Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

mako

19.08.15 - klo:20:42 #225 Viimeisin muokkaus: 19.08.15 - klo:21:24 käyttäjältä mako
alastaro 17.8 , ilma  +25 , seos 9813  , lämppäreistä paineet 1.35-1.45  lopputulos: kuvan mukainen .Oisko ehdotuksia mitä pitäis tehdä et sais dunlopit  kestämään ku olen onnistunut repimään ja/tai  sulattamaan koko kesän noita käytettyjä 8854 ja 9813:sia .Vauhdit on kuitenkin vaan nopeen hitaampaa päätä .Täällä on ehdotettu tota paineen laskemista mut mun mielestä repee vaan pahemmin tuolla 1.35 suunnassa .

Damsku

19.08.15 - klo:21:00 #226 Viimeisin muokkaus: 19.08.15 - klo:21:02 käyttäjältä Damsku
Lainaus käyttäjältä: mako - 19.08.15 - klo:20:42
alastaro 17.8 , ilma  +25 , seos 9318  , lämppäreistä paineet 1.35-1.45  lopputulos: kuvan mukainen .Oisko ehdotuksia mitä pitäis tehdä et sais dunlopit  kestämään ku olen onnistunut repimään ja/tai  sulattamaan koko kesän noita käytettyjä 8854 ja 9813:sia .Vauhdit on kuitenkin vaan nopeen hitaampaa päätä .Täällä on ehdotettu tota paineen laskemista mut mun mielestä repee vaan pahemmin tuolla 1.35 suunnassa .


Juur ton selkeempää kuumarepeemää ei voi olla. Eli liian vähän painetta.

Mutu: Noi dunlopin kuviotakarenkaat toimii vähän korkeemmilla paineilla kun KR-sliksit (mitä noi täällä olevat neuvot taitaa koskea). Kokeileppa ajosta mitattuna 1.6bar.

mako

19.08.15 - klo:21:05 #227 Viimeisin muokkaus: 19.08.15 - klo:21:07 käyttäjältä mako
yritin vikal setil nostaa painetta ja siistii tota mut sit maistus liikaa eikä malttanut

aloitan aina 1.40 ja sillä on ollut ajon jälkeen aika tarkkaan 1.60

wehna

Hmmm...
Toi 9813 ei tule kestämään käytettynä kovin kauaa. 8854 kestää hieman paremmin. Paineen nosto ja alustan säädöt parantavat kestävyyttä, mutta taitaa olla niin ettei kumpikaan kestä käytettynä kuin 20kierr.

Molemmat taitaa olla aika vanhoja malleja ja niiden ongelma on kestävyys uudelleen lämmitettäessä. Uudet H998 ja H886 kestävät ja pitävät huomattavasti paremmin.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Taffu

Mikäs rengas tää kr108 8827 on? Bridgen r10 kuluu silmissä ja tommonen ois tarjolla... Sopiiko kuumaan motoparkkiin ja millä painella pitäis mennä? 2012 vuosikertaa, jos sillä mitään merkitystä on.  Auttakee! :)

murmela

22.08.15 - klo:14:13 #230 Viimeisin muokkaus: 22.08.15 - klo:14:26 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 22.08.15 - klo:13:12
Mikäs rengas tää kr108 8827 on? Bridgen r10 kuluu silmissä ja tommonen ois tarjolla... Sopiiko kuumaan motoparkkiin ja millä painella pitäis mennä? 2012 vuosikertaa, jos sillä mitään merkitystä on.  Auttakee! :)
Se on softi/supersofti/aika-ajorengas/tjsp. Pistä alle vaan ja kokeile miten toimii. Kovilla äijillä se kestää muutaman kierroksen ja antautuu sit. Eli älä ihmettele yhtään jos se kuluu silmissä tai repii. Nätillä kaasulla voit saada sen kestämään pitempään, normaalilla kaasulla et.
Jos sulla on kunnon lämppärit (90-100 astetta), niin lämppäripaine 1.35-1.45 vois toimii sulla. Jos taas paskat lämppärit, niin pistä 0.1 enemmän/ hyvin todennäkösesti et saa ko rengasta toimimaan jos se on lähtiessä liian kylmä.
Mut muutoin keli taitaa olla ok sille motoparkissa/ tarkotettu +40 asteiselle radan pinnalle.

Lista vuodelta 2012:
8863 Q 1-2 Laps
8827 Soft
4902 Medium-soft
4886 Medium
8854 Medium -Strong
8838 Strong
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Taffu

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.08.15 - klo:14:13
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 22.08.15 - klo:13:12
Mikäs rengas tää kr108 8827 on? Bridgen r10 kuluu silmissä ja tommonen ois tarjolla... Sopiiko kuumaan motoparkkiin ja millä painella pitäis mennä? 2012 vuosikertaa, jos sillä mitään merkitystä on.  Auttakee! :)
Se on softi/supersofti/aika-ajorengas/tjsp. Pistä alle vaan ja kokeile miten toimii. Kovilla äijillä se kestää muutaman kierroksen ja antautuu sit. Eli älä ihmettele yhtään jos se kuluu silmissä tai repii. Nätillä kaasulla voit saada sen kestämään pitempään, normaalilla kaasulla et.
Jos sulla on kunnon lämppärit (90-100 astetta), niin lämppäripaine 1.35-1.45 vois toimii sulla. Jos taas paskat lämppärit, niin pistä 0.1 enemmän/ hyvin todennäkösesti et saa ko rengasta toimimaan jos se on lähtiessä liian kylmä.
Mut muutoin keli taitaa olla ok sille motoparkissa/ tarkotettu +40 asteiselle radan pinnalle.

Lista vuodelta 2012:
8863 Q 1-2 Laps
8827 Soft
4902 Medium-soft
4886 Medium
8854 Medium -Strong
8838 Strong

Joo. Joku kävi jo paikan päällä kertomassa, että se on supersoft. Varikolta löytyikin vähän käytetty sc1, niin lyön sen alle ja säästän tuon supersoftin parempaan hätään.

Ps. Yli 5s jo ennätys täällä parantunut :)

Vuorela

^ Helpompi tulla sanomaan, kuin alkaa kirjoittamaan ;)

Ja jos jotain asiaakin, niin h998 on toistaiseksi paras rengas millä olen ikinä ajanut. Ihan jäätän hyvä pito ja kestin sen mitä ehti ajamaan.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 23.08.15 - klo:20:00
^ Helpompi tulla sanomaan, kuin alkaa kirjoittamaan ;)

Ja jos jotain asiaakin, niin h998 on toistaiseksi paras rengas millä olen ikinä ajanut. Ihan jäätän hyvä pito ja kestin sen mitä ehti ajamaan.
Ja toimii jokakelillä ja radalla. Pitää hyvin ja kestää.

Pärnussa ajoin uuden 9854 kaksi settiä/puoli ja roskikseen. H998 kesti heittämällä tuplat aiemmin kesällä

Arnold

Ostin Alastarolla käytetyn H998 renkaan jolla oli ajettu 2 kisalähtöä. Itse ajoin sillä sunnuntaina Alastarolla yhden lähdön. Sen jälkeen Pärnussa 2 aika-ajoa(12+13 kierrosta), ja vielä 2 kisalähtöä. Vielä pääsee yhden setin. Jos olisi kerennyt kääntämään jossain välissä renkaan, varmasti menisi vielä 4-5 settiä.
Samaa mieltä, paras rengas, jolla tämän 3 kesäisen urani aikana olen ajanut.

Arnold

Jäipä tuosta litaniasta puuttumaan 1 lähtö...

app

Näyttäis siltä että päästään Juniorin kanssa avaamaan ratakausi syyskuun alkupuolella. Junnu ajaa omallaan, ja ja minä Slowriderin mopolla. Älkää kysykö miksi   :)

H998:a on nyt aika monta käytettyä, ja niitä ajelen pois. Juniorille ois hakusessa pehmeetä seosta kuussataseen (180) taakse, ja eteenkin ehkä. Jos jollain hyvää käytettyä, tai miksei uuttakin, laittakaa vaikka yksäriä.

Vuorela

Täällä on juttua lähinnä KR kumeista ja nyt kiinnostaisi kokemukset 600:n renkaista. Milläs seoksella olette ajaneet missäkin ja mites paineet? Paljonko kestää kierroksia?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.02.16 - klo:13:30
Täällä on juttua lähinnä KR kumeista ja nyt kiinnostaisi kokemukset 600:n renkaista. Milläs seoksella olette ajaneet missäkin ja mites paineet? Paljonko kestää kierroksia?
Eikös ne oo käytännössä samoja renkaita kuin sliksit, mutta niistä saa katukuskilta rahaa kun ne on ajanu kaljuiks.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 20.02.16 - klo:13:30
Täällä on juttua lähinnä KR kumeista ja nyt kiinnostaisi kokemukset 600:n renkaista. Milläs seoksella olette ajaneet missäkin ja mites paineet? Paljonko kestää kierroksia?
Mä oon ajanu vähä millä sattuu, vähän missä sattuu. Katsonut aina vaan renkaan pintaa setin jälkeen, ja päätellyt siitä, onko painetta liikaa vai liian vähän, tai onko seos sopiva. Paineiden kanssa lähteny aina liikkelle ihan samasta ku tonnarilla, paitsi jos on viilee keli, niin sit karvan vähemmän alkupainetta takaseen, ja muuttanu sitä sit setin jälkeen, jos tarpeen.
Esim viime keväänä ajoin niillä dunlopeilla/ niillä paineilla, mitä syksyn jäljiltä oli alle jääny. No problemo. :-\
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal