Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 26.11.15 - klo:14:12
Yläkolmiota en lähtis ihan kevyin perustein höyläilemään ohkasemmaks.
Toi ko modi; ei varsinaisesti sitä kolmioo, vaan sitä kaulusta mikä on laakeria tms vasten. Jolloin koko yläkolmio laskee sen muutaman millin alaspäin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.11.15 - klo:15:07
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 26.11.15 - klo:14:12
Yläkolmiota en lähtis ihan kevyin perustein höyläilemään ohkasemmaks.
Toi ko modi; ei varsinaisesti sitä kolmioo, vaan sitä kaulusta mikä on laakeria tms vasten. Jolloin koko yläkolmio laskee sen muutaman millin alaspäin.
Jep, siinä on 4mm kaulus alapuolella.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.11.15 - klo:17:19
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.11.15 - klo:15:07
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 26.11.15 - klo:14:12
Yläkolmiota en lähtis ihan kevyin perustein höyläilemään ohkasemmaks.
Toi ko modi; ei varsinaisesti sitä kolmioo, vaan sitä kaulusta mikä on laakeria tms vasten. Jolloin koko yläkolmio laskee sen muutaman millin alaspäin.
Jep, siinä on 4mm kaulus alapuolella.

Miksiköhän se sinne on jätetty?

Onkohan mitään hajua kuinka kovat voimat siihen emäputkeen sekä yläkolmioon esim. täysjarruissa kohdistuu?

Ja samallahan mahdollisesti kliparit tippuu sen 4 mm alemmaksi...

Kunhan mietiskelen.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 26.11.15 - klo:19:44
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.11.15 - klo:17:19
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.11.15 - klo:15:07
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 26.11.15 - klo:14:12
Yläkolmiota en lähtis ihan kevyin perustein höyläilemään ohkasemmaks.
Toi ko modi; ei varsinaisesti sitä kolmioo, vaan sitä kaulusta mikä on laakeria tms vasten. Jolloin koko yläkolmio laskee sen muutaman millin alaspäin.
Jep, siinä on 4mm kaulus alapuolella.

Miksiköhän se sinne on jätetty?

Onkohan mitään hajua kuinka kovat voimat siihen emäputkeen sekä yläkolmioon esim. täysjarruissa kohdistuu?

Ja samallahan mahdollisesti kliparit tippuu sen 4 mm alemmaksi...

Kunhan mietiskelen.
Tuo on aika simppeli laskee jos olettaa alakolmion vai ns. tukipisteenä ja mittaa momenttivarret maasta alakolmioon ja yläkolmiosta alakolmioon sekä kolmion leveyden. Todellinen voima on hieman pienempi kuin noin laskemalla saatu, mutta antaa oikeaa suuntaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 26.11.15 - klo:19:44
Miksiköhän se sinne on jätetty?

Onkohan mitään hajua kuinka kovat voimat siihen emäputkeen sekä yläkolmioon esim. täysjarruissa kohdistuu?

Ja samallahan mahdollisesti kliparit tippuu sen 4 mm alemmaksi...

Kunhan mietiskelen.
Onhan sinne jätetty paljon muutaki turhaa :D Mut joo, ihan jees funtsia ennenkuin sandvikin jyrsinterä alkaa laulamaan. Aika hurjan näköisiä on noi muutamat aftermarket-triple clampit ja varsinkin näiden kiinakopiot, tosin onhan tuo orkkiski ontto.

Tuossa muutama kuva mitä vastaavasta modista näkyny, tuossa otettu vielä enemmänki ku kaulus. Hyvin monessa paikkaa tulee vastaan netistä noitten kisatiimien juttuja udellessa tuo ride height, siel on todella isoja muutoksia tehty tuohon järjestään kiksereihin, selvästi kaksnumeroisia millimääriä molempiin päihin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.11.15 - klo:22:31
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 26.11.15 - klo:19:44
Miksiköhän se sinne on jätetty?

Onkohan mitään hajua kuinka kovat voimat siihen emäputkeen sekä yläkolmioon esim. täysjarruissa kohdistuu?

Ja samallahan mahdollisesti kliparit tippuu sen 4 mm alemmaksi...

Kunhan mietiskelen.
Onhan sinne jätetty paljon muutaki turhaa :D Mut joo, ihan jees funtsia ennenkuin sandvikin jyrsinterä alkaa laulamaan. Aika hurjan näköisiä on noi muutamat aftermarket-triple clampit ja varsinkin näiden kiinakopiot, tosin onhan tuo orkkiski ontto.

Tuossa muutama kuva mitä vastaavasta modista näkyny, tuossa otettu vielä enemmänki ku kaulus. Hyvin monessa paikkaa tulee vastaan netistä noitten kisatiimien juttuja udellessa tuo ride height, siel on todella isoja muutoksia tehty tuohon järjestään kiksereihin, selvästi kaksnumeroisia millimääriä molempiin päihin.
Tota kuvaa kun kattoo niin ei kyllä tuu lujuuden kanssa mitään ongelmaa. Suurin vetojännitys on tuolla sisäkulmassa keskellä ja tuo laita mistä koneistetaan on puristuksen puolella.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Väsyminen ja säröherkkyys tosta R:stä, minkä terä jättää, tulee ekana mieleen. Onko pyörästä maavara täysin loppu, vai mistä moinen voimistelu? Perä liikkuu kuitenkin edestakaisin aika pienellä vaivalla.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 27.11.15 - klo:11:23
Väsyminen ja säröherkkyys tosta R:stä, minkä terä jättää, tulee ekana mieleen. Onko pyörästä maavara täysin loppu, vai mistä moinen voimistelu? Perä liikkuu kuitenkin edestakaisin aika pienellä vaivalla.
Koitin kesällä nostaa perää korkeemmalle, että sais järkevämmän tuosta perän lineaarisuudesta. Menee mielenkiintoiseksi ajaa, olisin halunnut koittaa nostaa keulaa, mutta ei pystynyt enempää. Lueskelin että jotkut tiimit ovat nostaneet jopa 25mm ton aikaisista vehkeistä korkeutta.

slowrider

Eikä sitten kisaila noilla laittomilla virityksillä (kolmioiden jyrsinnät jne) ;)

TommoKe

27.11.15 - klo:20:39 #1104 Viimeisin muokkaus: 27.11.15 - klo:20:46 käyttäjältä TommoKe
Onkos keulaan käytettävissä laadukas cartridge kit vai originaalit ruodot? Esim.öhlinsin cartridgen pituutta pystynemme hiukan muuttamaan ja tätä myöden teleskoopin pituutta muuttamaan pienten askareitten jälkeen.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Tuosta tuli mieleen että yksi tapa voisi olla sorvata uusi pidempi pohjatulppa cartridgeen. Jos vaan rakenne sattuu oleen sellanen että sen saa helpolla ja järkevästi toteutettua. Joku 5-10 mm lisää pituutta ei aiheuttane ongelmia muualla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Damsku

Aika lähelle osuu ketjun aihetta.. Talven aikana ois tarkotus tehdä R6 vakiotakaiskarille jotain. Uuden kultasen osto ei ihan osu budjettiin, eikä käytettynäkään oo sopivaa tullu vastaan. Onko noista sisuskalujen tuunauksista kokemuksia?

Tällä hetkellä tiedossa kaks varteenotettavaa vaihtoehtoa, Motoville tekee racetechin osilla hintaan <400e, Jarkko Honkanen ilmeisesti modaa vakio-osista hintaan <300e.

Molemmat herrat varmasti asiansa osaavat. Kumpaan kallistua, vai onko muita hyviä vaihtoehtoja?


wbaum

08.12.15 - klo:13:50 #1107 Viimeisin muokkaus: 08.12.15 - klo:13:53 käyttäjältä wbaum
^Eikö noihin hintoihin luulisi liikkuvan ihan kunnon pamppujakin käytettynä noin yleiseen peliin? Tosin varmaan noillakin johonki asti pärjää, mutta ei tietoa miten modattu vakiopamppu vastaa säätöihin yms ja pampunki saa huoltaa tähän aikaan vuodesta, joten hintaero kasvanee.

Huttu

Moi, Honkasen Jarkon tekemällä k9-gsxr:n takaiskarilla pärjää vakiota paremmin. iskari vastaa säätöihin ja rengas kestää paremmin kuin vakiossa. Esim Rättö ajoi toissakaudella alastarolla 10r:llä 1.21- alkuisia aikoja honkasen tekemällä vakioalustalla, eli kyllä se johonkin riitää. Vertauilukohtaa ei ole itsellä kultaiseen. Honkasella tulee huolto samalla kun iskari modataan.

Damsku

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 08.12.15 - klo:13:50
^Eikö noihin hintoihin luulisi liikkuvan ihan kunnon pamppujakin käytettynä noin yleiseen peliin? Tosin varmaan noillakin johonki asti pärjää, mutta ei tietoa miten modattu vakiopamppu vastaa säätöihin yms ja pampunki saa huoltaa tähän aikaan vuodesta, joten hintaero kasvanee.

Niin luulis, mut ei vaan tunnu löytyvän. Ainoot mitä tullu vastaan on joku öhlinssi 700e (ja se pitäs kuitenki huoltaa heti), ja jotain vakiosta modattuja 400e+ hintasia.

Powered by EzPortal