Yamaha R6R

Aloittaja Vuorela, 08.02.16 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: MyRa - 19.04.17 - klo:13:38
Samilla ei ollut ostettuna 06-07 R6R:lle .bin filua jolla olisi saanut säädettyä pärrän omaa boksia.
Miksi et ostanut ko bin filua?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Popeda

Hei, laitetaas ekaa viestiä foorumille.
Tuli hommattua piiitkästä aikaa laite rataharrastusta varten, eli R6R -06. Joku edellisistä omistajista on sitä hieman varustellutkin rata-ajoa varten.
Täytyy näköjään laittaa ketjut ja rattaat vaihtoon ennen ensimmäistäkään ajopäivää. Nyt paikoillaan välitykset 15/46 ja ketju 116-lenkkinen. Kuulostaako millaiselta suhteelta, kun lähimmät radat ovat Kemora ja Botnia?
Ps. Jos tulee mieleen luetettavaa pajaa Etelä-Pohjanmaan alueella pyörän penkitykseen/säätöön ja alustahuoltoon, niin mielellään ottaisin vinkit vastaan.
Kiitos jeesistä, älyttömästi onkin foorumilla kullanarvoista tietoa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 30.04.17 - klo:11:09
Ps. Jos tulee mieleen luetettavaa pajaa Etelä-Pohjanmaan alueella pyörän penkitykseen/säätöön ja alustahuoltoon, niin mielellään ottaisin vinkit vastaan.
Onks toi lähellä? http://www.ajbike.fi/
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Popeda

On lähellä, 80km peukku_1

Pahus

Mitähän mä teen väärin, kun en saa kytkintä pelaamaan? Kone oli osina talven, kytkimeen en koskenutkaan, mutta kun kasasin koneen, kytkin on ihan kuollut. Pitäisi olla oikein kasattukin, mutta ei jäykisty edes säätämällä vaijeri tiukimmilleen. Mistä hakea vikaa ja miten korjata se? Se on siis ihan löysä, kahvaa voi läpsytellä yhdella sormella eikä se edes palauta kunnolla.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Pahus - 30.04.17 - klo:20:21
Mitähän mä teen väärin, kun en saa kytkintä pelaamaan? Kone oli osina talven, kytkimeen en koskenutkaan, mutta kun kasasin koneen, kytkin on ihan kuollut. Pitäisi olla oikein kasattukin, mutta ei jäykisty edes säätämällä vaijeri tiukimmilleen. Mistä hakea vikaa ja miten korjata se? Se on siis ihan löysä, kahvaa voi läpsytellä yhdella sormella eikä se edes palauta kunnolla.

Onhan kytkin vaijeri kunnolla paikallaan siinä kytkinkopan luona olevassa vaijerin ohjurissa? Lähtee kiristäessä helposti pois paikaltaan ja löystyy sitten viimeistään ajossa.

Pahus

On kiinni ja kaikki muukin näennäisen kunnossa, mutta kun ei vaan pelitä.

parjan_fin

Kytkinkoppa ollut ilmeisesti auki kuitenkin?

Melkein uskaltaisin väittää, että se kytkinkopan akseli on yhdellä hampaalla pielessä. Eli se vipu pitäisi saada pyöräytettyä yhdellä hampaalla taaksepäin.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Pahus

Oli koppa auki, monestikin jo. :D Olen pyöritellyt sitä akselia useaan otteeseen, mutta eikö ne kohdistusmerkit napsahda kohdilleen vain yhdessä asennossa? Nyt ne on kohdakkain, silti veltto. Vai tuleeko siitä jämäkkä vasta koneen käytön jälkeen?

parjan_fin

Kohdistusmerkin pitää olla kohdallaan vasta sitten kun koppa on paikallaan ja löysät pois akselista. Silloin kun merkit on kohdallaan, niin sen pitäisi olla paikoillaan ja toimia oikein.

Ja sehän on hammasratas siinä akselissa, joten se voi olla sen miljoonassa eri asennossa :)

Ja jos jostain syystä merkit siltikin heittää hiukan, niin kokeile kurillas heittää se yhdellä hampaalla pieleen ja kokeile kuin toimii sitten. Kantamaankaan se ei saa jäädä.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Pahus

No siinä se meni vissiin vikaan, kun oon nyt laittanut niin, että merkit kohdallaan kun kopan asentaa. Pitääpä ottaa ne löysät pois eli pari naksua lisää. Näin sitä äkkinäinenkin oppii. :D

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Pahus - 02.05.17 - klo:08:32
No siinä se meni vissiin vikaan, kun oon nyt laittanut niin, että merkit kohdallaan kun kopan asentaa. Pitääpä ottaa ne löysät pois eli pari naksua lisää. Näin sitä äkkinäinenkin oppii. :D

Ahaa, no tuossa kohtaa ei taida ihan pari napsua piisata :D

Jos kopan merkki osoittaisi klo 6 (ylhäältä katsottuna), niin vivun pitäisi asennusvaiheessa olla siellä klo 8 paikkeilla (muistaakseni), jotta alkaa merkit menemään kohdalleen. Eli liki puoli kierrosta on vipu väärässä asennossa.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Popeda

Oliko ihan ok avata vakioclipareita katkasemalla ohjuritappi pois ja kääntämällä enemmän auki? Muistelen näin jostain muualta lukeneeni.

Popeda

Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.04.17 - klo:11:14
Lainaus käyttäjältä: Popeda - 30.04.17 - klo:11:09
Ps. Jos tulee mieleen luetettavaa pajaa Etelä-Pohjanmaan alueella pyörän penkitykseen/säätöön ja alustahuoltoon, niin mielellään ottaisin vinkit vastaan.
Onks toi lähellä? http://www.ajbike.fi/

Tuolla tosiaan onnistuisi. Lainaus vastauksesta:

"Pääsääntöisesti Yamahan ecu-editointia ei suorita kovinkaan moni, johtuen vaikeudesta ja erikoistekniikan hallinnasta. Pyörä säädetään kaasukapulan mukaan, kun taas powercommander säädetään fly by wire kaasun asennon mukaan. Tämä mahdollistaa kovien kuormitusten säätämisen huomattavasti tarkemmin. 
Tässä muutosmahdollisuudet tuohon pyörään:
Features available for Yamaha YZF-R6 2006-2007
IAP Fuel Maps
TPS Fuel Maps
Ignition Timing Maps
Injector Balance Maps
Adjust RPM Limiters
Adjust Fan Temperature
Disable Stock O2 Sensor
Disable PAIR Valve
Disable Exhaust Valve
Disable Tip Over Sensor (TOS)
tv A-J"

MikkoS

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 07.05.17 - klo:12:33
Oliko ihan ok avata vakioclipareita katkasemalla ohjuritappi pois ja kääntämällä enemmän auki? Muistelen näin jostain muualta lukeneeni.
Ei niissä edes ole tappia, mitä katkaista.
Yläkolmion päältä pari ruuvia auki (taitaa olla vakiona muovitulppien alla) ja kääntelee sitten kliparit mieluisaan asentoon. Kliparin pannan pultti suositusmomenttiin ja menoks.

Powered by EzPortal