Moottorijarrun vähentäminen ei RBW mopossa?

Aloittaja Juha_K, 11.07.15 - klo:08:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juha_K

Miten moottorijarrua pystyy vähentämään mopossa, jossa ei ole ride-by-wire systeemiä. Lähinnä tarkoitan muita keinoja 
kuin tyhjäkäynnin nostamista. Sitä ei pysty nostamaan yli 2000rpm ISC-vikakoodin takia. 

Kyseessä GSX-R K8 1000 ECU ja moottorijarrun polttoaineen katkaisu on poistettu. EMpro kontrolloi moottorijarrua toisioläppien avulla, mutta missään ei näy millaisia muutoksia tulee toisioläppien karttaan. Niin ei viitsisi ensimmäisenä tota alkaa testaamaan. Siinä pitäisi säätää fast idle ruuvia jne. 

Haulla löytyi Wehnän kirjoitus http://www.mprata.fi/index.php?topic=614.msg21013#msg21013
"Polttoaineensyöttö pitäisi kytkeä päälle moottorijarrussa ja tehdä syttykarttaan muutoksia."
Asia liittynee enemmän nykäisyyn kaasulle siirryttäessä, mutta saako sytkäkarttaa muuttamalla pienennettyä moottorijarrua?


ECU foorumilta:

RidgeRacer wrote:


I've always been curious has to how much effect the ignition maps have on engine braking.  All the Suzukis have these really high ignition advance numbers during trailing throttle. (TPS < 3%, at 4000rpm and up).

Is it to prevent backfiring? An anti-smog thing? Or could it be igniting the fuel that far before top dead center actually slows down the engine.
------
Adding fuel, and retarding the timing in this area will minimize the engine braking. On my Aprilia SXV I have added TONS (50%) more fuel, and have 30 degrees (45-55 stock) of timing. There is still some engine braking, however it is very minimal compared to stock.


sytkäkartta
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Juha_K

Kävin eilen Alastarolla ja testasin tota STP ohjausta. Positiivinen yllätys oli, että säädöt osui kerrasta aika hyvin kohdalleen. Ehkä jotain pientä hienosäätöä eri vaihteiden karttoihin. Nyt käytin kaikilla vaihteilla samaa karttaa. Ensimmäiset kierrokset oli aika mielenkiintoisia, mutta kunhan tohon tottui niin oli mukavampi ajaa.  peukku_1

Ennen


Jälkeen


49.4 arvosta ylöspäin alkaa tapahtua.


K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 13.07.15 - klo:10:30
Kävin eilen Alastarolla ja testasin tota STP ohjausta.
Entäs avauksissa, aukeeko secondary-läpät tarpeeks nopeesti?
Ainkin mun kawassa ne vakio ST kartat on iha perseestä, ja ST läpät on auki vasta kun koneen kierrokset nousee tarpeeks.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tamik87


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 13.07.15 - klo:14:20
Mwahhahhaa tilasin tänään tämmösen: http://www.bikehps.com/cabs/
Ja ainakin kolme sekkaa pois kierrosajoista välittömästi? Vaiko lisää mystisiä sähkövikoja? :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Taffu

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 13.07.15 - klo:14:20
Mwahhahhaa tilasin tänään tämmösen: http://www.bikehps.com/cabs/

Siis mitä kummaa toi tekee? Antaa kaasua silloin ku painaa kytkintä, vai häh?

Nitrous

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87


Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.07.15 - klo:14:00
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 13.07.15 - klo:10:30
Kävin eilen Alastarolla ja testasin tota STP ohjausta.
Entäs avauksissa, aukeeko secondary-läpät tarpeeks nopeesti?
Ainkin mun kawassa ne vakio ST kartat on iha perseestä, ja ST läpät on auki vasta kun koneen kierrokset nousee tarpeeks.

Hyvin ne aukeaa, rajoittava tekijä löytynee kaasukahvan käskijästä...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 13.07.15 - klo:19:16
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.07.15 - klo:14:00
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 13.07.15 - klo:10:30
Kävin eilen Alastarolla ja testasin tota STP ohjausta.
Entäs avauksissa, aukeeko secondary-läpät tarpeeks nopeesti?
Ainkin mun kawassa ne vakio ST kartat on iha perseestä, ja ST läpät on auki vasta kun koneen kierrokset nousee tarpeeks.
Hyvin ne aukeaa, rajoittava tekijä löytynee kaasukahvan käskijästä...
Miltä ne STP kartat näyttää kokonaisina?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.07.15 - klo:20:00
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 13.07.15 - klo:19:16
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.07.15 - klo:14:00
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 13.07.15 - klo:10:30
Kävin eilen Alastarolla ja testasin tota STP ohjausta.
Entäs avauksissa, aukeeko secondary-läpät tarpeeks nopeesti?
Ainkin mun kawassa ne vakio ST kartat on iha perseestä, ja ST läpät on auki vasta kun koneen kierrokset nousee tarpeeks.
Hyvin ne aukeaa, rajoittava tekijä löytynee kaasukahvan käskijästä...
Miltä ne STP kartat näyttää kokonaisina?
Tuollahan oli jo kuva siitä kartasta, mutta laitetaan vielä muokkaamaton.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 13.07.15 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.07.15 - klo:20:00
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 13.07.15 - klo:19:16
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.07.15 - klo:14:00
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 13.07.15 - klo:10:30
Kävin eilen Alastarolla ja testasin tota STP ohjausta.
Entäs avauksissa, aukeeko secondary-läpät tarpeeks nopeesti?
Ainkin mun kawassa ne vakio ST kartat on iha perseestä, ja ST läpät on auki vasta kun koneen kierrokset nousee tarpeeks.
Hyvin ne aukeaa, rajoittava tekijä löytynee kaasukahvan käskijästä...
Miltä ne STP kartat näyttää kokonaisina?
Tuollahan oli jo kuva siitä kartasta, mutta laitetaan vielä muokkaamaton.

Jaa se oliki noi karkee se karttaa, aattelin ett jos siit ois jääny sarake pari pois.
Mut kyl toi näyttäis jonkun verran "rajottavan" keskialueella, varsinkin jollain +70% kaasulla.
"Hyväähän" tietty tossa on se ett kaasuvastetta on käytännössä pehmennetty huomattavasti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Ja jos haluaa, nii teoriassa tosta sun vehkeestä sais modattua RBW vehkeen. Eli poistaa vaan ensiöläpät, jättää siis akselin, niin sen jälkeen toi vehe on RBW jonka kaasuvastetta voi ohjata tolla STP kartalla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.07.15 - klo:21:22
Jaa se oliki noi karkee se karttaa, aattelin ett jos siit ois jääny sarake pari pois.
Mut kyl toi näyttäis jonkun verran "rajottavan" keskialueella, varsinkin jollain +70% kaasulla.
"Hyväähän" tietty tossa on se ett kaasuvastetta on käytännössä pehmennetty huomattavasti.
Joo, voishan sitä kokeilla miltä se tuntuisi ajaa jos ne aukeaisi nopeammin, mutta keula tulee syliin aika helpolla näilläkin asetuksilla. 

Jos jaksaisi laittaa MS1/MS0 kytkimen niin olisi nopea vaihtaa eri asetuksia. Mode kytkintä ei ole niin toi on ainoa keino vaihtaa karttoja lennosta.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.07.15 - klo:21:32
Ja jos haluaa, nii teoriassa tosta sun vehkeestä sais modattua RBW vehkeen. Eli poistaa vaan ensiöläpät, jättää siis akselin, niin sen jälkeen toi vehe on RBW jonka kaasuvastetta voi ohjata tolla STP kartalla.
Äkkiseltään veikkaan, että ei tuu hirveen hyvä jos tommosta yrittää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal