Dunlop renkaat

Aloittaja jarska, 03.05.12 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Vuorela

Hyvin kyllä kestää ja pitää kuussatasessa. Toista kautta nyt alla edessä 9854 ja takana H886. Ensimmäisellä setillä ajoin 200 kierrosta ja toisella nyt lähes saman verran kierroksia takana. Kelit toukokuun lumisateesta heinäkuun helteisiin. Motopark, Alastaro, Kemora ja Pärnun radoilla. Uutena pitoa tosi hyvin, 200 kierrosta ajettuna sen 1-2s/kierros vähemmän. Ei mun mielestä kovinkaan tarkkoja paineista, edessä se 2,4-2,5 ja takana 1,3-1,5.

Ei oo kyllä rengaskauppiaan unelmaa nämä kumit, kun viime kaudelle ostetulla muutamalla renkaalla ajaa varmaan ensi vuodenkin :D

murmela

La su oli alastarossa lämmintä ja aurinkoista. Mitäköhän se asfaltin pintalämpö sit ois ollu, 40-50 astetta?
La mulla oli takana MS2, ja tuntu ett +90C lämppäripaine 1.4 oli ihan liikaa. Ja vielä 1.3kin oli liikaa?
Samoin su MS1:nen tuntu toimivan vasta kun lämppäripaine oli 1.25.
Eli kuumeneeko noi MS1 ja 2 lämpösessä kelissä ajossa vaan niin paljon että lämppäripaineen pitää olla huomattavasti pienempi kuin mitä on tottunut esim MS4 tai 5:een laittaa (lämppäri+90 1.4bar)?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.07.17 - klo:19:47
La su oli alastarossa lämmintä ja aurinkoista. Mitäköhän se asfaltin pintalämpö sit ois ollu, 40-50 astetta?
La mulla oli takana MS2, ja tuntu ett +90C lämppäripaine 1.4 oli ihan liikaa. Ja vielä 1.3kin oli liikaa?
Samoin su MS1:nen tuntu toimivan vasta kun lämppäripaine oli 1.25.
Eli kuumeneeko noi MS1 ja 2 lämpösessä kelissä ajossa vaan niin paljon että lämppäripaineen pitää olla huomattavasti pienempi kuin mitä on tottunut esim MS4 tai 5:een laittaa (lämppäri+90 1.4bar)?

Oli se mulla MS4 kanssa sama homma. Paineet nousi ajossa ja sai kelien lämmetessä pudottaa johonkin 1.2 asti.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.07.17 - klo:20:55
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.07.17 - klo:19:47
La su oli alastarossa lämmintä ja aurinkoista. Mitäköhän se asfaltin pintalämpö sit ois ollu, 40-50 astetta?
La mulla oli takana MS2, ja tuntu ett +90C lämppäripaine 1.4 oli ihan liikaa. Ja vielä 1.3kin oli liikaa?
Samoin su MS1:nen tuntu toimivan vasta kun lämppäripaine oli 1.25.
Eli kuumeneeko noi MS1 ja 2 lämpösessä kelissä ajossa vaan niin paljon että lämppäripaineen pitää olla huomattavasti pienempi kuin mitä on tottunut esim MS4 tai 5:een laittaa (lämppäri+90 1.4bar)?

Oli se mulla MS4 kanssa sama homma. Paineet nousi ajossa ja sai kelien lämmetessä pudottaa johonkin 1.2 asti.

Ok, mutuilin että eri seokset/rungot lämpeis edes vähän eri tavalla, mut näyttää kaikki menevän abaut samalla tavalla.
Oppipa taas jotain uutta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mattirk

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.07.17 - klo:20:55
Oli se mulla MS4 kanssa sama homma. Paineet nousi ajossa ja sai kelien lämmetessä pudottaa johonkin 1.2 asti.

Ihan samaa oli mulla körökörövauhdissa, en jaksanut alkaa pahemmin pudottamaan painetta kun mitään moitittavaa ei ollut ajossa tai kulumisessa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 17.07.17 - klo:23:28
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.07.17 - klo:20:55
Oli se mulla MS4 kanssa sama homma. Paineet nousi ajossa ja sai kelien lämmetessä pudottaa johonkin 1.2 asti.

Ihan samaa oli mulla körökörövauhdissa, en jaksanut alkaa pahemmin pudottamaan painetta kun mitään moitittavaa ei ollut ajossa tai kulumisessa.

Paineen noustessa pito heikkeni ja rengas alkoi luistamaan sekä lipsumaan. Käyttäytyi kyllä silti loogisesti eikä aiheuttanut sen kummempia ongelmia. Oikealla paineella oli sitten paremmin luottoa ja pitoa tarjolla.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 18.07.17 - klo:01:02
Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 17.07.17 - klo:23:28
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.07.17 - klo:20:55
Oli se mulla MS4 kanssa sama homma. Paineet nousi ajossa ja sai kelien lämmetessä pudottaa johonkin 1.2 asti.

Ihan samaa oli mulla körökörövauhdissa, en jaksanut alkaa pahemmin pudottamaan painetta kun mitään moitittavaa ei ollut ajossa tai kulumisessa.

Paineen noustessa pito heikkeni ja rengas alkoi luistamaan sekä lipsumaan. Käyttäytyi kyllä silti loogisesti eikä aiheuttanut sen kummempia ongelmia. Oikealla paineella oli sitten paremmin luottoa ja pitoa tarjolla.
Mulla rupes tulemaan heti kylmärepeämää, eli rengas kulu ihan turhaan. Ja lipsu kans.
Jos ei ois painetta laskenu, niin rengas ois ollu parissakymmenessä kierroksessa sayonara.
Nyt se kestää vähintään sen normaalin parisataa kierrosta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mako

Mulla oli viime vuonna MS2 H998 piti ja kesti tosi hyvin . Rahat sanoo nyt et yhden renkaan pystyn ostamaan enää.tallissa löytyy vielä käytettyjä sc1 ja Sc0 .vain Alastaroa loppukausi, Pyöränä vakiokuussatanen .  ostanko MS2,MS3 vai MS4 Takasen ?

murmela

Lainaus käyttäjältä: mako - 18.07.17 - klo:08:18Rahat sanoo nyt et yhden renkaan pystyn ostamaan enää.tallissa löytyy vielä käytettyjä sc1 ja Sc0 .vain Alastaroa loppukausi, Pyöränä vakiokuussatanen .  ostanko MS2,MS3 vai MS4 Takasen ?
Montako ratapäivää/settiä/kierrosta?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

mako

Toi MS2 kesti 7 päivää alastaroa ,Botniaa ,kemoraa  noin 220- 250kierrosta sit ei enää uskaltanut käyttää ,vaikka ajoin vielä omaa täysii mut aattelin Ettei riitä luotto nostaa vauhtii sillä enää .Mut jos kysyit tulevaa käyttöö niin 220-250 kierrosta omaa enkkaa tavoitellen . Ehkä toi MS4 olis paras ku ilmeisesti toi MS3 ei oo silleen ihan suoraan noiden välissä

murmela

Lainaus käyttäjältä: mako - 18.07.17 - klo:08:52
Toi MS2 kesti 7 päivää alastaroa ,Botniaa ,kemoraa  noin 220- 250kierrosta sit ei enää uskaltanut käyttää ,vaikka ajoin vielä omaa täysii mut aattelin Ettei riitä luotto nostaa vauhtii sillä enää .Mut jos kysyit tulevaa käyttöö niin 220-250 kierrosta omaa enkkaa tavoitellen . Ehkä toi MS4 olis paras ku ilmeisesti toi MS3 ei oo silleen ihan suoraan noiden välissä
Enkkaa ku haluat niin osta MS2. Pidät vaan huolen paineista, ja et ruoski kaasulla, niin kyllä se kestää sen enkkajahdin. Treeniajoo voit sit ajella niillä SC renkailla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Olikos tuolle ms5:lle käyttöä löytynyt? Luistaako se ihan törkeesti, mietin jos tilais testiin 4:n kanssa?

Mattirk

Olis Alastaroa ke,to Tuen lyhyet päivät ja lauantain sitten muoviluodin pitempi päivä. Varastossa lojuu 190 leveä MS4 H886 ja 200 leveä MS2 H998. Onkohan tuo MS2 turhan pehmeä luvattuun keliin ja menee vaan hukkaan, tuo MS4 kun varmasti riittää minun köröttelyihin? Vauhti hidasta ja ajo rumaa. Tarttis tästä koht lähteä kohti rengaskonetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 25.07.17 - klo:02:26
Olikos tuolle ms5:lle käyttöä löytynyt? Luistaako se ihan törkeesti, mietin jos tilais testiin 4:n kanssa?
Ei se luista törkeesti, vaan pehmeesti. Mä ajelin 5:sella alkukaudesta. Viileessä toimii oikein hyvin, lämpösessä kuluu turhan nopeesti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 25.07.17 - klo:14:37
Olis Alastaroa ke,to Tuen lyhyet päivät ja lauantain sitten muoviluodin pitempi päivä. Varastossa lojuu 190 leveä MS4 H886 ja 200 leveä MS2 H998. Onkohan tuo MS2 turhan pehmeä luvattuun keliin ja menee vaan hukkaan, tuo MS4 kun varmasti riittää minun köröttelyihin? Vauhti hidasta ja ajo rumaa. Tarttis tästä koht lähteä kohti rengaskonetta.
Asfaltti on heinäkuussa lämmin jos vaan aurinko paistaa. Eli MS2 parempi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal