SM RR Kemora 13-14.6.2015

Aloittaja pienisopoapina, 11.05.15 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

MOTORSPORTTIA
Olipa se taas motorsporttipäivä - iloineen ja suruineen.
Aamulla satoi Raahesta Kaustisille asti. Kemoran lähellä selkeni. Yleensä päinvastoin. Superbiket sai aika-ajoon kuitenkin arpoa kummilla kumeilla ajetaan. Mikko_K laitto sliksit alle ja komensi minut ja Raukkiksen varikolle pukkien ja sadekelin renkaiden kanssa. Ei tarvinnu vaihtaa. Lopussa ajettiin parhaat ajat slikseillä.
SSC:n aika-ajettiin oli selkeesti kuivan kelin renkailla. Aikani 1.16 ja jotain riitti kolmanteen ruutuun. Weeperi paalulle.
600 kisassa "tallikaveri" Raukkis ajeli mukavasti loppuremmissä. Lyhyen kisan aikana useita ohituksia.
1000 kisassa toinen "tallikaveri" Mikko_K hienosti kans kolmas. Slowrideri kans kolmas A:ssa. airrev_1 
SSC:ssä oli sitten sitä motorsporttia. Ensin varikkonaapurin kaverilla laukesi Honda aika-ajossa. Toivottavasti uusi motti löytyy pian.
Kisa alkoi itsellä mukavasti. Menetin alkukierroksella sijoja. Kisan nopea Musta hevonen lähti takarivistä, otti Weeperin kiinni ja he lähtivät vetään joukkoa. Perässä pari etelän kaveria. Itse olin heti kannassa ja suunnittelin tarkkailevani kavereiden ajelua ja lähteä kokeileen ohitusta paikan auettua. Ihan kivasti pysyin perässä ja luotto Yamahaan alkoi löytyä.
Sitten kuitenkin kaverit osui toisiinsa ja minä meinasin ajaa romuihin pahki. Paluusuoran jälkeisessä vasurissa. Eka jätti aukon, jonka toinen käytti hyväkseen. Eka ei kuitenkaan huomannut toista ja leikkasi eteen. Hetken näytti että pysyvät pystyssä, mutta melkein käsi kädessä kaatuivat. Tuossa paikassa ajetaan erilaisilla linjoilla ja nyt oli onnettomampi seuraus siitä.
Kisahuuma menikin siinä. Musta hevonen ja weeperi katosivat näkymättömiin. Tiesin että kiinni en saa, joten rupesin ajamaan "varman päälle" pronsista. Mutta maalissa järkkäri työnsi minut pois kolmen parhaan tarkistusalueelta. Pienen painin jälkeen selvisi että olin saanut aikasakon varaslähdöstä. per**le. Pikkusen pyörä nyökkäs, mutta varmasti reilun kaksi sekunttia olin paikallaan ennen kuin valo sammui.
Onneksi takana tuli tallikaveri ja melkein olin iloisempi hänen pronsistaan kuin oisin omasta ollut. Hienoa Raukkis !

Yamahalla paras aikani Kemorassa on nyt yli 1.16. Vanhalla Susukilla ajoin alle 1.14. Paluumatkalla jo suunnittelin laittavani Jamahan myyntiin, mutta ostakaa ny joku tuo susuki pois (1600e). Ostan sillä rahalla Jamahaan öhlinssit jollaiset susukissakin oli.

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

14.06.15 - klo:14:43 #17 Viimeisin muokkaus: 14.06.15 - klo:17:45 käyttäjältä pienisopoapina
Mikko_K pokal_gold
Soppa ajoi vanhalla kikserillä 1.11.215 peukku_1

Pari tunnelmakuvaa lauantain kisan jälkeen: https://picasaweb.google.com/117297387746572440148/Kemora15
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

Sattuisko jollain oleen videota SSC:n lähdöstä ? Vois opetusmielessä katsella mun varaslähtöä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jamppa

Fasessa stone racing sivuilta löytyy lähtö.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Jamppa - 15.06.15 - klo:20:17
Fasessa stone racing sivuilta löytyy lähtö.

Kiitti sulle ja kuvaajalle.
https://www.facebook.com/293722160816089/videos/384243808430590/

Pieni nykäys ja parin sekunnin odotus valojen sammumista. Eli tarkkana saapi viivalla olla.
Säännöissä lukee jotta : "Jos ajaja lähtee liikkeelle ennen punaisen valon syttymistä tai ajajan moottoripyörä liikkuu eteenpäin sen jälkeen, kun punainen valo on sytytetty, määrää kilpailunjohtaja varaslähtörangaistuksen. Ajajaa rangaistaan lisäämällä hänen tulokseensa (aika) 20 sekuntia. Rangaistuksesta ilmoitetaan mahdollisimman nopeasti hänen varikkoavustajilleen sekä 2 kierroksen ajan myös ajajalle lähtöviivalla näytettävällä varaslähtötaululla ("varaslähtö" tai "jump start") jonka yhteydessä näytetään ajajan kilpailunumeroa."
Itse en kiihkoissani varaslähtötaulua huomannut.

Opetus:
- Pysy tarkkana liikumatta.
- Jos epäilet saavasi rangaistuksen, niin lähde menemään odottamatta valon sammumista
- Tarkkaile nouseeko kyltti
- Jos kyltti nousee, niin aja 20 sekkaa kovempaa kuin muut






www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

raukkis

Kirjotellaas ny tänne joku rivi tuosta lauantaista. Olin talvella luvannut @MarkoL osallistua johonkin jokkiskisaan kesällä. Kemora sopi parhaiten aikataulu/-finanssipoliittisesti sen lupauksen pitämiseen. Ajo ei ollut sujunut lainkaan niinä vähinä hetkinä, kun olin kaudella radalla käynyt. Joten usko sijoittua jollekin muulle sijalle, kuin selkeälle peränpitäjän paikalle oli olematon. Ilmottauduin kuitenkin myös b600 lähtöön, kun se tuli ns samaan rahaan. Tästä epäuskoisesta tilanteesta huolimatta, sain edellisenä vkonloppuna kannustusta osallistua kisaan. Säestettynä rohkaisevilla kommenteilla, jotta jälestäpäin harmittaisi jos en lähtisi.
Kisaviikonlopun koittaessa vauhti oli vaatimatonta myös pe harjoituksissa. Empiminen jatkui ainakin b600 lähdön osalta. Varsinkin, jos sataisi aamulla, kuten oli luvattu. Kisaankaan kun ei kuulemma pääse, jos ei ole ajanut kolmea aika-ajo kierrosta ja alittanut indeksiä. Aamun valjettua sateisena päätin, etten lähde horjumaan sm kuskien sekaan, kun kierrostakaan en ollut ikinä märällä ajellut. Herrojen @Mikko K. sekä @rranta vilpittömän tsempin jälkeen sain hetkellisen uskalluksen hetken lähteä kuitenkin mukaan ja sitten tuli kiire. Reilu puoli tuntia aika-ajoon ja kaikki kesken renkaiden tasapainotusta ja vaihtoa sekä muita perusrutiineja myöten. No eipä ehtiny jännittää enää enempää. Olin kai sitä tehnyt jo useamman päivän. Aika-ajo tuli suoritettua ja pysyin pystyssä. Indeksikin alittui. Hieno hetki.

Välissä ssc aika-ajo, tästä ei oikein mitään mainittavaa. Keli oli jo kuiva. Samaa tasoa kuin muukin vuoden kurvailu. Oli kuin hampaat irvessä vedetty harjoitussetti. Hirveä yritys ilman tulosta.

B600 lähtö oli sitten sanoisinko jotakuinkin surkean ja huonon välimaastosta. Ekaan mutkaan viimeisenä, mutta siihen oli sitten vähän mopot tunkemassa keskenään samaan linjaan niin pääsin vähän varkain joistakin ohite. Yllätyin kun eivät sitten heti kuitanneet. Tämän jälkeen yritin saavuttaa edellä olevaa Viron vahvistusta ja huomasin etten ainakaan jää ja paikoin pääsen jopa lujempaa. Kai siinä hiljakseen taisin saavuttaa ja tuntui oikealta kisaamiselta, kun pääsi jo hetkittäin miettimään ohituspaikkaa. Viimeiselle kierrokselle lähdettäessä ajattelin, että yritän vielä ohittaa, mutta ei haittaa vaikka ei onnistuisikaan. Liekö sitten tullut hänellä sitten tekn ongelmia tai vaihdemissi tms mutta kolmos-nelosmutkan välissä sitten pääsin edelle hiukan helposti. Maaliin päästyäni olo oli kuin voittajalla. No sellainen olinkin. Olin voittanut itseni. Jo toistamiseen saman päivän aikana.

Jokkiskisa siihen päälle oli sitten jo taas pohdinnassa. Jaksanko ajaa. Flunssa painanu päälle ja unet ollut vähissä. Tavoitteet saavutettu ja ylitetty. Eipä auttanut. Eikä siinä taas annettu lupaa perääntyä. Sinne lähet ku oot ilmoittautunut kävi käsky. Prkl.

No siinä kävi sitten kuten söpöapina kirjoitti. Tuli mieleen veikkauksen mainokset. Vain veikkaamalla voit voittaa tai tässä tapauksessa vain osallistumalla voit päästä palkinnoille. Eihän siinä mitkään rataennätysten rikkojaiset ollu ja yksin ajelua se oli alun jälkeen, mutta oli aika mukavaa saada jotain konkreettista muistoa osallistumisesta.

Tuli vähän pitkä stoori tavallisen kurvailijan kisailusta, joka kalpenee monien osaavien ja nopeiden suorituksiin verrattuna, mutta koska edes jäähdytettynä tarjoiltavaa viskiä ei saisi kuulemma pitää pakastimessa, siirsin sisällön +37 asteiseen mahalaukkuun. Kiitokset vielä edellä mainituille, koko stoneracingin väelle ja @Xper77i :lle ja muille jotka kannustivat, rohkaisivat ja loivat tähänastisista parhaan ratapäivän. Tämän takia kannatti harrastusta jatkaa, vaikka välillä turhautti.

Ai niin. Se tärkein mitä tässä yritän sanoa on, että hauskaa ja hienoa voi olla, vaikka ei a/b/ssc tms muun luokan voitosta taistelisikaan. Ennen kaikkea kisan luovat kuskit. Ei tilasto, racecrono tai laptimeri. Ottakaa osaa....Kisoihin. Edes kerran.

Nitrous

^Näitä kokemuksia tarvitaan lisää, että uusi porukka uskaltautuu viivalle. Hienoo raukkis!!!
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

MarkoL

^ Komppaan edellistä.
Esimerkkillistä toimintaa raukkikselta !
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

eri-ernesti

Tais taas yhdelle tulla naama sen nimimerkin taakse. Oisit vaa menny sunnuntainaki ajamaan...
Meikäläisellä on nyt lähteny äänikin. Ois pitäny vaa skipata koko hel***in kisavloppu kunnon puolesta, muuten oli kyllä helkkarin mukavaa. Jospa sitä Pärnuun sais jo ittensä kuntoon...

Lars

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 15.06.15 - klo:22:34

Ai niin. Se tärkein mitä tässä yritän sanoa on, että hauskaa ja hienoa voi olla, vaikka ei a/b/ssc tms muun luokan voitosta taistelisikaan. Ennen kaikkea kisan luovat kuskit. Ei tilasto, racecrono tai laptimeri. Ottakaa osaa....Kisoihin. Edes kerran.


Word. Hauskuus hommasta tuntuu monella katoavan sitä mukaa kun nopeus kasvaa ja menestystä tulee. Hauskimmat ja muistettavimmat kisat on usein ne ensimmäiset. Kisaamaan vaan jos osallistuminen edes joskus on käynyt mielessä!

raukkis

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 16.06.15 - klo:08:34
Tais taas yhdelle tulla naama sen nimimerkin taakse. Oisit vaa menny sunnuntainaki ajamaan...
Meikäläisellä on nyt lähteny äänikin. Ois pitäny vaa skipata koko hel***in kisavloppu kunnon puolesta, muuten oli kyllä helkkarin mukavaa. Jospa sitä Pärnuun sais jo ittensä kuntoon...

Tuo onkin ainut asia mikä vähän harmittaa kun ei sunnuntaina kisannut. Olis varmasti ollut hyvät skabat siellä häntäpäässä. Näytti koko kööri saaneen lisää vauhtia. No toisaalta olo oli sellainen ettei ajamaan kyllä olisi jaksanut lähteä.


murmela

Tietääkös joku mistä syystä Vesa Kallio diskattiin RC390 kisan tuloksista. Jotain mainintaa oli vaihteista, mut mit vit...?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.15 - klo:22:17
Tietääkös joku mistä syystä Vesa Kallio diskattiin RC390 kisan tuloksista. Jotain mainintaa oli vaihteista, mut mit vit...?

" Kisan jälkeen Kallio diskattiin vaihderattaiden kokoa koskevan sääntörikkomuksen vuoksi"
https://www.facebook.com/rccupfinland/posts/434480140087516:0

Säännöt sanoo sallituiksi muutoksiksi:
Eturatas
44-hampainen takaratas
46-hampainen takaratas
http://www.moottoriliitto.fi/@Bin/1364832/KTM_RC390_Cup_s%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t_FI_SC.pdf

Powered by EzPortal