Jarrujen tuunausta

Aloittaja jarska, 04.04.12 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

wbaum

Onko käytännön väliä lyökö omat letkut sylkältä satuloihin vai T-palan kautta? Pieni nirhauma tuli spotattua jarruletkusta niin vois samalla satuloiden kanssa lyödä uutta paskaa. Tietty nyt samalla vois lyödä jarrupaineanturin kiinni tai ainaki valmius sille.

Onko joku oulun seudulla teettänyt letkuja liikkeessä?

Juha_K

31.07.15 - klo:12:36 #601 Viimeisin muokkaus: 31.07.15 - klo:12:40 käyttäjältä Juha_K
^Pistä sellain kuin kunnon kisavehkeissä. Eli yksi letku pääsylkältä ja haaroitus ennen alakolmiota.



Onko joku modannut vakioista tällaisia? Vai onko vakiomäntien materiaali liian heppoista? Ei sillä, että olisi ongelmia jarrujen kanssa, mutta jos talvella on ylimääräistä aikaa...
http://www.reactiveparts.com/kawasaki-zx10-r-castellated-front-brake-caliper-pistons-41900-p.asp

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Birke

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 30.07.15 - klo:16:22
Onko joku oulun seudulla teettänyt letkuja liikkeessä?
Itse olen teettänyt teräspunosletkut tuolla http://www.ape-import.com/
Karunnäköinen paikka, mutta palvelu pelasi erittäin hyvin.

wbaum

Pientä päivitystä.

kordari

Onko normaalia, että palojen vaihdon jälkeen eturengas ei pyörikään enää niin kitkatta kuin aikaisemmin? Vaihdon yhteydessä pesin fairyvedellä männät ja pumppailin niitä edes takaisin ja ihan käsin ne liikkui. Pyöränä s1000rr. Palat jotkut Brempon racingpalat

wbaum

12.08.15 - klo:13:53 #605 Viimeisin muokkaus: 12.08.15 - klo:13:56 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: kordari - 12.08.15 - klo:13:46
Onko normaalia, että palojen vaihdon jälkeen eturengas ei pyörikään enää niin kitkatta kuin aikaisemmin? Vaihdon yhteydessä pesin fairyvedellä männät ja pumppailin niitä edes takaisin ja ihan käsin ne liikkui. Pyöränä s1000rr. Palat jotkut Brempon racingpalat
Uudet palat vähän hakee paikkaansa levyssä ja eivät siten palaudu yhtä nätisti kuin vanhat. Työntää mäntiä vinoon ehkä aluksi? Jos ei setin jälkeen vielä pyöri nätisti niin alkaisin huolestua. Tietty lähtökohta on se että männät liikkuu herkästi, ei ole puristanut männillä paskoja pölysuojaan ja tiivisteeseen yms itsestäänselvää.

Itellä sama homma usein myös silloin etuvanne vaihtuu niin hiukan erilainen levy aluksi pistää vastaan ja rengas ei tunnu pyörivän kierrostakaan kun kädellä antaa vauhtia. Jos kaikki ok niin muutaman kierroksen jälkeen ei pitäis ongelmaa olla. Tuossa kyllä voi olla että levykin tajuaa asettua suoraan kun se saa vähän runtua.

kordari

Näin vähä ajattelinkin. Ensimmäinen kerta vaan ittelle ku palat meni vaihtokuntoon, vaikka pyöriä on ollut toista kymmentä. Toki se on ollut kesä/pyörä. Bemari on vaan niin hyvä, että sitä ei viitti myyntin laittaa :)

slowrider

Itse huomannut että joillain paloilla laahaa enemmän kuin toisilla. Esim gpfax vs duall carbon ero on selvä. Ja usealla sarjalla kokeillu

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla


wbaum

On muute ihan hel***in tykit jarrut tällä hetkellä. Meni ajamisesta jarrut ihan uusiksi. Jarrupaikkoja pysty/pystyisi työntää ihan tolkuttomasti eteenpäin ja silti loppu vauhti kesken. Paluusuoran jarrussa pientä tärräystä havaittavissa, ihan tervettä kai, en oo ihan varma tuleeko se renkaasta.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 17.08.15 - klo:20:23
On muute ihan hel***in tykit jarrut tällä hetkellä. Meni ajamisesta jarrut ihan uusiksi. Jarrupaikkoja pysty/pystyisi työntää ihan tolkuttomasti eteenpäin ja silti loppu vauhti kesken. Paluusuoran jarrussa pientä tärräystä havaittavissa, ihan tervettä kai, en oo ihan varma tuleeko se renkaasta.

Eiks suikan vakiojarrut ookkaa hyvät?

wbaum

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 17.08.15 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 17.08.15 - klo:20:23
On muute ihan hel***in tykit jarrut tällä hetkellä. Meni ajamisesta jarrut ihan uusiksi. Jarrupaikkoja pysty/pystyisi työntää ihan tolkuttomasti eteenpäin ja silti loppu vauhti kesken. Paluusuoran jarrussa pientä tärräystä havaittavissa, ihan tervettä kai, en oo ihan varma tuleeko se renkaasta.
Eiks suikan vakiojarrut ookkaa hyvät?
Ei ne kyl oo.

Mutta kyl niillä jotenki pärjäis jos kunnon levyt ja palat olis. Nuo rempot nyt tuli puolivahingossa laitettua.

tonde8

Kysymys ! 6500 km ajettu suikka. Brempsun m4 satulat.  Kisa mopo siis kyseessä ja jarruhin kerran vaihdettu männät ja tiivisteet.  Ihan on toimivat mutta huolto/putsausolis paikallaan. Eli meniskö huollolla vai tilataanko uusia varaosia.  Toki männät näkee paremmin kun ottaa ne irti.  Meneekö samoil tiivareil viel kasaan ? Toiminta oli ok eikä männät jumitellut.  Jos pesu vaan niin monoblock satulan pesuun mitään hyviä niksejä?
Kasaillaanko jarrunesteellä ? Vai pikku sipasu jarrukumi rasvaa ?

T1mppa

29.05.20 - klo:09:09 #612 Viimeisin muokkaus: 29.05.20 - klo:09:12 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 28.05.20 - klo:23:44
Kysymys ! ...

Tällai harrastelijana oon putsannut satulat fairy-vesiseoksella ja hammasharjalla. Hyvin on jarrupölyt lähteneet pois. Lopuksi reilu huuhtelu vedellä ja paineilmalla kuivaksi. Jarrunesteellä oon kasaillut takasin. Jos oli toimivat ennen putsausta, ni vanhoilla tiivisteillä oon pistäny takas. Hyvin on rokannut ja joskus putsailin satuloita melko paljonkin.

tonde8

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 29.05.20 - klo:09:09
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 28.05.20 - klo:23:44
Kysymys ! ...

Tällai harrastelijana oon putsannut satulat fairy-vesiseoksella ja hammasharjalla. Hyvin on jarrupölyt lähteneet pois. Lopuksi reilu huuhtelu vedellä ja paineilmalla kuivaksi. Jarrunesteellä oon kasaillut takasin. Jos oli toimivat ennen putsausta, ni vanhoilla tiivisteillä oon pistäny takas. Hyvin on rokannut ja joskus putsailin satuloita melko paljonkin.

Eli satulat pöydälle ja putsailulla lähdetään kokeilee.  Tiivisteet pois ja nekin pesit erikseen ? Mulla olis kyl pieni ulrtaääni pesurikin. Koko satula ei sinne ei mahu mut männät ja tiivarit kyllä.

T1mppa

29.05.20 - klo:12:49 #614 Viimeisin muokkaus: 29.05.20 - klo:12:51 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 29.05.20 - klo:10:18
Eli satulat pöydälle ja putsailulla lähdetään kokeilee.  Tiivisteet pois ja nekin pesit erikseen ? Mulla olis kyl pieni ulrtaääni pesurikin. Koko satula ei sinne ei mahu mut männät ja tiivarit kyllä.

Alkuun otin kokonaan irti. Jossain vaiheessa aloin jättämään jarruletkut kiinni satuloihin.
- nippa pois satulasta ja nesteet pois
- jarrupalat ja muut irtoavat osat pois
- joku puupalikka tai paksu riepumytty jarrupalojen tilalle, mäntäkuppien väliin ja kevyesti paineilmaa työntää nipanreijästä sisään.
     * sormia ei kannata pitää välissä, koska jos painaa liikaa painetta ja on sormet välissä niin sattuu aika paljon (nimim. kokemusta on)
- kun mäntäkupit on irti, niin sitten voi halutessaan irroittaa tiivisteet.
- sitten vaan fairivettä ja hammasharjaa joka koloon ja niemeen ja notkelmaan.
- lopuksi huuhtelu vaikka ämpärissä tai jos ei oo jarruletkuissa kiinni, niin vesihanan alla
- paineilmalla paikat kuivaksi
- jarrunesteellä kostuttaa tiivisteet ja vaikka mäntäkupitkin ja kasaa satulat


Ekalla kerralla taisin purkaa ihan atomeiksi (eli halkaisin satulat), mutta en sen jälkeen. Kyllä tuolla yllämainitulla puhdistuksella hyvä jo tulee.

Ultraääntä ei aikoinaan ollut käytössä, niin sitä en oo käyttänyt. Nykyään on UÄ. Tiivisteetkin sinne voi laittaa. Oon kuullut, että niistä tulee jopa inan elastisemmat ja kovettuneita tiivisteitä voi UÄ:ssä elvyttää. Itse testasin kerran tiivisteitä elvyttää, mutta en kyllä hirveesti liputa lopputuloksen kanssa. Mun mielestä oli aikalailla samanlaiset kun ennen ultraääntäkin.

YÄ:ssä ihmiset käyttävät hyvinkin erilaisia pesuaineita, niin tsekkaa vielä että pesuaine ei pilaa tiivisteitä. Jotkut UÄ-pesuaineet on aika tiukkoja. Itselläni lähti aikoinaan maalit sylinterin jäähdytysrivoista pois...

Powered by EzPortal