Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 02.05.12 - klo:12:15
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.05.12 - klo:10:54
Lainaus käyttäjältä: app - 02.05.12 - klo:07:46
Imottelisitko Nurmela, milloin olet tulossa Alastaroon
6.5 jos ei oo iha paska sää.
11.-13.5 vaikka olis paska sää.

Hyvä. Jos 6.5. mopo on kotona, ja hyvä sää, ja muuten 11.-13. päivä.

Murmela buukattu alustahommiin myös Botniaringille 2.6, säävarauksella...siellä onkin jo jono ruuvattavia. hesse_ok

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 02.05.12 - klo:08:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.12 - klo:08:22
Tuohon paluusuoralle tullessa saa muuten suhteellisen hyvin toimivankin alustan pumppaamaan jos se viimenen kaasunavaus siitä vasurista tulee piiskakaasuna. Itsellä oli tuota ongelmaa keinumisen kanssa paluusuoralla, mutta kun jätti piiskakaasun pois, poistui ongelmakin.

Ei auttanut mulla vaikka kuinka varovasti koitti.

Hyviä pointteja tuossa sun viestissä. Toi mun kommentti oli lähinnä tuollainen yleishuomio mitä kulmikkaalla kaasunkäytöllä voi saada aikaan. Tuo oli yksi niitä ahaa-elämyksiä minkä opin viime kesänä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

02.05.12 - klo:19:40 #92 Viimeisin muokkaus: 02.05.12 - klo:20:04 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.12 - klo:17:06
Lainaus käyttäjältä: app - 02.05.12 - klo:08:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.12 - klo:08:22
Tuohon paluusuoralle tullessa saa muuten suhteellisen hyvin toimivankin alustan pumppaamaan jos se viimenen kaasunavaus siitä vasurista tulee piiskakaasuna. Itsellä oli tuota ongelmaa keinumisen kanssa paluusuoralla, mutta kun jätti piiskakaasun pois, poistui ongelmakin.

Ei auttanut mulla vaikka kuinka varovasti koitti.

Hyviä pointteja tuossa sun viestissä. Toi mun kommentti oli lähinnä tuollainen yleishuomio mitä kulmikkaalla kaasunkäytöllä voi saada aikaan. Tuo oli yksi niitä ahaa-elämyksiä minkä opin viime kesänä.

Matalapainerenkaalla vasta alkoi tämä homma, kun pirellillä sai painaa ihan kuinka vaan. Luulen (en todellakaan tiedä) että rengas painuu siinä voimakkaasti läjään, ja tulee jonkinmoista vetoa myös sivusuunnassa, kun kallellaan pystyy siinä avaamaan kovaa, pikku hiljaa kaasua kiristäen. Toinen juttu on myös se, että saattaa olla etupyörä íhan iinä ja iinä, onko maassa kiinni, ja tämä panee vatkaamaan.
Ens kerralla laitan Sacsin shimmatun pampun taka Kemoraan, ja siten palataan asiaan. Ahvenistolla Öhlari hyppyytti kanssa varikkosuoran ylämäessä ihan samalla tavalla (Öhlinsillä). Sen sijaan Sacs, vielä pehmeämmällä seoksella, antoi avata ihan surutta. Meni kun kiskoilla. Jos Sacs poistaa kaikki ongelmat, lähtee Öhlins myyntiin, oli vika miehessä eli patukassa  >:( Kupariselle kun esitin tämän asian, tämä sanoi että rallipuolella Öhlinsit on heitetty jo lepikkoon, ja valtamerkki on Sacs.
Molemmat varmsti hyvää kamaa tekee, mutta jos pannaan hintaluokkavaatimukseksi ~1000+ €, kuka tietää missä kohtaa kumpi on parempi (vai kampi).

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.05.12 - klo:11:01
Soittokierros suoritettu ja päädyn lähettämään alkuperäisen Jarkko Honkaselle MP-huoltoon.
Tuntui todella asiansa osaavalta ja mukavalta kaverilta, tuumas että siitä saa vähintäänkin mun käyttöön passelin shimmaamalla ja vähän enemmänkin.
Munkin takapamppu ois käyny siellä, mut siit ei ois saanu dynolappua, mikä sinänsä outoa, ennen ja jälkeen tilanteista, ei vaikka ois maksanu ekstraa, joten shimmasin sit ite, per**le. Pitäköön dynonsa. Asiansa osaa varmasti, mut ku mä oisin halunnu nähä lukemat/skäppyrät ja verrata niitä omaan persdynoon, nii jäi sit ko palvelu käyttämäti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.05.12 - klo:15:35
Lainaus käyttäjältä: app - 02.05.12 - klo:12:15
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.05.12 - klo:10:54
Lainaus käyttäjältä: app - 02.05.12 - klo:07:46
Imottelisitko Nurmela, milloin olet tulossa Alastaroon
6.5 jos ei oo iha paska sää.
11.-13.5 vaikka olis paska sää.
Hyvä. Jos 6.5. mopo on kotona, ja hyvä sää, ja muuten 11.-13. päivä.
Murmela buukattu alustahommiin myös Botniaringille 2.6, säävarauksella...siellä onkin jo jono ruuvattavia. hesse_ok
2. ja 3. toim huom.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Mä kuukletin ja soittelin ennen tuota Mp-huoltoa myös paikalliselle(Ari Perkiömäki)kaverille, ei vastannut ja jätin soittopyynnön.
Soittikin takas tuossa iltasella ja sanoi tehneensä shimmauksia pyöriin ja kelkkoihin jo pitkän aikaa, tuli täytenä yllätyksenä mulle, en tiennyt et täälläkin päin joku niitä tekee. :o
Noh, hän sitten sanoi, jotta tuo tänne vaan...purin pampun irti ja vein sinne.
Katotaan mitä hän saa aikaan, ei se ota jos ei annakkaan ja melkosen iso etu kun oli tuossa vajaan 10 km:n päässä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.05.12 - klo:21:08
Mä kuukletin ja soittelin ennen tuota Mp-huoltoa myös paikalliselle(Ari Perkiömäki)kaverille, ei vastannut ja jätin soittopyynnön.
Soittikin takas tuossa iltasella ja sanoi tehneensä shimmauksia pyöriin ja kelkkoihin jo pitkän aikaa, tuli täytenä yllätyksenä mulle, en tiennyt et täälläkin päin joku niitä tekee. :o
Noh, hän sitten sanoi, jotta tuo tänne vaan...purin pampun irti ja vein sinne.
Katotaan mitä hän saa aikaan, ei se ota jos ei annakkaan ja melkosen iso etu kun oli tuossa vajaan 10 km:n päässä.
Pistetää sama vielä linkkinä  http://www.perkiomakimotorsport.com/perkkiksenpaja/
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

02.05.12 - klo:21:38 #97 Viimeisin muokkaus: 02.05.12 - klo:21:42 käyttäjältä jarska
Prkl, nii tohkeissaan et linkkikin unohtui. :D

Jos ei shimmaus tuota toivottua tulosta, niin yks mielenkiintoinen mulle oli myös Bitubo.
Ilman hydraulista esijännityksen säätöä sais noin 900€ hintaan, on hiukan halvempi kuin Ööläri ja kovasti Stormin iskari-kaveri sitä kehui. confused_thinking

Stormin tyyppi kyseli kaikki käytöstä, mun painosta, pituudesta, ajotyylistä lähtien ja sanoi et näillä tiedoilla voidaan tohon hintaan tehtaalta tilata oikee jousi, kuulosti ainakin vakuuttavalta.

Juha_K

Missä hintaluokassa pyörii etuiskareiden shimmaus? Takaiskarissa (Öhlins) tuntuu säädöt riittävän hienosti, mutta edessä saakin sitten laittaa menovaimennuksen liki kiinni.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

app

02.05.12 - klo:22:56 #99 Viimeisin muokkaus: 02.05.12 - klo:23:00 käyttäjältä app
Vaihtoehtoja tosiaan on planeetta täynnä.
Itse sain tänään tietää, että oma öhläri on nyt shimmattu, ja kohta pääsen taas kiroilemaan varikoille, että mikä pe*kele nyt mättää.
Ainakaan ei säätövara pitäis loppua. Ensin koitan pitää näppini irti joka ikisestä ruuvista, niin kauan kun asfasltilla pysyy mopo.

Ne säädöt, mitkä mulle laitettiin kemorassa, oli kaiketi aika samat, kuin maestrolla itsellään, kun totesi testattuaan, että "tosi hyvä nyt, mistään muusta en erottanut omasta moposta, kun tuosta kirkkoveneestä, joka näkyy silmään mittaria katsoessa". 5 kg painavampi, ja siinä ne erot onkin.
Se menee kyllä todella hyvin minne haluaa, ja hiukan sellainen tuntuma oli, että ikään kuin pakottaa tulemaan ainakin moottorijarrulla mutkaan sisään, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Saattaapi olla, että pakottaa opettelemaan oikeampaa lähestymistä, kun ei saa pintakaasulla rullailla puolta suoran mittaa ennen sisäkanttaria.

jarska

Alustavia tiedusteluja tänään tehty ihan vaan mielenkiinnosta ja WP:n kohdalla on ongelmia toimituksissa/talousjutuissa, ei kuulemma saa tilaamallakaan, näin kerrottiin Bikefoxista.
Myöskin puhuttiin kovista hinnankorotuksista, jos alkaa taas tavaraa tippumaan.

jarska

Bitubon tehtaalta tuli tietoa, kun tosiaan annoin mahdollisimman tarkat tiedot ittestäni ja moposta.
Eli heidän insinjöörien mukaan mulle sopivampi jousi Bitubon pampun mukana olis 95N/mm, tossa originaalin ympärillä on nyt se Öölärin 100N/mm.
Toimittavat kyl samaan hintaan myös satkun jousella jos niin halluupi.

Mä nyt tässä vaan herkuttelen, vaikka oma pamppu onkin shimmattavana. ;D innocent_1

app

07.05.12 - klo:09:31 #102 Viimeisin muokkaus: 07.05.12 - klo:09:34 käyttäjältä app
Eilen hain mopon, ja nyt on TTX shimmattu. Se on nyt myös säädetty menovaimennuksen osalta selkeästi tiukemmalle, mitä alkuperäinen pamppu antoi mahdollisuutta. On kyllä nyt kova tuntuma. Se jää nähtäväksi, mikä on Alastaron vauhtimutkissa meininki. Sunnuntaina toivottavasti pääsee vetäisemään muutaman rennon ykskaksseiskan. Tai lepikkoon.

Wehnä kertoi ongelman olleen erittäin yksinkertainen; Jousi oli liian jäykkä, ja vaimennuksen kapasiteetti liian pieni. Se aiheuttaa Buimurilla tilanteen, jossa kovavautisissa mutkissa paine tulee wäkewän moottorin, ja pitävän kumin takia liian suureksi, ja koko homma on ikään kuin vieterin varassa. Jousi potkii koko ajan persiille, kun vaimennus ei riitä. Alkuperäiselläkin säädöllä, kun laitettiin kokonaan kiinni vaimennusruuvi, se oli erittäin hyvä. Nyt kuitenkin on kapasiteettia, esim. Ahveniston varikkosuoran mäkeen vetää riittävän tiukalle että varmasti ei pompota.

Jousitus oli saman tyyppinen kuin hevoskärryssä, joka antaa miellyttävän kyydin, mutta sopii paremin rouville ja herroille, jotka eivä kiiruutta halua pitää, vaan nautiskelevat matkan teosta vaikkapa lintuja bongaillen.

Tällaista asiaa korosti Wehnä: Jos takajousi on liian jäykkä, se tekee perän irtoamisen äkkinäiseksi ja arvaamattomaksi, kun taas löysempi jousi on helpompi hallita pidon lipsahtaessa.

jarska

Jaaniin, munkin tilanne päivitystä...
eli nyt on shimmattu takapamppu paikoillaan.

Sinne laitettiin WP:n öljyt+meno - ja paluupuolelle lisää jotain shimmilevyjä, mä näistä tiedä.
Säädöt nyt suurinpiirtein puolessa välissä, entisen "kaikki täysillä" sijaan.

En ole käynyt vielä ajamassa, mut mitä tuossa paikallaan pompin niin melkosen jäsäkältä vaikuttaa. :o
Pari päivää enää ja pääsen Botnialle testaamaan, mielenkiintoista. airrev_1

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.05.12 - klo:09:44
Jaaniin, munkin tilanne päivitystä...
eli nyt on shimmattu takapamppu paikoillaan.

Sinne laitettiin WP:n öljyt+meno - ja paluupuolelle lisää jotain shimmilevyjä, mä näistä tiedä.
Säädöt nyt suurinpiirtein puolessa välissä, entisen "kaikki täysillä" sijaan.

En ole käynyt vielä ajamassa, mut mitä tuossa paikallaan pompin niin melkosen jäsäkältä vaikuttaa. :o
Pari päivää enää ja pääsen Botnialle testaamaan, mielenkiintoista. airrev_1

Sama täällä. Nyt puolivälissä säädöt, mutta tuntuma kovempi painellessa. On kuulemma nyt sama säätö, kuin jollain minun painoisella kaverilla, jonka nimen mainitsi, mutta en muista.

Kehotti aina muuttamaan säätöä relusti, eli vaikkapa 5 naksua kerrallaan. Muuten menee arvuutteluks, kun ei kuitenkaan naksu pari tee merkittävää muutosta, ja tuo 5 kertoo varmasti, oliko suunta oikea vai väärä. Hienosäätö sitten erikseen, jos tarvii.

Powered by EzPortal