Painon vaikutus kierrosaikaan?

Aloittaja Nitrous, 18.03.16 - klo:08:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 28.03.16 - klo:14:13
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.03.16 - klo:12:01
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 27.03.16 - klo:11:26
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.03.16 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 26.03.16 - klo:20:07
Datasankarit... nyt sitä integraalia kehiin, kun kerrankin on kysyntää... minen osaa tai ainakaan jaksa. Oisko omalla kohdalla radasta riippuen joitain kymmenyksiä, max. puoli sekkaa per 10kg / kierros. Hukkuu kohinaan, mutta ei tarkoita sitä, etteikö keveneminen tosiaan hyödyttäis. Kisamitalla joitain kymmenyksiä kiekalla tarkottaa äkkiä suoran mittaa  ruutulipulla.
Koska olut on hyvää ja ruoka vielä parempaa, olen ottanut pyörän keventämisen vakavammin.
Derivaattaa ei tarvinnu, mut toisen asteen yhtälöä kylläkin.

Tommoset veikkailut sain aikaseks, kun otin omasta Alastarodatasta apeksinopeudet ja avausmatkan.
Ts miten 10 kiloo kevyempi paketti ois kiihtyny samalla avauksella/ missä ajassa se olis kulkenut saman matkan.

Ja jos joku haluaa laskeskella samoja, niin tuo auttaa:
http://zonalandeducation.com/mstm/physics/mechanics/kinematics/EquationsForAcceleratedMotion/AlgebraRearrangements/Displacement/DisplacementAccelerationAlgebra.htm

Kiitti!
Kuva ei näy tapatalkissa kunnolla. Eli 10 kg ero vaikuttaa teoriassa noin puoli sekkaa. Käytännössä on lineaarinen vaikutus, eli 20kg on noin sekunti?

Njoo, jos toi mun lähtökohtanen idea tossa laskelmoinnissa ei pahasti pieleen mennyt, niin sitä luokkaa juu.

Toki sitä lisääntynyttä pitoa ei tuossa pysty tarkastelemaan.
Kumin pitokerroin riippuu kumiin kohdistuvasta painosta ja tyypillisesti kumin pitokerroin heikkenee painon kasvaessa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Taffu

Mut ku on ylivoimaa, ni pystyy siirtämään mutkassa enemmän painoa ja siten ajamaan mutkat lujemmin innocent_1

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 29.03.16 - klo:20:16
Mut ku on ylivoimaa, ni pystyy siirtämään mutkassa enemmän painoa ja siten ajamaan mutkat lujemmin innocent_1
Sun mopo on kans sen näkönen, että painoo ei joko siirretty tarpeeks tai sit sitä on siirretty liikaa. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.03.16 - klo:20:48
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 29.03.16 - klo:20:16
Mut ku on ylivoimaa, ni pystyy siirtämään mutkassa enemmän painoa ja siten ajamaan mutkat lujemmin innocent_1
Sun mopo on kans sen näkönen, että painoo ei joko siirretty tarpeeks tai sit sitä on siirretty liikaa. :D
Ylimääränen paino hiottu pois?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.03.16 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.03.16 - klo:20:48
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 29.03.16 - klo:20:16
Mut ku on ylivoimaa, ni pystyy siirtämään mutkassa enemmän painoa ja siten ajamaan mutkat lujemmin innocent_1
Sun mopo on kans sen näkönen, että painoo ei joko siirretty tarpeeks tai sit sitä on siirretty liikaa. :D
Ylimääränen paino hiottu pois?

Tais olla karvan hiompaa rankemmat materiaalia poistavat menetelmät käytössä. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal