Yamaha R6R

Aloittaja Vuorela, 08.02.16 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.


tamik87

Nyt kun sulla on noin tumppi toi pakoputki, niin suosittelisin taka-akseliin kaatumatattia tms. Osuu ikävästi swingi kaadossa tonttiin, kun ei ole pakoputki ottamassa iskua vastaan.

Kolmone

10.04.17 - klo:09:05 #212 Viimeisin muokkaus: 10.04.17 - klo:09:17 käyttäjältä Kolmone
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 10.04.17 - klo:08:53
Nyt kun sulla on noin tumppi toi pakoputki, niin suosittelisin taka-akseliin kaatumatattia tms. Osuu ikävästi swingi kaadossa tonttiin, kun ei ole pakoputki ottamassa iskua vastaan.

Kiitos! Hyvä huomio. Tatit sekä etuakselille ja taka-akselille on tosiaan tarkoitus laittaa. Taka-akseli on helppo, mutta etuakselin pultti on M14, jossa ei ole reikää. Kovin isoa reikää siihen ei voi porata/koneistaa. Ja voiko Kiinan tattien mukana tulevien pulttien laatuun luottaa? vi***taa kovasti, jos kierteet korkkaa tai pultinkanta irtoaa tuossa paikassa. Niitä on aika ikävä kairailla irti ja siinä on viikonloppu pilalla. Minkälaisia olette tilailleet?
Suzuki PV

tamik87

10.04.17 - klo:09:58 #213 Viimeisin muokkaus: 10.04.17 - klo:10:46 käyttäjältä tamik87
@Kolmone Etuakseliin ei tarvita r6rssä mitään. Ite oon kaatunut paljon ja romua on tullut enemmän tai vähemmän. Kertaakaan ei olisi ollut mitään iloa etuakselin tatista.

Lähetetty minun XT1580 laitteesta Tapatalkilla


Kolmone

13.04.17 - klo:12:06 #214 Viimeisin muokkaus: 13.04.17 - klo:12:21 käyttäjältä Kolmone
Millähän kierrosalueella R6:n oma ecu säätää seoksia vakiolamdan arvojen perusteella?

Käytin R6:n dynossa. Yläpää oli seosten suhteen tontilla, mutta alempana (alle 9500 rpm, mutta lähinnä 5000-6500 rpm) seokset kävivät laihalla. Pyörän oma lamda oli irrotettuna dynossa, joten ecu ei voinut säätää itse alapäätä, vaan heitti seosarvot jostain mistä lie.

Pyörän muutokset AIS:n poisto, katinpoisto ja slipari.

https://www.dropbox.com/s/mscj9zwka0cc207/r6_13042017.jpg?dl=0
Suzuki PV

murmela

13.04.17 - klo:12:29 #215 Viimeisin muokkaus: 13.04.17 - klo:13:12 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 13.04.17 - klo:12:06
Millähän kierrosalueella R6:n oma ecu säätää seoksia vakiolamdan arvojen perusteella?
Veikkaisin että seosta säädetään lambdan perusteella silloin kun ajetaan matka-ajoa tasaisilla kierroksilla/ pintakaasulla.
Ja ehkä tyhjäkäyntiseosta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 13.04.17 - klo:12:06Yläpää oli seosten suhteen tontilla, mutta alempana (alle 9500 rpm, mutta lähinnä 5000-6500 rpm) seokset kävivät laihalla.
Veikkaisin että toi on perinteinen "saastekuoppa". Eli se vaan on säädetty noin perseelleen saastedirektiivien takia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.04.17 - klo:12:30
Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 13.04.17 - klo:12:06Yläpää oli seosten suhteen tontilla, mutta alempana (alle 9500 rpm, mutta lähinnä 5000-6500 rpm) seokset kävivät laihalla.
Veikkaisin että toi on perinteinen "saastekuoppa". Eli se vaan on säädetty noin perseelleen saastedirektiivien takia.

Taitaa mennä säätöhommiksi. Budjetti on karannut projektista jo aikaa sitten. Mistähän tähän löytyisi kustannustehokas vaihtoehto?

Toki Viaber pystyisi säätämään Powercommanderilla, mutta uuden PC:n hinta saatavaan hyötyyn on heikko. Ellei joltain löydy nurkista ylimääräistä PC:tä puoli-ilmaiseksi?
Suzuki PV

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 13.04.17 - klo:12:43
Taitaa mennä säätöhommiksi. Budjetti on karannut projektista jo aikaa sitten. Mistähän tähän löytyisi kustannustehokas vaihtoehto?

Toki Viaber pystyisi säätämään Powercommanderilla, mutta uuden PC:n hinta saatavaan hyötyyn on heikko. Ellei joltain löydy nurkista ylimääräistä PC:tä puoli-ilmaiseksi?


PC ei toimi luotettavasti alle 9000 rpm:n R6R:ssä, kiitos Yamahan fly-by-wire - kaasun ja sen moottoreiden, antureiden jne.

ECU:n "fläshääminen" tai ratakäyttöön tarkoitetun puhtaan YEC KIT ECU:n käyttö lienee ainoat toimivat ratkaisut tuohon.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

murmela

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 13.04.17 - klo:12:43
Taitaa mennä säätöhommiksi. Budjetti on karannut projektista jo aikaa sitten. Mistähän tähän löytyisi kustannustehokas vaihtoehto?

Toki Viaber pystyisi säätämään Powercommanderilla, mutta uuden PC:n hinta saatavaan hyötyyn on heikko. Ellei joltain löydy nurkista ylimääräistä PC:tä puoli-ilmaiseksi?
PC on perseestä, unoha se vaihtoehto kokonaan.

Vakioekua pystyy säätämään:
http://www.woolichracing.com/products/yamaha/yzf-r6/yamaha-yzf-r6-ecu-flashing.aspx#productTable
Esim Samin Autopaja ?

Tai vakioekusta voi flässäyttää kit ecun, esim ifitec:
http://www.ifitec.es/index_eng.htm
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Yhdyb edellisiin. Ainut mihin PC soveltuu, on vesilinnun heittäminen ja siihenkin vähän huonosti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Kolmone

Kiitoksia tiedosta. Päädyin Woolichiin ja Espoon säätäjään.
Suzuki PV

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Kolmone - 13.04.17 - klo:15:22
Kiitoksia tiedosta. Päädyin Woolichiin ja Espoon säätäjään.

Viitistkös lätkäistä dynokäppyrän tänne pällisteltäväksi? Samin tekemää A/F-ratio -käppyrää on aina ilo ihastella.

MyRa

Tässä on vertailun vuoksi oma käyrä viimeviikon säädätyksestä Vittaniemellä. Bazzazin boxi kiinni ja kuten näkyy niin aika heikosti sillä saa seokset kohdilleen alle 9k rpm.
Samilla ei ollut ostettuna 06-07 R6R:lle .bin filua jolla olisi saanut säädettyä pärrän omaa boksia. 08- eteenpäin olisi onnistunut.

https://www.dropbox.com/s/gcmb3brivo43139/Yamaha%20R6R%2006%20dyno.pdf?dl=0

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.04.17 - klo:12:25
Viitistkös lätkäistä dynokäppyrän tänne pällisteltäväksi? Samin tekemää A/F-ratio -käppyrää on aina ilo ihastella.

Ok. Ensi viikolla jahka ensin säädetään.
Suzuki PV

Powered by EzPortal