Finnish Superbike 2017 5. Osakilpailu, Motopark 1.-3.9.2017

Aloittaja Xper77i, 22.02.17 - klo:18:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 03.09.17 - klo:14:52
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 03.09.17 - klo:13:12Keijo ajaa SRAD 750 Gixxulla.

KOVA temppu !!!Lähtikö vielä varikolta muiden perässä (kun ei aika-ajoissa ole tulosta)?
Oli neljäs aika-ajossa. Ite lähdin kakkosrivistä ja hän ykkösrivistä.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

rranta

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.09.17 - klo:20:21
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.09.17 - klo:20:13
^on kyllä. Ja 1000:sten pitäs olla vielä se THE luokka.
Eikä aassakaan kovin montaa kuskia enempää kaikissa kisoissa mukana. Toivottavasti talouden piristyminen toisi mukanaan pirteyttä myös tähän lajiin.
Voihan se olla että kilvanajo on joillekkin vain osa harrastusta ilman sen suurempia urheilullisia tulostavotteita. Ajaa varallisuuden ja ajankäytön järkevyyden mukaan kisoja. Kisat on kuitenkin varsin mukava täysin erilainen lisä ratapäivien ajamiseen. Uskoisin kuitenkin, että jokaisen kuskin toive jokaisessa luokassa olisi nähdä lisää kuskeja vaikka vain satunnaisesti osallistumassa. Ja tietysti tuo kisojen ajo on helppoa. Vähän vaan kaasuttelee jarruttelee ja kallistelee. Siinä se. Ratapäiviin erona vielä se että lähetään liikkeelle kaikki samalla kertaa hyvin lähekkäin toisia. Siitä on helppo mennä peesiin. Just se lajin helppous viehättää todettiin tuolla Motoparkissaki viime viikonloppuna.

Mikko K.

04.09.17 - klo:11:06 #32 Viimeisin muokkaus: 04.09.17 - klo:11:45 käyttäjältä Mikko K.
Lainaus käyttäjältä: rranta - 04.09.17 - klo:09:57
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.09.17 - klo:20:21
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.09.17 - klo:20:13
^on kyllä. Ja 1000:sten pitäs olla vielä se THE luokka.
Eikä aassakaan kovin montaa kuskia enempää kaikissa kisoissa mukana. Toivottavasti talouden piristyminen toisi mukanaan pirteyttä myös tähän lajiin.
Voihan se olla että kilvanajo on joillekkin vain osa harrastusta ilman sen suurempia urheilullisia tulostavotteita. Ajaa varallisuuden ja ajankäytön järkevyyden mukaan kisoja. Kisat on kuitenkin varsin mukava täysin erilainen lisä ratapäivien ajamiseen. Uskoisin kuitenkin, että jokaisen kuskin toive jokaisessa luokassa olisi nähdä lisää kuskeja vaikka vain satunnaisesti osallistumassa. Ja tietysti tuo kisojen ajo on helppoa. Vähän vaan kaasuttelee jarruttelee ja kallistelee. Siinä se. Ratapäiviin erona vielä se että lähetään liikkeelle kaikki samalla kertaa hyvin lähekkäin toisia. Siitä on helppo mennä peesiin. Just se lajin helppous viehättää todettiin tuolla Motoparkissaki viime viikonloppuna.


Jeppis... Toivon myös lisää kuskeja viivalle. Jos katselee SBB:n kierrosaikojen kehitystä sen jälkeen, kun lähdöt yhdistettiin, niin tuntuu hitaampi pää tippuneen jokkikseen, eikä se ainakaan helpota päätöstä tulla viivalle. Toisaalta luokkien yhdistäminen nyt on ainut järkevä tapa saada tällä hetkellä hyvä gridi kisoihin.
SBA:ssa näkisin mielellään enemmän nälkäisiä kuskeja isolla rahalla tehdyllä näyttävällä kalustolla taistelemassa mestaruudesta. Nyt viikonloppuna oli kärjessä ihan hyvää vääntöä ja myös hyvää kyytiä meneviä kuskeja. Esim. Collin on ajellut myös silloin, kun vedettiin helposti isoa kovaa ja kaikki oli paremmin... Ihmettelen vaan, miksi nyt ei mennä niitä 1.24:a. Nopeasti keksin muuttujiksi ainakin sen, ettei tuolla oikein pysty nykyään treenaamaan, säätämään ja ratakin on muuttunut röykkyisemmäksi, paitsi minun jamahalle, jonka timanttinen alusta kompensoi kaikki ongelmat.

Siinä kohti, kun varikko kiiltelee taas toinen toistaan hienommista rekoista ja taso on vanhojen hyvien päivien luokkaa, väistyn mielellään takavasemmalle johonkin toiseen luokkaan harrastamaan. Siihen asti se on vaan hauskanpitoa ja irtiotto arjesta, joka menee hetkeksi vakavan puolelle valojen sammuttua.

Ja muuten vielä kierrosajoista, sama porukka paineli tänä vuonna kemoralla sitä samaa kovaa, mitä on joskus menty vanhoina hyvinä aikoina.. Alastarossa mentiin olosuhteisiin nähden myös kovaa... ei ole kenellekään helppoa vetää sateelta suoraan kuivalle ja toisinpäin. Kilpailussa kun se kesän paras setti, oma suorittaminen ja kalusto ei aina osu kohdilleen juuri sillä kellonlyömällä, kun tuloksia mitataan.


EDIT: JA pienenä motivaattorina, keksikää mulle jotain 20k€ lapaan ja menen motoparkissa 1.25.9xx. Uutta pyörää en tarvii, mut jokusen viikon treeniä, säätöä ja uusien kumien tuhlausta.

raukkis

Juuh, hyvähän tässä on muiden osallistumattomuutta ihmetellä, kun ei itsekään anna yksittäistä harrastelupanosta lukuunottamatta sarjalle mitään.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: rranta - 04.09.17 - klo:09:57
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.09.17 - klo:20:21
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.09.17 - klo:20:13
^on kyllä. Ja 1000:sten pitäs olla vielä se THE luokka.
Eikä aassakaan kovin montaa kuskia enempää kaikissa kisoissa mukana. Toivottavasti talouden piristyminen toisi mukanaan pirteyttä myös tähän lajiin.
Voihan se olla että kilvanajo on joillekkin vain osa harrastusta ilman sen suurempia urheilullisia tulostavotteita. Ajaa varallisuuden ja ajankäytön järkevyyden mukaan kisoja. Kisat on kuitenkin varsin mukava täysin erilainen lisä ratapäivien ajamiseen. Uskoisin kuitenkin, että jokaisen kuskin toive jokaisessa luokassa olisi nähdä lisää kuskeja vaikka vain satunnaisesti osallistumassa.
Jeps, moni ajelee noita kisoja sillon kun se aikataulujen ja budjetin suhteen on mahdollista. Siitä huolimatta näkisin mielelläni 5-10 täyden sarjan ajavaa kuskia lisää molempiin luokkiin. Ja monellahan se raha on se ratkaiseva tekijä, aikaa on yleensä helpompi järjestää. Toivotaan siis talouskasvua ja anteliaita yrityksiä lisää lajin pariin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

Kattelin tossa tylsyyksissäni tuloksia jonka jälkeen kattelin vanhoja tuloksia. Kesselin veto classic superbike aika-ajoissa 1.30.4 ol karkeesti 1,5s vuoden 2002 superbike (750) paalusta.

En tiä noista säännöistä notta onko Kesselin kawa mitenkään vertailukelpoinen 2002 vehkeiden kanssa, mutta väittäisin tuon silti olleen aika kova veto..

santerik

09.09.17 - klo:09:39 #36 Viimeisin muokkaus: 09.09.17 - klo:09:41 käyttäjältä santerik
Tuleeko muuten tuomariston päätökset johku julkisesti näkyville jossain vaiheessa?

Vai onko säännöt noilta osin yksiselitteiset, eli jos pyörä ei ole säöntöjen mukainen niin aina hylky? Muista koiruuksista sitten kenties pienempiä penaltteja.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: santerik - 09.09.17 - klo:09:39
Tuleeko muuten tuomariston päätökset johku julkisesti näkyville jossain vaiheessa?

Vai onko säännöt noilta osin yksiselitteiset, eli jos pyörä ei ole säöntöjen mukainen niin aina hylky? Muista koiruuksista sitten kenties pienempiä penaltteja.
Ei kai tossa ihmeempää, jos ei ole sääntöjen mukainen. Tosin Collin ajoi samalla pyörällä kaikki kisat, mutta nyt toisella oli mahdollisuus hopeaan niin teki sitten protestin. 

Olisi nyt samalla tehnyt Raimon moposta kun siinä oli vanha MM-superbiken keula.  :D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 09.09.17 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: santerik - 09.09.17 - klo:09:39
Tuleeko muuten tuomariston päätökset johku julkisesti näkyville jossain vaiheessa?

Vai onko säännöt noilta osin yksiselitteiset, eli jos pyörä ei ole säöntöjen mukainen niin aina hylky? Muista koiruuksista sitten kenties pienempiä penaltteja.
Ei kai tossa ihmeempää, jos ei ole sääntöjen mukainen.
Jotain pientä harkintaa ehkä voisi kuitenkin käyttää tapauksissa, joissa ei saavuteta mitään etua kilpailijoihin nähden...toki tuo tuomariston päätös ja perustelut olisi mielenkiintoista nähdä, mutta en pidätä hengitystä niitä odotellessa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

09.09.17 - klo:11:15 #39 Viimeisin muokkaus: 09.09.17 - klo:11:18 käyttäjältä santerik
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 09.09.17 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: santerik - 09.09.17 - klo:09:39
Tuleeko muuten tuomariston päätökset johku julkisesti näkyville jossain vaiheessa?

Vai onko säännöt noilta osin yksiselitteiset, eli jos pyörä ei ole säöntöjen mukainen niin aina hylky? Muista koiruuksista sitten kenties pienempiä penaltteja.
Ei kai tossa ihmeempää, jos ei ole sääntöjen mukainen. Tosin Collin ajoi samalla pyörällä kaikki kisat, mutta nyt toisella oli mahdollisuus hopeaan niin teki sitten protestin.

Olisi nyt samalla tehnyt Raimon moposta kun siinä oli vanha MM-superbiken keula.  :D

Jos Kesselin protestia säästeltiin sunnuntaille :)

Loppupisteissähän ero taisi olla kaksi pistettä. Jos Kesseli olisi käynyt sunnuntaina ryntäyttämässä ennen Torpakkoa maaliin niin tilanne olisi voinut olla toinen, riippuen toki vähän sijoituksista.

Edit. Tyhmä minä. Launatainahan sekin olisi kannattanut lauluun laittaa kun tuli silloinkin ennen Torpakkoa maaliin ja tokkopa sillä toista keulaa sunnuntaiks olis mukana ollut..

murmela

Jos noita mopoja alkaa oikein tarkasti tutkimaan, niin vois varmaan eritasosia protesteja tehdä lähes kaikista.

Mites muuten noissa kisoissa on toi tuomariston koostumus?
Kun protestin tehnyt kuski tais olla HelRC:n edustaja ja kisojen järjestäjä oli HelRC?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.09.17 - klo:10:57
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 09.09.17 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: santerik - 09.09.17 - klo:09:39
Tuleeko muuten tuomariston päätökset johku julkisesti näkyville jossain vaiheessa?

Vai onko säännöt noilta osin yksiselitteiset, eli jos pyörä ei ole säöntöjen mukainen niin aina hylky? Muista koiruuksista sitten kenties pienempiä penaltteja.
Ei kai tossa ihmeempää, jos ei ole sääntöjen mukainen.
Jotain pientä harkintaa ehkä voisi kuitenkin käyttää tapauksissa, joissa ei saavuteta mitään etua kilpailijoihin nähden...toki tuo tuomariston päätös ja perustelut olisi mielenkiintoista nähdä, mutta en pidätä hengitystä niitä odotellessa.
Jep, mutta säännöissä ei taida olla muuta optiota kuin hylkäys. 

Toki tällaisesta ei pitäisi tehdä protestia alkuunkaan...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

m1kk0

Mistäänhän en mitään tiiä, mutta kommentoin vaan, että jos pyörä kumminkin pysyy painorajoissa nii voi jee joku takajarrun kannake :D

MarkoL

Onpa kovaa kouhotusta protestista.
Kuljettaja teki sen minkä voi sääntöjen puitteissa tehdä.
Se että oliko teko moraalisesti oikein, onkin jo toinen asia.
Mutta miettikääs omalle kohdalle, jättäisittekö käyttämättä sallitun keinon ihan vaan sen takia kun muut ei tykkää, ihan sillee hyvää hyvyyttään olisitte hiljaa vaikka tietäisitte toisen ajavan laitteella joka ei täytä sääntöjä. Ja tekemättömyydellä antaist toiselle kilpailijalle edun.
Tässä tapauksessa sijoituksen lopputuloksissa.
Semmonenkin asia kuin edellisvuoden sijoitus saattaa painaa joiden tulevissa sponsori soppareissa, -ehkä?

Jos kilpailussa saisi rahapalkintoja, saattaisi protestien määrä olla toinen?
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

murmela

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 11.09.17 - klo:17:27
Onpa kovaa kouhotusta protestista.
Kuljettaja teki sen minkä voi sääntöjen puitteissa tehdä.
Se että oliko teko moraalisesti oikein, onkin jo toinen asia.
Mutta miettikääs omalle kohdalle, jättäisittekö käyttämättä sallitun keinon ihan vaan sen takia kun muut ei tykkää, ihan sillee hyvää hyvyyttään olisitte hiljaa vaikka tietäisitte toisen ajavan laitteella joka ei täytä sääntöjä. Ja tekemättömyydellä antaist toiselle kilpailijalle edun.
Tässä tapauksessa sijoituksen lopputuloksissa.
Semmonenkin asia kuin edellisvuoden sijoitus saattaa painaa joiden tulevissa sponsori soppareissa, -ehkä?
Jos kilpailussa saisi rahapalkintoja, saattaisi protestien määrä olla toinen?
Kouhotit sen verran vauhdilla että tuo taisi jäädä huomaamatta:
"Jos noita mopoja alkaa oikein tarkasti tutkimaan, niin vois varmaan eritasosia protesteja tehdä lähes kaikista."

Eli hyvällä tsägällä sun tarvii vain osallistuu kilpailuun, ja sen jälkeen latoo protestit tiskiin, niin olet todellinen voittaja. Siis ainakin tuloslistan perusteella.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal