilaalle eli @app n bimmerille, johon on tarkoitus tehdä hieman ergogeometrisia muutoksia/föönink.. eiku thuunink-ia.

Kuva kaksi esittää majaa puoli valmiina. Ts katto on melkein puoliksi kiinni.

Katto (kuvassa III) kestänee helposti muutaman kilobaarin ylipaineen ilman räjähtämistä. Joten AlppiMajan sisällä tapahtuvaan työn tekoon on odotettavissa exponentiaalinen Teho.

Ja kuvassa IV; AlppiMaja valmiina Baijerin Helmen saapumiselle. Huomatkaa majan kantavien rakenteiden tukevuus, varssinkin se kulmaa tukeva kulma rauta.

Rakennus projekti vei noin 2*8*2 mies työ tuntia kahdelta (ehkä jopa vähän venyi), johtuen ilman heikosta happisaturaatiosta, joka aiheutti ns humaltuneen olo tilan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Tuonne kun menee lasikuituhartsin kans niin johan on hauskaa :)

murmela

27.02.15 - klo:21:24 #2 Viimeisin muokkaus: 27.02.15 - klo:21:25 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 27.02.15 - klo:08:48
Tuonne kun menee lasikuituhartsin kans niin johan on hauskaa :)
En mä nyt sentään ihan tyhmä ole. Ostan esim tommsen niin pärjää vaativimmissakin Alppi-oloissa.
https://www.varusteleka.fi/fi/product/bw-kaasunaamari-m62-m65-kaytetty/8319

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Aina roiskii kun paineella roiskitaan, joten myös lattia on hyvä suojata paineenkestävällä pinnalla, kuva V. Jolloin ei myöskään haittaa vähän suuremmatkaan "Oho, ei ku..." -tilanteet. Vaan voi roiskia menemään täysin hallitsemattomasti, ja suurella intensiteetillä ja Teholla.

Ja itse potilaskin mahtuu teurastamoon oikein hyvin, kuva VI.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mane

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.03.15 - klo:20:20
Aina roiskii kun paineella roiskitaan, joten myös lattia on hyvä suojata paineenkestävällä pinnalla, kuva V. Jolloin ei myöskään haittaa vähän suuremmatkaan "Oho, ei ku..." -tilanteet. Vaan voi roiskia menemään täysin hallitsemattomasti, ja suurella intensiteetillä ja Teholla.

Ja itse potilaskin mahtuu teurastamoon oikein hyvin, kuva VI.
Ekana laitat sen APPn tota seinää vasten ja maalaat sen silhuetin seinään!!!
innocent_1

murmela

Sit ei muuta ku potilas pakettiin VII, ja paketti kiinni, VIII ja Alpha Tools lamellilaikka laulamaan.
Lopputuloksena vitullinen määrä pölyä, XI, ja paljasta pintaa, X.
On se vaan kiva tehä hommia kunnon vehkeillä, kuva IX. Noiden lisäksi hupullinen M3-maalarihaalari. Ei ahistanu pöly henkee.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Vähän vapaalla kädellä taiteilua, XII, sinneppäin, ja dremeli laulamaan.
Selkänoja, XIII, oli liian pieni.
Joten tilalle tulee riittävän ISO selkänoja, XIV.
Kakkukippo, XV, pahvista ja teipistä.
Ja kakku, XVI, yöksi kypsymään.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

06.03.15 - klo:22:44 #7 Viimeisin muokkaus: 06.03.15 - klo:22:46 käyttäjältä murmela
Moni urtsikakku, XVII, seuraavana aamuna päältä turpea ja kaunis.

Päivän juhlakalut, XVIII. Ohutleipä-machete on ihan päällikkö urtsin vuoleskeluun. Myydään myös esim M-kaupassa nimellä Villa Veitsi. P50V-karkeuksinen MILF-paperi on myös oivaa urtsin hinkkaamiseen ja hankaamiseen.
Pullourtsi on aina yhtä perseestä. Ja tällä kertaa ois pitäny vieläpä käyttää urtsii joka kestäis AlppiTeurastamon kirpakkaat olosuhteet. Helppo sanoo näin jälkikäteen tietenkin. Ei meinaa perus-urtsi-kakku, XIX, kovettua millään, f*k, manjana manjana.

3D-hämy-suunnittelua, XX & XXI. Orginaal-takakatteen yläpuoliskossa on 4 diagonaalipintaa (onko oikee sana ko tapaukseen?) molemmin puolin, eli 8 yhteensä. Niitä apuna käyttäen yritin hieman keventää tunnelmaa, ja välttää megalomaanista ja mazziivista lopputulosta. Ja sovittaa selkänojaurtsipalikka siinä samalla jo olemassa olevan katteen muotoihin. Jäi viel vähä vaiheeseen.

Penkin sivuihin, XXII, tarvinnee keksii kans jotain keventäjää. Toki sen vois jättää maalarin huoleksi/ maaleilla huijaamalla se onnistuis helposti.
Mut jos jollain on ideaa miten tommonen pinta rikotaan rakenneoptisesti kusettamalla okulääriä, niin vinkkii kiits?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa


murmela

Urtsi-kakku ei ollu vieläkään kokonaan kovettunu, joten hetken pähkäiltyäni kaapisin löysät keskeltä pois, XXIII, reunat oli ok. Ja ennen uutta urtsii kukkaruiskulla pinnat märäks, vähän urtsii, lastalla isoimmat kuplat pois, ja lisää vettä, ja lisää urtsii, jne. Vesi näytti tepsivän, ja kakku kypsy todella nopsaan verrattuna urtsikakkuun ilman vettä. Huomenna sit näkee onko läpikypsä laakista. Hieman myöskin "paklasin" urtsilla  puolivalmiita pintoja. XXIV.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Datapellepeloton  bowdown_1

murmela

08.03.15 - klo:22:01 #11 Viimeisin muokkaus: 08.03.15 - klo:22:04 käyttäjältä murmela
Atmosfääriä piristää kummasti autotallimankka (2*1500W päätteet, 2*2*15"/500/2000W kaapit), 24, joka soittaa hyvää poppia, 25.
Työstötarvikkeet, 26.
Veistelyä, raspausta, hiontaa, piirtelyä, 27.
Kylki veistettynä, 28.
Kylki hiottuna koveraksi, 29.
30, penkin tasaisen pinnan leveys minimissään 110 mm keskilinjasta mitattuna. Ts persettä voi hilata ainakin sen verran sivuun, ilman että tuki häipyy (niin kuin normisatulassa tekee).
Pölyt vois olla esim ketjussakin, 31. Parin kolmen euron panostus elmu-kelmuun on ihan jees.
Veistelytuotteita, 32.
Ja lopuksi taas vettä, 33, ja urtsii.
Nii satula näyttää melkein samalta ku tullessa, 34.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

shyhander

Jos uretaani ei kovetu niin ei ole tarpeeks kosteutta ilmassa, se kun vaatii sitä vettä kovettuakseen. Mut tää ilmeisesti oli tiedossa kun vettä lisättiin.

murmela

Lainaus käyttäjältä: shyhander - 09.03.15 - klo:09:36
Jos uretaani ei kovetu niin ei ole tarpeeks kosteutta ilmassa, se kun vaatii sitä vettä kovettuakseen. Mut tää ilmeisesti oli tiedossa kun vettä lisättiin.
Joo toi talli on normaalia huoneenlämpöä viileämpi, joten ilmassa on sen takia myös vähemmän kosteutta. Lisäks toi lasikuitu ei päästä kosteutta läpi, niin "nyt kävi näin". Olishan se odottamalla ehkä imeny ilmasta riittävästi kosteutta kovettuakseen, mutta siin ois kestäny päiviä.

Ja tosiaan koskee tommosta halpaa perus 1-komponentti raksa-urtsii. 2-komponentti-urtsi sit taasen ei tarvi vettä kovettuakseen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Rupeis vissiin niinku selkänojan ja satulan muoto oleen abaut siinä. Hassuu miten toi näyttää kuvissa (2D) ihan erilaiselta ku luonnossa (3D).
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal