Non-drop holkit

Aloittaja murmela, 20.03.16 - klo:12:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

20.03.16 - klo:12:28 Viimeisin muokkaus: 22.03.16 - klo:21:24 käyttäjältä murmela
Kawasaki ZX-6R

Etuvanne

2005-2012 (samoilla mitoilla 2003-2015, vain eri osanumeroilla)
Vasemmalla ja oikealla puolella
92152-0289 COLLAR,FR AXLE,L=13
92049-1377 SEAL-OIL,BJN 32 47 5

Holkeissa halkaisijaltaan 40 mm laippa etuhaarukkaa vasten.



Takavanne

2005-2006
Vasemmalla puolella
92049-1376 SEAL-OIL,PJN 40 55 8
92152-0244 COLLAR,RR AXLE,LH,L=21.5

Oikealla puolella
92049-1375 SEAL-OIL,BJN 32 52 5
92152-0245 COLLAR,RR AXLE,RH,L=18

Samoilla mitoilla 2000-2004, 2007-2015, vain eri osanumeroilla
Vasemmalla puolella
92049-1376 SEAL-OIL,PJN 40 55 8
92152-0543 COLLAR,RR HUB,LH,L=23.5

Oikealla puolella
92049-1375 SEAL-OIL,BJN 32 52 5
92152-0544 COLLAR,RR HUB,RH,L=16

http://www.mprata.fi/index.php?topic=1301.0
Kawasaki 6R etuakselin halkaisija 25 mm
Kawasaki 6R taka-akselin halkaisija 25 mm
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Sattuiskos jollain olemaan zx6r tai zx10r etu ja/tai takavanteen holkit irtonaisina, ja vois mitata niistä 0,1 mm tarkkuudella sisähalkaisijan?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

MikkoS

22.03.16 - klo:20:50 #2 Viimeisin muokkaus: 23.03.16 - klo:18:53 käyttäjältä MikkoS
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.03.16 - klo:22:32
Sattuiskos jollain olemaan zx6r tai zx10r etu ja/tai takavanteen holkit irtonaisina, ja vois mitata niistä 0,1 mm tarkkuudella sisähalkaisijan?
Posti osasi vihdoin toimittaa malliholkit perille, joten vastaan itse vähänku omaan kysymykseen. Ne on hyvin likellä tasan 25mm tolleen tönärillä mitaten. Ehkä just sen 0,1mm plussalla jos oikeen viruttelee.
Huomenna mikrometrillä tarkemmin.

Sorvaan noita kawan holkkeja tässä lähiaikoina, joten jos foorumilaisilla on tarvetta niin yyveellä tavoittaa.

*EDIT Tarvii varmaan päivittää mittakalustoa kotiin. Holkin sisähalkaisija on 25,2mm*

murmela

@visu , oisko sulla mitään hajuu, miks toi takavanteen vasemmanpuoleisen holkin reikä ei ole tasahalkaisijainen koko matkalta?
"Tuossa paksummassa holkissa on portaallinen reikä. Pienempi halkaisija 25,2 ja isompi 30mm."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

ile90

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.03.16 - klo:21:53
@visu , oisko sulla mitään hajuu, miks toi takavanteen vasemmanpuoleisen holkin reikä ei ole tasahalkaisijainen koko matkalta?
"Tuossa paksummassa holkissa on portaallinen reikä. Pienempi halkaisija 25,2 ja isompi 30mm."


mun mutu tähän on että ku työntää sitä akselia paikalleen nii tämä porrastus auttaa siinä että akseli luiskahtaa helpommin mestoille. tiiäppä sitä mitä kawa inssi on suunnitellu

visu

 

Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.03.16 - klo:21:53
@visu , oisko sulla mitään hajuu, miks toi takavanteen vasemmanpuoleisen holkin reikä ei ole tasahalkaisijainen koko matkalta?
"Tuossa paksummassa holkissa on portaallinen reikä. Pienempi halkaisija 25,2 ja isompi 30mm."


Isomman reiän puoli tulee vetopakan laakeria vasten ja on siksi isompi että se vastaa vetopakan laakerin sisäkoolin sisähalkaisijaa. Muistaakseni se toiselta puolelta pakan laakerin sisälle menevä holkki ei kyllä tule lähellekään yli koolin ulkopäästään mutta kannattaa nyt kuitenkin vielä varmistaa asia vaikka omasta pyörästäsi kun siitä on hetki kun olen 6R:n takapyörän osia sillä silmällä tutkinut. Eli jos näin on ja on laiska sorvari niin reiän voi silloin toki tehdä koko matkalta 25,2 milliin mutta siinähän on toki taas monta grammaa ylimääräistä jousittamatonta massaa    ;)

murmela

Lainaus käyttäjältä: visu - 24.03.16 - klo:20:20


Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.03.16 - klo:21:53
@visu , oisko sulla mitään hajuu, miks toi takavanteen vasemmanpuoleisen holkin reikä ei ole tasahalkaisijainen koko matkalta?
"Tuossa paksummassa holkissa on portaallinen reikä. Pienempi halkaisija 25,2 ja isompi 30mm."


Isomman reiän puoli tulee vetopakan laakeria vasten ja on siksi isompi että se vastaa vetopakan laakerin sisäkoolin sisähalkaisijaa. Muistaakseni se toiselta puolelta pakan laakerin sisälle menevä holkki ei kyllä tule lähellekään yli koolin ulkopäästään mutta kannattaa nyt kuitenkin vielä varmistaa asia vaikka omasta pyörästäsi kun siitä on hetki kun olen 6R:n takapyörän osia sillä silmällä tutkinut. Eli jos näin on ja on laiska sorvari niin reiän voi silloin toki tehdä koko matkalta 25,2 milliin mutta siinähän on toki taas monta grammaa ylimääräistä jousittamatonta massaa    ;)
Nyt ku sä sanot niin noinhan se on. Pakkaa ja sen sisällä olevaa holkkia on tullu käpisteltyä/ tarkastettua ett se on paikoillaan jokaisen renkaanvaihdon/ pakan irrotuksen yhteydessä.
Mut ehän mä muistanu ett tos on sellanen rakenne.

Muistelempa että joku 10-kavakuski tuhos yhen pakan laakeripesän ku sillä puuttu se sisäholkki.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Ja tässä vielä sorvarille illustraatio mistä on kyse.
Eli tuo sisäpuolen holkki tulee sisäkautta tuon laakerin sisälle.
Ts se laakerin sisäkehän halkaisija on 30 mm.
601B6006G BEARING-BALL,#6006G 6006-2RS, 55mm x 30mm x 13mm
Jarrut paskana, paha hidastaa.

MikkoS

No tämähän selkis hyvin. Kiitokset avuista!
Mallina ollut holkki on kulumista päätellen ollut akselilla kumminkin perin, eli mistään mahdottoman tärkeästä asiasta ei varmaan ole kyse. Ja muutamissa kaupallisissa sovelluksissa ei myöskään ollut koko olaketta.
Mut miksipä jättäis sen nyt tekemättä kun tietää jo sen tarkoituksen...

murmela

Hifistely on aina oikein. :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

24.03.16 - klo:22:23 #10 Viimeisin muokkaus: 24.03.16 - klo:22:34 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 24.03.16 - klo:18:31
tiiäppä sitä mitä kawa inssi on suunnitellu
Niinku mä sulle yvssä mainitsin niin visu tietää...

Edit: Oho-eiku se oliki Mikko jolle yveessä mainitsin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal