Alastaron ajolinjat

Aloittaja slowrider, 25.08.12 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wbaum

Oikeen laidan asfalttipaikan lopusta mopo lintalleen. Osuu itsellä parhaiten jos vauhtia on tarpeeksi ja linja pysynyt palmasista. Mun parhaiten nyt ei kovin häävi osuma oo tosin :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: mako - 24.06.15 - klo:10:04
Mites te ajatte ton alastaron vauhtivasurin ku siin on noit betonipaikkoja .
Mun mielestä se koko mutka on niin täynä kaikkee pomppua ja paskaa, ett siitä vaan, ihan normaalilla linjalla.
Tos videolla abaut 7 minuutin kohalla jopa osuu kerran silleen miten mä haluan ajaa sen, avaus vaan jää vähän vajaaks, koska useimmiten tulee käännettyä liian aikaisin sisään jolloin ei voi avata niin nopeesti:
https://youtu.be/TbCn-oXhJQA?t=414
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mako

Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.06.15 - klo:11:44
Lainaus käyttäjältä: mako - 24.06.15 - klo:10:04
Mites te ajatte ton alastaron vauhtivasurin ku siin on noit betonipaikkoja .
Mun mielestä se koko mutka on niin täynä kaikkee pomppua ja paskaa, ett siitä vaan, ihan normaalilla linjalla.
Tos videolla abaut 7 minuutin kohalla jopa osuu kerran silleen miten mä haluan ajaa sen, avaus vaan jää vähän vajaaks, koska useimmiten tulee käännettyä liian aikaisin sisään jolloin ei voi avata niin nopeesti:
https://youtu.be/TbCn-oXhJQA?t=414
joo sun videosta kaivelin noita kuvakaappauksia mut en saa liitettyy niit tähän nyt. Luulen että ajan liian terävällä ensi taitolla ja siksi joudun antamaan kaasua ennen apeksia ja saan vähän lipsahtamaan jostain paikasta

murmela

Lainaus käyttäjältä: mako - 24.06.15 - klo:11:51
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.06.15 - klo:11:44
Lainaus käyttäjältä: mako - 24.06.15 - klo:10:04
Mites te ajatte ton alastaron vauhtivasurin ku siin on noit betonipaikkoja .
Mun mielestä se koko mutka on niin täynä kaikkee pomppua ja paskaa, ett siitä vaan, ihan normaalilla linjalla.
Tos videolla abaut 7 minuutin kohalla jopa osuu kerran silleen miten mä haluan ajaa sen, avaus vaan jää vähän vajaaks, koska useimmiten tulee käännettyä liian aikaisin sisään jolloin ei voi avata niin nopeesti:
https://youtu.be/TbCn-oXhJQA?t=414
joo sun videosta kaivelin noita kuvakaappauksia mut en saa liitettyy niit tähän nyt. Luulen että ajan liian terävällä ensi taitolla ja siksi joudun antamaan kaasua ennen apeksia ja saan vähän lipsahtamaan jostain paikasta

Tossa mutkassahan on jekkuna myös se että sisääntulo on nelisen(?) metriä leveempi kuin ulostulo, joten sen takia taitto pitäis jättää huomattavasti myöhemmäks kuin mitä se radan leveys siinä sisääntulossa antaisi olettaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: mako - 24.06.15 - klo:10:04
Mites te ajatte ton alastaron vauhtivasurin ku siin on noit betonipaikkoja .
Ihan kanttarin juuressa on melkein 10 senttiä levee melkein pomputon linja. Ai mistäkö tiedän? Osuin siihen kerran vahingossa. Mut normaalisti vaan veto päällä niiden töyssyjen yli niin ei elä mopo niin paljon.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Jaa edes tajunnut että tässä viitattiin radan pomppuisuuteen. Onhan se vähän, mutta jos alusta toimii niin siinäpä se menee. :D

Alastarolla jos alkaa pomppuja väistelemään niin siinä on kyllä työmaata... Nykyään edes huomaa, viime kesänä oli kauhee vatkaus aina ja pelotti niin perhanasti.

Vuorela

Piti videolta katsoa mitä sieltä löytyy ja varmaankin näitä paikkoja tarkoitetaan:



Meinasin ensin kommentoida vain "mitä röykkyjä? by KVR & Öhlins" :D

Mutta itse siis ajan tuosta kanttarin vierestä ja menen kaasulle röykkyjen jälkeen tai siinä vaiheessa kun tiedän ettei röykyt aiheuta epävakautta. Mut minäpä ajankin noi nopeat aivan liian hiljaa. En menis ennen kaasulle, ettei lähde etunen alta enkä ainakaan röykkyjen kohdalla, jos ei ole riskinottokyky kunnossa.

Kuvien kierros löytyy tuolta:
https://www.youtube.com/watch?v=Hda1vCk65Z0

Muutenkin Alastaron röykyistä varsinaisesti varon vain palmasin keskellä olevaa niin että pyrin pääsemään jarrulta pois juuri ennen röykkyä.

T1mppa

Millaista vauhtia olette menneet noihin Alastaron nopeisiin mutkiin? Vuorela painelee tonnarilla yllä olevan videon mukaan nopeeseen oikeaan ~125 km/h ja nopeaan vasuriin ~120 km/h.
Mulla oli samoja nopeuksia 675 triumphilla ja mietin, puskeeko äijät niihin normaalisti kovempaa?

Pirun vaikeen tuntuista oli jättää taitto myöhäiseksi, kun röykkyjä tuntui löytyvän kaikkialta noiden nopeiden mutkien ympäristöstä.
Lisäksi kysymys, jarrutatteko nopeeseen oikeaan? Itse huomasin, että päästän kaasun turhan aikaisin ja liruttelen mutkaan kääntökohtaan. Sitten vauhti olikin tippunut 4-vaihteella jo sen verran, että ei siinä tarvitse välttämättä jarruttaa. Jarruttelin kuitenkin vähän, jotta sain keulaa alas ja taittoa paremmaksi. Jotain siihen mutkaan pitäisi kuitenkin keksiä, jotta siinä olisi edes hieman ajamisen meininkiä.

Matalaa 27:aa tuli ajettua. Seuraavalla kerralla paremmat välitykset ja uuden sotasuunnitelman kanssa liikkeelle :)

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 07.07.16 - klo:13:07
Millaista vauhtia olette menneet noihin Alastaron nopeisiin mutkiin? Vuorela painelee tonnarilla yllä olevan videon mukaan nopeeseen oikeaan ~125 km/h ja nopeaan vasuriin ~120 km/h.
Mulla oli samoja nopeuksia 675 triumphilla ja mietin, puskeeko äijät niihin normaalisti kovempaa?

Pirun vaikeen tuntuista oli jättää taitto myöhäiseksi, kun röykkyjä tuntui löytyvän kaikkialta noiden nopeiden mutkien ympäristöstä.
Lisäksi kysymys, jarrutatteko nopeeseen oikeaan? Itse huomasin, että päästän kaasun turhan aikaisin ja liruttelen mutkaan kääntökohtaan. Sitten vauhti olikin tippunut 4-vaihteella jo sen verran, että ei siinä tarvitse välttämättä jarruttaa. Jarruttelin kuitenkin vähän, jotta sain keulaa alas ja taittoa paremmaksi. Jotain siihen mutkaan pitäisi kuitenkin keksiä, jotta siinä olisi edes hieman ajamisen meininkiä.

Matalaa 27:aa tuli ajettua. Seuraavalla kerralla paremmat välitykset ja uuden sotasuunnitelman kanssa liikkeelle :)
Viimeksi  tuolla käynyt 2014 kun olin just hommannut tuon 2008 mallin 10R:n  silloin ajoin 1.29 alkuisia aikoja ja vauhdit 126 -129 tuossa oikeassa ja 114 tuossa vasurissa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 07.07.16 - klo:13:07
Millaista vauhtia olette menneet noihin Alastaron nopeisiin mutkiin? Vuorela painelee tonnarilla yllä olevan videon mukaan nopeeseen oikeaan ~125 km/h ja nopeaan vasuriin ~120 km/h.
Mulla oli samoja nopeuksia 675 triumphilla ja mietin, puskeeko äijät niihin normaalisti kovempaa?

Pirun vaikeen tuntuista oli jättää taitto myöhäiseksi, kun röykkyjä tuntui löytyvän kaikkialta noiden nopeiden mutkien ympäristöstä.
Lisäksi kysymys, jarrutatteko nopeeseen oikeaan? Itse huomasin, että päästän kaasun turhan aikaisin ja liruttelen mutkaan kääntökohtaan. Sitten vauhti olikin tippunut 4-vaihteella jo sen verran, että ei siinä tarvitse välttämättä jarruttaa. Jarruttelin kuitenkin vähän, jotta sain keulaa alas ja taittoa paremmaksi. Jotain siihen mutkaan pitäisi kuitenkin keksiä, jotta siinä olisi edes hieman ajamisen meininkiä.

Matalaa 27:aa tuli ajettua. Seuraavalla kerralla paremmat välitykset ja uuden sotasuunnitelman kanssa liikkeelle :)

Noi nopeat oli mulle heikoin kohta Alastarossa. Joku 130 vois olla sopiva tavoite mitä pitäis itsekin saada harrastelu körökörössä noihin.

Kuussatasella ajaessa mulla menee veto päälle noihin selvästi aiemmin kuin mitä tonnarilla. Samalla se vauhtikin säilyy mutkan läpi paremmin. Oikeaan oon tuota vauhtia yrittänyt kanssa saada säilymään jättämällä jarruttamisen pois tai tosi vähälle.

Pitäis varmaan vielä tällä kaudella käydä kokeilemassa miten tuolla saa aikaiseksi.

Nitrous

Nopee oikee n. 129km/h sekä tonnarilla että kusiaisella. Vasuri 128km/h vs. 123km/h kusiaisen eduksi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

vehkaoja

Mielenkiintoista. Itse kuvitellut, että juurikin noissa nopeissa olisi merkittävästi kiristettävää, mutta viime kesän nopeimmalta kierrokselta oikea 130 kmh ja vasen 126 kmh. Kierrosaika jäätävät 1:30,3.
Muutaman vuoden takaisella 1:28,7 kierroksella samat vauhdit. Pikaselauksella nopeimmat 131/128, jolloin aika 1:30.1

Olisi kiva tietää, missä ne isoimmat erot teihin 5 sekuntia nopeampiin tulee.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: vehkaoja - 08.07.16 - klo:01:21
Mielenkiintoista. Itse kuvitellut, että juurikin noissa nopeissa olisi merkittävästi kiristettävää, mutta viime kesän nopeimmalta kierrokselta oikea 130 kmh ja vasen 126 kmh. Kierrosaika jäätävät 1:30,3.
Muutaman vuoden takaisella 1:28,7 kierroksella samat vauhdit. Pikaselauksella nopeimmat 131/128, jolloin aika 1:30.1

Olisi kiva tietää, missä ne isoimmat erot teihin 5 sekuntia nopeampiin tulee.

Veikkaan, että ajallisesti isoimmat erot tulee hitaista paikoista. Siis lähinnä siitä miten sinne hitaaseen paikkaan mennään ja miten sieltä poistutaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.07.16 - klo:07:43
Lainaus käyttäjältä: vehkaoja - 08.07.16 - klo:01:21
Mielenkiintoista. Itse kuvitellut, että juurikin noissa nopeissa olisi merkittävästi kiristettävää, mutta viime kesän nopeimmalta kierrokselta oikea 130 kmh ja vasen 126 kmh. Kierrosaika jäätävät 1:30,3.
Muutaman vuoden takaisella 1:28,7 kierroksella samat vauhdit. Pikaselauksella nopeimmat 131/128, jolloin aika 1:30.1

Olisi kiva tietää, missä ne isoimmat erot teihin 5 sekuntia nopeampiin tulee.

Veikkaan, että ajallisesti isoimmat erot tulee hitaista paikoista. Siis lähinnä siitä miten sinne hitaaseen paikkaan mennään ja miten sieltä poistutaan.
Mitäpä näitä piilottelemaan. Tuossa liitteenä kierros pyöreesti ja pehmeesti rullailua. Ajolinja saattaa olla vähän sinne päin, mutta varsinkaan jarrut ei oikein osu ja avauksetkin on vähän varovaisia.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.07.16 - klo:07:49
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.07.16 - klo:07:43
Lainaus käyttäjältä: vehkaoja - 08.07.16 - klo:01:21
Mielenkiintoista. Itse kuvitellut, että juurikin noissa nopeissa olisi merkittävästi kiristettävää, mutta viime kesän nopeimmalta kierrokselta oikea 130 kmh ja vasen 126 kmh. Kierrosaika jäätävät 1:30,3.
Muutaman vuoden takaisella 1:28,7 kierroksella samat vauhdit. Pikaselauksella nopeimmat 131/128, jolloin aika 1:30.1

Olisi kiva tietää, missä ne isoimmat erot teihin 5 sekuntia nopeampiin tulee.

Veikkaan, että ajallisesti isoimmat erot tulee hitaista paikoista. Siis lähinnä siitä miten sinne hitaaseen paikkaan mennään ja miten sieltä poistutaan.
Mitäpä näitä piilottelemaan. Tuossa liitteenä kierros pyöreesti ja pehmeesti rullailua. Ajolinja saattaa olla vähän sinne päin, mutta varsinkaan jarrut ei oikein osu ja avauksetkin on vähän varovaisia.
Kuvasitko videoo?

Powered by EzPortal