Alusta ja sen säädöt

Aloittaja PetsuZX, 07.02.12 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slowrider

Kysäses kallio raasingiltä kans. Juuri yksi kaveri sai tarjouksen r6r:ään ja ei ollut pahan hintanen.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 08.12.15 - klo:13:06
Aika lähelle osuu ketjun aihetta.. Talven aikana ois tarkotus tehdä R6 vakiotakaiskarille jotain. Uuden kultasen osto ei ihan osu budjettiin, eikä käytettynäkään oo sopivaa tullu vastaan. Onko noista sisuskalujen tuunauksista kokemuksia?

Tällä hetkellä tiedossa kaks varteenotettavaa vaihtoehtoa, Motoville tekee racetechin osilla hintaan <400e, Jarkko Honkanen ilmeisesti modaa vakio-osista hintaan <300e.

Molemmat herrat varmasti asiansa osaavat. Kumpaan kallistua, vai onko muita hyviä vaihtoehtoja?
Hinnan perusteella Veikkaus:
Motoville; racetekin mäntä, shimmaus, takaiskuventtiili, huolto.
Honkanen; vakiomäntä, shimmaus, takaiskuventtiili, huolto.
Motoville parempi vaihtoehto.

Jos oikeasti haluat tietää, niin kysy mitä hintaan sisältyy...



Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

08.12.15 - klo:17:24 #1112 Viimeisin muokkaus: 08.12.15 - klo:17:27 käyttäjältä wbaum
Liekö vakiomäntä saa dremeliä, jos tuon männäs nyt edes reikiä on.

Mihin tuo takaiskuvena tulee muuten?

murmela

Lainaus käyttäjältä: Huttu - 08.12.15 - klo:14:30
Moi, Honkasen Jarkon tekemällä k9-gsxr:n takaiskarilla pärjää vakiota paremmin. iskari vastaa säätöihin ja rengas kestää paremmin kuin vakiossa. Esim Rättö ajoi toissakaudella alastarolla 10r:llä 1.21- alkuisia aikoja honkasen tekemällä vakioalustalla, eli kyllä se johonkin riitää. Vertauilukohtaa ei ole itsellä kultaiseen. Honkasella tulee huolto samalla kun iskari modataan.
Siinä vaiheessa kun Honkanen modaa vakioalustaa, niin veikkaisin että se ei enää ole vakioalusta. Vaan jotain ihan muuta.
Männät ja shimmit ku vaihtaa, niin vaimennusominaisuudet muuttuu ihan täysin. Loppuosat voikin sit olla jäljellä vakioalustasta, mutta käytännössä niillä ei ole juurikaan merkitystä vaimennusominaisuuksiin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 08.12.15 - klo:17:24
Liekö vakiomäntä saa dremeliä, jos tuon männäs nyt edes reikiä on.

Mihin tuo takaiskuvena tulee muuten?
Männänvarren päähän, ettei öljy mene ees taas siitä säätöventtiilistä.
Ts sillä saadaan erotettua "rebound"-säädin toimimaan vain reboundissa.
http://www.racetech.com/page/title/SMRS%20Rebound%20Separator
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jasmin

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 08.12.15 - klo:13:06
Aika lähelle osuu ketjun aihetta.. Talven aikana ois tarkotus tehdä R6 vakiotakaiskarille jotain. Uuden kultasen osto ei ihan osu budjettiin, eikä käytettynäkään oo sopivaa tullu vastaan. Onko noista sisuskalujen tuunauksista kokemuksia?

Tällä hetkellä tiedossa kaks varteenotettavaa vaihtoehtoa, Motoville tekee racetechin osilla hintaan <400e, Jarkko Honkanen ilmeisesti modaa vakio-osista hintaan <300e.

Molemmat herrat varmasti asiansa osaavat. Kumpaan kallistua, vai onko muita hyviä vaihtoehtoja?




Meillä Kallio Racinginllä tehdään kyllä noista vakioiskareista vakio-osien modauksilla hyvät.
Hinta modaukselle on 250€.

Itse olen yhden kisakauden ajanut vastaavanlaisilla muokkauksilla ja kyllä niilläkin pääsee, voin kokemuksesta sanoa että ovat hyvät. (Kemoralla 1.10 alkuinen vaikka ei ollut kuin keula modattu :-))

Jos iskarin laitto meillä kiinnostaa, laita meiliä myynti@kallioracing.com


Jasmin / Kallio Racing

wbaum

http://www.sportrider.com/more-fun-geometry

Hauskaa luettavaa. Tuo varmaan yksi syistä miksi se haarukka sais mielummin olla vähän alaspäin ja monet nostaa pivotilla haarukan kiinnitystä ylöspäin tai yläviistoon. Tietty se perän nostaminen...

murmela

Lainaus käyttäjältä: jasmin - 08.12.15 - klo:18:19
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 08.12.15 - klo:13:06
Aika lähelle osuu ketjun aihetta.. Talven aikana ois tarkotus tehdä R6 vakiotakaiskarille jotain. Uuden kultasen osto ei ihan osu budjettiin, eikä käytettynäkään oo sopivaa tullu vastaan. Onko noista sisuskalujen tuunauksista kokemuksia?

Tällä hetkellä tiedossa kaks varteenotettavaa vaihtoehtoa, Motoville tekee racetechin osilla hintaan <400e, Jarkko Honkanen ilmeisesti modaa vakio-osista hintaan <300e.

Molemmat herrat varmasti asiansa osaavat. Kumpaan kallistua, vai onko muita hyviä vaihtoehtoja?


Meillä Kallio Racinginllä tehdään kyllä noista vakioiskareista vakio-osien modauksilla hyvät.
Hinta modaukselle on 250€.

Mitä tuo (takaiskarin) vakio-osien modaus pitää sisällään?
Eli säilyykö mäntä vakiona, vai modataanko sitä vakiomäntää, vai vaihdetaanko se vakiomäntä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.12.15 - klo:10:51
http://www.sportrider.com/more-fun-geometry

Hauskaa luettavaa. Tuo varmaan yksi syistä miksi se haarukka sais mielummin olla vähän alaspäin ja monet nostaa pivotilla haarukan kiinnitystä ylöspäin tai yläviistoon. Tietty se perän nostaminen...
Hyvä artikkeli. Suht selkokielisesti selitetty tuo asia. Jokohan tänä talvena sais aikaseks mittailla pyörän sillä tavalla, että vois laskeskella noita?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

qazwsx

09.12.15 - klo:17:01 #1119 Viimeisin muokkaus: 09.12.15 - klo:17:06 käyttäjältä qazwsx
Tuossa liitteessä kuva omasta takaiskarista. papereiden mukaan tuolla on 105 N/mm jousi tällä hetkellä. Jousen vapaa pituus tuossa Matris:in iskarissa on 150 mm
Aika paljon näyttäisi jäävän avauksessa vielä jousta käyttämättä tuon kuvan mukaan. Comppia avasin tuon kuvan ottamisen jälkeen 10:stä 16 auki ja se jonkin verran auttoikin ( ehkä 2-3 mm lisää sisään tuosta)
Tuohon käy muistaakseni suoraan Öhlins:in jousi. Onko noita jousia vain 5 N/mm jaolla vai löytyykö myös siitä välistä jousia? Omasta hyllystä löytyy 100-95-90-85 joista ainoa mitä tuonne kai kannattaa kokeilla on tuo satanen.

Edit: Tarkennuksena että esijännitystä mulla ei ole tuossa yhtään tällä hetkellä.

wbaum

Ei se 105 100 ero nyt valtava ole. Nipinnapin itse huomasin 110->100, tuokin varmaan olisi jäänyt tietämättä jos en olis osannut kiinnittää huomioo.

murmela

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 09.12.15 - klo:17:01
Tuossa liitteessä kuva omasta takaiskarista. papereiden mukaan tuolla on 105 N/mm jousi tällä hetkellä. Jousen vapaa pituus tuossa Matris:in iskarissa on 150 mm
Aika paljon näyttäisi jäävän avauksessa vielä jousta käyttämättä tuon kuvan mukaan. Comppia avasin tuon kuvan ottamisen jälkeen 10:stä 16 auki ja se jonkin verran auttoikin ( ehkä 2-3 mm lisää sisään tuosta)
Tuohon käy muistaakseni suoraan Öhlins:in jousi. Onko noita jousia vain 5 N/mm jaolla vai löytyykö myös siitä välistä jousia? Omasta hyllystä löytyy 100-95-90-85 joista ainoa mitä tuonne kai kannattaa kokeilla on tuo satanen.

Edit: Tarkennuksena että esijännitystä mulla ei ole tuossa yhtään tällä hetkellä.
Veikkaisin, että sun tarvii shimmauttaa comppipakkaa kevyemmäks, jos haluat että perä käyttäisi joustomatkastaan enemmän. Noi säätimen loppunaksut kuitenkin vaikuttaa huomattavasti vähemmän kuin alkunaksut.

Jousen valinnassa kannattaa enemmän miettiä kuskin ja mopon painoa, ja mopon balanssia/ asentoa eri tilanteissa.

Vaimennuksella sitten taasen säädetään se kuinka paljon alusta elää.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.12.15 - klo:23:13
Ei se 105 100 ero nyt valtava ole. Nipinnapin itse huomasin 110->100, tuokin varmaan olisi jäänyt tietämättä jos en olis osannut kiinnittää huomioo.
Sinänsä ihan se ja sama mikä jousi siel on, niin perä tuntuu jäykältä jos siel on paljon comppia, tai löysältä jos siel on vähän comppia.
Jousella harvemmin saa oikeesti vaikutettuu siihen kuskin persfiilikseen, kun kuski luulee mitä luulee.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.12.15 - klo:07:35
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 09.12.15 - klo:17:01
Tuossa liitteessä kuva omasta takaiskarista. papereiden mukaan tuolla on 105 N/mm jousi tällä hetkellä. Jousen vapaa pituus tuossa Matris:in iskarissa on 150 mm
Aika paljon näyttäisi jäävän avauksessa vielä jousta käyttämättä tuon kuvan mukaan. Comppia avasin tuon kuvan ottamisen jälkeen 10:stä 16 auki ja se jonkin verran auttoikin ( ehkä 2-3 mm lisää sisään tuosta)
Tuohon käy muistaakseni suoraan Öhlins:in jousi. Onko noita jousia vain 5 N/mm jaolla vai löytyykö myös siitä välistä jousia? Omasta hyllystä löytyy 100-95-90-85 joista ainoa mitä tuonne kai kannattaa kokeilla on tuo satanen.

Edit: Tarkennuksena että esijännitystä mulla ei ole tuossa yhtään tällä hetkellä.
Veikkaisin, että sun tarvii shimmauttaa comppipakkaa kevyemmäks, jos haluat että perä käyttäisi joustomatkastaan enemmän. Noi säätimen loppunaksut kuitenkin vaikuttaa huomattavasti vähemmän kuin alkunaksut.

Jousen valinnassa kannattaa enemmän miettiä kuskin ja mopon painoa, ja mopon balanssia/ asentoa eri tilanteissa.

Vaimennuksella sitten taasen säädetään se kuinka paljon alusta elää.
Voit olla avian oikeassa tuossa ja jokatapauksessa otan iskarin mukaan kotiin kun tuolla radalla seuraavankerran menen käymään. Nyt vaan yritän tehdä jotain kokeiluja ja kerätä tietoa kuinka tuo perä käyttäytyy avauksissa. on sitten enemmän kerrottavaa Honkasellle ja sitä kautta tulee varmasti paremmin minulle sopiva iskari.
Mitään isompaa ongelmaa tuossa ei ole ja rengas kuluu nätisti mutta näin kuluttajan näkökulmasta liian nopeasti.
Avauksissa saisi olla pitoa kakkosella enemmän koska siinä jään yleensä jälkeen. Sitä nyt koetan tuolla jousen vaihdolla saada paremmaksi. Painumat pitää tietty katsoa ennen ja jälkeen vaihdon koska muuten tuo pyörä tottelee ja kääntyy kuin unelma tällä hetkellä.

Kallio Racing

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.12.15 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: jasmin - 08.12.15 - klo:18:19
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 08.12.15 - klo:13:06
Aika lähelle osuu ketjun aihetta.. Talven aikana ois tarkotus tehdä R6 vakiotakaiskarille jotain. Uuden kultasen osto ei ihan osu budjettiin, eikä käytettynäkään oo sopivaa tullu vastaan. Onko noista sisuskalujen tuunauksista kokemuksia?

Tällä hetkellä tiedossa kaks varteenotettavaa vaihtoehtoa, Motoville tekee racetechin osilla hintaan <400e, Jarkko Honkanen ilmeisesti modaa vakio-osista hintaan <300e.

Molemmat herrat varmasti asiansa osaavat. Kumpaan kallistua, vai onko muita hyviä vaihtoehtoja?


Meillä Kallio Racinginllä tehdään kyllä noista vakioiskareista vakio-osien modauksilla hyvät.
Hinta modaukselle on 250€.

Mitä tuo (takaiskarin) vakio-osien modaus pitää sisällään?
Eli säilyykö mäntä vakiona, vai modataanko sitä vakiomäntää, vai vaihdetaanko se vakiomäntä?


Moro!

Alla listattuna muutokset joita 250€ modaukseen sisältyy. Aina tietysti mennään asiakkaan toiveiden mukaan ja pyritään löytämään sopiva ratkaisu.

-käytetään vakiomäntää
-tehdään tarvittavat shimmimuutokset
-iskarin varteen asennetaan venttiili (samankalitaisesti kuin mitä aikaisemmissa viestiketjuissa puhuit)
-tähän sisältyy tietysti perushuolto, ja tässä tapauksessa kun tehdään shimmeihin muutoksia, niin puhdistetaan kaikki perusteellisesti ja mahdollisesti mäntää hiotaan, jos siinä on kulumisia tms.
-annetaan hyvät perussäädöt ja vinkit kuskille

Nämä iskareiden säätöhommat on loputon suo, mihin vaikuttaa aina monet tekijät (vauhti, kuski, ajotyyli, moottori/pyörän toimivuus muuten, omat mieltymykset, lämpötilat ym. ym..) ja aina voidaan säätöjen kanssa mennä suuntaan jos toiseen.
Kannattaa myös aina muistaa, että myös etupään säädöt vaikuttavat taakse ja päinvastoin.

Tärkein on löytää itselle sopivat jouset ja perusasetukset. Monesti näillä pääsee jo aika pitkälle, mutta vauhdin kehittyessä kasvaa myös "vaatimustaso" ja sillon tarvitsee miettiä, minkälaisella ratkaisulla voidaan päästä parempaan lopputulokseen, eli nopeampaan ja hauskempaan ajamiseen.

Meiltä voi tiedustella asioita mitkä askarruttaa tai jos on tarvetta huolloille/säätötöille. Mielellämme autamme löytämään sopivat ratkaisut ja neuvomme.




Vesa Kallio
p. 050 4670076
vesa@kallioracing.com
www.kallioracing.com
www.facebook.com/kallioracing

Powered by EzPortal