Starttiharjoitukset

Aloittaja T1mppa, 02.04.12 - klo:19:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska


Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.08.12 - klo:14:42
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 08.08.12 - klo:14:28
http://pgn1.kuvat.fi/kuvat/Clips/DSC_9067.MOV#/kuvat/Clips/DSC_9067.MOV

Aika hemmetin sähäkkä lähtö. bowdown_1
Siinä jäi moni kuin paska rattaaseen. :D

Onnistuu se kusiaisellakin. Tuossa  La 12.7. Lähtö B, WMV (koko n. 400 Mt) tuolta: http://www.mp-foorumi.com/tiedostot/ Muistaakseni tuolloin petrasin 17 sijaa lähdössä. Se alkaa mielestäni olemaan jo kohtuullinen määrä ja voi säästellä aika-ajossa ja keskittyä noihin lähtöihin.  Tuo siis neljän vuoden takaa ja vakiokuntoisella R6R:llä. Varaslähtö, mutta silti kolmanneksi 20 sek aikasakosta huolimatta. Hauska kisa kun sai ohitella ihan kunnolla porukkaa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

MRi

10.08.12 - klo:12:29 #17 Viimeisin muokkaus: 10.08.12 - klo:18:21 käyttäjältä MRi
Itsellä noi lähdöt meni perinteisesti perseelteen. Seurauksena että tippunut monta sijaa, edelle itseä hitaampia ja varovaisena ohittajana näkynyt aina kisan tuloksissa.

Viime kerhokisassa meni jo sinne päin: ekassa lähdössä tipuin paalulta toiselle sijalle. Punalipun jälkeisessä startissa sain pidettyä ykkössijan.

Lähdössä todennut noi Jukan ohjeet parhaiten itselle soveltuvaksi eli vasen jalka maassa, oikea jarrulla.

Katse todellakin siihen punavaloon ja vain siihen vaikka joku edessä / rinnalla ottaisikin punavalon (tän vuoden skanuissa lähtö meni perseelteen kun edessä selvä varaslähtö ja huomio kiinnittyi siihen).

Kytkintä ei kannata luistattaa (edit: tarkennus että hakea lähtöhetkellä kytkintuntumaa ja luistattaa sitä vasten). Viime vuonna kerhokisa lähdössä ja starttiharjoituksessa on Alastaron ekassa vasurissa tullut ohjelmaa kun takapää on lukkiutunut kytkimen toimintahäiriön takia moottorijarrussa.

Tälle kaudelle mopoon tuli laitettua starttiavustin. Siitä ei ainakaan mulle ollut mitään hyötyä.

PS. Aika-ajostahan saa helposti tuloksen kun kyttää vaan vapaan välin ja tekee siinä sen kierrosajan. Lähtöpaikka kun edestä ja startti kohdallaan niin se onkin helpompaa...

Bobo

11.05.16 - klo:19:12 #18 Viimeisin muokkaus: 11.05.16 - klo:19:15 käyttäjältä Bobo
Viime kerhokisassa Alastarolla tuli jälleen umpisurkea lähtö ja lähes hännillä ekan mutkan jälkeen. On ihan turha kuvitella pärjäävänsä kisoissa, kun itseni kanssa samaa vauhtia ajavat aina ehtivät jo kauas karkuun, ennen kuin olen saanut hitaammat ohitettua. Peli on siis käytännössä pelattu jo lähdön jälkeen, ellei tuota jotenkin saa parannettua. Kertokaapa siis osaavammat, miten tuosta viivalta pääsisi nopeammin liikkeelle. Tapoja on varmasti monia ja itselle varmaan sopisi sellainen helpoimmin omaksuttava tapa :)
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

jarska

Anteeksi sekaantuminen kisakireiden poikien ketjuun, mutta katsomalla näitä kahta kuvaa, lähdön paraneminen selviää:

Bobo

Tuossa tulin maaliin, oli hyvää aikaa tuuletella :P
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Mikko K.

Lähet vähän niin kuin liikennevaloista.. ei paljoa kierroksia, vähän matkaa luistattaa kytkimellä ja isompaa vaihdetta aika myöhään. Takajarrulla voi varovasti painaa keulaa alas. Kaasu ruuvataa maltilla auki. Tapoja on yhtä monta ku pallien rapsutteluun..

jarska

KLIK täältä löytyy hyviä vinkkejä.

jarska

Yhdistin ketjut.
Ajankohtainen aihe.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 11.05.16 - klo:19:12
Viime kerhokisassa Alastarolla tuli jälleen umpisurkea lähtö ja lähes hännillä ekan mutkan jälkeen. On ihan turha kuvitella pärjäävänsä kisoissa, kun itseni kanssa samaa vauhtia ajavat aina ehtivät jo kauas karkuun, ennen kuin olen saanut hitaammat ohitettua. Peli on siis käytännössä pelattu jo lähdön jälkeen, ellei tuota jotenkin saa parannettua. Kertokaapa siis osaavammat, miten tuosta viivalta pääsisi nopeammin liikkeelle. Tapoja on varmasti monia ja itselle varmaan sopisi sellainen helpoimmin omaksuttava tapa :)
Ooksä koskaan treenannu lähtöä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.05.16 - klo:20:47
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 11.05.16 - klo:19:12
Viime kerhokisassa Alastarolla tuli jälleen umpisurkea lähtö ja lähes hännillä ekan mutkan jälkeen. On ihan turha kuvitella pärjäävänsä kisoissa, kun itseni kanssa samaa vauhtia ajavat aina ehtivät jo kauas karkuun, ennen kuin olen saanut hitaammat ohitettua. Peli on siis käytännössä pelattu jo lähdön jälkeen, ellei tuota jotenkin saa parannettua. Kertokaapa siis osaavammat, miten tuosta viivalta pääsisi nopeammin liikkeelle. Tapoja on varmasti monia ja itselle varmaan sopisi sellainen helpoimmin omaksuttava tapa :)
Ooksä koskaan treenannu lähtöä?

Jokaisen setin päätteeksi Alastarossa wheely
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

murmela

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 12.05.16 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.05.16 - klo:20:47
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 11.05.16 - klo:19:12
Viime kerhokisassa Alastarolla tuli jälleen umpisurkea lähtö ja lähes hännillä ekan mutkan jälkeen. On ihan turha kuvitella pärjäävänsä kisoissa, kun itseni kanssa samaa vauhtia ajavat aina ehtivät jo kauas karkuun, ennen kuin olen saanut hitaammat ohitettua. Peli on siis käytännössä pelattu jo lähdön jälkeen, ellei tuota jotenkin saa parannettua. Kertokaapa siis osaavammat, miten tuosta viivalta pääsisi nopeammin liikkeelle. Tapoja on varmasti monia ja itselle varmaan sopisi sellainen helpoimmin omaksuttava tapa :)
Ooksä koskaan treenannu lähtöä?

Jokaisen setin päätteeksi Alastarossa wheely
Ök, millä tavalla/tekniikalla lähdet?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.05.16 - klo:23:20
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 12.05.16 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.05.16 - klo:20:47
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 11.05.16 - klo:19:12
Viime kerhokisassa Alastarolla tuli jälleen umpisurkea lähtö ja lähes hännillä ekan mutkan jälkeen. On ihan turha kuvitella pärjäävänsä kisoissa, kun itseni kanssa samaa vauhtia ajavat aina ehtivät jo kauas karkuun, ennen kuin olen saanut hitaammat ohitettua. Peli on siis käytännössä pelattu jo lähdön jälkeen, ellei tuota jotenkin saa parannettua. Kertokaapa siis osaavammat, miten tuosta viivalta pääsisi nopeammin liikkeelle. Tapoja on varmasti monia ja itselle varmaan sopisi sellainen helpoimmin omaksuttava tapa :)
Ooksä koskaan treenannu lähtöä?

Jokaisen setin päätteeksi Alastarossa wheely
Ök, millä tavalla/tekniikalla lähdet?

Aika lailla tuollaisella olen yrittänyt, kuin Mikko K. tuolla ylempämä ohjeisti. Siinä missä Mikko lähtee kuin tykistä, niin minä lähinnä kuin etana. Joskus onnistuu treeneissä, pääsääntöisesti ei. Pitäisi niitä kierroksia vissiin pistää huomattavasti enemmän tai jotain.
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

murmela

13.05.16 - klo:08:58 #28 Viimeisin muokkaus: 13.05.16 - klo:09:02 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 13.05.16 - klo:08:15
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.05.16 - klo:23:20
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 12.05.16 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.05.16 - klo:20:47
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 11.05.16 - klo:19:12
Viime kerhokisassa Alastarolla tuli jälleen umpisurkea lähtö ja lähes hännillä ekan mutkan jälkeen. On ihan turha kuvitella pärjäävänsä kisoissa, kun itseni kanssa samaa vauhtia ajavat aina ehtivät jo kauas karkuun, ennen kuin olen saanut hitaammat ohitettua. Peli on siis käytännössä pelattu jo lähdön jälkeen, ellei tuota jotenkin saa parannettua. Kertokaapa siis osaavammat, miten tuosta viivalta pääsisi nopeammin liikkeelle. Tapoja on varmasti monia ja itselle varmaan sopisi sellainen helpoimmin omaksuttava tapa :)
Ooksä koskaan treenannu lähtöä?

Jokaisen setin päätteeksi Alastarossa wheely
Ök, millä tavalla/tekniikalla lähdet?

Aika lailla tuollaisella olen yrittänyt, kuin Mikko K. tuolla ylempämä ohjeisti. Siinä missä Mikko lähtee kuin tykistä, niin minä lähinnä kuin etana. Joskus onnistuu treeneissä, pääsääntöisesti ei. Pitäisi niitä kierroksia vissiin pistää huomattavasti enemmän tai jotain.


Mutulla veikaten ongelma johtunee siitä että sulla on kaasu lähtökohtasesti liian vähän auki. Joka taas johtuu siitä että kaasun ei tarvi olla montaakaan prosenttia auki paikallaan ollessa ja silti kierrokset on rajarilla.
Ja sitten kun alkaa päästämään kytkintä, niin kierrokset tippuu ihan liian alas/kaasukontrolli on liian vaikeeta niin pienillä kaasuläpän avautumilla/ kone ei jaksa vetää ollenkaan koska läpät on melkein kiinni.

Helpoin tapa korjata tuo ongelma ollee se että paikalla ollessaan ruuvaa kaasua jonkun verran enemmän auki ja antaa niitten kierrosten paukuttaa rajariin, koska kyllä ne sieltä kuitenkin heti tippuu kun alkaa kytkintä päästämään.

Ja jos haluat helpottaa arpomistas, niin osta dataloggeri, maksaa jonku 6-700e ja menee kiinni ihan plug and play. Niin sitten sä näät paljoko sulla on kaasu oikeesti auki paikallaan ollessa, ja missä vaiheessa kone hyytyy ja paljonko sulla on kaasu sillon auki.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonibergholm

@Bobo Multa löytyy sulle loggeri bemariin lainaan (vuokralle ;) ), jos et omaa halua ostaa.

Powered by EzPortal