Finnish Superbike 2017 3. Osakilpailu, Alastaro 4.-6.8.2017

Aloittaja Xper77i, 22.02.17 - klo:18:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

Xper77i

22.02.17 - klo:18:35 Viimeisin muokkaus: 22.02.17 - klo:18:39 käyttäjältä Xper77i

Kilpailun järjestäjä:
West Coast Racing Club ry

Lisätiedot ja ilmoittautuminen:
sähköinen ilmoittautuminen
kilpailukutsu/lisämääräys

Rata:
http://www.alastarocircuit.fi

http://www.srra.fi/

pienisopoapina

02.07.17 - klo:20:16 #1 Viimeisin muokkaus: 05.08.17 - klo:07:51 käyttäjältä pienisopoapina
Kilpailupaikka
Alastaro Circuit, Loimaan kaupungin Virttaan kylä Varsinais-Suomessa, Turusta n. 70 km, tie no 41, osoite: Jarno Saarisen tie 32560 VIRTTAA

Ilmoittautumisaika
21.07.2017 klo. 24:00
Kilpailukutsu/lisämääräys: http://www.kisat.moottoriliitto.fi/kutsujenlisatiedot/67bc8005e7_110RR17WCRC.pdf

Ilmoittautuminen: http://www.iceroadracing.com/eilmo/index.php?sivu=kisat2&nayta=158

Ilmoittautuneet: http://www.iceroadracing.com/eilmo/index.php?lcrit=Kaikki&kisaid=158&kansio=wcrcry&sivu=listaa

TULOSSEURANTA: https://www.race-monitor.com/Live/Race/59211


Järjestäjän Facebook: https://www.facebook.com/groups/377351020691/



LAUANTAI 5.8.2017
AIKA-AJOT
09.00 MiniGP
09.20 Classic / Classic Formula / KTM RC 390
09.45 Superstock 600 (A+B)
10.10 Superbike (A+B)
10.40 FIN Moriwaki Cup/ Honda CBR
11.10 Sivuvaunut
11.35 Star Service Cup / GP 250

LAUANTAIN KILPAILUT
13.00 MiniGP
13.30 Classic / Classic Formula
14.00 Superstock 600 (A+B)
14.30 Superbike (A+B)
15.00 FIN Moriwaki Cup / Honda CBR
15.30 Sivuvaunut
16.00 Star Service Cup / GP 250
16.30 KTM RC390

SUNNUNTAIN KILPAILUT

13.00 MiniGP
13.30 Superstock 600 (A+B)
14.15 Superbike (A+B)
15.00 FIN Moriwaki Cup / Honda CBR
15.30 Sivuvaunut
16.15 Star Service Cup / GP250
16.45 KTM RC390
17.15 Classic / Classic Formula
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

kordari

04.07.17 - klo:23:51 #2 Viimeisin muokkaus: 04.07.17 - klo:23:53 käyttäjältä kordari
Onhan se mukavaa kun noita kilpailuja järjestetään, mutta alkaa osallistumismaksut olemaan jo aika kovat. Ja Alastaron kisat vetää kyllä hyvät pohjat. 300€ + 70€(harjoittelusta)

Tähän saakka pärjännyt 280€, mikä on sisältänyt harjoittelumaksun ( näin siis Botnialla ja Kemoralla)

Korjatkaa jos olen väärässä.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: kordari - 04.07.17 - klo:23:51
Onhan se mukavaa kun noita kilpailuja järjestetään, mutta alkaa osallistumismaksut olemaan jo aika kovat. Ja Alastaron kisat vetää kyllä hyvät pohjat. 300€ + 70€(harjoittelusta)

Tähän saakka pärjännyt 280€, mikä on sisältänyt harjoittelumaksun ( näin siis Botnialla ja Kemoralla)

Korjatkaa jos olen väärässä.

Piti myös itse lukea pariin kertaan. Selittäviä tekijöitä tuolle olisi nyky osallistuja määrillä noin 9k€ kalliimpi ratavuokra, kannattamattomat pääsyliput (tuolla on yleensä jopa katsojia) ja isolla tappiolla myydyt makkarat. Turkulainen lääkäri voi myös olla kalliimpi, kuin Jurvalainen? Mistä näitä tietää. Hyvää liiketoimintaa tuosta ei taida siltikään saada

Tämä siis vertailukohtana sille, että yllä mainituilla osallistumismaksuilla on saatu kisat aikaa Botnialle ja Kemoralle vajaalla sadalla kuskilla.

Kuskien määrää tuo hinta tuskin lisää, mutta tuskin myös merkittävästi vähentää. Omalla kohdalla mietin ihan vakavasti, lähtisikö sitä vaikka ajamaan viikonlopuksi crossia jonnekin päin Alastaroa kauniimpaa Suomea, ottaa perheen mukaan lomalle ja säästyneillä rahoilla treenaa vielä yhden päivän.

Tähän sitten turha huudella, että järkkää kisat. En järkkää... järjestän henkeni pitimiksi jotain ihan muuta, kun en kisoja osaa järkätä.

Kunhan hintoihin saadaan vielä nolla perään, niin I'm in. Silloin vois olla kerran eläissään saumaa A:n palkintopallille!



T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 05.07.17 - klo:07:52
Kunhan hintoihin saadaan vielä nolla perään, niin I'm in. Silloin vois olla kerran eläissään saumaa A:n palkintopallille!

KymiRing kun tulee, niin sit on hinta toivomallasi tasolla. Kannattaa rupee jo säästämään! :D

Mikko K.

Ja missään nimessä en halua dissata kilpailun järjestäjää. Siis joku pohja siellä varmasti on hinnoittelulle, eikä näitä tappiolla tee kukaan. Valitettava tosiasia vaan on, että sirkus kärsii, jos siellä ei ole esiintyjiä ja johtaa taas nostokierteeseen, joka johtaa taas kuskien katoon. Jos jotain korjaavaa toimenpidettä olisi esittää, esittäisin sen ihan mielellään. Harvalla seurallakaan on niin vahva kassa, että isosti rohkeisiin kokeiluihin lähdettäisiin.

Ei varmaan olisi pahitteeksi saada järjestävien seurojen porukkaa saman pöydän ääreen ja siihen vielä liiton väkeä mukaan. Tälläisellä kaljamahaisella harrastelijakuskilla alkaa jossain kohti kerhokisat houkuttamaan enemmän,
jos muun panostuksen ohella kisoihin uppoaa pari tonnia kaudessa ja trendi on vuodesta toiseen surullisempaan päin. Ymmärrän toki, että A-luokkiin halutaan vaan uutta, hienoa ja näyttävää menoa kovilla kuskeilla. Kilpailijoita on vaan saman verran kuin tenniksen nelinpelissä per luokka, kun nuo kriteerit täytetään.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 05.07.17 - klo:09:46Kilpailijoita on vaan saman verran kuin tenniksen nelinpelissä per luokka, kun nuo kriteerit täytetään.

Tällä kaudella varsinkin Superbikessa on ollut aika huolestuttava kuljettajakato, joka tosin osin johtuu loukkaantumisista. Mutta vaikka kaikki sairaspedillä makaavatkin olisi mukana, olisi gridi silti väljä. Supersporteissa sitten onkin ollut porukkaa ihan ilahduttavasti viivalla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

05.07.17 - klo:20:36 #7 Viimeisin muokkaus: 06.07.17 - klo:05:59 käyttäjältä pienisopoapina
Jokkiksen pitäisi olla matalan kynnyksen kisa. Alunperinhän se oli ratapäivien yhteydessä. Nyt se on SM-kisoissa, kolmipäiväinen ja -ei ainakaan kynnystä madaltavan- hinnakas: 370e 320+kertalisenssi 110 yht 480e. 430e Taidan lähteä mieluummin vaikka lasten kanssa powerparkkiin.

MUOKKASU: väärät hinnat
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

raukkis

^jokkis 320€ reenipäivän kanssa. Plus tietty se lisenssi. No enivei, kallista on. Ei oo köyhän kilpaharrastus tämä. No eipä tarvi edes harkita osallistumista alastaroon. Tämmöisille tusinakuskeille on turhan suolaisia maksut satunnaisiin skabailuihin. En yhtään ihmettele, ettei meitä heikompivauhtisia enempiä viivalla näy. Varmaan olisi syytä tosissaan istua niin järjestävien tahojen kuin moottoriliiton ja pohtia keinoja. Ehkä istuvatkin, mutta hankala tilanne. Kisojen markkinointi on kohtuu vaatimattomalla tasolla. Esim. Kisat voisivat olla nimetty sponsoreiden mukaan. Ts tämä tietysti vaatisi niiden hankkimisen ja siihen osaava kaveri. No forr tälläisen tyyppistä aikanaan lupaili, mutta taisi kaatua vähän muihinkin juttuihin. Näkyvyys edelleen. No onhan sentään moottoriurheilu.tv jossa hiukan jotain, mutta eipä noissa maikkarikin urkkauutisissa ihan jatkuvasti tarinaa ole. Samoin kisaorganisaation kevennys, lanssien kilpailutus, seurojen välinen yhteistyö, jossa talvilajiseura auttaa kesällä ja päinvastoin. Tuossa muutama asia nyt tuli mieleen. Ja ihan sama kuin mikolla. En järjestä. Enkä tee :D Kunhan heitän jotain mieleenjuolahtavaa, jos vaikka se supersankari nimeltä joku muu, vaikka tekisi..

Nitrous

Lanssien kilpailutus on aika haastavaa kun pari vuotta sitten muuttu toi laki sairaankuljetuksista. Siinä samassahan pirun monta yksityistä lanssifirmaa laitto pillit pussiin. Mut jostain noita kustannuksia pitäisi saada alas.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

^ok, on menny vähän ohi. Eli meni vissiin normipurkutalkoiden myötä niin helpoksi, ettei kaikkien enää kannata 😆

kordari

Pikku säästövinkki koskien lisenssiä.. unohtakaa kertalisenssit ja ostakaa se "kunnon lisenssi" ja irtisanokaa se heti kun ette tarvi enää. Itse irtisanoin viime vuonna viimeisen kisan jälkeen ja sain palautusta 190€. Eli koko kausi toukokuun lopusta syyskuun loppuun maksoi 420-190=230€

Ja tuo palautus koskee sitä vakuutusta, mikä lisenssin mukana tulee.

raukkis

Tunteeko joku jussi salonojan? Vois lopettaa rahan hassaamisen siihen lätkään, parempiakin kohteita olis. Ostaisi koko hiton rr-sarjan eikä yhtä surkeaa joukkuetta :D Samalla rahalla saa vähintään vuosikymmenen kisat mitä törsänny bluesiin tms. No taidan juoda enemmän ja miettiä lisää loistoideoita.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: kordari - 05.07.17 - klo:22:05
Pikku säästövinkki koskien lisenssiä.. unohtakaa kertalisenssit ja ostakaa se "kunnon lisenssi" ja irtisanokaa se heti kun ette tarvi enää. Itse irtisanoin viime vuonna viimeisen kisan jälkeen ja sain palautusta 190€. Eli koko kausi toukokuun lopusta syyskuun loppuun maksoi 420-190=230€

Ja tuo palautus koskee sitä vakuutusta, mikä lisenssin mukana tulee.
Kuis toi käytännössä onnistuu? Ilmoitus vakuutusyhtiöön vai kuinka?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

kordari

Sähköpostia vaan sielä vakuutusehdoissa mainittuun osoitteeseen.

Powered by EzPortal