Bridgestone Battlax Racing R10

Aloittaja jarska, 01.02.12 - klo:08:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 10 Vieraat katselee tätä aihetta.

PetsuZX

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.03.12 - klo:19:48
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 18.03.12 - klo:18:59
Jokos Jarska tietää miten R10 on suunniteltu ajettavaksi? Ei pyöreitä linjoja vaan mutkaan sisään, pyörä 'kyljelleen', pyörä pystyyn, ja hanaa. Wehnän tekniikka siis. Pitkät suorat ja lyhyet mutkat. PDF löytyy.

Tämä on tiedossa ja viime kesänä PetsuZX:n opastuksella hinkattiin mun ajolinjoja Wehnän suuntaan. airrev_1

Tai jos oikein tarkkoja ollaan, niin Wehnä näyttii muutaman kierroksen ajolinjoja, mutta sitten kun katosi horisonttiin,katosi myös linjatkin :).

jarska

Lainaus käyttäjältä: PetsuZX - 19.03.12 - klo:08:47
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.03.12 - klo:19:48
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 18.03.12 - klo:18:59
Jokos Jarska tietää miten R10 on suunniteltu ajettavaksi? Ei pyöreitä linjoja vaan mutkaan sisään, pyörä 'kyljelleen', pyörä pystyyn, ja hanaa. Wehnän tekniikka siis. Pitkät suorat ja lyhyet mutkat. PDF löytyy.

Tämä on tiedossa ja viime kesänä PetsuZX:n opastuksella hinkattiin mun ajolinjoja Wehnän suuntaan. airrev_1

Tai jos oikein tarkkoja ollaan, niin Wehnä näyttii muutaman kierroksen ajolinjoja, mutta sitten kun katosi horisonttiin,katosi myös linjatkin :).

Hyvin sanottu, noinhan se meni. reps_1

jarska

Nyt meni alle R10:t, toivotaan että pääsis Kemoraan noita ens viikolla testaamaan.

carbon

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.04.12 - klo:16:45
Nyt meni alle R10:t, toivotaan että pääsis Kemoraan noita ens viikolla testaamaan.

  mod_smilie_+1, crash test dummy.
Taidan kuitenkin tulla vielä noilla Pirelli gummeilla... confused_thinking
Voin mää koittaa..

jarska

Tässä jotain mietteitä R10:stä:

"Bridgestone R10 Review
by Nathan Gilmore II on 02/16/12
Racers and Track Day goers around the world were excited with the release of Bridgestone's new DOT race tire:  The Battlax R10.   Many experienced riders were able to get a chance to test these tires shortly after they were released.   All of the reviews were positive.   I too could not wait to finally get my hands on a set. 

I've ridden on pretty much all of the major brands of tire and have an idea of what I generally like in a tire.   I typically look for quicker turn-in with a more angular profile, mid-corner stability, and good drive grip since I don't like my rear moving around beneath me although some riders like a loose rear.   After spending 2 and a half days on the new R10 I've finally decided to give my review.

At best I am a fast intermediate-Slow Advanced pace track day rider.  I've never raced but I get around pretty good.   I ran the R10 at Jennings GP located in Florida.  The track is known to be one of the more abrasive tracks on the East Coast.   I rode for the full 20 minute sessions and would say that I pretty much logged approximately 200 miles on the tire over the course of the long weekend.   I chose a medium front (120/70) and a medium rear (190/55). 

Tire wear was consistent with the suspension set up properly.   Since the track was mostly left-handers I wore the rubber down way past the wear bars and there was no more tread left on the left side of the tire.   However, grip remained consistent.  I caught some slides coming out of a tight left hander (turn 11).  After softening up the suspension grip returned.   So these tires are in fact SENSITIVE to suspension adjustment.   Also, I was led to believe that turn 11 was just a slick section of the track.  In any case, it was easy to control the level of traction with the throttle.   There were no surprises.  Everything was controllable all the time.  I must mention though that up until the rear tire started to go off there was not one hint of slide when it was a fresh tire.   I would say that I put in about 140 miles before I got my first slide.   Pretty good!

The front tire received mixed reviews from other testers.  A friend of mine said he noticed chatter.  My guess is that the slick he was running prior was a heavier tire and could compensate for his lack of suspension tuning.   Other racers complained of a tucking nature of the tire when the front wasn't fully loaded.   Again this leads me to think that they need to play around with their suspension setup.   In my case, I didn't notice any such tucking of the front tire, nor did I notice any chatter.  It gripped fantastic and I was able to hold my lines. 

The tires warmed up extremely fast and for the first time in my years of riding on the track I was able to get knee down by the 2nd or 3rd turn on my WARM-UP lap!   I was using warmers but I was still very impressed with that.   

Overall I would have liked more grip from the rear but the tires in general grip fantastic!   They warm up quick, and any slides encountered don't take  you by surprise.   They won't last as long as certain race slicks out there that are known to get up to 6-8 track days but if you want a good tire that can run lap record pace for a few races or 2 full track days then you'll be happy with the Bridgestone R10.

One final thing that I'd like to point out is that the R10s have a softer carcass and only work with higher than normal tire pressures.   Some race tires run as low as 24psi hot off the track in the rear.  The Bridgestone R10 rear would only work well around 34psi hot off the track in the rear.  The front I maintained around 32psi.  Keep that in mind if you decide to give these tires a chance.     

On a scale of 1-10 I've got to give these tires a 9.   I didn't give a 10 because of how sensitive they are to suspension adjustments and tire pressure.   But then again, we all should be setting up our suspension anyway for changing weather conditions, different track surfaces and elevations, as well as different tire profiles etc.  Additionally, we should always be checking our pressures. "



Nitrous

Olipas jotenkin ristiriitasen kuulonen arvostelu. Ensin kaveri kehuu, että rengas ei luistanu kertaakaan ennen kuin oli pari sataa kilsaa mittarissa, ja pari kappaletta myöhemmin on kuitenkin sitä mieltä, että takarenkaassa olis saanu olla paremmin pitoa.  :o
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

TÄÄLLÄ lisää käyttökokemuksia, osa melkoista hehkutusta ja osa puuduttavaa luettavaa, mut noin yleisesti melko innoissaan ovat noista renkuloista.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.04.12 - klo:09:53
TÄÄLLÄ lisää käyttökokemuksia, osa melkoista hehkutusta ja osa puuduttavaa luettavaa, mut noin yleisesti melko innoissaan ovat noista renkuloista.

Mikä Ntec, ei kertonut.  Ei seoksista puhetta myöskään.

jarska

Mun vauhdeilla ei näitä ehkä päässyt kunnolla testaan, mut pirun tarkasti ja terävästi kääntyvät kumit, eikä pito kyllä loppunut missään vaiheessa.
Parit kuvat ohessa, minusta pysyi hyvin kuosissa vai mitä sanoo asiantuntijaraati?

Kuulin että jollain repes uudet Tunlopit kelvottomaksi jo muutamalla kierroksella. :P
Joku ilkeämielinen saattaisi kommentoida, et ei mun avauksilla saa Bridgejä repeemään, mut onneksi Kari testas niitä "hieman" kovemmilla vauhdeilla, eikä ainakaan valittanut pidosta, erittäin tyytyväinen olen renkuloihin.

T1mppa

Jos renkaat tuolta näyttää, niin on oikea race-henki ollut päällä! Hyvälle tuulelle tulee, kun noita kattoo   respekt_1

app

03.05.12 - klo:21:15 #25 Viimeisin muokkaus: 03.05.12 - klo:21:24 käyttäjältä app
Tunlopilla triftinkiä harijuutettiin  :P


http://www.mprata.fi/media/item/180/

Uuwella pluikastelunsäätöwärkillä :P :P

app

Otin matkalla (ihan oikeesti) kuvan Bidgestoneista myös, ja sehän pitää laittaa tähän tasapuolisuuden nimessä.


jarska

No nyt näyttää edes vähän enemmän siltä kuin olis ajettu radalla. ::)


haen rispektiä ja selkään taputuksia

jarska

Kertokaas viisaammat vieläkö noilla yllä mainituilla voi ajaa radalla?
Mä en aina osaa oikeen hahmottaa, millon pitäs vaihtaa, seuraanko vaan kuvioita millon kokonaan häviivät reunoilta vai?

jarska

26.05.12 - klo:18:20 #29 Viimeisin muokkaus: 26.05.12 - klo:18:27 käyttäjältä jarska
Kemora 25.5 ajoaika klo: 11-15, rengas oli uusi ja tässä tulos: :o :'(




Powered by EzPortal