Yamaha R6R

Aloittaja Vuorela, 08.02.16 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Popeda

Tänään Kemorassa koitin paikata tilannetta, kun en saanut katsomosuoralla tuppia nurin. Aloin vaihtamaan otetta siinä kesken suoran. En koita enää ikinä, tulee se kakkosmutka nopeesti :D
Kaikkee, mikä tälläistä amatööriä säikäyttää pitää saada pois :)
Toinen asia huomiseksi on vaihtaa vaihdekaavio "oikeinpäin". Jospa ne vaihdemissitkin vähenis. Saa nähdä, kuin äkkiä siihen tottuu.

Nitrous

Vaseliinin ohessa myös silikoni painepullosta on näppärä liukaste ruiskurunkoja asentaessa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Peksu - 22.06.17 - klo:17:51
Pikakaasu oli itselläkin suunnitelmissa tälle kaudelle, mutta budjetti loppui kesken. :D
Itsellä noin 15dollarin pikakaasu, vähän piti sorvailla, mutta niin vaan kiinanpojat oli tehny melkein hyvän ja halvan.

Tolla hintaa saa edes nylonista sisäputkea euroopasta, tässä se nyt onkin alumiinia.

Damsku

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.06.17 - klo:01:40
Lainaus käyttäjältä: Peksu - 22.06.17 - klo:17:51
Pikakaasu oli itselläkin suunnitelmissa tälle kaudelle, mutta budjetti loppui kesken. :D
Itsellä noin 15dollarin pikakaasu, vähän piti sorvailla, mutta niin vaan kiinanpojat oli tehny melkein hyvän ja halvan.

Tolla hintaa saa edes nylonista sisäputkea euroopasta, tässä se nyt onkin alumiinia.

Hirveetä tuhlausta. Mulla on vakiokaasuun modattu isompi rulla, kulut noin 3e :)
Seuraavaks kisataan kuka on halvimalla räpeltäny kriittisiä jarruosia!

Nitrous

^Mulla tais joskus olla nipparista liimattu suikale kaasurullan päällä. Nippari ja liima oli kaverilta lainattu. 😂
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Kolmone

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 22.06.17 - klo:15:23

Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että parempi kun otat suosiolla sen ruiskurungon irti. Samoin kaikki liittimet niiltä moottoreilta / antureilta. Säästyt paljolta.

Kannattaa myös laittaa puhtaat rätit imukanaviin siksi aikaa kun noiden kanssa pelaat, ettei koneeseen tipu mitään paskaa tai pahimmassa tapauksessa joku mutteri. On meinaan asteen ilkeempi onkia niitä sieltä ylös.

Samalla kun ruiskurunko on irti, niin voit katsoa sekä tunnustella kuinka hyvin ne imukaulat on kohdistettu kanteen ja mahdollisesti laittaa nekin kohdalleen :) Kuusiokoloja löysäämällä ne liikkuu pikkuisen, pulttien reiät kun on hiukan epäkeskot.

Ja kun asennat takaisin paikoilleen, niin niihin imukaulan ylimpiin kauluksiin kun sipaset kevyesti vaseliinia, niin sujahtaa se ruiskurunko näppärämmin paikoilleen ja asennuksen aikana mahdollisesti variseva paska jää myös niihin kiinni. Jos siis et sattunut puhdistamaan ruiskurunkoa kunnolla ennen takaisin asennusta ;)

Kokemusta siis Robbymotosta kuin tuosta pyörästäkin.

Ei tarvinnut irrottaa ruiskurunkoa. Eihän tuo niin pahassa paikassa ollutkaan. Riittää, että irrottaa kaasunasentoanturinjohdon sekä ilmakanavan pohjalevyn, niin pääsee vaijereihin käsiksi. Ensin vaijeri löysälle ja ohuella nippusiteellä saa vedettyä "vetopuolen vaijerin" ylös. Uuden vaijerin asennus meni melko helposti. Niin ikään nippuside vaijerin päähän ja pujotus rullan ali. Sitten pitkillä pihdeillä nippusiteestä kiinni ja vaijerin pujotus rullaan ruuvimeisseliä apuna käyttäen.
Suzuki PV

parjan_fin

^Sulla näppärämmät sormet sekä enemmän malttia ku mulla :D
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

MikkoS

Ite ähkin myös kertaalleen vaijerit ruiskurunkoa irroittamatta paikalleen.
Oli niin hanurista koko homma että seuraavalla kerralla irroitin ruiskurungon ihan suosiolla, niin ei tarvinnu edes kiroilla.
Tyylinsä kullakin.

Popeda

Kuitukatteet menee tiluuseen tässä syksyn tai talven aikana. Sebimotolta tullu nyt ainakin katseltua. Tästä ketjusta löytyy näköjään muitakin vinkkejä. Pitää stekkailla.
Mites tuo tankinsuoja? Riittääkö tällainen avonainen malli?

https://www.sebimoto.com/fairing-for-motorbike-yamaha-r6-06-07-tank-cover

Vai kannattaako heti tilata tällainen räyhäkämmän mallinen?

https://www.sebimoto.com/fairing-for-motorbike-yamaha-r6-06-07-tank-cover-complete

Vai tarviiko tätä tankinsuojaa oikeastaan mihinkään?

murmela

Lainaus käyttäjältä: Popeda - 26.07.17 - klo:09:17
https://www.sebimoto.com/fairing-for-motorbike-yamaha-r6-06-07-tank-cover-complete
Vai tarviiko tätä tankinsuojaa oikeastaan mihinkään?
Tankkikate kannattaa laittaa paikoilleen vasta sitten kun on rutannut tankin kun mopo menee katon kautta ympäri?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.07.17 - klo:10:42
Lainaus käyttäjältä: Popeda - 26.07.17 - klo:09:17
https://www.sebimoto.com/fairing-for-motorbike-yamaha-r6-06-07-tank-cover-complete
Vai tarviiko tätä tankinsuojaa oikeastaan mihinkään?
Tankkikate kannattaa laittaa paikoilleen vasta sitten kun on rutannut tankin kun mopo menee katon kautta ympäri?

Ajoasento pysyu kapeempana ilman tankkikatetta, mutta kyllähän toi tankinsuoja tietty sen tankin pelastaa pienemmissä lipoissa. Isommissa sit hajoo tankinsuoja ja tankki.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Popeda

Pitänee laittaa tuo. Suunnitelmissa vetää vain pieniä lippoja, hiljaa ja matalalla.
Kiitos vastauksista.

MikkoS

Varsinkin 06-07 ärkutosen tankin muoto ulkonee aika paljon sivulle ja raapiutuu herkästi puhki viimeistään siinä kohdin kun kliparin putki katkeaa/vääntyy tarpeeksi.
Silleen noita on jonkuuverran saatu poltettua jopa Suomessa (palojälki motoparkin takanurkan vasurin ja ylämäen oikean välillä).
Eli kannattais varmaan suojata jotenki?

Popeda

Hyvä perustelu. Ei kiitos ihmissoihdulle.

Powered by EzPortal