Yamaha R6R

Aloittaja Vuorela, 08.02.16 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 25.05.16 - klo:08:28
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 15.05.16 - klo:09:48
Kilpailussa ajoin yhden 23 kierroksen setin tasaista 1:35 aikaa, jonka aikana huomasin että ajoasento jää liian helposti liian lähelle tankkia ja asialle pitää tehdä jotain. Osittain ajoasennosta (ja ajovirheistä) johtuen tuntui myös ettei keula tarjoa niin paljoa pitoa hitaiden mutkien keskivaiheilla kuin mihin olen tottunut. Eturenkaassa vaihdoin pehmeästä kovaan seokseen mikä voi tietysti tuoda asian paremmin esiin. Eturengas meni hitaissa paikoissa luiston rajalla mitä ei näin hitaissa vauhdeissa pitäisi mielestäni vielä tapahtua, jos kaikki on kunnossa. Positiivisena puolena alustaa ja renkaita on helppo lukea kun tämmöset huomaa.

Tuo keskimutkan tuntuma voisi osin varmaakin johtua liian vähäisestä paluuvaimennuksesta keulassa? Nopeissa mutkissa en ongelmaa huomannut, mutta niissä suurempi kaarrenopeus pitää keulan kasassa. Hitaiden mutkien keskivaihella ei ole keulalla samanlaista kuormaa joten jäykän jousen kanssa liian pienellä paluuvaimennuksella jousi pyrkii luovuttamaan energiansa liian nopeasti syöden samalla etusen pitoa. Onko ajatuksessa järkeä?

Onkos tuo R6R keulan rakenne semmoinen missä paluuvaimennus vaikuttaa myös comppiin? Paluun säätö on aiempien viestien perusteella 15 kliksua auki, joten siellä olisi kiristysvaraa selvästi.
Eikös tuo paluuvaimennus olis suhtkoht yksinkertainen tarkistaa paikallaankin painelemalla keulaa edestakaisin vaikka niin että joku toinen katsoo vierestä? Oliko se 1 sekuntti kun sen pitäis nousta takaisin ylös ja jäädä siihen, ja vielä niin että jos painaa koko pyörää alas keskeltä pitää nousuvauhdin olla sama edessä ja takana.

Ootko katsonut ettei keulaputket ole vääntyneet ja keula jumittaisi siitä syystä?

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 27.05.16 - klo:10:22
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 25.05.16 - klo:08:28
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 15.05.16 - klo:09:48
Kilpailussa ajoin yhden 23 kierroksen setin tasaista 1:35 aikaa, jonka aikana huomasin että ajoasento jää liian helposti liian lähelle tankkia ja asialle pitää tehdä jotain. Osittain ajoasennosta (ja ajovirheistä) johtuen tuntui myös ettei keula tarjoa niin paljoa pitoa hitaiden mutkien keskivaiheilla kuin mihin olen tottunut. Eturenkaassa vaihdoin pehmeästä kovaan seokseen mikä voi tietysti tuoda asian paremmin esiin. Eturengas meni hitaissa paikoissa luiston rajalla mitä ei näin hitaissa vauhdeissa pitäisi mielestäni vielä tapahtua, jos kaikki on kunnossa. Positiivisena puolena alustaa ja renkaita on helppo lukea kun tämmöset huomaa.

Tuo keskimutkan tuntuma voisi osin varmaakin johtua liian vähäisestä paluuvaimennuksesta keulassa? Nopeissa mutkissa en ongelmaa huomannut, mutta niissä suurempi kaarrenopeus pitää keulan kasassa. Hitaiden mutkien keskivaihella ei ole keulalla samanlaista kuormaa joten jäykän jousen kanssa liian pienellä paluuvaimennuksella jousi pyrkii luovuttamaan energiansa liian nopeasti syöden samalla etusen pitoa. Onko ajatuksessa järkeä?

Onkos tuo R6R keulan rakenne semmoinen missä paluuvaimennus vaikuttaa myös comppiin? Paluun säätö on aiempien viestien perusteella 15 kliksua auki, joten siellä olisi kiristysvaraa selvästi.
Eikös tuo paluuvaimennus olis suhtkoht yksinkertainen tarkistaa paikallaankin painelemalla keulaa edestakaisin vaikka niin että joku toinen katsoo vierestä? Oliko se 1 sekuntti kun sen pitäis nousta takaisin ylös ja jäädä siihen, ja vielä niin että jos painaa koko pyörää alas keskeltä pitää nousuvauhdin olla sama edessä ja takana.

Ootko katsonut ettei keulaputket ole vääntyneet ja keula jumittaisi siitä syystä?
Viimeksi tuon painelun tehnyt ennen kauden ensimmäistä ratapäivää ja pyörä tosiaan painui ja nousi tasapainoisesti. Laitoin silloin perussäädöt ja geometriat tontille sen mukaan mitä ajamatta osaan. Loput säädöt sitten sen mukaan mitä ajamalla saa tuntumaa.

Keulaputket on mitattu suoriksi, en tosin itse ole nyt mittausta tehnyt.

Ajatusta tuossa kyllä on, kun eihän se vaadi kuin aikaa käydä mopoa painelemassa ja katsoa keulanputkien suoruus.

Vuorela

Jatketaan tarinointia uuden mopon ihmettelystä.

Viikonloppuna tuli ajettua pari päivää Motoparkissa. Muutoksia säätöihin tuli 10->9.5 keulajouset, keulan öljypinta 115->105mm ja keulan hidasta comppia 0->1 kierros auki. Ihan ok kompromissi. Nyt pitoa on edessä joka paikassa riittävästi ja pystyy jarruttamaan kohtuu hyvin. Tosin eipä tuossa nykyisessä kyydissä ole koville jarrutuksille vielä tarvetta, kun hyvänä hetkenä voisi päästä Motoparkissa 1:32 alkuisia ja rutiinilla 1:33. Omaan makuun keula saisi toimia lineaarisemmin, joten pitkällä aika välillä tulen todennäköisesti keulan päivittämään.

Taakse lisäsin kaksi naksua paluuta, kun perä alkoi pumppaamaan avauksissa.

Jatkossa ajatuksissa kokeilla laskea hieman keulan öljypintaa josko löytyisi vielä mukavampi kompromissi. Todennäköisesti kokeilen myös laittaa toiseen keulaputkeen 10 jousen ja saada keulasta sitä kautta lineaarisemmin toimivan.

Kaiken kaikkiaan pyörä toimii nyt vakaasti ja on tonnarin jälkeen helppo ajaa. Tommoselta sen käytös näytti sunnuntain vikalla setillä:
https://www.youtube.com/watch?v=882FFB5zIC8

Välityksenä 16-46, joka tuntuu osuvan aika kivasti.

Seuraavaksi ohjelmassa juhannuksen Kemora.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 15.06.16 - klo:20:57
Taakse lisäsin kaksi naksua paluuta, kun perä alkoi pumppaamaan avauksissa.

Mikä sulla oli nyt takajousen jäykkyys?
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 16.06.16 - klo:17:01
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 15.06.16 - klo:20:57
Taakse lisäsin kaksi naksua paluuta, kun perä alkoi pumppaamaan avauksissa.

Mikä sulla oli nyt takajousen jäykkyys?

Sama 100 kuin ennenkin.

parjan_fin

Jos ajolinjoista jotain kommentoi, niin jätät melko paljon rataa käyttämättä sekä käännyt liian aikaisin mutkiin sisälle. Noiden takia joudut himmailemaan avauksien kanssa.

Se takapään pumppaaminen avauksessa johtuu todennäköisesti siitä, että perä painuu jo liian alas ja alkaa pumppaamaan sieltä ylös. Pito ei vielä noilla nopeuksilla irtoa, mutta jos tuosta otat sen pari sekkaa pois, niin alkaa olemaan jo siinä, että perä alkaa luistelemaan, koska on pohjassa avauksissa.

Meinaan että yleensä jos oikealla jousella on liian vähän paluuvaimennusta, niin perä alkaa "pukittamaan" ja pomppottamaan suoraan mentäessä täyskaasulla.

Koitapa nyt huvikses seuraavalla kerralla sitä 105 takajousta ja ota se paluuvaimennus vielä samaan missä se oli :)
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Vuorela

Jep. Tarkkuus ja ajolinjat on työn alla. Toi kierros oli sunnuntain vikalta setiltä, jossa paras terä jo hukassa mutta kuitenkin sivutaan viikonlopun nopeinta kierrosaikaa kun pääsi kerrankin tyhjää rataa ajamaan.

Takajousi juttuun en enää oikein tiedä miten suhtautuisin. Jäykempää kokeillaan sitten kun sille on tarvetta, samoin kuin löysempääkin. Molemmissa tapauksissa jousi pitää ensin hankkia. Kuitenkaan tuo ei pohjaa häiritsevästi vaan käyttää sopivasti joustomatkan. Nopeammat suositteli kevyempää takajousta juuri sillä että joustomatka pitää saada käytettyä. Jäykemmällä takajousella myös pahennetaan keulan kantavuus ongelmaa kun painoa siirtyy enemmän eteen.

Pyörä on nyt kuitenkin sen verran hyvällä tolalla kauden alkuun nähden ettei isoille muutoksille ole juuri nyt tarvetta. Kuten videolta näkyy niin kulkee vakaasti ja tekee loogisesti sen mitä pyydetään. Vauhdin kasvaessa katsotaan mitä tarvitsee jatkossa tehdä.

parjan_fin

Jos pohjaa jo Motoparkin 1:32 - 1:33 vauhdeissa, niin ei se silloin mielestäni oikein ole...

Mitenköhän paljon päin v*ttua mä olen sitten ajanut ja kuin pahasti pielessä olevilla jousilla, kun itse sain ne liikkumaan liki koko matkaltaan useammassa kohtaa (edessä 9.25 ja takana 105) ja silti onnistuin ajamaan ihan kelvollista kyytiä... kuitenkin sua jonnin matkaa köykäsempi.

Täytyy aina kuitenkin muistaa, että alustan liikettä voidaan rajoittaa kahdella tapaa. Molemmissa on puolensa. Liialla hydrauliikalla kun on löysä jousi ja sen vaatimalla tiukalla esijännityksellä --> noilla menetetään herkkyyttä alustan toiminnasta, vaikka koko liikematka hyödynnettäisiinkin paikoin. Oikealla jousella, jolloin hydrauliikan puoli voi olla minimissään esijännityksen ollessa oikea --> herkkä, kantaa kuormansa ja liikkuu koko joustomatkan lineaarisesti ja pehmeästi. Sadekelillä huomaa myös nuo erot aika nopeasti...

Noh, en mä enempää jankkaa aiheesta, lupaan etä oli viimeinen kerta tähän :) Kukin tehköön kuin haluaa. Sen olen kyllä huomannut tuolla kurapuolellakin, että kaksi yhtä nopeaa kuskia ei välttämättä aja likikään samanlaisilla setupeilla, vaikka olisi alla samanlainen kalusto muutoin. Monesti makuasioita nuo kurapuolen kompromissi alustat.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

murmela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 16.06.16 - klo:22:18
Jos pohjaa jo Motoparkin 1:32 - 1:33 vauhdeissa, niin ei se silloin mielestäni oikein ole...

Mitenköhän paljon päin v*ttua mä olen sitten ajanut ja kuin pahasti pielessä olevilla jousilla, kun itse sain ne liikkumaan liki koko matkaltaan useammassa kohtaa (edessä 9.25 ja takana 105) ja silti onnistuin ajamaan ihan kelvollista kyytiä... kuitenkin sua jonnin matkaa köykäsempi.

Täytyy aina kuitenkin muistaa, että alustan liikettä voidaan rajoittaa kahdella tapaa. Molemmissa on puolensa. Liialla hydrauliikalla kun on löysä jousi ja sen vaatimalla tiukalla esijännityksellä --> noilla menetetään herkkyyttä alustan toiminnasta, vaikka koko liikematka hyödynnettäisiinkin paikoin. Oikealla jousella, jolloin hydrauliikan puoli voi olla minimissään esijännityksen ollessa oikea --> herkkä, kantaa kuormansa ja liikkuu koko joustomatkan lineaarisesti ja pehmeästi. Sadekelillä huomaa myös nuo erot aika nopeasti...

Noh, en mä enempää jankkaa aiheesta, lupaan etä oli viimeinen kerta tähän :) Kukin tehköön kuin haluaa. Sen olen kyllä huomannut tuolla kurapuolellakin, että kaksi yhtä nopeaa kuskia ei välttämättä aja likikään samanlaisilla setupeilla, vaikka olisi alla samanlainen kalusto muutoin. Monesti makuasioita nuo kurapuolen kompromissi alustat.
Eiköhän toi kaikenkaikkiaan ole vain hyvä esimerkki siitä että kun joku kuski saa päähänsä jonkun hyvän idean ja koeajon jälkeen se mopon alusta Tuntuu hyvälle, niin silloinhan ne säädöt on Hyvät.

Eri asia on sitten se kun pitäis oikeesti päästä kovaa, ja samaan aikaan kun tallin toinen kuski kiroaa repeilevää takarengasta, ja toinen kuski voittaa maailmanmestaruuden identtisellä kalustolla, niin voi alkaa miettimään sitä että kannattaisko se alusta säätää oikeesti nopeeksi ja opetella ajamaan sillä setupilla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 16.06.16 - klo:22:18

Jos pohjaa jo Motoparkin 1:32 - 1:33 vauhdeissa, niin ei se silloin mielestäni oikein ole...

Mitenköhän paljon päin v*ttua mä olen sitten ajanut ja kuin pahasti pielessä olevilla jousilla, kun itse sain ne liikkumaan liki koko matkaltaan useammassa kohtaa (edessä 9.25 ja takana 105) ja silti onnistuin ajamaan ihan kelvollista kyytiä... kuitenkin sua jonnin matkaa köykäsempi.

Täytyy aina kuitenkin muistaa, että alustan liikettä voidaan rajoittaa kahdella tapaa. Molemmissa on puolensa. Liialla hydrauliikalla kun on löysä jousi ja sen vaatimalla tiukalla esijännityksellä --> noilla menetetään herkkyyttä alustan toiminnasta, vaikka koko liikematka hyödynnettäisiinkin paikoin. Oikealla jousella, jolloin hydrauliikan puoli voi olla minimissään esijännityksen ollessa oikea --> herkkä, kantaa kuormansa ja liikkuu koko joustomatkan lineaarisesti ja pehmeästi. Sadekelillä huomaa myös nuo erot aika nopeasti...

Noh, en mä enempää jankkaa aiheesta, lupaan etä oli viimeinen kerta tähän :) Kukin tehköön kuin haluaa. Sen olen kyllä huomannut tuolla kurapuolellakin, että kaksi yhtä nopeaa kuskia ei välttämättä aja likikään samanlaisilla setupeilla, vaikka olisi alla samanlainen kalusto muutoin. Monesti makuasioita nuo kurapuolen kompromissi alustat.

On ilmeisesti muutakin herkkää kuin alustan toiminta :D shakehands_1

Mistä sä nyt ton pahasti pielessä olevilla jousilla keksit? 9.25 vs 9.5 ja 105 vs 100.

Itse tykkään siitä että mopo käyttäytyy tasapainoisesti, joten mulla on aina toiminut lähellä toisiaan olevat keulan ja perän jousivakiot. Asioita kokeilen ja muutan sen mukaan miten on ongelmia ja mikä toimii.

Renkaiden kuluminen kun mainittiin, niin noin sadan kierroksen perusteella vois sanoa että molemmat renkaat kuluu siististi. Takasessa sadan kierroksen jälkeen yli puolet pintaa jälkellä, mutta etunen on kulunut normaalia nopeammin. Etusen kestävyyteen vaikuttanut toi keulan kantamattomuus ja alun pidon puute. Varmaankin pääsee tällä etusella saman kuin takasellakin, kun pahimmat rengasta syövät ongelmat lienee ratkaistu.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.06.16 - klo:07:40
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 16.06.16 - klo:22:18

Jos pohjaa jo Motoparkin 1:32 - 1:33 vauhdeissa, niin ei se silloin mielestäni oikein ole...

Mitenköhän paljon päin v*ttua mä olen sitten ajanut ja kuin pahasti pielessä olevilla jousilla, kun itse sain ne liikkumaan liki koko matkaltaan useammassa kohtaa (edessä 9.25 ja takana 105) ja silti onnistuin ajamaan ihan kelvollista kyytiä... kuitenkin sua jonnin matkaa köykäsempi.

Täytyy aina kuitenkin muistaa, että alustan liikettä voidaan rajoittaa kahdella tapaa. Molemmissa on puolensa. Liialla hydrauliikalla kun on löysä jousi ja sen vaatimalla tiukalla esijännityksellä --> noilla menetetään herkkyyttä alustan toiminnasta, vaikka koko liikematka hyödynnettäisiinkin paikoin. Oikealla jousella, jolloin hydrauliikan puoli voi olla minimissään esijännityksen ollessa oikea --> herkkä, kantaa kuormansa ja liikkuu koko joustomatkan lineaarisesti ja pehmeästi. Sadekelillä huomaa myös nuo erot aika nopeasti...

Noh, en mä enempää jankkaa aiheesta, lupaan etä oli viimeinen kerta tähän :) Kukin tehköön kuin haluaa. Sen olen kyllä huomannut tuolla kurapuolellakin, että kaksi yhtä nopeaa kuskia ei välttämättä aja likikään samanlaisilla setupeilla, vaikka olisi alla samanlainen kalusto muutoin. Monesti makuasioita nuo kurapuolen kompromissi alustat.

On ilmeisesti muutakin herkkää kuin alustan toiminta :D shakehands_1

Mistä sä nyt ton pahasti pielessä olevilla jousilla keksit? 9.25 vs 9.5 ja 105 vs 100.

Itse tykkään siitä että mopo käyttäytyy tasapainoisesti, joten mulla on aina toiminut lähellä toisiaan olevat keulan ja perän jousivakiot. Asioita kokeilen ja muutan sen mukaan miten on ongelmia ja mikä toimii.

Renkaiden kuluminen kun mainittiin, niin noin sadan kierroksen perusteella vois sanoa että molemmat renkaat kuluu siististi. Takasessa sadan kierroksen jälkeen yli puolet pintaa jälkellä, mutta etunen on kulunut normaalia nopeammin. Etusen kestävyyteen vaikuttanut toi keulan kantamattomuus ja alun pidon puute. Varmaankin pääsee tällä etusella saman kuin takasellakin, kun pahimmat rengasta syövät ongelmat lienee ratkaistu.
Noh, herkästä niin tiedä, ennemminkin jääräpää :D

Mutta juu, apuja sekä vinkkejä kun pyydettiin, niin niitä koitin tarjoilla turhankin jääräpäisesti.

Ottaen huomioon meidän painoerot, vauhti ja jouset, niin kyllä tuossa sulla olis vielä tiukemman takajousen paikka jos lujempaa haluat ajaa. Tuo "pahasti pielessä" -kommentti oli lähinnä meikäläiseltä sarkastinen, ehkä vähän huonosti aseteltu :)

Tuolla mun vanhalla R6R:llä on jokunen ajanut sellaisilla jousilla kuin itse sekä myös painavammalle kaverille laitettiin hänen painoa vastaavat jouset alle, ja kommentit oli aika yksipuolisia siitä miten se toimii. En todellakaan väitä että olisin mikään asiantuntija alusta asioissakaan, mutta tuon R6R:n kohdalla olisin sitä mieltä että omakohtaisia kokemuksia on melko hyvin siitä mikä siellä toimii ja mikä ei. Noiden kavereiden kohdalla taisi vaan käydä tuuri, kun siitä tykkäsivät ;)
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 15.06.16 - klo:20:57
Muutoksia säätöihin tuli 10->9.5 keulajouset, keulan öljypinta 115->105mm ja keulan hidasta comppia 0->1 kierros auki.

Tuosta tulikin mieleeni, että kumpaa ruuvailit? Sitä 3mm kuusiokoloa (mikä on kliksuilla), vai 12mm hylsyä kaipaavaa "murkulaa"?

Ja et ilmeisesti kokeillut sitä nopeaa menovaimennusta lisätä, että saisit sen keulan nopean sukeltamisen pois?

Eli tuo 3mm kuusiokolo säätöhän on Lo comp ja 12mm hylsyllä säädettävä "murikka" on Hi comp.

Videon kohta 2:48 -->
https://www.youtube.com/watch?v=R5VXSKlpUWE

Itsekin jo unohtanut, että siellä tosiaan on ihan säätö nopealle menovaimennukselle keulassa :) Sitähän voi ruuvailla ennen kuin iskarisepälle lähtee keulaa kiikuttamaan.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 17.06.16 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 15.06.16 - klo:20:57
Muutoksia säätöihin tuli 10->9.5 keulajouset, keulan öljypinta 115->105mm ja keulan hidasta comppia 0->1 kierros auki.

Tuosta tulikin mieleeni, että kumpaa ruuvailit? Sitä 3mm kuusiokoloa (mikä on kliksuilla), vai 12mm hylsyä kaipaavaa "murkulaa"?

Ja et ilmeisesti kokeillut sitä nopeaa menovaimennusta lisätä, että saisit sen keulan nopean sukeltamisen pois?

Eli tuo 3mm kuusiokolo säätöhän on Lo comp ja 12mm hylsyllä säädettävä "murikka" on Hi comp.

Videon kohta 2:48 -->
https://www.youtube.com/watch?v=R5VXSKlpUWE

Itsekin jo unohtanut, että siellä tosiaan on ihan säätö nopealle menovaimennukselle keulassa :) Sitähän voi ruuvailla ennen kuin iskarisepälle lähtee keulaa kiikuttamaan.

Toi olikin hyvä huomio. Olen tosiaan säätänyt tuota nopeaa comppia joka on nyt yhden kierroksen auki.

Kemoraan ajatuksena keulan osalta kokeilla öljypinnan korkeuden laskua, ehkä keulan jousivakion nostoa laittamalla toiseen putkeen 10 ja sitten noiden vaimennussäätöjen kanssa pelaamista. Tosin iso riski on että tulee vain ajettua kun säädöt on kuitenkin jo suht hyvin toimivat :D

wbaum

Itekki otin putkista sormellisen (sentti muovikupin pohjalle) pois. En huomannu mitää eroa loppuosan toiminnassa. Toinen sormellinen kemoraan ja opettelis jarruttamaan. Tarkoitus siis mullakin saada keulaa lineaarisemmaksi.

Vuorela

Eipä tullut Kemoralla isommin alustaa säädettyä. Ajaminen oli odotetusti vaikeaa, kuten nykyään lähes aina Kemoralla. Keula tuntui jarrussa varsin hyvältä.

Renkaan kuluessa perän/alustan pumppaaminen avauksissa paheni, joten rauhoitin pyörän käytöstä lisäämällä pari naksua paluuta perään. Rengas kuluu varsin nätisti. Tekee hyvin pientä liparetta renkaan kuvion takareunaan. Lipareen esiintyminen näyttäisi olevan linjassa tuon pumppaamisen ja paluuvaimennuksen kanssa. Kun lisää paluuta tuo liparekin häipyy ja sitten kun taas perän alkaa pumppamaan alkaa lipare ilmestyä takaisin. Varmaankin pitäisi kokeilla löysempää jousta taakse.

Mutkanopeuksien saaminen edes lähelle sitä mitä pitäisi oli isoin ongelma ajamisessa. Tamin kanssa muusta keskustelusta jäi mieleen sama vanha ongelma tämän keulan kanssa. Keula painuu turhan paljon ja nopeasti joten vauhtikin kuolee ennen mutkaa näillä käsillä. Jäykempää jousta ja vaimennuksien kanssa pelaamista.

Varsinaiset ongelmat oli kuitenkin vaihteiston kanssa ja lopulta vaihteisto jäikin jumiin. Vaihdepolkimelta tulevan akselin toisessa päässä oleva rummun palautinjousen keskitintappi oli katkennut. Aiheutti ensin ikävästi ongelmia saada vitonen päälle ja lopulta vaihde jäi vitoselle. No, pieni murhe oireisiin nähden. Akseli vaihtoon ja parin viikon päästä Pärnuun.

Powered by EzPortal