Aftermarket luistonestot?

Aloittaja Juha_K, 16.12.16 - klo:18:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

Onko porukalla kokemuksia kuinka hyvin anturit saa signaalin jarrulevyjen kuusiokolopulteista vai täytyykö teettää jotkut rinkulat vanteisiin? Pitäisi jossain välissä asentaa IRC Race luistonesto ja siinä on nopeusanturit eteen ja taakse. 
http://www.irccomponents.it/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=12&virtuemart_category_id=10&Itemid=101&lang=en

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 16.12.16 - klo:18:27
Onko porukalla kokemuksia kuinka hyvin anturit saa signaalin jarrulevyjen kuusiokolopulteista vai täytyykö teettää jotkut rinkulat vanteisiin? Pitäisi jossain välissä asentaa IRC Race luistonesto ja siinä on nopeusanturit eteen ja taakse.
http://www.irccomponents.it/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=12&virtuemart_category_id=10&Itemid=101&lang=en
Onko mitään tietoa ett haisteleeko toi IRCin härpäke kallistusta ja kiihtyvyyksiä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.12.16 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 16.12.16 - klo:18:27
Onko porukalla kokemuksia kuinka hyvin anturit saa signaalin jarrulevyjen kuusiokolopulteista vai täytyykö teettää jotkut rinkulat vanteisiin? Pitäisi jossain välissä asentaa IRC Race luistonesto ja siinä on nopeusanturit eteen ja taakse.
http://www.irccomponents.it/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=12&virtuemart_category_id=10&Itemid=101&lang=en
Onko mitään tietoa ett haisteleeko toi IRCin härpäke kallistusta ja kiihtyvyyksiä?
En ole varma, mutta luultavasti ei ole. Esim. Pro versioon saa erikseen kallistusanturin ja GPS härpäkkeen. 
Täällä on vähän enemmän infoa Pro versiosta, Race mallista en ole löytänyt juuri mitään. On mulla sen manuaali jossain jemmassa.
http://www.luytenimport.be/irc-power-slide-control-pro
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

T1mppa

Perstuntumalla sanoisin, että jarrujen pulteista mittaamalla ei hyvää saa. Mittaustarkkuus kun on moninkertaisesti huonompi. Lisäksi jos sun palikassa on jotain softaa valmiina sisällään, niin se taitaa sopia paremmin yhteen oikean ABS-kiekon kansa.

Olisiko niihin mahdollista kiinnittää tämmöistä erillistä kiekkoa?

http://www.rubbersideup.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/s/dsc_8236_5.jpg

Juha_K

^Ei saa suoraan kiinni eikä tollaisia saa suoraan hyllystä, mutta taidan piirtää tollaiset ja teettää kaverilla.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.12.16 - klo:19:01
^Ei saa suoraan kiinni eikä tollaisia saa suoraan hyllystä, mutta taidan piirtää tollaiset ja teettää kaverilla.
Jos mä oikein ymmärsin ja yhdistelin noi parin nettisivun infot, niin toi purkki ymmärtää max 10 pulssia per renkaan kierros?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Lars

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.12.16 - klo:08:46
Perstuntumalla sanoisin, että jarrujen pulteista mittaamalla ei hyvää saa. Mittaustarkkuus kun on moninkertaisesti huonompi. Lisäksi jos sun palikassa on jotain softaa valmiina sisällään, niin se taitaa sopia paremmin yhteen oikean ABS-kiekon kansa.

Olisiko niihin mahdollista kiinnittää tämmöistä erillistä kiekkoa?

http://www.rubbersideup.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/s/dsc_8236_5.jpg

Jarrulevyynkin voi tehdä:



Juha_K

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.12.16 - klo:20:05
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.12.16 - klo:19:01
^Ei saa suoraan kiinni eikä tollaisia saa suoraan hyllystä, mutta taidan piirtää tollaiset ja teettää kaverilla.
Jos mä oikein ymmärsin ja yhdistelin noi parin nettisivun infot, niin toi purkki ymmärtää max 10 pulssia per renkaan kierros?

Race:n manuaalissa lukee muistaakseni, että max. 40 pulssia. Tässä on screenshotit PRO:n manuskasta. Jotta tää menee helpoksi niin eteen on Galespeed vanne Brembo:n levyillä ja vakiovanne ISR:n levyillä. Taakse sitten Galespeed, PVM ja vakio...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Ok. Ja niinku siin manuskassakin lukee, niin kannattaa sit tehä sellane kiekko jossa se max määrä pulsseja.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

okvp

Sijoittaa magneetit pultin reikiin niin anturin pitäisi kyllä reagoida. Pulssikohtien täytyy olla tasavälein, joten magneettien täytyy sopia avaimenkoloihin tarkasti. Magneeteille voisi myös pyöräyttää poralla/ jyrsinterällä pienet paikoitus kohdat vanteeseen tms. ja siihen liimalla kiinni. Tai sitten valmistaa esim. alumiinistä kiekko johon koneistetaan kolot magneeteille ja liimalla kiinni.
Esim. täältä saa pieniä neodyymimagneetteja kohtuu hintaan.
https://www.supermagnete.fi/disc-magnets-neodymium-small?adwords_fi_fin_magnet-klein&gclid=Cj0KEQiAyuPCBRCimuayhb3qqvwBEiQAgz62kY2xND4kDipvCaloeTYfOgpnZ5zW0z_0gZgvjpLATdMaArbD8P8HAQ

Tuo jälkiasennus TCS kiinnostaa, mutta mistään ei tunnu löytyvän kunnollista puolueetonta testiä, ja käyttäjäkokemuksiakin löytyy vain vähän (pari käyttäjää on kehunut) toimivatko ne oikeasti hyvin? Onko niistä esim. high side suojaverkoksi?
Toinen italialinen jälkiasennus TCS Gripone, halvimmillaan n. 500€+tax näihin saa myös IMU:n eli gyrot
http://www.gripone.com/en/products
Sitten on Nemesis TCS mutta hinta on jo n. 1500€
http://durbahn.de/Web-Nemesis.htm
Bazzaz, mutta se mittaa vain moottorin kierrosluvun muutosnopeutta, pitää säätää kuljettaja ja ratakohtaisesti, jos toimii silloinkaan kunnolla?


okvp

Kummallista että tuossa ohjeesta ei ainakaan nopealla vilkaisulla löydy toleransseja pulssivälille, olettaisin että pulssien välin pitäisi olla sen verran tarkka että esim. pulssilevyn tekeminen ei onnistu kotivehkeillä, vaan pitää olla kunnon mittalaitteella oleva jyrsin tai pora.
Enkä tiedä mitä tuossa käytetty hall-anturi tykkää neodyymi magneetin antamasta voimakkaasta kentästä, joten kannattanee ensin kysyä valmistajalta, teräsnapit käynee myös magneettien sijasta...

Nitrous

^Luistoneston, jolla estää haikkarit, noilla aftermarket kamppeilla (Yoshin kitti, Bazzaz yms.) saa tehtyä varmasti helposti. Luistonhallinnan tekeminen vaatii sitten kokolailla paljon säätämistä luulen mä. Tosin on esim. jokkis ennnekin voitettu semmosella mopolla, jossa luistonesto rätisee koko ajan vaikka pyörä on täysin pystyssä keskellä suoraa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: okvp - 20.12.16 - klo:20:12
Kummallista että tuossa ohjeesta ei ainakaan nopealla vilkaisulla löydy toleransseja pulssivälille, olettaisin että pulssien välin pitäisi olla sen verran tarkka että esim. pulssilevyn tekeminen ei onnistu kotivehkeillä, vaan pitää olla kunnon mittalaitteella oleva jyrsin tai pora.
Enkä tiedä mitä tuossa käytetty hall-anturi tykkää neodyymi magneetin antamasta voimakkaasta kentästä, joten kannattanee ensin kysyä valmistajalta, teräsnapit käynee myös magneettien sijasta...
Veikkaisin kyllä ett toi on VR-tyyppinen anturi, ei Hall.
https://en.wikipedia.org/wiki/Variable_reluctance_sensor

Mut joo, toi toleranssi on kyl hyvä huomio.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

okvp

Tuli mietittyä tuota kiinnitystä hieman tarkemmin kun kävin tallissa, R1 -08, potentiaaliset anturointipaikat (jos haluaa kaikki 40 tai 39? triggaus-signaalia ja ei halua teettää erillistä triggerilevyä) näyttäisi olevan takana jarrulevy palojen kosketuspinnan alta ja edessä kelluvan jarrulevyn runko.
Jarrulevyssä ongelmana on kuumuus esim. magneettien transitiolämpötila, jolloin ne menettävät pitovoimaa on muistaakseni n. 250 astetta ja liimatkaan ei taida kestää kuin muutama sata astetta.
Ideana voisi olla porata pienet upotukset/reiät jarrulevyyn ja prässätä niihin ahdistussovitteella joko magneetit (hauraita!) tai pienet terästapit joita anturi pystyy lukemaan. Levyn kestävyys ei saisi luonnollisesti merkittävästi heiketä... Optimaalinen laite noiden upotusten tekemiseen olisi varmaankin lisäakselilla varustettu nc-sorvi, jolla homma tapahtuisi hetkessä ja tarkkuuskin olisi riittävä.
Helpoin ja halvin olisi kuitenkin käyttää alkuperäisiä jarrulevyn kiinnityspultteja, joita esim R1 takalevyssä on kuitenkin vain viisi kpl. Riittääkö se sitten TCS:n toimintaan, vai olisiko suurempi määrä pulsseja merkittävästi parempi? ehkä valmistaja tietäisi...
Itse olisin kiinnostunut lähinnä saamaan turvaverkon high sideä vastaan, eikä kierrosajan parantuminen haittaisi yhtään, joku jossain foorumilla mainitsi että TCS säästää rengaskuluissa, mutta toisaalta tuon TCS:n hinnalla saa neljä Pirellin SC:tä... 

Powered by EzPortal